|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
יום טוב חי כלפון. בראש הוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עוקף ועדת עלייה: ועדת החוקה הקימה ועדת משנה לתפוצות

אישרה הקמת ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות היו"ר כלפון: "נתאר לעצמנו שבאמצע מגיפה לא תהיה ועדה" רוטמן: "עוקפים את התקנון שאומר שלא תועבר לוועדת משנה כל סמכות של ועדה קבועה. אתם עושים את זה בזמן מלחמה ועוד מזילים דמעות תנין על זה שאנחנו לא משתפים פעולה"
08/03/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
סמכויות ועדת המשנה
מעקב ופיקוח אחר פעילות הממשלה ויתר רשויות השלטון בכל הקשור לזכאי חוק השבות בדגש על עולים מרוסיה ואוקראינה נוכח המשבר הנוכחי
פיקוח ומעקב אחר פעילויות הממשלה ויתר רשויות השלטון למימוש הערך החוקתי של קיום קשר עם קהילות העם היהודי בתפוצות

ועדת החוקה אישרה (יום ג', 8.3.22) את הקמתה של ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, בראשות ח"כ יום טוב חי כלפון. כל חברי הוועדה יהיו מהקואליציה - ענבר בזק סימון דוידסון (יש עתיד), גבי לסקי (מרצ) וצבי האוזר (תקווה חדשה).

ועדת המשנה מוקמת לאחר שהקואליציה והאופוזיציה לא הגיעו להסכמות על הקמת ועדת העלייה והקליטה, לנוכח חלוקה לא שוויונית של יתר ועדות הכנסת. יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, הודה ליו"ר הוועדה על הקמת ועדת המשנה ואמר: "כידוע, ראשות ועדת העלייה והקליטה ניתנה לאופוזיציה, ולצערי האופוזיציה סירבה להפעיל את הוועדה למרות בקשות חוזרות ונשנות שלי להתעלות בשל צו השעה ולתת מענה מהיר למשבר שמתרגש עלינו. מעל 200,000 יהודים ואחרים, חלקם ישראלים נמצאים כרגע בלב המלחמה באוקראינה. העם היהודי למוד סבל, זו העת להושיט להם את היד, זו העת לסייע. צורך השעה בהקמת ועדת העלייה והקליטה מוכח מעל ומעבר לכל ספק. לצערי קיבלתי כתף קרה ותשובות שליליות למרות בקשות חוזרות ונשנות שלי לאופוזיציה. אינני רוצה לקחת מהאופוזיציה את מה שמגיע לה, אבל עדיין צריך למצוא פתרון. יהיה צורך בשת"פ בין הוועדות השונות, כמו ועדת הכספים לכל נושאי התקציב".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "אתם הרבה יותר אלגנטיים מח"כ טופורובסקי, אבל אתם עושים את אותו הדבר [הכוונה לאירוע אמש שבו ניהל טופורובסקי את ועדת הכנסת והצביע לבדו על החלת סעיף 98 לדיון מהיר על שורת הצעות חוק]. כשהוקמה הממשלה הזוועתית הזו שאלו אותי אישית אם ניתן גב, רשת ביטחון לקואליציה, אם תפרוץ מלחמה. פרצה מלחמה בין רוסיה לאוקראינה ועל המקום שגנבתם בוועדת הכספים אתם לא מוכנים לוותר אפילו בזמן מלחמה. אתם ממשיכים להיאחז בבריונות, ובדמעות תנין מגיע יו"ר הכנסת ואומר שחשב שהאופוזיציה תתעלה בעת צרה.

