|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
ביידן. "החירות תמיד תנצח את העריצות" [צילום: AP] ג'יל ביידן ושגרירת אוקראינה [צילום: AP]

הנשיא ביידן הודיע בנאום מצב האומה:

16 מיליארד חביות נפט ישוחררו לשוק מהמאגרים האסטרטגיים

שמי ארה"ב ייסגרו בפני כל המטוסים הרוסיים "פוטין חשב שנאט"ו לא תגיב, שיוכל לפלג אותנו בבית ובאירופה. הוא טעה. אנחנו מאוחדים ועומדים מאוחדים" מחיר הנפט זינק ב-5% לאחר ההודעה ל-111 דולר לחבית
02/03/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

30 מדינות ובראשן ארה"ב ישחררו 16 מיליארד חביות נפט מן המאגרים האסטרטגיים שלהן, במאמץ להוריד את מחיר הנפט אשר עומד על למעלה מ-100 דולר לחבית ברוב השבוע שחלף מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. כך הודיע (יום ד', 2.3.22) הנשיא ג'ו ביידן בנאום מצב האומה בקונגרס, שאת חלקו הראשון הקדיש למלחמה באוקראינה. הוא גם הודיע כצפוי על סגירת שמי ארה"ב בפני כל המטוסים הרוסיים. מיד לאחר הודעתו של ביידן, זינק מחיר הנפט ביותר מ-5% והתקרב ל-111 דולר. ביידן סיים את נאומו במילים שכוונו לנשיא ולדימיר פוטין: "Go get him".

רבים מחברי הקונגרס והאורחים, באולם בית הנבחרים, ענדו תגים בצבעי כחול-לבן או החזיקו דגלוני אוקראינה. לראשונה מזה שנתיים, איש לא עטה מסיכות לאחר שהמרכז לבקרת מחלות הסיר את המלצתו לעטות אותן בחללים סגורים. עם זאת, נשמרה מגבלת הריחוק החברתי ולכן האולם היה מלא רק בשליש מתכולתו. שגרירת אוקראינה, אוקסנה מרקרובה, ישבה ביציע ליד ג'יל ביידן וזכתה למחיאות כפיים סוערות כאשר הנשיא הציג אותה.

ביידן אמר: "החרות תמיד תנצח את העריצות. פוטין ניסה לזעזע את יסודות העולם החופשי, אך הוא טעה קשות. הוא נתקל בחומה שלא הביא בחשבון: העם האוקראיני, המעניק השראה לעולם. זקנים וצעירים בולמים בגופם את הטנקים. ההיסטוריה לימדה אותנו, כי כאשר דיקטטורים אינם משלמים, הם ממשיכים להתקדם.

"הוא חשב שנאט"ו לא תגיב, שיוכל לפלג אותנו בבית ובאירופה. הוא טעה. אנחנו מאוחדים ועומדים מאוחדים. בנינו קואליציה עולמית במשך חודשים כדי להתמודד איתו". ביידן מנה את רשימת המדינות שהטילו עיצומים על רוסיה וקבע: "פוטין מבודד מהעולם יותר מאשר אי-פעם. אנחנו מטילים עיצומים כלכליים רבי עוצמה. אנחנו מונעים מהבנק המרכזי של רוסיה להגן על הרובל. אנחנו הופכים את 640 מיליארדי הדולרים של העתודות לחסרי ערך.

"אני אומר לאוליגרכים שעשו מיליארדים מהמשטר הזה: לא עוד. משרד המשפטים מקים כוח משימה לטפל בעבירות המס של האוליגרכים. נסגור את שמי ארה"ב לכל המטוסים הרוסיים, ובכך נגביר את הלחץ על המשק הרוסי. הרובל כבר איבד 30% מערכו, הבורסה איבדה 40% והמסחר נפסק. הכלכלה הרוסית נופלת ופוטין הוא האשם היחיד. הענקנו יותר ממיליארד דולר בסיוע ישיר לאוקראינה ונמשיך לסייע לעם האוקראיני להגן על ארצו ולהקל את סבלו".

