|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
חייל רוסי באוקראינה. שימוש גם בכלי נשק אסורים [צילום: AP] פגיעת פצצות מצרר ופצצות ואקום - חסרות הבחנה [פאבל דורוגוי, AP]

רוסיה הכניסה לאוקראינה פצצות ואקום שאסורות בשימוש

ארצות הברית ובריטניה מצטרפות לטענה האוקראינית על כך שרוסיה משתמשת בלחימה באוקראינה בכלי נשק שאסורים בשימוש על-פי אמנת ז'נבה בין כלי הנשק האסורים בשימוש - פצצות מצרר ופצצות ואקום המכילות חימוש דלק-אוויר
03/03/2022  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

גורמי מודיעין מערביים דיווחו כי רוסיה הכניסה לשטחה של אוקראינה כלי נשק שאסורים בשימוש על-פי אמנת ז'נבה. מדובר בפצצות דלק-אוויר, המכונות גם פצצות ואקום. שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומס גרינפילד, הזכירה אמש (יום ד', 2.3.22) בנאומה בפני מליאת העצרת הכללית של האו"ם את כלי הנשק המסוכן. "ראינו תיעוד וידאו של כוחות רוסיים מעבירים כלי נשק קטלניים במיוחד לתוך שטחה של אוקראינה. כלי נשק שאין להם שום מקום בשדה הקרב. זה כולל פצצות מצרר ופצצות ואקום שאסורים בשימוש על-פי אמנת ז'נבה", אמרה במהלך הדיון שקדם לאישור הצעת הגינוי לרוסיה.

על-פי שגרירת אוקראינה בארצות הברית, אוקסנה מרקובה, רוסיה השתמשה בפצצות ואקום במהלך הקרבות נגד צבא אוקראינה ביום שני בלילה. תיעוד הוידאו מהקרב שנערך סמוך לגבולה המזרחי של אוקראינה הראה משגרי רקטות המסוגלים לשאת ראשי נפץ תרמובאריים, של פצצות דלק-אוויר.

חימוש תרמובארי נחשב לקטלני ולהרסני יותר מאשר ראש נפץ קונבנציונלי. זאת, משום שהוא משחרר ענן של רסס, אשר מוצת בעת הפיצוץ. מעבר לפיצוץ החזק יותר מפיצוצים של ראשי נפץ קונבנציונליים, נחשבים ראשי הנפץ התרמובאריים גם לרעילים, בשל אדי הדלק שמתפזרים בפיצוץ. הם אסורים בשימוש בשל העובדה שהפגיעה שלהם היא חסרת הבחנה באופן משמעותי בהרבה מנשק קונבנציונלי.