"אתה כיו"ר כנסת לוקח מהיום הראשון את זכויותיה של האופוזיציה בוועדות ובמליאה. אז אתם לא רק לוקחים, אלא גם עוקפים את התקנון שאומר שלא תועבר לוועדת משנה כל סמכות של ועדה קבועה. אתם עושים את זה בזמן מלחמה ועוד מזילים דמעות תנין על זה שאנחנו לא משתפים פעולה. אין גבול לחוצפה? צורך השעה דוחק בכם לרמוס עוד קצת את האופוזיציה. קיבלתי ואני מקבל פניות על אנשים שתקועים באוקראינה וגם של המגיעים לארץ, וערכתי בירור ולא הוקם חמ"ל במשרד העלייה והקליטה. אנחנו עובדים כל הזמן, ואני לא מבין למה משרדי הממשלה לא. ח"כ כלפון ראוי לעמוד בוועדה העוסקת בעלייה וקליטה כמי שמכיר חוויות של עולה, וחשוב שתקום ועדת עליה וקליטה. אם אתם לא מוכנים להפסיק מהגזל, יותר ראוי שכבר תקימו את הוועדה המלאה במקום ועדת משנה וכשתסיימו עם הגזל - תשיבו גם אותה".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) דרש חוות דעת מאת הייעוץ המשפטי, שתקבע האם הקמת ועדת משנה זו אינה פוגעת בסמכויות ועדות אחרות בניגוד לתקנון הכנסת ואמר: "ועדת הקליטה לא מוקמת זה חודשים רבים לא בגלל שלא רוצים להקימה, אלא היות שיש כאן ויכוח עקרוני על חלוקת הוועדות. אין פה שום אירוע חגיגי, אלא רמיסה ודריסה של הדברים המגיעים לאופוזיציה ושל הדמוקרטיה בכנסת".

יועמ"ש הוועדה, עו"ד ד"ר גור בליי, השיב לטענות הח"כים ביחס לסמכויות הוועדה והקמתה: "סעיף 109(א) בתקנון מדבר על כך שוועדה קבועה יכולה להעביר לוועדת משנה סמכויות שנתונות לה, למעט סמכויות שאסור לה לפי חוק ובראשן סמכות החקיקה. חוק השבות וחוק יסוד הלאום העוסק בקשר עם התפוצות, הם באחריות ועדת החוקה, ולכן באפשרותה להעביר את הפיקוח על יישומם לוועדת משנה שלה. יש לעתים חפיפה מסוימת בנושאים בהם דנות הוועדות ופה הרגישות ברורה. בכל מקרה תפקידנו לוודא שוועדת המשנה לא תחרוג מהמנדט שהוענק לה״.

מקלב: "לצערנו, חוק השבות מאפשר לאנשים שנולדו למשפחות נוצריות לחלוטין להגיע לארץ ישראל. הם לא חלק מעם ישראל על-פי ההלכה. רוב העולים היום, הזכות שלהם בחוק השבות היא קשר קלוש לסבא רחוק שהיה קשור ליהדות. ללא כל קשר ממשי לעם ישראל. אני מכבד את ח"כ כלפון אך הוא לא נמצא בקונצנזוס, הוא מעלה נושאים שבמחלוקת ומתקיף סיעות אחרות, ואני לא רואה אותו כמי שיישא את נס האיחוד".

היו"ר גלעד קריב הגיב לדבריו: "הבית הזה חשב אחרת ממך מ-1950. זו האמירה הראויה כשמאות אלפי אחים ואחיות הם פליטים?" ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) פנה לח"כ מקלב: "הצטערתי על הדברים שלך. נאמת נאום בדלני, אני לא בטוח שאתה מייצג את הקונצנזוס, אז מעט צניעות. כשמציגים רק גוף אחד שעוסק בהצלה ודאגה לאחינו באוקראינה ומדירים אחרים, הייתי מציע לפתוח את הפריזמה ולהפסיק להיות בעולם הבדלני שגורם לפילוג בעם היהודי.

"אני מצטער על כך שנאלצנו להגיע לסיטואציה שבה יש ויכוח על הקמת ועדת המשנה, והייתי עד למאמצי יו"ר הכנסת בצוק העתים להקים את ועדת העלייה והקליטה שוועדת הכנסת הקימה וחברים בה 13 חברים. יו"ר הוועדה אמור להיות מהאופוזיציה ולא הביאו את השם שימליצו עליו כדי שהוועדה תוכל לפעול, אז לבוא בדמעות תנין ולהסביר למה לא תפעל? אתם דואגים לשתק ולהטריל את כל הכנסת ולגרור את הכלים הפרלמנטריים עד קצה הגבול, בשם 'חוסר השוויון' שאפשר להתווכח עליו?

"יש פה סוגיה ענקית שנדונה בוועדות שונות, וטוב שמקימים את הוועדה הזו במסגרת ועדת החוקה, וטוב שח"כ כלפון עומד בראשה כמי שחווה את קשיי הקליטה. גם אני ומשפחתי חווינו את חבלי הקליטה לאחר המשטר הצבאי בארגנטינה. הלוואי שכל יהודי העולם יתאחדו ויגיעו למדינת ישראל לממש את זכותנו ההיסטורית".