"נהיה בסדר, נהיה בסדר"

ביידן חזר והצהיר: "כוחותינו אינם ולא יהיו מעורבים בקרבות; הם נמצאים באירופה כדי להגן על נאט"ו אם פוטין יחליט לנוע מערבה. נגן בכל כוחנו המאוחד על כל סמ"ר של אדמת נאט"ו. הימים, השבועות והחודשים הבאים יהיו קשים לאוקראינים. גם אם פוטין ירשום הישגים בשטח, הוא ישלם מחיר יקר בטווח הארוך. האוקראינים ידעו 30 שנות עצמאות ולא יתנו לאיש להשיב אותם לאחור.

"אני פועל להבטיח שהמשק הרוסי ישלם את המחיר ולא עסקים ומשקי בית בארה"ב. ארה"ב עבדה עם 30 מדינות אחרות לשחרר 16 מיליארד חביות נפט מהמלאי האסטרטגי וזה יסייע להוריד את מחירי הדלק בבית. אני יודע שיש דאגה מן המתרחש, אבל נהיה בסדר, נהיה בסדר. הפלישה לאוקראינה תותיר את פוטין חלש יותר ואת העולם חזק יותר. אנחנו רואים אחדות באירופה ובעולם המערבי. החרות מתרוממת לגודל הרגע. זה מבחן אמיתי וזה יקח זמן. פוטין יכול לכבוש בטנקים, אבל לעולם לא יכבוש את ליבות העם האוקראיני ולעולם לא יערער את עמידתו של העולם החופשי".

ביידן עבר לענייני פנים ובראשם האינפלציה הגואה, הגורמת לכך ששיעור התמיכה בו הוא 37% בלבד – הנמוך אי-פעם – ועלולה לעלות לדמוקרטים ברוב בקונגרס בנובמבר הקרוב. "משפחות רבות מתמודדות עם הקושי לשלם יותר", פתח ביידן. הוא הזכיר את תוכנית הסיוע בסך 1.9 טריליון דולר שהעביר בתחילת כהונתו, ואמר שאשתקד נוצרו 5.6 מיליון משרות ("מספר חסר תקדים") והצמיחה הייתה 5.7% אשתקד ("המהירה ביותר מזה ארבעה עשורים").

עוד הזכיר ביידן את השקעת הענק בתשתיות והודה לרפובליקנים שתמכו בתוכניתו. הוא ציין שארה"ב הייתה מספר אחת בתשתיות וכעת היא רק מספר 13 וטען, כי ההשקעות יסייעו בהתמודדות מול סין, שינויי האקלים והפערים החברתיים. "אמרתי ל[נשיא] שי ג'ינפינג שמעולם לא היה כדאי להמר נגד ארה"ב. השנה נתחיל לתקן 100,000 ק"מ של כבישים מהירים ו-165 גשרים ובארות. נתקן את התשתיות על-ידי רכישת תוצרת ארה"ב".

"נקודת מפנה במאבק בקורונה"
"תורידו את המחירים, לא המשכורות" [צילום: AP]

ביידן המשיך: "חשוב מאוד להשקיע בהיי-טק כדי להתמודד עם סין. פעם השקענו 2% מהתוצר במו"פ; כיום איננו עושים זאת, בעוד סין וקנדה עושות זאת. אינטל משקיעה 20 מיליארד דולר במפעלים בארה"ב; היא הבטיחה להשקיע 100 מיליארד דולר אם יעבור החוק הדו-מפלגתי לעידוד ההשקעות".

בנוגע להתמודדות עם האינפלציה, קרא ביידן למגזר העסקי: "תורידו את המחירים, לא את המשכורות. וזה אומר: תייצרו יותר בארה"ב במקום להסתמך על שרשרת אספקה זרה". לדבריו, יש יש לו תוכנית להורדת האינפלציה הנתמכת בידי 17 זוכי פרס נובל לכלכלה: להוריד את המחירים של תרופות מרשם, הקלות מס כדי להוריד את עלויות האנרגיה ולסייע במאבק בשינויי האקלים, והורדת עלויות הטיפול בילדים. ביידן קרא להבטיח שהחברות והעשירים ישלמו את חלקם ההוגן במיסים. והודיע שמשרד המשפטים ימנה תובע ראשי לטפל בהונאות בסיוע לקורונה. ביידן הדגיש שהוא קפיטליסט, אך "אין קפיטליזם ללא תחרות הוגנת" והכריז על תוכנית למאבק בחברות הגובות מחירים גבוהים מדי.