תאריך:  03/03/2022   |   עודכן:  03/03/2022
איציק וולף
+ג'ונסון: פוטין מאיים על שלום אירופה כולה
08:50 04/03/22  |  עידן יוסף
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אומר בעקבות השרפה במתקן הגרעין: "פעולות פוטין עלולות לאיים על ביטחונה של כל אירופה". לאחר שיחה עם הנשיא זלנסקי אמר: "רוסיה חייבת להפסיק לאלתר את התקפתה על תחנת הכוח ולאפשר גישה בלתי מוגבלת לשירותי החרום".
+כובתה האש בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה בעקבות הפגזות של צבא רוסיה
08:33 04/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרוסים השתלטו על תחנת הכוח המספקת 20% מהחשמל באוקראינה  ▪  ‏נשיא אוקראינה זלנסקי: איימו עלינו ב'אפר רדיואקטיבי' - עכשיו זה הפך למציאות  ▪  מנהל התחנה הרגיע: הקרינה ברמה תקינה
אש בתחנת הכוח [צילום: מצלמת אבטחה]
פליטים בגבול מולדובה [נתי שוחט/פלאש 90]
+אוקראינה מביסה את פוטין בקרב התודעה
08:05 04/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסרטונים מעוררי ההשראה של ולדימיר זלנסקי, התיעוד של מעשי הגבורה, התמונות המרגשות מן החזיתות והערים - יש להם חשיבות גם בהתגייסות המערב לצד אוקראינה, מנתח דיילי טלגרף
הטוויטר של זלנסקי: מכובד
הטוויטר של פוטין: פרנואיד
+מיהו אור לגויים
08:01 04/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
ממש פתטי לראות איך אמריקה נלחמת עכשיו באוליגרכים של פוטין, כשהיא לא עשתה דבר נגד הטייקונים של וול סטריט שדירדרו את המשק האמריקני למיתון ב-2008, לאנומליה של ריבית אפס, לבועות ענק בבורסות שעלולות כל רגע להתפוצץ, לשיא בחוסר השוויון, לעוני משווע
(צביעות [צילום: AP])
+בשבוע אחד חזרה רוסיה 40 שנה אחורנית
22:13 03/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
רוסיה נכנסת כעת לשלב חדש, קודר ומפחיד, שיאו של תהליך שבמרכזו דיכוי פוליטי ודיכוי של חירויות הפרט כדי להשתיק ולקבור כל קולות ביקורת נגד המשטר, וביתר שאת כעת, בעת מלחמה שהולכת ומתגלית כלא פופולרית  ▪  ערוץ דוז'ד האינטרנטי - ערוץ התקשורת העצמאי האחרון ברוסיה - הקפיא הערב את פעילותו בעקבות החלטת הרשויות לחסום אותו ולהוריד אותו מהאוויר
ערוץ דוז'ד, הערב. המאחז האחרון של תקשורת עצמאית
+ארה"ב הודיעה: נטיל עיצומים על עוד אוליגרכים
22:02 03/03/22  |  איציק וולף
הממשל האמריקני צפוי להטיל עיצומים על אוליגרכים רוסים נוספים, המקורבים לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כך על פי הודעה שפרסם הבית הלבן.

"ארצות הברית וממשלות בכל רחבי העולם יעבדו יחד לזיהוי ולהקפאת נכסים של האליטה הרוסית ושל בני המשפחות שלהם - היאכטות שלהם, דירות יוקרה, כסף ונכסים נוספים", נכתב בהודעה.
(גם לפוטין יאכטה יוקרתית בבעלותו [צילום: AP])
+משרד החקלאות: לא צפוי מחסור בביצים ובחיטה
21:09 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות בוחנים רכישת ביצים ממדינות נוספות שיעמדו בתו התקן הבריאותי ואשר יחליפו את אוקראינה כמקור ייבוא ביצי מאכל
(פתיחת ייבוא ממדינות אחרות או הגדלת מכסות הייבוא מספרד, איטליה ופורטוגל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+פוטין: המבצע מתנהל לפי התוכנית; מקרון: רוסיה רוצה את כל אוקראינה
19:39 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא רוסיה הצהיר כי בכוונתו להרוס את גישת 'אנטי-רוסיה' שנוצרה על-ידי המערב  ▪  נשיא צרפת שוחח עם פוטין והתריע לאחר השיחה - הנורא מכל עוד לפנינו  ▪  נשיא אוקראינה קרא למערב: אכפו איסור טיסה מעל לאוקראינה או ספקו לנו מטוסי קרב
זלנסקי. "בוא ניפגש, אבל לא במרחק של 30 מטר" [צילום: מתוך הטלוויזיה]
פוטין. שוחח עם נשיא צרפת [צילום: AP]
+החיטה עלתה למחיר הגבוה ביותר מאז 2008
17:59 03/03/22  |  איתמר לוין
מחיר החיטה בבורסה של שיקגו - בורסת הסחורות החשובה בעולם - עולה (3.3.22, שעה 18:00 שעון ישראל) ב-6% ומגיע ל-1,185 דולר ל-בּוּשֶל ׁ(36 ליטר). זוהי רמתו הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2008. העלייה המתמשכת נובעת ממרכזיותן של רוסיה ואוקראינה בשוק החיטה העולמי, כאשר העיצומים על הראשונה יקשו מאוד על ייצוא החיטה, ואילו הקרבות בשנייה פוגעים ויפגעו משמעותית בקציר ובשיווק בחודשים הקרובים.
+הפגנה בסיביר נגד המלחמה באוקראינה
17:52 03/03/22  |  עידן יוסף