עוד אמר: "יש עכשיו מצב קשה באוקראינה וצריך לטפל בו ויש מצב קשה בקרב יהודי רוסיה. לצד אלו, יש מצב טראגי לא פחות באתיופיה ויש צורך לחלץ גם את אחינו בתיגראי שנמצאים שם במלחמת אחים כשכל ממשלות ישראל סירבו להעלותם".

ח"כ אלון טל (כחול לבן): "מי שיש לו תחושה של היסטוריה יהודית ישראלית יזכור את אירועי אביב 1967, כשישראל עמדה מול משבר קשה ואיך מנחם בגין הסכים להצטרף לממשלת אחדות, כי הבין את הצורך באחדות. אותה מפלגה שבזמנו גילתה אחריות וגדלות-נפש נשארת באותה תחושה של הדחקה של הפסד בבחירות, ומנסה לעשות הכל לדה-לגיטימציה של הממשלה הזו. זו המשימה הבסיסית של המדינה, ואני מביע צער שלא הרמתם את הכפפה. אני וח"כ כלפון נמצאים בצדדים שונים פוליטית, אך בנושא העלייה והקליטה אנחנו באותו צד וכלפון הוא האדם הנכון".

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד): "בפני מדינת ישראל ניצב אתגר משמעותי של קליטת 300,000-250,000 זכאי חוק השבות באוקראינה, ועוד יותר ברוסיה. לכן בשנתיים-שלוש הקרובות אנו צפויים לקלוט מאות אלפי עולים, אירוע שישראל לא חוותה עשרות שנים. מול הטרגדיה האנושית על אדמת אוקראינה יש לנו חובה מוסרית כמדינת ישראל לפתוח שערינו ולקבל את הפליטים. אנחנו לא נראים טוב עם הדרישה לערבות ונכון אנושית לבטל את הדרישה הזו. אברך על החלטת ממשלה כזו".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר כי "הקשר של מדינת ישראל עם התפוצות מעוגן כערך חוקתי במסגרת חוקי היסוד שגם הם באחריותה הכוללת של ועדת החוקה. הקמת הוועדה נעשית על-רקע המאורעות הקשים על אדמת אירופה שבמסגרתם חייהם של מאות זכאי שבות נמצאים בסכנה. ועדת המשנה תיבחן כל העת למול פעילותן של ועדות אחרות ואנחנו מקווים שבמהרה תוקם ועדת העלייה הקליטה והתפוצות, שתפעל כסדרה, אבל עד אז ברוח האמירה 'במקום שאין אנשים השתדל להיות איש' במסכת אבות, אנחנו לא יכולים בעת הזו להיוותר בלי כלי פרלמנטרי חשוב כזה. אני סומך על הייעוץ המשפטי של הוועדה ועל ח"כ כלפון שידע לנהל את הוועדה ברגישות. יש מקום בוועדה הזו לחברי האופוזיציה וככל שתתקבל בקשה של אחד מחברי האופוזיציה להצטרף לוועדת המשנה היא תובא במהירות לאישור הוועדה ותזכה לתמיכה".

"אני רוצה להזכיר את החובה הכלל אנושית אבל גם היהודית המוטלת עלינו לעסוק גם בעניינם של פליטים שאינם יהודים או זכאי חוק השבות. העיסוק במשימה אחת לא בא על חשבון העיסוק באחרת.

ח"כ יום טוב חי כלפון (ימינה) כינה לאחר היבחרו את החלטת יו"ר הכנסת "אמיצה" והוסיף: "לא שיערתי בנפשי שנגיע למצב מורכב כל כך של מלחמה באירופה שכנראה עתידה להוביל לאחד מגלי העלייה הגדולים והמבורכים שידעה מדינת ישראל. אנחנו נמצאים בנקודת זמן היסטורית ומשמעותית. לאורך ההיסטוריה מדינת ישראל ידעה להתמודד בהצלחה יתרה בתוך מצבים מורכבים כדי לממש את חזונה, היא הבית של כל יהודי העולם.

