|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
"פגיעה רחבה בפריפריה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

ארגון הנהגים: רפורמת התעריפים תבריח נוסעים מתחבורה ציבורית

בארגון אומרים כי במקום לתמרץ נסיעות בתחבורה הציבורית, המדינה נוקטת מדיניות הפוכה. לדבריהם, המשמעות של רפורמה חדשה שבמסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד - עירוני, אזורי ובין-עירוני, תביא לביטול כל ההנחות הקיימות
21/03/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
תעריפי הנסיעה ברכבלית יהיו כמו באוטובוס
עידן יוסף
משרד התחבורה פרסם טיוטת צו מחירים לפעילות הרכבל בחיפה שיחל את הפעלת הנסיעות המסחריות מיום שישי הקרוב * הטיוטה פורסמה להערות הציבור לפרק זמן מקוצר של שלושה ימים בלבד
לרשימה המלאה

ארגון נהגי התחבורה הציבורית בהסתדרות הלאומית מזהיר כי רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, שתיכנס לתוקף ב-1 באפריל, מתמרצת שימוש שלילי בתחבורה הציבורית ותהיינה לכך השלכות על גודש התנועה ועלויות כלכליות משקיות כבדות.

בארגון אומרים כי במקום לתמרץ נסיעות בתחבורה הציבורית, המדינה נוקטת מדיניות הפוכה. לדבריהם, המשמעות של רפורמה חדשה שבמסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד — עירוני, אזורי ובין-עירוני, תביא לביטול כל ההנחות הקיימות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה.

משמעות מהלך שכזה תהיה עלייה חדה במחירים של הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות ודתיות, שם נמצאים משתמשים רבים שזוכים להנחות כיום. גם בערים אחרות, שלהן הסכמים ייחודיים עם הממשלה, בעיקר ערי הפריפריה וערי הדרום. בערים הגדולות משלמים 6 שקלים על נסיעה עירונית (או 4.80 שקלים לאחר הנחת הרב־קו), אך בכמה ערים קיימות הנחות וסבסודים שמביאות את התשלום לחצי מהמחיר.

"הרפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מעלה חשש אמיתי לעליית מחירים שתביא לעלייה ביוקר המחיה ולפגיעה בתושבי הפריפריה", כתבו בפנייתם לוועדת הכלכלה, שצפויה לדון (יום ג', 22.3.22) בהתייקרות הצפויה בתחבורה הציבורית.

עוד הם אומרים כי הנחה נוספת שביטולה כבר החל לעורר סערה ברשתות החברתיות היא הנחה בגובה 50% הניתנת כיום לנוסעים בגיל פנסיה, דהיינו נשים מגיל 62 וגברים מגיל 65. במסגרת הרפורמה ייקבע כי נוסעים מגיל 75 ומעלה יזכו לנסוע חינם ולא רק להנחה.

ארגון נהגי התחבורה הציבורית מציין כי בתקופת כהונתה כשרת תחבורה, החזירה מירי רגב את תשלום המזומן באוטובוס לנהג לאזרחים הוותיקים, למלווי עיוורים ובנסיעות באיו"ש. הסיבה הפורמלית לכך היא ההנחות להן זכאית האוכלוסייה הזאת והקושי להטמיען ברב-קו. זאת לאחר שקודמה לתפקיד ח"כ בצלאל סמוטריץ' ביטל את תשלום המזומן לנהג באוטובוס בעקבות הקורונה. מדיניות זו הובילה לסערה רבתי ולמחאות כשבעקבותן הבטיחה השרה לפעול לנסיעות חינם של האזרחים הוותיקים.

לדבריהם, העלויות של האזרחים הוותיקים הן שוליות, עד כדי שהמפעילים מוכנים לספוג את העלות במקום להעמיד מערך גביית מזומן. הם ממליצים לפעול לקידום נסיעות חינם לכלל האזרחים הוותיקים ולא רק לאלה שמעל גיל 75.

ההסתדרות הלאומית וארגון הנהגים ממליצים למשרדי התחבורה והאוצר לפעול להוזלה של התחבורה הציבורית ולא להפך, על-מנת לתמרץ תחבורה ציבורית אמינה נגישה וזולה וכן לקדם תחבורה ציבורית מוזלת לפריפריה.
נייר עמדה דיון בנושא ביטול ההנחות ברב קו דיון בתאריך 2022.03.22 / נייר עמדה
על רקע יוזמות משרדי האוצר והתחבורה לבטל את ההנחות התחבורה הציבורית, אשר תפגענה דווקא בציבור בפריפריה ובציבורים אשר נוסעים בקביעות בתחבורה הציבורית (כגון חלק גדול מהציבור החרדי והערבי), להלן התייחסות ארגון "בצלמו"
ישיבת ועדת הכלכלה בנושא הרפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית והחשש לעליית מחירים ופגיעה בפריפריה / נייר עמדה
מדינת ישראל נמצאת בקטסטרופה תחבורתית והרפורמה בתעריפי הנסיעה מחריפה את הבעיה.
החשש לפגיעה באוכלוסיות מוחלשות ובפריפריה ולהתגברות האלימות כלפי נהגים כתוצאה מהרפורמה הצפויה בתעריפי התחבורה הציבורית / נייר עמדה
בימים אלו של פקקים קשים ועלייה בזיהום האוויר מחד ו של נסיקה ביוקר המחייה מאידך, חשוב שבעתיים לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית , על פני שימוש ברכבים פרטיים. ניתן לעשות זאת ע"י הוזלת תעריפי הנסיעה לציבור הרחב ולא ע"י העלאת התעריפים, כפי שמסתמן שבכוונת משרד התחבורה ומשרד האוצר לעשות.

