בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
"פגיעה רחבה בפריפריה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
|
|
|
ארגון הנהגים: רפורמת התעריפים תבריח נוסעים מתחבורה ציבורית
|
בארגון אומרים כי במקום לתמרץ נסיעות בתחבורה הציבורית, המדינה נוקטת מדיניות הפוכה. לדבריהם, המשמעות של רפורמה חדשה שבמסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד - עירוני, אזורי ובין-עירוני, תביא לביטול כל ההנחות הקיימות
|
ארגון נהגי התחבורה הציבורית בהסתדרות הלאומית מזהיר כי רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, שתיכנס לתוקף ב-1 באפריל, מתמרצת שימוש שלילי בתחבורה הציבורית ותהיינה לכך השלכות על גודש התנועה ועלויות כלכליות משקיות כבדות. בארגון אומרים כי במקום לתמרץ נסיעות בתחבורה הציבורית, המדינה נוקטת מדיניות הפוכה. לדבריהם, המשמעות של רפורמה חדשה שבמסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד — עירוני, אזורי ובין-עירוני, תביא לביטול כל ההנחות הקיימות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה. משמעות מהלך שכזה תהיה עלייה חדה במחירים של הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות ודתיות, שם נמצאים משתמשים רבים שזוכים להנחות כיום. גם בערים אחרות, שלהן הסכמים ייחודיים עם הממשלה, בעיקר ערי הפריפריה וערי הדרום. בערים הגדולות משלמים 6 שקלים על נסיעה עירונית (או 4.80 שקלים לאחר הנחת הרב־קו), אך בכמה ערים קיימות הנחות וסבסודים שמביאות את התשלום לחצי מהמחיר. "הרפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מעלה חשש אמיתי לעליית מחירים שתביא לעלייה ביוקר המחיה ולפגיעה בתושבי הפריפריה", כתבו בפנייתם לוועדת הכלכלה, שצפויה לדון (יום ג', 22.3.22) בהתייקרות הצפויה בתחבורה הציבורית. עוד הם אומרים כי הנחה נוספת שביטולה כבר החל לעורר סערה ברשתות החברתיות היא הנחה בגובה 50% הניתנת כיום לנוסעים בגיל פנסיה, דהיינו נשים מגיל 62 וגברים מגיל 65. במסגרת הרפורמה ייקבע כי נוסעים מגיל 75 ומעלה יזכו לנסוע חינם ולא רק להנחה. ארגון נהגי התחבורה הציבורית מציין כי בתקופת כהונתה כשרת תחבורה, החזירה מירי רגב את תשלום המזומן באוטובוס לנהג לאזרחים הוותיקים, למלווי עיוורים ובנסיעות באיו"ש. הסיבה הפורמלית לכך היא ההנחות להן זכאית האוכלוסייה הזאת והקושי להטמיען ברב-קו. זאת לאחר שקודמה לתפקיד ח"כ בצלאל סמוטריץ' ביטל את תשלום המזומן לנהג באוטובוס בעקבות הקורונה. מדיניות זו הובילה לסערה רבתי ולמחאות כשבעקבותן הבטיחה השרה לפעול לנסיעות חינם של האזרחים הוותיקים. לדבריהם, העלויות של האזרחים הוותיקים הן שוליות, עד כדי שהמפעילים מוכנים לספוג את העלות במקום להעמיד מערך גביית מזומן. הם ממליצים לפעול לקידום נסיעות חינם לכלל האזרחים הוותיקים ולא רק לאלה שמעל גיל 75. ההסתדרות הלאומית וארגון הנהגים ממליצים למשרדי התחבורה והאוצר לפעול להוזלה של התחבורה הציבורית ולא להפך, על-מנת לתמרץ תחבורה ציבורית אמינה נגישה וזולה וכן לקדם תחבורה ציבורית מוזלת לפריפריה.