עוד אמר ביידן, כי ארה"ב הגיעה לנקודת מפנה במאבק בקורונה, כאשר מספר המקרים הקשים הוא הנמוך ביותר מאז חודש יולי. "הקורונה שוב לא תשלוט על חיינו. לא נשלים עם חיים לצידה; נמשיך להילחם בנגיף הזה, כמו בנגיפים אחרים". הוא קרא להמשיך להתחסן ולהשתמש בתרופות נגד הנגיף, ואמר שיהיו חיסונים גם לבני חמש ומטה. ביידן הודיע על תוכנית שתאפשר לבצע בדיקות מהירות בבתי מרקחת, ומי שיימצא חיובי - יוכל לקבל בו במקום חינם את התרופות. "גמרנו עם סגירת בתי ספר ועסקים", הכריז וקרא לעובדים לחזור למשרדיהם. עוד הבטיח ביידן לשלוח חיסונים נוספים למדינות אחרות.

בתחום ביטחון הפנים קרא ביידן לתקצב טוב יותר את המשטרות העירוניות, תוך הגברת הפיקוח על השוטרים. הוא גם ביקש מהקונגרס לאשר הצעת חוק אשר תגדיל את הצורך בבדיקות רקע לפני רכישת נשק ותהה מדוע מי שמופיעים ברשימת הטרוריסטים יכולים לרכוש נשק בצורה חופשית. הוא גם ביקש מהקונגרס לאשר את הצעת החוק הדמוקרטית להבטחת זכות הבחירה.

תאריך:  02/03/2022   |   עודכן:  02/03/2022
איתמר לוין
+עצרת האו"ם אישרה ההחלטה לגינוי רוסיה
18:59 02/03/22  |  איציק וולף
עצרת האומות המאוחדות הצביעה בעד הצעת ההחלטה לגינוי רוסיה ולבידודה. 141 מדינות הצביעו בעד ההצעה, 5 התנגדו לה ו-35 נמנעו. לאחר פרסום התוצאות פרצו רבים מן הדיפלומטים ששהו באולם העצרת הכללית במחיאות כפיים. מדינת ישראל הצביעה בעד גינוי רוסיה. סין והודו נמנעו בהצבעה.