"אני חייב לציין שאני מרשה לעצמי להתרגש במעט כמי שעלה לבד בשנת 2004 כשכל משפחתי, למעט אחותי הגדולה, נשארה בצרפת. עוד מתקופת ילדותי כחניך בתנועת נוער בבני עקיבא ובבית"ר ידעתי שיום אחד אהיה ישראלי. עבור העולים, להיות ישראלי זאת שאיפה שאינה נגמרת בירידה מהאונייה או מהמטוס. זה מאבק יומיומי על החיים בכבוד במדינה בה בחרנו לחיות".

בדיון בבקשת רביזיה אותה דחתה הוועדה אמר כלפון: "הדיון בין הקואליציה לאופוזיציה חשוב, אבל אני חושב על אותו יהודי שמחפש אוטובוס לברוח מההפגזות, כמה רחוק ממנו הדיון הכל כך פוליטי. מדובר על פיקוח נפש, על חיי אדם. נתאר לעצמנו שבאמצע מגיפה לא תהיה ועדה בכנסת שבוחנת ומטפלת בענייני מגיפה? אין קול לאותם עולים, לאותם יהודים במקום החשוב במדינת ישראל, בכנסת ישראל. הלוואי שלא היינו מקימים אותה כוועדת משנה אלא כוועדת העלייה והקליטה, אך הוועדה מוקמת מתוך כורח לעזור לאחינו יהודי התפוצות ענייני עליה וקליטה צריכים להיות בקונצנזוס, מעל קואליציה ואופוזיציה. אני לא חושב שאנחנו חלוקים במהות וכל השאר זה פוליטיקה. כדי להקל על הח"כים בשעות שינה הצלחנו להגיע להסכמות, ואני מקווה שנגיע להסכמות כדי להקל על אחינו בתפוצות".


תאריך:  08/03/2022   |   עודכן:  08/03/2022
עידן יוסף
+ירדנה מלר, שלום
10:39 09/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מלר הגיעה לכנסת עם המהפך שהעלה את מנחם בגין לשלטון  ▪  היא ניהלה את סיעת הליכוד ביעילות, ותמיד ברוח טובה  ▪  כל סיעה הייתה מתברכת במנהלת כמותה, שצברה ידע שאין לו תחליף  ▪  המאגר שבזיכרונה היה גדול ממה שנצבר בכלים הדיגיטליים
(ירדנה מלר [צילום: יוטיוב])
+עד יולי: יחזירו מענקים רק עצמאים שחוו עלייה במחזור או הפסידו עד 10%
01:36 09/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה בירך את משרד האוצר ורשות המיסים על המהלך: "זאת הבשורה של היום הזה"  ▪  הוסיף שבתקופה זאת רשות המיסים תגבש מדיניות כלפי עסקים שנפגעו ב-37-40%, כשהוועדה תמשיך לעקוב
(הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+אושר סופית: תיקון מקיף לחוק הדואר
01:22 09/03/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדואר (תיקון מס' 13), התשפ"ב-2022. 3 חברי כנסת תמכו מול מתגד אחד.

הצעת החוק כוללת תיקון מקיף לחוק הדואר. במסגרת זו, מוצע לאפשר לחברת דואר ישראל לתת שירותים חדשים ובהם שירותי הדפסת דברי דואר כפוף למגבלות כמפורט בחוק המוצע, להרחיב את סמכויות הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת ולקבוע הסדרים חדשים לעניין התשלומים שגובה חברת דואר ישראל, ובכללם הסרה חלקית של הפיקוח על המחירים. בנוסף, מוצע לתקן את תיקון מס' 11 לחוק הדואר שקבע הפרדה מבנית בין חברת הדואר ובנק הדואר, להתאים אותו למצב הקיים בו הפרדה כאמור לא יצאה לפועל ולקבוע שאם בשנת 2026 לא תתקיים ההפרדה, תיקון מס' 11 יתבטל.
+עבאס מודאג מהכנסת סעיף המטרה לחוק האזרחות
01:09 09/03/22  |  עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון כונסה הלילה להמשך הדיון בהנמקת ההסתייגויות בהצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) שיזמה הממשלה. ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם, אמר בדיון: "מדאיג מאוד שבפתח החוק הזה הכניסו את סעיף המטרה, מן הראוי להגביל את שיקול הדעת של שרת הפנים. בצד הימני, השיקול הוא לא שיקול ביטחוני או דמוגרפי אלא שיקול פוליטי נטו. עובדה שמפלגת הליכוד והמפלגות החרדיות הצביעו נגד בעבר, ועכשיו הן הולכות לתמוך בחוק.