|
ערך צבור - חלופה לכרטיסיות
|
|
מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, מתריע כי תעריפים פנימיים בערים רבות, בעיקר בפריפריה, עשויים להתייקר בעשרות ואף במאות אחוזים (עפולה, טבריה, בית שמש, מגדל העמק, אלעד, ראש העין, לוד, בית שאן, צפת, קריות, חדרה, בני ברק, אום אל-פחם, רהט, ביתר עילית, ואדי ערה, גוש שילה, עומר, חורה, אופקים, גוש-עציון, נתיבות, שדרות, ירוחם, דימונה, יבנה, בקה אל גרביה, קריית מלאכי, נתיבות, נצרת, כרמיאל, טמרה, רמלה, אילת, אשקלון, ערד ועוד). הוא ציין את הכוונה לבטל את הנחת הערך הצבור בכרטיס הרב-קו ואמר כי "הנחת ערך צבור אינה הנחה מיוחדת. בעבר היו רק כרטיסיות, והנוסע היה מקבל הנחה בדמות הוספת ניקובים ברכישת כרטיסיה – ההנחה בכרטיסיה הייתה מקנה את הטבת הפרופיל – במקרה של אזרח רגיל, ברכישת כרטיס הייתה מתקבלת הנחה של 20% מהמחיר הבסיסי. גם בעבר וגם כיום ניתן לרכוש כרטיס לנסיעות בודדות ברב-קו או לפני העלייה לרכב במחיר הבסיס וללא הנחה למי שלא מעוניין ב'כרטיסייה' או ב'ערך צבור'. כך למשל, גם כיום ברכבת ישראל ובאמצעי תחבורה נוספים יש כרטיסיות - קונים כרטיסיה של 12 ניקובים במחיר של 10 .לעמת זאת, באוטובוסים יש בעיקר שימוש בערך צבור כתחליף לכרטיסייה בעקבות העדפת שימוש בערך צבור על-ידי משרד התחבורה אשר מאפשר מעבר בין אמצעי תחבורה שונות וקווים שונים". הוא ציין כי במהלך השנים האחרונות המדינה ביקשה לעודד נוסעים לעבור מכרטיסיות לערך צבור כדי לתמרץ את הציבור לנסוע בתחבורה הציבורית ללא מגבלה לקווים או לאזורים מסוימים. הוא ציין כי ערך צבור ניתן לקנות רק מסכום של 30 ש"ח (שקול לכרטיסיה של כ-6 ניקובים) ומעלה, מה שמעודד שימוש בתחבורה הציבורית.
|
ארגון כוח לעובדים מתנגד גם כן להעלאת המחירים ומביע חשש כי המהלך יגדיל את האלימות כלפי נהגים, שבשנתיים האחרונות עלתה לדבריו ב-20%: "החשש להתגברות האלימות גדל, בשעה ש משרד התחבורה ומשרד האוצר מצהירים בכלי התקשורת שכדי שהם יוכלו להעלות את שכר הנהגים עליהם להעלות את מחירי התחבורה הציבורית. מאחר שמדובר במדיניות כלכלית של הממשלה ולא בגזרת גורל, אין זה נדרש להעלות את המחירים כנטען. איגוד ועדי התחבורה באיגוד ממליץ לשמור על מחירי התחבורה הציבורית נמוכים ולהימנע מלהגיע למצב שבו הנהגים ייתפסו כאשמים בהתייקרות.
|
|
תאריך:
|
21/03/2022
|
|
|
עודכן:
|
21/03/2022
|
|
עידן יוסף
|
+נת"ע מבהירה: הקו האדום יחל במועד המתוכנן בנסיעה מסחרית
|
19:13 21/03/22 | עידן יוסף |
נת"ע מבקשת להבהיר כי אין שינוי במועד פתיחת הקו האדום לנסיעה מסחרית, נובמבר 2022, וזאת בהתאם לתוכנית העבודה המתואמת עם משרד התחבורה. דובר החברה מסר כי נסיעות המבחן מתקדמות כמתוכנן וכך כלל ההיבטים השונים של המערכות והרכבת. לדבריו, "נת"ע מצרה על הדלפות מגמתיות ולא פעם מסולפות מצד גורמים שונים, שכל כוונתם לפגוע במיזם הלאומי - הרכבת הקלה. נת"ע ממשיכה במשימה ובאתגר האדירים של הקמת הקווים האדום הירוק הסגול והמטרו לרווחת כלל ציבור הנוסעים".