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+אוליגרכים מאיימים בצעדים משפטיים בשל העיצומים
17:47 03/03/22  |  עידן יוסף
שרת החוץ הבריטית ליז טרוס אמרה שאיומים משפטיים לא ימנעו הטלת עיצומים על אוליגרכים רוסיים. בבלומברג דווח כי נשיא ארה"ב ביידן ערוך להטיל עיצומים על כמה אוליגרכים רוסים ובני משפחותיהם. העיצומים יהיו רחבים יותר מאלו שהטיל האיחוד האירופי ויאסרו גם על-כניסה לארצות הברית.
+רוסיה: מוכנים למו"מ שימנע שפיכות דמים
16:59 03/03/22  |  עידן יוסף
משרד החוץ הרוסי: מוסקבה מוכנה למשא-ומתן עם אוקראינה כדי למנוע עוד שפיכות דמים. יועצו של זלנסקי מסר כי שיחות המו"מ החלו. מוקדם יותר אמר פוטין כי הנסיונות של קייב לעכב את המשא-ומתן יביאו לכך שמוסקבה תוסיף דרישות נוספות.

גורם מודיעיני אירופי אמר ל"בלומברג" כי סוכנות הביון של רוסיה גיבשה תוכניות להוצאות פומביות להורג באוקראינה לאחר כיבוש ערים. על-פי הדיווח, הסוכנות גם מתכננת שליטה על ההמונים בדרך אלימה ודיכוי של מארגני מחאה על-מנת לשבור את המורל האוקראיני.
+יועצו של מקרון לאחר השיחה עם פוטין: "מאמין שהגרוע ביותר באוקראינה עומד להתרחש"
16:52 03/03/22  |  עידן יוסף
נשיא רוסיה פוטין שוחח עם נשיא צרפת מקרון ואמר לו כי "כל ניסיון למרוח אותנו במשא-ומתן ובכך להרוויח זמן, לכאורה, בפועל יוביל אך ורק לדבר אחד: נוסיף עוד דרישות לרשימה שכבר העברנו לקייב". עוד אמר פוטין כי יעדיה של רוסיה באוקראינה יושגו.

מארמון האליזה נמסר: "אחרי שיחה של שעה וחצי בין מקרון לפוטין, הנשיא מקרון סבור "שהגרוע מכל עוד יבוא" וכי פוטין הביע "נחישות גדולה" להמשיך במתקפה שלו ולהשתלט על כל אוקראינה. פוטין אמר למקרון שהתוכניות של צבא רוסיה מתקדמות "בהתאם לתוכנית" של הקרמלין.

יועצו של מקרון אמר לאחר שיחתו של נשיא צרפת עם פוטין: "מאמין שהנורא מכל עוד לפנינו, מעריך שפוטין רוצה להשתלט על אוקראינה כולה".



+לבוב: תשעה הרוגים במתקפה אווירית
16:45 03/03/22  |  עידן יוסף
לפחות תשעה הרוגים ו-4 פצועים לאחר מתקפה אווירית בעיר שפגעה בשני בתי ספר ובית פרטי בלבוב.
+הקונגרס מתבקש להקצות עשרות מיליוני דולרים לאוקראינה
16:33 03/03/22  |  עידן יוסף
ממשל ביידן ביקש מהקונגרס לאשר הקצאה של 32.5 מיליארד דולר לאוקראינה (וושינגטון פוסט).
+גורם מודיעין: האליטה הרוסית בורחת לישראל ולמדינות נוספות
16:25 03/03/22  |  עידן יוסף
מקור במודיעין האוקראיני טוען כי רוב חברי האליטה הרוסית מפנים כעת את יקיריהם ממוסקבה לגאורגיה, לישראל ולאיחוד האמירויות הערביות.