חמש הארצות שהתנגדו להחלטה הן רוסיה, בלארוס, סוריה, קוריאה הצפונית ואריתריאה.
35 הארצות שנמנעו בהצבעה הן: אלג'יריה, אנגולה, ארמניה, בנגלדש, בוליביה, בורונדי, הרפובליקה המרכז אפריקנית, סין, קונגו, קובה, אל סלבדור, גיניאה המשוונית, הודו, אירן, עירק, קזחסטאן, קירגיסטן, לאו, מדגסקר, מאלי, מונגוליה, מוזמביק, נמיביה, ניקרגואה, פקיסטן, סנגל, דרום אפריקה, דרום סודן, סרי לנקה, סודן, טג'יקיסטן, אוגנדה, טנזניה, ויטנאם וזימבבוואה.
(התוצאות המלאות של ההצבעה הערב [צילום: האו"ם])
+מספר הפליטים מאוקראינה צפוי להגיע בקרוב למיליון
18:44 02/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קרבות קשים במריופול שבדרום אוקראינה  ▪  מאז שפרצו הקרבות לפני שבוע נמלטו יותר מ-870 אלף בני אדם והפכו לפליטים  ▪  כ-453 אלף בני אדם נמלטו מאוקראינה לפולין, כ-116 אלף נמלטו להונגריה, כ-79 אלף עברו את הגבול למולדובה, כ-67 אלף פליטים מאוקראינה נמצאים ברומניה, כ-44.5 אלף חצו את הגבול מזרחה לרוסיה התוקפת וכ-43 אלף עשו דרכם לסלובקיה
צפו בדיון בעצרת האו
שטף של מאות אלפי פליטים [צילום: אנדריי אנדריינקו, AP]
פרסום תוצאות ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם [צילום: האו"ם]
+הרוסים לא ישברו את הרוח
18:01 02/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ולדימיר זלנסקי מראה, כי אפשר להפגין חוסר פחד - ובני עמו מפגינים אומץ דומה  ▪  לטענת מור, יש מעט טעם במתן שבח לאומץ של האוקראינים אם לא מוכנים לקבל אותם כפליטים
("ישו, האיש הזה אמיץ")
+כ-4,500 ישראלים נותרו באוקראינה
17:41 02/03/22  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ: ישנם כ-4,500 ישראלים באוקראינה, עם חלקם דיברנו והם מעדיפים להישאר.
+הנשיא זלנסקי התקשר לראש הממשלה בנט
17:03 02/03/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי צייץ בטוויטר: "שוחחתי עם בנט בטלפון על התוקפנות הרוסית". את השיחה יזם זלנסקי, ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי זוהי שיחת-המשך לשיחתם מיום ו׳ האחרון, שבה סיכמו לשמור על קשר רציף.
+דיווח: משלחת אוקראינית בדרכה לסבב שיחות שני
16:37 02/03/22  |  עידן יוסף
סוכנות ידיעות בלארוסית: משלחת אוקראינית בדרכה לסבב שיחות שני עם משלחת רוסית. לדיווח אין אישור ממקור אחר
+אלכסיי נבלני: פוטין צאר מטורף
16:32 02/03/22  |  עידן יוסף
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה שנכלא בידי פוטין, מצייץ לראשונה מאז תחילת המלחמה. הוא כינה את פוטין "צאר מטורף" וקורא לעם הרוסי למחות כנגד הנשיא.
+ארה"ב תאסור מהערב תנועת מטוסים רוסיים מעליה
16:20 02/03/22  |  עידן יוסף
ארה"ב: איסור הטיסות הרוסיות במרחב האווירי שלנו יחל היום בשעה 21:00.
+זלנסקי במסר בעברית: "צעקו נגד הרג האזרחים"
15:56 02/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשויות באוקראינה בהודעה רשמית: יותר מ-2,000 אזרחים נהרגו במהלך הפלישה הרוסית  ▪  האו"ם: יותר מ-800 אלף פליטים עזבו את אוקראינה  ▪  על-פי דיווחים באוקראינה, רוסיה רוצה להכריז על נשיא אוקראינה לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', כמנהיגה החדש של אוקראינה
פליטים אוקראינים בגבול רומניה [צילום: פרננדו לאנו/AP]
חדר כושר שהופצץ בקייב [צילום: אפרם לוקצקי/AP]
+הרובל הגיע בבורסה במוסקבה לשפל היסטורי ביחס לאירו ולדולר
15:44 02/03/22  |  עידן יוסף
שער הרובל ביחס לדולר עומד על 1 ל-109 רובל, ושער האירו עומד על 1 ל-122 רובל - שפל היסטורי. לשם השוואה, בשנת 2013 לפני פרוץ המשבר עם אוקראינה עמדו השערים על יחס של 1 ל-30. ‏‏דובר הקרמלין: "הכלכלה הרוסית חווה מהלומה קשה כתוצאה מהעיצומים המערביים, אך תישאר על הרגליים". האיחוד האירופי מזהיר כי עיצומים חדשים נגד רוסיה יפגעו בכלכלה של האיחוד.
(רובל. שפל הסטורי)
+זלנסקי מגביר את הלחץ על ישראל וכותב בעברית
15:43 02/03/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם רשומה בעברית בטלגרם: "כולנו הופגזנו אמש בקייב, וכולנו מתנו שוב בבאבי יאר ממתקפת טילים. על-אף שהעולם מבטיח בעקביות 'לעולם לא עוד'. לאדם הנורמטיבי אשר יודע היסטוריה, באבי יאר הינו מקום מיוחד בקייב. מקום מיוחד באירופה. מקום של תפילות. מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אשנים אשר נרצחו בידי הנאצים. מקום בתי הקברות העתיקים של קייב. מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת.