|
|
|
|
+תנופה פותחת שני קווים חדשים בפרוזדור ירושלים
|
15:39 21/03/22 | עידן יוסף |
חברת תנופה מבצעת שיפורים נוספים בקווי התחבורה הציבורית בבית שמש ופרוזדור ירושלים. בשבוע הקרוב יושקו מספר קווים חדשים לשיפור דרכי ההגעה לירושלים - קו 629 מבית שמש לנווה יעקב (ירושלים) במהלך סופי השבוע בלבד (מיום ו' הקרוב) והקו המהיר 600 מבית שמש לבנייני האומה (מיום א' הקרוב).
|
|
|
|
0
|
|
|
|
ארגון הנהגים: רפורמת התעריפים תבריח נוסעים מתחבורה ציבורית
|
|
חברת חוצה ישראל פרסמה (17.3.22) מכרז גדול לתכנון ולביצוע (Design-Build) עבודות מנהור וגישור בסמוך לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת במתחם קריית הממשלה בנוף הגליל. המכרז כולל בין היתר: ביצוע מנהרה באורך 200 מ' מתחת לכביש קיים עבור שתי מסילות הרק"ל והקמת גשר להולכי רגל מעל כביש 75 אשר יחבר בין התחנה לבין קריית הממשלה, הקמת תשתית, הקמת מערכי גישור, סלילת כבישים ודרכי שירות, מדרכות ושביל אופניים ועבודות ניקוז. משך הביצוע של המיזם מוגבל ל-41 חודשים.
|
|
|
איש הטכנולוגיה מוטי מימון טוען, כי ירון הלוי מנסה באופן מתוחכם, תוך ניצול תמימותו וחוסר נסיונו, לגזול ממנו נתחים משמעותיים מחברת ההזנק המצליחה פיסנטרה שהיא מפעל חייו. מימון הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב הגנה בתביעתו של הלוי, העומדת על סך 10 מיליון שקל.
|
|
|
חברת מטרופולין זכתה (יום ד', 16.3.22) בהליך התחרותי להפעלת להפעלת אשכולות התחבורה הציבורית קריית אונו-אלעד. חברת קווים תמשיך להפעיל את האשכול עד שנת 2023, המועד שבו תועבר הפעילות למפעיל החדש.
|
|
|
ועדת הכלכלה קיימה (8.3.22) דיון מעקב שעסק בשינוי בתוכנית להקים תחנת רכבת שתשרת את תושבי המועצות האזוריות עמק חפר ומנשה, על קו המסילה המזרחית. בפתח הדיון ציין היו"ר מיכאל ביטון כי משרד התחבורה התבקש, בהמשך לדיון הקודם בוועדה, לבדוק את הליך קבלת ההחלטות בעניין ביטול תחנת אחיטוב, מה שהוביל לכך שתקציבים שהושקעו בתכנון התחנה ירדו לטמיון.
|
|
|
ביום ראשון האחרון (6.3.22) אמור היה משרד התחבורה להעביר לוועדת הכלכלה מידע הנוגע להנחיית השרה מרב מיכאלי להערך להפעלת הרכבלית בחיפה בשבת. המידע, בעקבות דיון מהיר בוועדה שיזם ח"כ משה אבוטבול, אמור היה להתייחס למעמדה של הרכבלית בחקיקה, להיקף המשתמשים שהיא עתידה לשרת בחול ובשבת, ולעלויות בימי חול ובשבת. ל-News1 נודע כי השרה מיכאלי מעכבת את מסירת המידע האמור, לאחר שהתברר לה כי קיימת מניעה חוקית להפעלתה בשבת.
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו" מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|