"החוק הזה חוקק כהוראת שעה בתקופה של האינתיפאדה השנייה ואז היה בו צורך אמיתי. מאז, המצב הביטחוני השתנה והוראת השעה לא התאימה את עצמה למציאות בשטח ולבעיה ההומנית של המשפחות. מבחינה מהותית, הכל מסכימים שהחוק הזה מנוגד לכל העקרונות הבסיסיים של המשטר הדמוקרטי. המצב הטבעי הוא שאנשים יוכלו להתחבר גם אם הם משני קצוות שונים של הגדר הביטחונית. אי-איחוד המשפחות הוא הסכנה הביטחונית. נשים רבות מגדלות משפחה לבד, והן לא יכולות להנחיל לילדיהן ערכים של שלום וסובלנות".
שמחה רוטמן ומנסור עבאס [צילום: דוברות הכנסת]
+1,000 שקל קנס לנכה שיחנה במקום שמור
00:52 09/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות התעבורה שיאפשר לבצע אכיפה נגד רכב נכה שחנה במקום שמור שמיועד לנכה אחר  ▪  גובה הקנס - 1,000 שקלים  ▪  טופורובסקי ביקש לוודא שהמשטרה תאכוף את התקנה, שתיכנס לתוקף בימים הקרובים
(חנייה לנכה [צילום: איתמר לוין])
+המשטרה תחסום גישה לקבר רשב"י
23:59 08/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צו סגירה הוצא ע"י המועצה המקומית בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על-ידי מהנדס וכיבוי אש  ▪  החשמל למתחם הופסק ע"י רשות החשמל  ▪  השר מתן כהנא: "השנה יתקיים במירון אירוע הדלקה מרכזי אחד בל"ג בעומר, תוגבל הגעת הקהל ותיאסר חלוקת מזון בהילולה"
מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נדחו טענות מרצ והמשותפת נגד חוק האזרחות
21:38 08/03/22  |  עידן יוסף
ועדת הכנסת אישרה את מיזוג הצעות חוק האזרחות והכניסה לישראל, הצעת החוק שהוגשה מטעם הממשלה, יחד עם הצעות החוק הפרטיות של חברי הכנסת צבי האוזר, אבי דיכטר ושמחה רוטמן. הוועדה דחתה את טענות סיעות מרצ והרשימה המשותפת ל"נושא חדש".

ח"כ גבי לסקי (מרצ) אמרה: "המיזוג יוצר הצעת חוק שמכניסה את הפן הדמוגרפי לחקיקה, מה שלא היה קודם. המושג 'ביטחון לאומי' שמופיע בהצעת החוק הוא מושג חדש שלא מופיע בשום חוק עד כה".

ח"כ ווליד טאהא (רע"ם) אמר: "השינוי המוצע הוא סחיטה באיומים של ח"כ רוטמן. אחרי שהמליאה ניסתה להעביר את הנוסח הקודם ונכשלה, אי-אפשר לטעון שאין נושא חדש. אין פה שיקול ביטחוני וגם לא דמוגרפי, אלא רצון להתעמר באחר, ולהפעיל נגדו כלים דיקטטוריים. זוהי גזענות".

בשעה 8 בבוקר, הוועדה תמשיך לדון בטענות נושא חדש נוספות בהצעת החוק.
+בקריאה ראשונה: ביטול החרגת העיתונות המודפסת מהכלל האוסר על פרסום מוצרי טבק ועישון
21:29 08/03/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון מס' 8) (ביטול החרגת העיתונות המודפסת), התשפ"ב-2022 של חברי הכנסת עופר כסיף, מוסי רז וקבוצת חברי כנסת. 5 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה.

מוצע בה לבטל את החרגת העיתונות המודפסת מהכלל האוסר על פרסום מוצרי טבק ועישון, כך שהעיתונים המודפסים לא יהיו רשאים לפרסם מוצרי טבק ועישון, בצורה מדורגת. מוצע לקבוע כי בשלב הראשון, שיארך כשלוש שנים, תורחב החובה לפרסם מודעה בדבר נזקי העישון לצד הפרסומת כך ששטח המודעה בדבר נזקי העישון יהיה כפול משטח הפרסומת. בשלב השני, שיארך כארבע שנים, שטח הפרסום בעיתונות המודפסת שמוקדש למוצרי טבק ועישון ירד ב-25% בכל שנה ביחס לשנה הקודמת.
+סופית: הסדרי עבודה גמישים להורה עצמאי
19:23 08/03/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 63), התשפ"ב-2022 של ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין וקבוצת חברי כנסת. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית.