לדברי המקור, "בסביבת ההנהגה הפוליטית הבכירה של הפדרציה הרוסית, התבהלה נמשכת ורמת חוסר האמון בנשיא הפדרציה הרוסית עולה. רוב נציגי האליטה של ​​הפדרציה הרוסית מחליטים על פינוי קרוביהם וידידיהם גם למקומות מחסה אחרים מלבד המדינות שהוזכרו במקרה של מלחמה גרעינית.

על-פי הערכות, הסבירות לסכסוך גרעיני (לא מלחמה) קיימת, אך היא אינה גבוהה. עם זאת קיימת גם הערכה שפוטין "השתגע ומצבו אינו הולם".

+חוזרים למו"מ - ההפצצות נמשכות;
רוסיה מחסלת את המדיה החופשית
15:59 03/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סבב שיחות שני עומד להתקיים בבלארוס  ▪  דובר הקרמלין: "עיכוב של קייב בשיחות יגרום לדרישות נוספות"  ▪  זלנסקי: "אם אוקראינה תיפול, הבאות בתור יהיו לטביה, ליטא, אסטוניה ומולדובה"  ▪  ברוסיה מחשיכים ערוצים ביקורתיים ועיתונאים מנסים להימלט
פוטין. הבטיח להמשיך בלחימה באוקראינה [צילום: אלכסיי ניקולסקי ספוטניק/AP]
מעצרים ברחובות מוסקבה וסנט פטרבורג [צילום: דימיטרי לובצקי/AP]
+"טענת אוקראינה על הפצצת באבי יאר - פייק ניוז"
15:13 03/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ויקטורוב: התקשורת מנסה להציג את רוסיה והנשיא פוטין בצורה מפלצתית  ▪  על התיאום הביטחוני עם ישראל השיב: "אינטרס משותף של שתי המדינות"
(אנטולי ויקטורוב [צילום: מאיר וקנין/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוסיה הכניסה לאוקראינה פצצות ואקום שאסורות בשימוש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קסנדרה
4/03/22 01:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
היועץ לנשיא אוקראינה מיכאילו פודוליאק הודיע (יום ה', 3.3.22) כי משלחת אוקראינית עושה דרכה לבלארוס וכי המשא-ומתן עם רוסיה יחל בשעות הקרובות. הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי הצהיר שהשיחות יהיו בבחינת "בזבוז זמן" כל עוד המתקפות הרוסיות נגד ארצו נמשכות.
03/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
אנטולי ויקטורוב, ערך מסיבת עיתונאים ברקע המלחמה באוקראינה, וטען כי "התקשורת מנסה להציג את מדיניות רוסיה ואת הנשיא פוטין בצורה מפלצתית".
03/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
היזהר, ולדימיר פוטין: האביב מגיע. וכאשר זה יקרה, תאבד את רוב כוח המיקוח שלך – או ליתר דיוק, מה שנותר ממנו. זו דעתו של פרופ' פול קרוגמן, חתן פרס נובל לכלכלה, במאמר בניו-יורק טיימס.
03/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה הרוסים החלו לכתוש את חארקוב ואת קייב בצפון אוקראינה, כדי להכין את השטח לכניסת כוחותיהם מטרתם השמדה מוחלטת של ההתנגדות האם הנשיא זלנסקי יכול להחליט על נטישת חלק משטח אוקראינה - קיצור קווים - לטובת היערכות נחושה בשאר השטח? רק מנהיגים מסדר-גודל ענק כשירים להחליט בעניין הזה
1. ברייקינג רוסיה: לצד המשך המעקב אחרי ההתפתחויות הצבאיות בשטח אוקראינה, חשוב להמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות הדרמטיות ברוסיה פנימה, משום שמשמעם כבר כעת הוא חזרה של רוסיה בזמן לתקופת ברה"מ, מהרבה בחינות, בראש ובראשונה בעוצמת הדיכוי הפוליטי, שמגיע לשיא בצל המלחמה באוקראינה.
03/03/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il