"ביומה הראשונה של המלחמה, אומן, הופגזה בצורה מאסיבית. המקום בו מאות ואלפי יהודית מגיעים בכל שנה להתפלל. לאחר מכן תקפו את באבי יאר, היכן שמאות אלפי יהודים נורו למוות. אני פונה כעת, לכל יהודי העולם - אינכם רואים מה מתרחש כאן? ולכן חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא ישארו דוממים למראות הללו. מפני שהנאציזם נולד בדממה. צעקו נגד הרג אזרחים. צעקו את צעקת הרג האוקראינים", כתב.
+קולבה שוחח עם שר החוץ של קוריאה הדרומית
15:00 02/03/22  |  מירב ארד
שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה שוחח (יום ד') עם שר החוץ של קוריאה הדרומית, צ'ונג או יונג. "הרפובליקה של קוריאה מגנה בחריפות את התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה ומתכננת לקחת חלק פעיל בלחץ הסנקציות על רוסיה", אמר צ'ונג או יונג בשיחה עם קולבה.
(דמיטרו קולבה [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP])
+שערורייה הומניטרית באוקראינה
14:25 02/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני משוכנע כי ארדן יפעל בהתאם להנחיות הממשלה או יתפטר לפני שיישא את דברו נגד הטירוף הרוסי, שהגיע כדי פגיעה באתר באבי יאר
(באבי-יאר [צילום: אפרם לוקצקי, AP])
+מדוע רוסיה חייבת לנצח
14:11 02/03/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
נאט"ו וארצות הברית דורשות מרוסיה להתפרק מחגורת הביטחון שלה - המורכבת גם מאוקראינה  ▪  זאת לאחר שחלק ממרכיביה של חגורה זו בעבר, כפולין, בלארוס, לטביה אסטוניה וכ"ו, כולן מדינות שהיו פעם חלק, בצורה זו או אחרת, מחגורת ההגנה על ברית המועצות, והנה חלק מהותי זה, נלקח ממנה
(פוטין. מצב זהה [צילום: Alexei Nikolsky, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP])
+פשע מלחמה
13:46 02/03/22  |  דב גולדפלם   |   לרשימה המלאה
מנהיגי העולם החופשי צריכים להכריז בקול רם וצלול שפוטין הוא פושע מלחמה וייתבע לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג

(פוטין פושע מלחמה [צילום: פבל פולובקין])
+ביידן הולך על המאחד
13:44 02/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הנשיא ניצל את תמימות הדעים המפלגתית סביב אוקראינה, דיבר בכמה נושאים בשפתם של הרפובליקנים ואפילו ויתר למעשה על תוכנית הענק שלו להשקעות ברווחה ואקלים
(אחדות מפתיעה ונדירה [צילום: AP])
החלקים המרכזיים בנאום מצב האומה, 2.3.22 / MSNBC