ערך צבור - חלופה לכרטיסיות

מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, מתריע כי תעריפים פנימיים בערים רבות, בעיקר בפריפריה, עשויים להתייקר בעשרות ואף במאות אחוזים (עפולה, טבריה, בית שמש, מגדל העמק, אלעד, ראש העין, לוד, בית שאן, צפת, קריות, חדרה, בני ברק, אום אל-פחם, רהט, ביתר עילית, ואדי ערה, גוש שילה, עומר, חורה, אופקים, גוש-עציון, נתיבות, שדרות, ירוחם, דימונה, יבנה, בקה אל גרביה, קריית מלאכי, נתיבות, נצרת, כרמיאל, טמרה, רמלה, אילת, אשקלון, ערד ועוד).

הוא ציין את הכוונה לבטל את הנחת הערך הצבור בכרטיס הרב-קו ואמר כי "הנחת ערך צבור אינה הנחה מיוחדת. בעבר היו רק כרטיסיות, והנוסע היה מקבל הנחה בדמות הוספת ניקובים ברכישת כרטיסיה – ההנחה בכרטיסיה הייתה מקנה את הטבת הפרופיל – במקרה של אזרח רגיל, ברכישת כרטיס הייתה מתקבלת הנחה של 20% מהמחיר הבסיסי. גם בעבר וגם כיום ניתן לרכוש כרטיס לנסיעות בודדות ברב-קו או לפני העלייה לרכב במחיר הבסיס וללא הנחה למי שלא מעוניין ב'כרטיסייה' או ב'ערך צבור'. כך למשל, גם כיום ברכבת ישראל ובאמצעי תחבורה נוספים יש כרטיסיות - קונים כרטיסיה של 12 ניקובים במחיר של 10 .לעמת זאת, באוטובוסים יש בעיקר שימוש בערך צבור כתחליף לכרטיסייה בעקבות העדפת שימוש בערך צבור על-ידי משרד התחבורה אשר מאפשר מעבר בין אמצעי תחבורה שונות וקווים שונים".

הוא ציין כי במהלך השנים האחרונות המדינה ביקשה לעודד נוסעים לעבור מכרטיסיות לערך צבור כדי לתמרץ את הציבור לנסוע בתחבורה הציבורית ללא מגבלה לקווים או לאזורים מסוימים. הוא ציין כי ערך צבור ניתן לקנות רק מסכום של 30 ש"ח (שקול לכרטיסיה של כ-6 ניקובים) ומעלה, מה שמעודד שימוש בתחבורה הציבורית.

חשש מאלימות כלפי הנהגים

ארגון כוח לעובדים מתנגד גם כן להעלאת המחירים ומביע חשש כי המהלך יגדיל את האלימות כלפי נהגים, שבשנתיים האחרונות עלתה לדבריו ב-20%: "החשש להתגברות האלימות גדל, בשעה שמשרד התחבורה ומשרד האוצר מצהירים בכלי התקשורת שכדי שהם יוכלו להעלות את שכר הנהגים עליהם להעלות את מחירי התחבורה הציבורית. מאחר שמדובר במדיניות כלכלית של הממשלה ולא בגזרת גורל, אין זה נדרש להעלות את המחירים כנטען.

איגוד ועדי התחבורה באיגוד ממליץ לשמור על מחירי התחבורה הציבורית נמוכים ולהימנע מלהגיע למצב שבו הנהגים ייתפסו כאשמים בהתייקרות.

תאריך:  21/03/2022   |   עודכן:  21/03/2022
עידן יוסף
+נת"ע מבהירה: הקו האדום יחל במועד המתוכנן בנסיעה מסחרית
19:13 21/03/22  |  עידן יוסף
נת"ע מבקשת להבהיר כי אין שינוי במועד פתיחת הקו האדום לנסיעה מסחרית, נובמבר 2022, וזאת בהתאם לתוכנית העבודה המתואמת עם משרד התחבורה. דובר החברה מסר כי נסיעות המבחן מתקדמות כמתוכנן וכך כלל ההיבטים השונים של המערכות והרכבת.

