חברת חוצה ישראל פרסמה (17.3.22) מכרז גדול לתכנון ולביצוע (Design-Build) עבודות מנהור וגישור בסמוך לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת במתחם קריית הממשלה בנוף הגליל. המכרז כולל בין היתר: ביצוע מנהרה באורך 200 מ' מתחת לכביש קיים עבור שתי מסילות הרק"ל והקמת גשר להולכי רגל מעל כביש 75 אשר יחבר בין התחנה לבין קריית הממשלה, הקמת תשתית, הקמת מערכי גישור, סלילת כבישים ודרכי שירות, מדרכות ושביל אופניים ועבודות ניקוז. משך הביצוע של המיזם מוגבל ל-41 חודשים.
מכרז זה הוא מכרז ה-DB השלישי שמפרסמת החברה לתכנון וביצוע גישור ומנהור לאורך תוואי המיזם במסגרת עבודות שלב "אינפרא 1" של הרכבת הקלה "נופית". מכרזי ה-DB הקודמים שפורסמו כללו הקמת רצף גשרים באורך של יותר מ-3 ק"מ, במקטע מרכזית המפרץ-וולקן בחיפה והקמת שני גשרי רכבת מבטון באורך כולל של כ-950 מטר במקטע ריינה - ואדי סלינה. היקפם הכולל של שלושת המכרזים האמורים נאמד בכ-1 מיליארד שקלים והם מקדמים את השלב הביצועי של המיזם.
מיזם הרכבת הקלה "נופית" המקודם על-ידי משרד התחבורה ומובל על-ידי חברת חוצה ישראל משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. אורכו של קו הרכבת הקלה כ-41 ק"מ, ולאורכו יוקמו כ-20 תחנות לאיסוף והורדת נוסעים, חניוני "חנה וסע" ומסופי תחבורה, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על-פי התחזיות מספר הנוסעים היומי החזוי יהיה כ-100,000 ומהירות הנסיעה המירבית תעמוד על כ-100 קמ"ש.
במקביל למכרזים אלה מקדמת חברת חוצה ישראל בימים אלו את עבודות הביצוע לאורך התוואי במספר מוקדים.
דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל מסר כי "החברה ממשיכה לקדם את התכנון והביצוע של המיזם במלוא המרץ. במקביל, מתקדמת החברה עם המכרז הזכייני למיזם ואנו נערכים לפרסמו בשבועות הקרובים".