|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

רומן אברמוביץ' ימכור את צ'לסי

על-פי ההערכות יוכל אברמוביץ' לקבל 2 מיליארד פאונד על קבוצת הכדורגל הבריטית למרות תג מחיר של 3 מיליארד פאונד שהציב הצעד נובע, ככל הנראה, מחשש של אברמוביץ' מפני הסנקציות האמריקניות ושל המערב שהוטלו על שורת אוליגרכים רוסים
02/03/2022  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
אברמוביץ'. הרווח - לנפגעי המלחמה [צילום: AP]

בעליה של קבוצת הכדורגל צ'לסי, איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ', אישר הערב (יום ד', 2.3.22) כי ימכור את הקבוצה. תג המחיר שהציב הוא של 3 מיליארד פאונד, אך על-פי ההערכות ייתכן שלא יצליח לקבל יותר מ-2 מיליארד פאונד.

אברמוביץ' רכש את צ'לסי בשנת 2003. על-פי הודעה שפרסם, רווחי המכירה יושקעו בקרן שתסייע לכל קרבנות המלחמה באוקראינה. לא ברור האם הניסוח שדיבר על קרבנות המלחמה מכוון לאוקראינים בלבד, או גם לרוסים. עם זאת, צוין בהודעה כי הכספים מיועדים "לאספקת מימון קריטי לצרכים המיידיים של הקרבנות, ולתמיכה בעבודות השיקום העתידיות".

"תמיד קיבלתי החלטות תוך התחשבות באינטרסים של המועדון", כתב אברמוביץ' בהודעה, "במצב הנוכחי החלטתי למכור את המועדון, בשל אמונתי שמדובר באינטרס של המועדון, של האוהדים, של העובדים ושל הספונסרים והשותפים של המועדון".

אברמוביץ' הבהיר כי לא ידרוש מן המועדון להחזיר לו את ההלוואה בסך של 1.5 מיליארד פאונד והדגיש כי המכירה תהיה מהירה, אך תעמוד בכל התנאים הרגולטוריים הנדרשים.


תאריך:  02/03/2022   |   עודכן:  02/03/2022
איציק וולף
+‏כך נראית הבוקר העיר אירפין ליד קייב
10:34 03/03/22  |  עידן יוסף