+קולבה דן עם שרת החוץ הבריטית: להטיל סנקציות נוספות
13:17 02/03/22  |  מירב ארד
שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה שוחח עם שרת החוץ הבריטית אליזבת טראס על הטלת סנקציות נוספות על רוסיה. קולבה עדכן בחשבון הטוויטר שלו: "דנו בסנקציות חדשות על רוסיה בשל התוקפנות הברברית שלה נגד אוקראינה". קולבה ביקש ממדינות נוספות להגביר את העיצומים נגד רוסיה במטרה לכפות על רוסיה להפסיק את האש ולהוציא את צבאה משטחה של אוקראינה.
+זלנסקי שוחח עם ג'ונסון: "לצורך תיאום פעולות"
13:14 02/03/22  |  מירב ארד
נשיא אוקראינה זלנסקי עדכן (יום ד') כי שוחח עם ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון "לצורך תיאום פעולות". הוא הוסיף כי הם דנו ב"פשעים האחרונים של רוסיה נגד האוכלוסייה האזרחית".
+השר נחמן שי: לפתוח את השערים לפליטים מאוקראינה
13:00 02/03/22  |  מירב ארד
במהלך כנס שגרירי העתיד של אגודת הסטודנטים שהתקיים (יום ד') באוניברסיטת רייכמן התייחס נחמן שי, שר התפוצות למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: "צריך לקחת גם בחשבון שיהיו פליטים ולקבל אותם גם לישראל. אנחנו מקפידים על מי ייכנס, אבל אנחנו צריכים לפתוח את השערים. כל אחד יודע ומכיר את ההיסטוריה של העם היהודי, שזוכר את הסיפורים של הסבים והסבתות שלנו, קרובי משפחה שמנסים להינצל מאירופה ולא יכולים. המדינה הזאת לא יכולה להיות אדישה"
+שר החוץ הרוסי: מלחמת העולם השלישית תהיה "גרעינית והרסנית"
12:22 02/03/22  |  מירב ארד
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מזהיר שאם תפרוץ מלחמת העולם השלישית, היא תהיה "גרעינית והרסנית". עוד אמר לברוב כי רוסיה, שפתחה במה שהיא מכנה מבצע צבאי מיוחד נגד אוקראינה בשבוע שעבר, תעמוד בפני "סכנה אמיתית" אם קייב תשיג נשק גרעיני. לברוב אמר דברים אלה, ימים ספורים לאחר שהנשיא פוטין הורה ליחידות הגרעין ברוסיה לעבור ל"כוננות גבוהה".
(לברוב. "סכנה אמיתית" [צילום: פאבל גולובקין/AP])
+רה"מ בנט: "ישראל עומדת לצד העם באוקראינה"
12:11 02/03/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנט התייחס בהצהרה משותפת עם קנצלר גרמניה למלחמה באוקראינה: "החובה שמוטלת עלינו, כמנהיגים, היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים ולהעביר את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן. עוד לא מאוחר לכך.