מוצע בה לקבוע כי איש או אישה שהם הורה עצמאי לילד עד גיל 12 יוכלו להודיע כי אינם מסכימים לעבוד בפרק הזמן בין השעה 00:00 לשעה 07:30, ומעסיק לא יוכל לסרב לקבלם לעבודה רק בשל כך, וכמו-כן בהיותם עובדים הם יוכלו לסרב לדרישה חדשה לעבוד בשעות אלה.
+סופית: הסדרה בחוק שתאפשר עריכת ניסויים ברכב ללא נהג
19:21 08/03/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 130), התשפ"ב-2022. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 9 חברי כנסת ללא מתנגדים.

מוצע בה לקבוע הסדר שיאפשר לערוך ניסויים בהפעלת כלי רכב ללא נהג (אוטונומיים) לרבות לשם הסעת נוסעים בתשלום. מדובר בכלי רכב שבהם מערכת נהיגה עצמאית מחליפה את הנהג.

לפי המוצע, מפעילי כלי הרכב האלה יחויבו בקבלת היתר הפעלה מהמפקח על התעבורה במשרד התחבורה. הצעת החוק כוללת התאמות לפקודת התעבורה הנדרשות ממאפייני הפעלת הרכב, הסדרת רישוי הרכב העצמאי, הוראות בעניין היתרי ההפעלה, ביטוח רכב סמכויות פיקוח והקמת ועדה מייעצת שתכלול נציגים מהגורמים הרלוונטייים ואמורה לייעץ לשרת התחבורה לגבי התקנת תקנות בנושא רכב עצמאי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   ולדימיר זלנסקי / Volodymyr  Zelenskyy   ולדימיר פוטין / Vladimir  Putin   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוקף ועדת עלייה: ועדת החוקה הקימה ועדת משנה לתפוצות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 8.3.22) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (דחיית מימוש נקודות זיכוי לעולה), התשפ״א-2021, של חברי הכנסת ולדימיר בליאק ואלכס קושניר.
08/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בוועדת העבודה והרווחה אושר (יום ב',8.3.22) לקריאה שנייה ושלישית החוק שיזמו חברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ונעמה לזימי שיחייב תשלום דמי מחלה מלאים - החל מהיום הראשון - לחולים במחלה קשה כסרטן ודיאליזה, וכן לימי טיפול תקופתיים. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום הדגישה כי "מדובר בחוק מוסרי שאין כמוהו, לטובת החולים הקשים".
08/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בכנסת ישראל, זה בֵּית הַמֶּחְקָקָה, / רוב מהומה שוררת, בּוּקָה וְּמבוּלָקָה.
08/03/2022  |  ערן גרף  |   יומני בלוגרים
קרבות מילוליים בוועדת העבודה והרווחה בדיון הראשון (יום ב', 7.3.22) על עסקת החבילה במשק. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן-מרום: "ההסכם נחתם כבר לפני חודשים אחדים, אך מאז השתנו הנסיבות ויש לתת עליהם את הדעת. לא ניתן לממשלה להיות רשות מחוקקת - ומהותה של הכנסת להיות מחוקקת ומפקחת על פעולות הממשלה. שכר המינימום חוקק כבר בשנת תשמ"ח (1988) ועד כה התבדו כל החששות מאבטלה המונית בעקבותיו. האבטלה לא רק שלא עלתה - אלא דווקא ירדה". היא דחתה את "האיומים, כי על ראשינו יהיה אם העסקה לא תאושר. לא ניתן יד לכוחניות ואיומים".
08/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 7.3.22) בהצעה לסדר שהגישה ח"כ אמילי מואטי, בנושא הצורך בפיקוח על מוצרי מזון לתינוקות. היו"ר מיכאל ביטון פתח את הישיבה ושיבח את הממשלה על המיזם לביטחון תזונתי, ובסיכום הדיון הוסיף כי הוועדה מבקשת משרי הרווחה והבריאות להקצות 20 מיליון שקלים בתקציב הקרוב לביטחון תזונתי לתינוקות, בנוסף לתוכנית הביטחון התזונתי הכללית.
08/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il