לדבריו, "נת"ע מצרה על הדלפות מגמתיות ולא פעם מסולפות מצד גורמים שונים, שכל כוונתם לפגוע במיזם הלאומי - הרכבת הקלה. נת"ע ממשיכה במשימה ובאתגר האדירים של הקמת הקווים האדום הירוק הסגול והמטרו לרווחת כלל ציבור הנוסעים".
+עיצומים בקו 75 של סופרבוס בירושלים בעקבות תקיפת נהג
16:44 21/03/22  |  עידן יוסף
נהג אוטובוס בקו 75 של סופרבוס בירושלים הותקף בירושלים ברחוב רבי ישראל נג'ארה בידי רוכב אופנוע. במחאה משבית ארגון כוח לעובדים את השירות בקו לשעתיים עד השעה 18:00.
+תנופה פותחת שני קווים חדשים בפרוזדור ירושלים
15:39 21/03/22  |  עידן יוסף
חברת תנופה מבצעת שיפורים נוספים בקווי התחבורה הציבורית בבית שמש ופרוזדור ירושלים. בשבוע הקרוב יושקו מספר קווים חדשים לשיפור דרכי ההגעה לירושלים - קו 629 מבית שמש לנווה יעקב (ירושלים) במהלך סופי השבוע בלבד (מיום ו' הקרוב) והקו המהיר 600 מבית שמש לבנייני האומה (מיום א' הקרוב).
0
+תעריפי הנסיעה ברכבלית יהיו כמו באוטובוס
13:50 21/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה פרסם טיוטת צו מחירים לפעילות הרכבל בחיפה שיחל את הפעלת הנסיעות המסחריות מיום שישי הקרוב  ▪  הטיוטה פורסמה להערות הציבור לפרק זמן מקוצר של שלושה ימים בלבד
נסיעות ההרצה ברכבלית חיפה [צילום: יח"צ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארגון הנהגים: רפורמת התעריפים תבריח נוסעים מתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת חוצה ישראל פרסמה (17.3.22) מכרז גדול לתכנון ולביצוע (Design-Build) עבודות מנהור וגישור בסמוך לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת במתחם קריית הממשלה בנוף הגליל. המכרז כולל בין היתר: ביצוע מנהרה באורך 200 מ' מתחת לכביש קיים עבור שתי מסילות הרק"ל והקמת גשר להולכי רגל מעל כביש 75 אשר יחבר בין התחנה לבין קריית הממשלה, הקמת תשתית, הקמת מערכי גישור, סלילת כבישים ודרכי שירות, מדרכות ושביל אופניים ועבודות ניקוז. משך הביצוע של המיזם מוגבל ל-41 חודשים.
20/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
איש הטכנולוגיה מוטי מימון טוען, כי ירון הלוי מנסה באופן מתוחכם, תוך ניצול תמימותו וחוסר נסיונו, לגזול ממנו נתחים משמעותיים מחברת ההזנק המצליחה פיסנטרה שהיא מפעל חייו. מימון הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב הגנה בתביעתו של הלוי, העומדת על סך 10 מיליון שקל.
17/03/2022  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת מטרופולין זכתה (יום ד', 16.3.22) בהליך התחרותי להפעלת להפעלת אשכולות התחבורה הציבורית קריית אונו-אלעד. חברת קווים תמשיך להפעיל את האשכול עד שנת 2023, המועד שבו תועבר הפעילות למפעיל החדש.
16/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (8.3.22) דיון מעקב שעסק בשינוי בתוכנית להקים תחנת רכבת שתשרת את תושבי המועצות האזוריות עמק חפר ומנשה, על קו המסילה המזרחית. בפתח הדיון ציין היו"ר מיכאל ביטון כי משרד התחבורה התבקש, בהמשך לדיון הקודם בוועדה, לבדוק את הליך קבלת ההחלטות בעניין ביטול תחנת אחיטוב, מה שהוביל לכך שתקציבים שהושקעו בתכנון התחנה ירדו לטמיון.
16/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביום ראשון האחרון (6.3.22) אמור היה משרד התחבורה להעביר לוועדת הכלכלה מידע הנוגע להנחיית השרה מרב מיכאלי להערך להפעלת הרכבלית בחיפה בשבת. המידע, בעקבות דיון מהיר בוועדה שיזם ח"כ משה אבוטבול, אמור היה להתייחס למעמדה של הרכבלית בחקיקה, להיקף המשתמשים שהיא עתידה לשרת בחול ובשבת, ולעלויות בימי חול ובשבת. ל-News1 נודע כי השרה מיכאלי מעכבת את מסירת המידע האמור, לאחר שהתברר לה כי קיימת מניעה חוקית להפעלתה בשבת.
09/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il