לצערי, אנחנו בישראל למודי מלחמות. המחיר שלהן הוא גדול, כפי שאנחנו כבר רואים. למרבה הצער, זה עלול להיות הרבה יותר גרוע. מדינת ישראל עומדת לצד העם באוקראינה. שלחנו ציוד הומניטרי רב - 3 מטוסים, 100 טון ציוד, רובו רפואי - ואנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר".
+AP: רוסיה מוכנה להמשיך בשיחות עם אוקראינה
11:58 02/03/22  |  מירב ארד
סוכנת החדשות AP דיווחה, כי דובר הקרמלין מאשר שהמשלחת הרוסית מוכנה לקיים פגישה עוד הערב עם נציגות אוקראינה כדי לקיים מו"מ בין שתי המדינות. פגישה ראשונה התקיימה ביום שני, בלא תוצאות מיוחדות.
+קפטיין מיי קפטיין
11:46 02/03/22  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
לאחר שכל קוביות הדומינו יפלו (ויש הרבה כאלו - סין ואחיהם בטייאוון כמו גם הפזילה לעבר יפן והפיליפינים, קוריאה הצפונית ואחיהם בדרום, ואירן ושאיפותיה למחוק את ישראל מעל המפה ולהשליט חליפה איסלמיסטית עולמית), ועדת פרס נובל לשלום תעניק את הפרס-לאחר-המוות לזלנסקי
(פוטין. הדב הגדול [צילום: Mikha7l Klimentyev, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP])
+DHL תפסיק את המשלוחים לרוסיה ובלארוס
11:43 02/03/22  |  מירב ארד
סוכנות הידיעות RIA: חברת השילוח הבינלאומי, DHL, הודיעה על הפסקת משלוח החבילות לרוסיה ובלארוס. החברה מפסיקה לעבוד גם באוקראינה.
+הגיבורים עם המגבעות והציציות
11:32 02/03/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
היום בו רעמו התותחים והנמיכו טוס מטוסי רוסיה, ניתן האות לפתיחת המלחמה, הגייסות של הלוחמים הגיבורים לבשו את מדי הקרב, חליפות שחורות, חולצות לבנות, ציציות המשתפלות מבעד לחליפה ומשתלשלות מעל למכנסיים, קסדות שחורות רחבות שוליים, וכלי נשק בלתי קונבנציונליים
(כלי הנשק [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+שלוש חזיתות
11:11 02/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  בינתיים נעצרה תנופת המתקפה הרוסית  ▪  בעולם התפשטו שמועות על קשיים לוגיסטיים, שעוצרים את הרוסים  ▪  לא-מעט צבאות בעולם הוכו, כיוון שלא תכננו כהלכה את הלוגיסטיקה למבצעיהם - כולל צה"ל במערכת שלום הגליל  ▪  אני חושד, שזו דיסאינפורמציה, שמפיצים האוקראינים והמערב, או שזו הונאה רוסית
(עיי חורבות)
+זלנסקי: רוסיה מנסה "למחוק" את האוקראינים
11:04 02/03/22  |  מירב ארד
הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי האשים (יום ד') את רוסיה בניסיון "למחוק" את האוקראינים, ארצם וההיסטוריה שלהם. "הם לא יודעים כלום על הבירה שלנו. על ההיסטוריה שלנו. אבל יש להם הוראה למחוק את ההיסטוריה שלנו. למחוק את המדינה שלנו. למחוק את כולנו", אמר. הוא הוסיף: "חישבו על המספר הזה: כמעט 6,000 רוסים מתו. כדי להשיג מה? להשיג את אוקראינה? זה בלתי אפשרי. זה לא ישתנה באמצעות טילים, פצצות, טנקים או כל תקיפה אחרת. אנחנו בארץ הולדתנו. ועל המלחמה נגדנו יהיה את בית דין הבינלאומי עבורם".
+אין תוכו כברו
10:55 02/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
מעולם לא נתקלתי בעולה שחש הזדהות לאומית עם קזחסטן, מולדובה, אוקראינה, וחשבתי שכולם רואים עצמם רוסים  ▪  אלא שפחות משליש היו אכן רוסים, ועכשיו הם מאוד ביקורתיים לרוסיה
(הזדהות גדולה [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+אני בעד פוטין
10:28 02/03/22  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה
רוסיה של פוטין היא מעצמה גדולה שחייבת לשמור על עצמה בחגורת-ביטחון סביבה כדי לא להקלע לסיטואציה פוליטית-ביטחונית הדומה לזאת שאירעה בשנת 1941 עם ההתקפה הנאצית שסבכה את רוסיה במלחמה עולמית בה נהרגו 20 מיליון סובייטים
(פוטין. נוהג נכון [צילום: AP])
+רומן אברמוביץ' מוכר נכסים בלונדון; הרשויות מבקשות להאיץ את הסנקציות
10:05 02/03/22  |  מירב ארד
הטיימס' מצטט את חבר הפרלמנט הבריטי כריס בריאנט: "אחד האוליגרכים העשירים ברוסיה, רומן אברמוביץ', שנחשב לאחד מנותני החסות של משטר פוטין, העמיד למכירה לא רק את מועדון צ'לסי שלו, אלא גם את הנדל"ן המובחר שבבעלותו בלונדון".

