|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

לפיד: לא נקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים

שר החוץ ביקר במעבר הגבול שבין רומניה לאוקראינה והצהיר שהממשלה תמצא את האיזון שבין החובה לאפשר לפליטים מקלט לבין חוסר היכולת לקלוט יותר מדי פליטים לא יהודים "בלתי נסלח האופן שבו טופלו הפליטים שכבר הגיעו לישראל"
13/03/2022  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
לפיד במעבר הגבול ברומניה [צילום: שלומי אמסלם לע"מ]

שר החוץ, יאיר לפיד, הודיע כי מדינת ישראל תהיה שותפה למאמץ לקליטת פליטים הנמלטים מאזורי המלחמה באוקראינה, אך הדגיש שאין ביכולתה של ישראל לקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים.

"אנחנו לא נסגור את שערינו ואת ליבנו בפני אנשים שאיבדו את כל עולמם. יש לנו חובה מוסרית להיות חלק מהמאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים מאוקראינה למצוא בית חם ומיטה לישון בה. חובתנו  להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים. בישראל יש תשעה מיליון תושבים, והזהות היהודית שלנו לא תפגע מעוד כמה אלפי פליטים. להפך, הילדים שלנו ילמדו שיעור חשוב על מוסר ואחריות. מצד שני ברור שלא נוכל לקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים. אז הפתרון הוא לא בזה שכל אחד ידבר לבייס הפוליטי שלו, אלא בניהול מאוזן ומידתי", אמר (יום א', 13.3.22) בעת שביקר במעבר הגבול סירט, שבין רומניה לאוקראינה.

לדברי שר החוץ, אפשר להכניס לישראל עוד פליטים, אך אי-אפשר להכניס פליטים בלי הגבלה. "את האיזון הזה הממשלה תמצא. זה תפקידנו", אמר. עוד התייחס לתיעוד של האופן שבו טופלו פליטים שהגיעו לישראל ונתקעו בנמל התעופה בן-גוריון ואמר כי מה שבלתי נסלח ובלתי נסבל הוא הטעויות שנעשו בטיפול בפליטים שכבר הגיעו לישראל. "התמונות של אישה זקנה והנכדה שלה שישנות על הרצפה בנתב"ג לא יכולות לחזור על עצמן. אנחנו נטפל בפליטים האלה כמו שהיינו רוצים שיטפלו בסבתא שלנו ובילדים שלנו. זה המבחן שלנו, אנחנו לא עמדנו בו מספיק טוב עד עכשיו. זה תוקן ביומיים האחרונים ואנחנו נדאג שמעכשיו זה יטופל אחרת לגמרי", אמר.

תאריך:  13/03/2022   |   עודכן:  13/03/2022
איציק וולף
+המדינה לבג"ץ: מדיניות הפליטים מאוקראינה משתנה כל העת
06:30 14/03/22  |  איתמר לוין
קיים קושי מובנה להביא להכרעת בית המשפט הנכבד את המדיניות עליה נסובה העתירה דנן, שכן מדובר במדיניות מתהווה, אשר נעשים בה שינויים תכופים, בהתאם לנסיבות המשתנות מיום ליום". כך טוענת המדינה (13.3.22), בתגובתה לעתירה לבג"ץ נגד מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. לדבריה, "ההחלטה עליה נסובה העתירה דנן תקפה, לעת הזו, למשך שבועיים בלבד, או עד להשלמת המכסה שנקבעה, לפי המוקדם, ועתידה להיבחן בסמוך לתום תוקפה, או להשלמת המכסה, כאמור בהתאם לנסיבות המשתנות".

לדברי הפרקליטות, "בניגוד לנטען בעתירה, לא ניתן לייחס למדיניותה של הממשלה משום ביטול או השהייה של האמנה הבילטרלית בין ישראל לאוקראינה, בדבר פטור מדרישות אשרה למחזיקים בדרכוני שירות או בדרכונים לאומיים של אוקראינה ושל מדינת ישראל. יובהר, כי הסכם זה, אשר מכוחו הוספה אוקראינה לתוספת הראשונה לצו פטור מאשרה, נועד לחול על-כניסה לצרכי ביקור עד שלושה חודשים, ובפרט תיירים מישראל לאוקראינה ומאוקראינה לישראל. לעמדת המדינה, במצב הדברים הנוכחי מדובר בנסיבות שונות, המשליכות על אופן הפעלת שיקול דעתה הרחב של השרה [איילת שקד] בנסיבות הענין, והחלטות הדרג המדיני ממילא אינן סותרות את ההסכם והצו האמור".
+הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה ברוסיה
00:47 14/03/22  |  עידן יוסף
הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה הלילהברוסיה על-ידי השלטונות, כך מדווח ארגון NetBlock שעוקב אחר תעבורת אינטרנט בעולם. החסימה מתרחשת יומיים אחרי שרוסיה איימה שהיא תחסום את פייסבוק ואינסטגרם בעקבות הודעת חברת מטא שהיא תאפשר למשתמשים להביע "רגשות אלימים" כלפי הנשיא פוטין.

+רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי
22:40 13/03/22  |  עידן יוסף
גורמים אמריקניים אמרו לפייננשל טיימס כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי שיסייע לה במלחמתה נגד אוקראינה. הם סרבו לפרט מהו הציוד הצבאי והנשק שביקשו הרוסים. הדבר עשוי להקשות על המערב המצייד את אוקראינה בנשק כנגד הרוסים. מנגד הדבר מחזק את ההערכה שלצבא הרוסי אין די נשק עם כניסתה של המלחמה לשבוע השלישי.

שגרירות סין בארה"ב מסרה בתגובה: "בראש סדר העדיפות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בשיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי: "בריטניה תמשיך לחפש אפשרויות נוספות לחיזוק ההגנה העצמית של אוקראינה".
+סגנית שר החוץ של ארה"ב: פוטין עלול להרוס את אוקראינה
22:19 13/03/22  |  עידן יוסף
סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, מאמינה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להרוס את אוקראינה. ברhאיון לפוקס ניוז, אמרה שרמן: "הלחץ מתחיל להשפיע. אנחנו רואים כמה סימנים של מוכנות למו"מ כן ורציני. אבל אני חייבת לומר, לעת עתה, נראה שלדימיר פוטין מתכוון להרוס את אוקראינה. אנחנו חייבים לעזור לאוקראינים בכל דרך אפשרית".

לדבריה, לארה"ב יש כעת יעדים. האחד, סיוע ביטחוני של 1.2 מיליארד דולר והשני הפעלת מכבש לחצים על פוטין לנסות לשנות את דעתו, לסיים את המלחמה הזו, להשיג הפסקת אש, לאפשר מסדרונות הומניטריים ולסיים את הפלישה.