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+פיץ' ומודי'ס חותכות את החוב הריבוני של רוסיה לסטטוס "זבל"
10:13 03/03/22  |  מירב ארד
סוכנויות הדירוג הבינלאומיות פיץ' ומודי'ס חותכות את החוב הריבוני של רוסיה לסטטוס "זבל", ומעבירות את רוסיה לקטגוריה של מדינות שנמצאות בסיכון שלא יוכלו להחזיר את חובן. מודי'ס הורידה את דירוג החוב הרוסי לטווח ארוך מ-Baa3 ל-B3 בעוד שפיץ' הורידה את הדירוג שלה מ-BBB ל-B. בסוף השבוע שעבר הורידה סוכנות S&P את דירוג האשראי של רוסיה לסטטוס "זבל", בעוד מודי'ס הזהירה שגם היא בדרך לשם.
+רוסיה תקפה מחסן נפט בעיר צ'רניהוב
10:04 03/03/22  |  עידן יוסף
בתקשורת האוקראינית דווח על מחסן נפט בעיר צ'רניהוב שהותקף לפנות בוקר על-ידי הרוסים. בעקבות התקיפה נפגעו 25 איש ונגרמה התלקחות בשישה מכלי דלק. במקביל שיגר צבא רוסיה פגזים לעבר מטרות רבות נוספות בעיר, כולל מתקני ציבור ובנייני מגורים.
+ספורטאים מרוסיה ובלארוס לא יתחרו באולימפיאדת החורף הפראלימפית בבייג'ינג
09:59 03/03/22  |  מירב ארד
הוועד הפראלימפי הבינלאומי הודיע: ספורטאים מרוסיה ובלארוס לא יורשו להתחרות באולימפיאדת החורף הפראלימפית בבייג'ינג 2022. משחקי החורף הפראלימפיים מתחילים ביום שבת, כאשר טקס הפתיחה מתקיים ביום שישי.
+חודורקובסקי קורא לרוסים לצאת להפגין ברחובות
09:54 03/03/22  |  מירב ארד
מיכאיל חודורקובסקי, המיליארדר שהיה בכלא הרוסי במשך קרוב ל-11 שנה, פונה לתושבי רוסיה באמצעות האינסטגרם וקורא להם לצאת להפגין נגד מלחמתו של פוטין באוקראינהף מבלי לחשוש ממעצר של 15 ימים. "פוטין לא מתמודד, פוטין תקוע באוקראינה וכדי להתמודד הוא זורק לשם את כל מה שיש לו. כל מי שיוצא עכשיו לרחובות הערים הרוסיות, כל אדם שמפגין מסיח את הדעת של חלק מכוחותיו של פוטין מלהרוג אזרחים אוקראינים. האם 15 הימים שלך שווים לא לאפשר להרוג אזרח אחד?", כתב חודרוקובסקי.
( מיכאיל חודורקובסקי [צילום: מינדאוגס קולביס/AP])
+זלנסקי על הרוסים: לא יהיה להם רגע של שקט במדינתנו
09:33 03/03/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום הלילה: "יותר ויותר מהכובשים בורחים חזרה לרוסיה. שברנו את התוכנית של האויב בתוך שבוע, תוכנית שנבנתה במשך שנים עם שנאה לארצנו ולכל האנשים שיש להם חרות ולב. אבל אנחנו עצרנו וניצחנו אותם. לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו. הם תמיד יזכרו שלא נכנענו. הרגנו 9,000 רוסים בשבוע אחד".
+מחיר הנפט טיפס ל-117 דולר לחבית
09:10 03/03/22  |  עידן יוסף
מחיר הנפט טיפס ל-117 דולר לחבית; בורסות אסיה ירוקות לאחר העליות אמש בוול סטריט.
+ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות בקו ישראל-רוסיה ב-2 מיליארד דולר
09:03 03/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אישור הערבות - על-רקע פוליסות הביטוח הקובעות כי לא יוענק כיסוי ביטוחי למטוסים ולטיסות הנעשות בניגוד לעיצומים  ▪  הבקשה מגיעה ברקע קהילה יהודית גדולה מאוד ברוסיה
(היו"ר קושניר. המדינה מסייעת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+שרשרת האספקה תיפגע - אבל רוסיה הרבה יותר
08:46 03/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מנתח את ההשלכות הכלכליות של המלחמה באוקראינה ומסיק: ייתכן שהעולם ייפגע ממחסור בחומרים חיוניים ומבעיות שינוע, אבל ההשלכות על רוסיה יהיו הרות אסון
(הייצור של פולקסוואגן הואט [צילום: אריק שייציג, AP])
+היזהרו מטהרנים וצבועים!
08:34 03/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
אנחנו לא חיים בעולם אוטופי  ▪  צדקה תתחיל מבית, אם אתה נותן עצות למדינה איך לנהוג, קודם תיישם אותן במשפחה שלך, עם הילדים שלך, עם אשתך
(איך היא נהגה כשאנו הותקפנו [צילום: מרינקו אנדרו/AP])
+ביה"ד הבינ"ל בהאג אישר לפתוח בחקירה לפשעי מלחמה באוקראינה
01:49 03/03/22  |  עידן יוסף
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אישר שהוא יפתח בחקירת האפשרות שמתבצעים פשעי מלחמה באוקראינה, בעקבות בקשתן של 39 מדינות.
+"5,800 חיילים רוסים נהרגו בקרבות"
00:08 03/03/22  |  עידן יוסף
רשת NBC: על-פי גורמים אמריקנים 5,800 חיילים רוסים נהרגו בקרבות - נתון שזהה למה שמציגים האוקראינים.
+הרוסים השתלטו על חרסון;
מאות אוקראינים בקברי אחים
23:27 02/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הישג צבאי ראשון לרוסיה עם כיבוש העיר הדרומית חרסון בת 30 אלף התושבים  ▪  פיצוץ עז התרחש סמוך לתחנת הרכבת של קייב, ככל הנראה מדובר בנפל של טיל שיוט רוסי  ▪  חיל-האוויר הרוסי חדר למרחב האווירי של שוודיה לזמן קצר
חיילים רוסים, בשטח אוקראינה [צילום: AP]
כוחות רוסיים הונחתו ממסוקים [צילום: AP]
+לקראת משטר צבאי במוסקבה
22:30 02/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הטלת משטר צבאי ברוסיה תאפשר לרשויות לנקוט בשלל מהלכים שמטרתם, לכאורה, לתמוך בכוחות הלוחמים, אך בפועל הם בעיקר יסייעו לרסק קולות אחרים המתנגדים למלחמה  ▪  חקיקה ייעודית נגד מפגינים המתנגדים ללחימה באוקראינה, וסגירת תחנות שידור עצמאיות  ▪  בינתיים מגרשת רוסיה את השגריר האמריקני במוסקבה
מעצר מפגין נגד המלחמה בסנט פטרסבורג [צילום: דמטרי לובצקי, AP]
הפגנה תוכל להיחשב בגידה שדינה עד 15 שנות מאסר [צילום: דמטרי לובצקי, AP]
+300 עולים מאוקראינה צפויים להגיע ביום ראשון מפולין ומרומניה
22:16 02/03/22  |  איציק וולף
שלוש טיסות מיוחדות עם כ-300 עולים מאוקראינה ינחתו בשדה התעופה בן גוריון ביום ראשון הקרוב במבצע משותף של משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, הקרן לידידות ובסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקרן היסוד.