לדברי בריאנט, אברמוביץ' "מבוהל מהסנקציות". בריאנט קרא לממשלת בריטניה לפעול במהירות האפשרית להטלת סנקציות לפני מכירת הנכסים. "הוא מתכנן למכור את ביתו בלונדון, כמו גם את דירתו", אמר חבר פרלמנט ממפלגת הלייבור.

אברמוביץ' מתגורר בלונדון בוילה בת 15 חדרי שינה, בשווי של 200 מיליון דולר. הונו נאמד ב-2021 ב-14.5 מיליארד דולר. אברמוביץ' הוא אזרח רוסיה, פורטוגל, ישראל והוא גם תושב לונדון. מבחינה פורמלית, הוא ה"פורטוגלי" העשיר בעולם ונמנה עם עשרת הלונדונים העשירים ביותר.
(רומן אברמוביץ' [צילום: AP])
+שלטי אזהרה
10:05 02/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - סגנון, סילון, באו לשנות, ריק ואיך תסביר?  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת ואושר  ▪  חודש טוב  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה"
(האקדמיה ללשון העברית [צילום: ברוך גיאן])
+העולם נגד הבנק המרכזי: סכנה גדולה למשק הרוסי
09:43 02/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לבנק המרכזי יש עתודות מט"ח בסך 640 מיליארד דולר - אך השליטה ברובן המכריע אינה בידיו  ▪  במצב זה, העיצומים שהטיל המערב הם המשמעותיים ביותר ועלולים להוביל למערבולת של אינפלציה גבוהה ומיתון עמוק - מסביר ניו-יורק טיימס
(כוח הקנייה יורד, הרוסים נעשים עניים)
+העמדה הפלשתינית כלפי הפלישה לאוקראינה
08:47 02/03/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הרש"פ ותנועת חמאס נזהרות מלהשמיע הצהרות בנושא הפלישה הצבאית של רוסיה לאוקראינה מחשש שהדבר יפגע באינטרסים שלהן. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אינו רוצה להפסיד את תמיכת ממשל ביידן בפתיחת משרדי אש"ף בוושינגטון והעברת הקונסוליה האמריקנית למזרח ירושלים, הוא זקוק גם לתמיכת רוסיה בנושא יוזמתו לוועידת שלום בינלאומית.
עבאס-ביידן. חושש להפסיד את התמיכה האמריקנית [צילום: דבי היל]
+הפרנויה הרוסית כלפי המערב דומה לפרנויה של הערבים כלפי הציונות
08:31 02/03/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
אביתר בן-צדף, לשעבר עורך כתב העת של צה"ל, "מערכות", טוען שיש דמיון בין הפרנויה הרוסית כלפי המערב כפי שהיא מתגלה היום במלחמה באוקראינה לבין הפרנויה של הערבים והמוסלמים כלפי הציונות ומדינת ישראל
טנקים רוסיים ליד גבול אוקראינה [צילום: AP]
+מחירי הנפט מזנקים לשיא: 110 דולר לחבית
08:18 02/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רק אתמול עמד מחיר ברנט על 104.97 דולר לחבית. לפני שנה, במרס 2021 עמד מחירה של חבית ברנט על 69.88 דולר לחבית  ▪  עליית המחירים נרשמה למרות הודעת ביידן על שחרור מיליארדי חביות נפט מן המאגרים האסטרטגיים
([צילום: ג'אה סי הונג, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
16 מיליארד חביות נפט ישוחררו לשוק מהמאגרים האסטרטגיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
2/03/22 10:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
‏נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מציב לראשונה באופן רשמי (יום ג', 1.3.22) את תנאיו להפסקת האש: רוסיה דורשת הכרה ב"רפובליקות העממיות" של לוהנסק ודונצק ובריבונות הרוסית בחצי-האי קרים. עוד הוסיף כי על אוקראינה להתחייב כי היא לא תשאף להשיג נשק גרעיני בעתיד. לדברי הנשיא הרוסי, אם אוקראינה תישאר מדינה "ידידותית למערב" - עליה להיות מפורזת מנשק ובמעמד של מדינה "ניטרלית".
01/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
במשך למעלה מעשור קיימו ולדימיר פוטין ושי ג'ינפינג יחסים מכבדים ואפילו חמים, אשר ביטאו את הקשרים המתהדקים בין שתי המעצמות החולקות התנגדות לכוחה הצבאי והכלכלי של ארה"ב. הפלישה לאוקראינה עשויה לשנות כל זאת, מנתח ניו-יורק טיימס.
01/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רוסיה הודיעה (יום ג', 1.3.22) על כוונתה לתקוף אתרים של שירותי הביטחון של אוקראינה הנמצאים בקייב, בירת אוקראינה. על-פי דיווח שפורסם ברוסיה, שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ביקש מאנשים שנמצאים סמוך לאתרים הללו לעזוב את האזור. הדברים נאמרו לאחר שלפחות עשרה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו במטח טילים שפגע בכיכר המרכזית של העיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה.
01/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק אמר במסיבת עיתונאים שכינס: "המצב שלנו קשה, זקוקים לציוד מגן או טיפול רפואי. ביקשנו בנושא הזה את סיועה של ישראל. הממשלה שולטת במצב, אך זה קשה - כמו מלחמת ששת הימים בישראל".
01/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה דלדול הרוח במערב ואבדן יצר הקיום גרם לכך, שצבאות החברות האירופיות בנאט"ו מגוחכים - אולי רק לטקסים ולמצעדים אם תפרוץ מלחמה באירופה, על ארצות-הברית יהיה להוציא שוב את הערמונים מהאש עבור מערב אירופה - כמו בשתי מלחמות העולם ובמלחמה הקרה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il