+קולונל בריטי: לשקול את חיסולו של פוטין
22:00 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קולונל ריצ'רד קמפ אומר כי ברית נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להרחקת ולדימיר פוטין מהשלטון  ▪  הזכיר שממשלת בריטניה תכננה להתנקש בחייו של אדולף היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, ולו חוסל בסוף שנות ה-30, לא היה מתרחש סכסוך שהביא למותם של 70 מיליון בני אדם
(קולונל קמפ. יכול לחסוך שפך דם)
+המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ
20:58 13/03/22  |  עידן יוסף
המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ (חדשות 12).
+לתקוע אצבע בעיני הרוסים
20:51 13/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לנאט"ו הנה עוד תחיבת אצבע בעיני מוסקבוה  ▪  "מלחמת החורף", שבה ניצחה ברית-המועצות את פינלנד, הסתיימה ממש לפני 82 שנה בכניעת פינלנד ובכיבוש חלקים ממנה
(בפינלנד מאמינים בכוח הצבא [צילום: AP])
+שרי השמאל לא מרוצים: לפתוח כליל את שערי הארץ
20:10 13/03/22  |  עידן יוסף
שרים באגף השמאלי בממשלה לא מרוצים ממתווה הקלות ההגירה של שרת הפנים שקד ומבקשים לבטל את המתווה ולפתוח כליל את השערים. מחר צפוי להתקיים דיון בממשלה בנושא (חדשות 12).
+רוטמן: בנט ושקד הופכים את המדינה לכזו שמדיניות ההגירה שלה נקבעת ע"י החפצים בחורבנה; קריב: צעד מבורך אך לא מספק
20:02 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אחרי ההקלות: בנט מברך על מדיניות שקד
19:50 13/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה מברך לראשונה את שרת הפנים שקד על עידכון מתווה קליטת הפליטים והרחבתו המשמעותית באופן שיאפשר הגירה נרחבת. לדברי נפתלי בנט, אומנם הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה, אך לצד זאת, "השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו".
+שר החוץ האוקראיני מסרב לקבל שיחות מעמיתו הישראלי לפיד
19:44 13/03/22  |  עידן יוסף
שר החוץ יאיר לפיד ביקש לדבר עם עמיתו האוקראיני, אך השר אינו עונה כבר חמישה ימים. בכיר אוקראיני אומר ששר החוץ האוקראיני כועס על מדיניות ישראל ולא מעוניין לשוחח עם לפיד. במשרד החוץ אומרים שתתקיים שיחה בימים הקרובים (וואלה).
+שקד פותחת את הסכר: לא רק קרובי פליטים מדרגה ראשונה
19:37 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת הפנים מנמיכה את רף הכניסה לארץ ומודיעה כי תאפשר הגירה לכל אוקראיני שיש לו קרוב משפחה בארץ  ▪  עקב התנגדות היועמ"ש לממשלה: אוקראינים עם קרובי משפחה יוכלו להיכנס בלי מכסות  ▪  באוצר מעריכים: עלות קליטת הפליטים מאוקראינה תהיה מיליארדי שקלים
שקד. הסרה בפועל של ההגבלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוסיה: יעד המתקפה במערב אוקראינה - מאגרי נשק זרים
18:50 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד ההגנה הרוסי טוען כי במתקפת הטילים הבוקר על בסיס יבוריב נהרגו 180 שכירי חרב זרים  ▪  בהודעה האוקראינית שפורסמה מוקדם יותר דובר על 35 הרוגים בלבד
(חיילים אוקראינים תופסים מחסה, היום [צילום: פליפה דנה, AP])
+סוף הרומן של אברמוביץ' עם המערב?
18:03 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המיליארדר היהודי-רוסי-ישראלי הצטרף לאליטה המערבית באמצעות רכישות ענק בתחומי הכדורגל, הנדל"ן והאמנות  ▪  העיצומים הבריטים בעקבות הפלישה לאוקראינה מאיימים כעת על מעמדו, סוקר ניו-יורק טיימס
יד ושם הקפיא את השת"פ [צילום: מאט דונהם, AP]
הפגנה נגד אזרחות פורטוגזית לאברמוביץ [צילום: אנה בריגידה, AP]
+נשיא פולין: עד 5 מיליון פליטים יברחו מאוקראינה, מחצית - לפולין
17:36 13/03/22  |  איציק וולף
נשיא פולין , אנדז'יי דודה, מעריך כי בתרחיש הגרוע ביותר יימלטו מאוקראינה כחמישה מיליון פליטים. לדבריו, עד עתה הגיעו מחצית מן הפליטים לפולין והם שוהים במדינה. "אם יהיו חמישה מיליון, רק דמיינו שנקבל 2.5 מיליון פליטים", אמר.
+גם ענקיות ההיי-טק פועלות נגד רוסיה
15:46 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פייסבוק ויוטיוב לוקחות צד במלחמה באוקראינה, עם חסימת תעמולה רוסית ומתן אפשרות לקרוא למותו של פוטין  ▪  רוסיה מגיבה בחסימה הדרגתית של פעילותן, אך הן לא נרתעות - מדווח וושינגטון פוסט
חסימת ערוץ הטלוויזיה RT בידי יוטיוב
+עיתונאי אמריקני נהרג מאש רוסית באירפין
15:07 13/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