יהודי אוקראינה יגיעו בשתי טיסות עולים ייצאו מוורשה שבפולין ומקישינב שבמולדובה ובטיסה נוספת יגיעו כמאה יתומים בחסות חב"ד תצא מיאסי ברומניה.
+חקיקה נגד המחאה הרוסית: 15 שנות מאסר למפיצי מידע "מסוכן חברתית"
21:05 02/03/22  |  איציק וולף
בעקבות המחאות בתוך שטחה של רוסיה נגד המלחמה הרוסית נגד אוקראינה מוביל הממשל הרוסי תיקוני חקיקה שנועדו להשתיק את המחאה הציבורית.

העיתון פראבדה האוקראיני דיווח כי תיקוני החקיקה, שדורשים אישור סופי של בית הנבחרים הרוסי, כוללים ענישה של עד 3 שנות מאסר למי שיבצע זיופים ויפיץ אותם, ושל בין 5 ל-10 שנות מאסר למי שיעשה את הפעילות הזאת תוך שימוש בתפקיד רשמי, בקבוצה או באמצעות שימוש באינטרנט - מ-5 עד 10 שנות מאסר.

החקיקה כוללת גם קביעה שלפיה אם המפיץ יודע שהמידע שקרי והוא הוביל ל"תוצאות מסוכנות מבחינה חברתית" - הוא עלול להישלח לעד 15 שנות מאסר.
מפגין בסנט פטרסבורג נגד המלחמה באוקראינה נעצר על ידי המשטרה הרוסית [צילום: דמטרי לובצקי, AP]
+עצרת האו"ם אישרה ההחלטה לגינוי רוסיה
18:59 02/03/22  |  איציק וולף
עצרת האומות המאוחדות הצביעה בעד הצעת ההחלטה לגינוי רוסיה ולבידודה. 141 מדינות הצביעו בעד ההצעה, 5 התנגדו לה ו-35 נמנעו. לאחר פרסום התוצאות פרצו רבים מן הדיפלומטים ששהו באולם העצרת הכללית במחיאות כפיים. מדינת ישראל הצביעה בעד גינוי רוסיה. סין והודו נמנעו בהצבעה.