העיתונאי ברנט רנאו נהרג בתקיפה של הכוחות הרוסיים בעיר אירפין  ▪  עיתוואי נוסף נפצע ופונה לבית החולים  ▪  מהניו-יורק טיימס נמסר: רנאו לא עבד עבור העיתון משנת 2015 אך לבש אפוד שניתן לו מטעמם  ▪  במתקפתה הרוסית על המבסיס סמוך לפולים נהרגו 35 ונפצעו 170
תעודת העיתונאי שנהרג באירפין
עיתונאי הניו יורק טיימס שנהרג באירפין [צילום: פרבדה האוקראינית]
+יועצו של זלנסקי: הסיבוב הרביעי של המו"מ ייערך באמצע החודש
15:03 13/03/22  |  מירב ארד
ה"סיבוב הרביעי של המו"מ להפסקת האש בין אוקראינה לרוסיה עשוי להתקיים ב-14-15 במרס" - אמר יועצו הקרוב של הנשיא האוקראיני, מיכאילו פודוליאק. משלחות מאוקראינה ורוסיה נפגשו כבר שלוש פעמים, אך עד כה ללא תוצאות משמעותיות.
+בג"ץ, אוקראינה, הבנת הנקרא
14:44 13/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
שופטי העליון בעת נשיאותם של מאיר שמגר ואהרן ברק ודורית ביניש ואשר גרוניס ומרים נאור ועתה גם אסתר חיות הוציאו לבג"ץ שם טוב ומוניטין ההולך לפניו מקצה הארץ עד קציה
(שקד. עתירה נגד מדיניותה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+האפיפיור פרנציסקוס: "בשם אלוהים, אני מבקש: תפסיק את הטבח הזה"
14:37 13/03/22  |  מירב ארד
האפיפיור פרנציסקוס גינה את ה"ברבריות" של הרג ילדים ואזרחים חסרי הגנה באוקראינה והתחנן להפסקת ההתקפות "לפני שהערים יהפכו לבתי קברות". בהופעתו מול הקהל שהתאסף בכיכר פטרוס הקדוש בכניס לוותיקן, קרא האפיפיור: "בשם אלוהים, אני מבקש: 'תפסיק את הטבח הזה'". קריאתו עוררה מחיאות כפיים מצד עולי הרגל, התיירים והתושבים המקומיים, שחלקם החזיקו בדגלי אוקראינה.
תמיכה באוקראינה בכיכר פטרוס הקדוש [צילום: גרגוריו בורג'יה/AP]
+זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 איש באמצעות מסדרונות הומניטריים"
14:22 13/03/22  |  מירב ארד
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 אנשים באמצעות מסדרונות הומניטריים. "המשימה העיקרית כעת היא מריופול. המאמץ הדיפלומטי שלנו מתמקד בסיוע להגיע לעיר".
הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי [צילום: מתוך הטלוויזיה]
+מלחמה, שלום ומה שביניהן
14:18 13/03/22  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
ההתנהלות של אילת שקד ומשרדי הממשלה, הייתה בהחלט גרועה, אבל עדיין, אנחנו לא רוסיה  ▪  שקד עוד באותו לילה שבה שודרה הכתבה על הפליטים בנתב"ג, בערוץ 12, ביקשה לשנות את מדיניות הקליטה
(שקד. שינתה מדיניות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפיד: לא נקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
רוסיה הודיעה בסוף השבוע (11.3.22) על כוונתה להכריז על פייסבוק כ"ארגון קיצוני", בעוד יוטיוב חסמה בכל העולם את הערוצים של אמצעי התקשורת הממשלתיים הרוסיים – שני שלבים בהסלמת הקרב בין עמק הסיליקון לבין הקרמלין על-רקע הפלישה לאוקראינה, מדווח וושינגטון פוסט.
13/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ראש משטרת מחוז קייב, אנדריי נביטוב דיווח (יום א', 13.3.22) כי כוחות רוסים פתחו בירי לעבר הרכב עם עיתונאים זרים בעיירה אירפין הסמוכה לבירה קייב. מהירי נהרג העיתונאי האמריקני ברנט רנאו בן 51 ונפצע עיתונאי נוסף. השניים הגיעו לצלם פליטים יוצאים מהעיר בצפון-מערב אירפין. הכוחות הרוסים פתחו באש לאחר שחצו מחסום צבאי. הפצועים פונו לבית חולים קרוב.
13/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
חזרתי מהכפור באצטדיון בו גברה מכבי תל אביב על הפועל חדרה, והנה דווקא ידיעה מחממת לב מאת ירון אברהם מערוץ-12. נאמר בה כי שגריר אוקראינה יבגן קורניצ'וק עתר באמצעות עורך הדין תומר ורשה נגד מדיניותה של שרת הפנים איילת שקד כלפי הפליטים הנמלטים מארצו. מה מרנין בידיעה? לא רק ההומניזם המתבקש ממדינת היהודים ברגעים אנושיים כה גורליים וכואבים אלא גם משמעות העתירה.
13/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
האנושות היא זן, שלא מסוגל לעשות שלום בלי מלחמה. אין לו את היכולת להעריך באמת את השלום, עד שפורצת מלחמה. ואז, לא פעם, מאוחר מדי לעשות שלום. ולמה כל זה קורה? כי צדק זה לא משהו שאנחנו עושים כדי להעניש מישהו, צדק הוא פעולה עצמאית, שנעשית מתוך הכרה בערך שלה. כלומר צריך לעשות שלום, בלי מלחמה.
Rate This
13/03/2022  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il