חמש הארצות שהתנגדו להחלטה הן רוסיה, בלארוס, סוריה, קוריאה הצפונית ואריתריאה.
35 הארצות שנמנעו בהצבעה הן: אלג'יריה, אנגולה, ארמניה, בנגלדש, בוליביה, בורונדי, הרפובליקה המרכז אפריקנית, סין, קונגו, קובה, אל סלבדור, גיניאה המשוונית, הודו, אירן, עירק, קזחסטאן, קירגיסטן, לאו, מדגסקר, מאלי, מונגוליה, מוזמביק, נמיביה, ניקרגואה, פקיסטן, סנגל, דרום אפריקה, דרום סודן, סרי לנקה, סודן, טג'יקיסטן, אוגנדה, טנזניה, ויטנאם וזימבבוואה.
(התוצאות המלאות של ההצבעה הערב [צילום: האו"ם])
+מספר הפליטים מאוקראינה צפוי להגיע בקרוב למיליון
18:44 02/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קרבות קשים במריופול שבדרום אוקראינה  ▪  מאז שפרצו הקרבות לפני שבוע נמלטו יותר מ-870 אלף בני אדם והפכו לפליטים  ▪  כ-453 אלף בני אדם נמלטו מאוקראינה לפולין, כ-116 אלף נמלטו להונגריה, כ-79 אלף עברו את הגבול למולדובה, כ-67 אלף פליטים מאוקראינה נמצאים ברומניה, כ-44.5 אלף חצו את הגבול מזרחה לרוסיה התוקפת וכ-43 אלף עשו דרכם לסלובקיה
צפו בדיון בעצרת האו
שטף של מאות אלפי פליטים [צילום: אנדריי אנדריינקו, AP]
פרסום תוצאות ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם [צילום: האו"ם]
+הרוסים לא ישברו את הרוח
18:01 02/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ולדימיר זלנסקי מראה, כי אפשר להפגין חוסר פחד - ובני עמו מפגינים אומץ דומה  ▪  לטענת מור, יש מעט טעם במתן שבח לאומץ של האוקראינים אם לא מוכנים לקבל אותם כפליטים
("ישו, האיש הזה אמיץ")
+כ-4,500 ישראלים נותרו באוקראינה
17:41 02/03/22  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ: ישנם כ-4,500 ישראלים באוקראינה, עם חלקם דיברנו והם מעדיפים להישאר.
+הנשיא זלנסקי התקשר לראש הממשלה בנט
17:03 02/03/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי צייץ בטוויטר: "שוחחתי עם בנט בטלפון על התוקפנות הרוסית". את השיחה יזם זלנסקי, ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי זוהי שיחת-המשך לשיחתם מיום ו׳ האחרון, שבה סיכמו לשמור על קשר רציף.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רומן אברמוביץ' ימכור את צ'לסי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
רוסיה חידשה (יום ד', 2.3.22) את ההתקפות האוויריות שלה על העיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. זאת, בזמן שבבלארוס נמסר דיווח על כך שמשלחת רוסית עושה דרכה לאזור הגבול לצורך חידוש המשא-ומתן בין רוסיה לבין אוקראינה. כלל לא בטוח שהמשא-ומתן שהתקיים בתחילת השבוע למשך כמה שעות והופסק, יתחדש בכלל, לנוכח הודעת נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, כי לא יהיה מוכן להמשיך את השיחות כל עוד רוסיה ממשיכה בפעולות המלחמתיות נגד ארצו.
02/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
התגובה הגורפת לפלישה הרוסית הייתה הערצה לכוח העמידה ולאומץ של העם האוקראיני, והיא ממוקדת בדמותו של הקומיקאי שהפך לנשיא – ולדימיר זלנסקי. הוא סומן כמטרה אך לא ברח. הוא מנצח במאבק ברשתות החברתיות, בעוד מאות שכירי חרב רוסים קיבלו הוראה לתופסו או להורגו. העוצמה הצבאית יכולה לכבוש את אוקראינה, אך לא את רוח העם – קובעת סוזנה מור, בעלת טור בדיילי טלגרף.
02/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ממשלת אוקראינה הודיעה רשמית (יום ד', 2.3.22) כי למעלה מ-2,000 אזרחים נהרגו מאז תחילת הפלישה. 400 שריפות פרצו באזורי מגורים, רשויות החירום ניטרלו 420 פצצות במרחב אזרחי – "במהלך שבעת ימי המלחמה, רוסיה הרסה מאות מוקדי תחבורה, בנייני מגורים, בתי חולים וגני ילדים", נמסר. האו"ם מסר כי יותר מ-800 אלף פליטים עזבו את אוקראינה מפרוץ המלחמה.
02/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה שגתה בדחותה פנייה אמריקנית לסייע לאוקראינה. לריב עם האמריקנים כדי לשאת חן בעיני פושע המלחמה ולדימיר פוטין, שכוכבו ממילא מתחיל לדעוך? ומה כשאנו נזדקק שוב ל"רכבת אווירית"?
02/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
רוסיה של פוטין היא מעצמה גדולה. מעצמה שקמה על חורבותיה האידיאולוגיים של קודמתה, הקומוניסטית (1991), כשהיא נושאת ב-D.N.A שלה, לא רק את זכרונות עברה הסוציאליסטי המפואר, לפחות לדעת אזרחיה, אלא גם דרכי התנהגות, ומחשבה, שהן חלק מלשד עצמותיה כיום. בתוך מבנה נפשי ומנטליות מיוחדים אלה, כלול זכרון ילדות, בו חבויות עוללות מלחמת העולם השנייה, עת איבדה מעצמה זו, שנתפסה, כשמכנסיה משולשלים מטה, כ-20 מיליון איש, אישה וילד.
02/03/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il