|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
ינון אזולאי, משה גפני, נעמה לזימי, ג'ידא רינאווי זועבי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רוב הטבות המס יגיעו לעשירונים העליונים

משרד האוצר הציג את חלוקת נקודות הזכות לפי עשירונים, וחברי כנסת ביקרו את המצב במסגרתו אחוזים ניכרים מהסכומים יגיעו לעשירונים העליונים במסגרת ההגדלות שקבע שר האוצר לבקשת יו"ר ועדת הכספים, תוכפל התוספת של זכאי מענק עבודה ותעמוד על 1,600 שקל בממוצע לשנה, סכום שיכפיל את עצמו במצב של זכאות של שני בני הזוג
24/03/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת הכספים קיימה (יום ד', 23.3.22) דיון נוסף בהצעת החוק להגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה), התשפ"ב-2022, במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. החלק הראשון בחוק נוגע לנקודות זיכוי להורים, תוספת של נקודה לכל אחד מההורים לילד שמלאו 6 עד 12. התוספת נוגעת ל-610 אלף הורים עובדים, בהיקף של 2.1 מיליארד שקל. אלה מצטרפים להטבות המס הקיימות כבר היום. שוויי כל נקודת זיכוי הוא 2,796 שקל בחישוב שנתי.

חלקו השני של החוק נוגע למענק עבודה, כאשר בעקבות בקשת יו"ר הוועדה אלכס קושניר, הודיע שר האוצר בימים האחרונים על הגדלת המענק לשנת 2022 ב-20% נוספים על המתווה שנקבע בתחילה, כך תעמוד התוספת על 40% למענק הקיים, כך תעמוד התוספת על 1,600 שקל בממוצע לזכאי, במקום 800 שקל במתווה הקודם, בעלות כוללת של 500 מיליון שקל. במצב בו שני בני הזוג זכאים למענק העבודה, הסכום יכול להגיע עד ל-3,200 שקל. הצעד נעשה במסגרת מקדמה עבור שנת העבודה 2022, כדי לייצר תמריצים לתעסוקה.

קושניר בירך על החלטת השר, להכפיל את הסיוע בפתח הדיון, ובמהלכו דרש בנוסף, להגדיל את תשלום המקדמה בגין שנת 2022, במסגרת פעימה שלישית. כאשר לצד תשלום מקדמה של 50% מגובה המענק בחודש יולי הקרוב, ישולמו 25% נוספים כמקדמה, בחודשים שלאחר מכן, כאשר התשלום יושלם בחודש פברואר 2023.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

לבקשת חברי הכנסת, הציג נתנאל אשרי, ממשרד האוצר את החלוקה של הטבות המס לפי עשירונים, כך הוצג כי לצד עשירונים 1-3 שיהיו זכאים למענק העבודה, עשירון 4 יקבל - 1% מעלות הצעד, עשירון 5 - 3%, עשירון 6 - 5%, עשירון 7 - 12%, עשירון 8 - 21%, עשירון 9 - 28% ועשירון 10 - 31% מעלות הצעד.

חברי הכנסת מהאופוזיציה ומספר חברי כנסת מהקואליציה תקפו את החלוקה הלא-שוויונית. אשרי השיב לביקורת כי "רף המס בישראל הוא גבוה, עד לסכומים מסוימים לא משלמים מס, לכן ההשפעה היא רק מהעשירון הרביעי, לכן גם הצד השני של מענק העבודה, הוגדל והוכפל לבקשת הוועדה. מצד ההטבה, ככל שהעשירון גבוה יותר, ההשפעה גדלה".

ח"כ שלמה קרעי: "מה קורה במשפחה שמרוויחים בה 9,000 ש"ח ברוטו?" אשרי: "אישה שמרוויחה 9,000 שקל כבר זכאית לתוספת בגין החוק הזה, שכן יש לה כבר נקודה נוספת, הגבר שמרוויח את הסכום הזה כן יהיה זכאי".

קרעי: "למעלה ממיליארד שקל הולכים לעשירונים הגבוהים ביותר 8 עד 10, שלא צריכים את הכסף הזה. יריתם את החץ, החלטתם לסייע לעשירונים העליונים בעיקר, ועכשיו אתם מסדרים את המטרה, שזה יתאים לכם לאג'נדה ומדברים על הגדלת התעסוקה. למעלה מפי 3 מקבלים אלה שלא צריכים. תעודד את מי שאתה רוצה שייצא לעבוד, תן להם את הסיוע הגבוה יותר. אתם מגדילים קצבאות ילדים, למי שלא צריך, לעשירונים העליונים. איך אתם לא מתביישים? אתם נותנים את מרבית הכסף למי שלא צריך, ונותנים מעט מאוד למי שבאמת צריך. העשירון העליון לבד מקבל 700 מיליון שקל מהסכום, זה נראה לך הגיוני שנבוא לסיוע העשירון העליון?! תסיט את כל מאות המיליונים לעשירונים התחתונים, תראו איך הם יוצאים לעבוד".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ ינון אזולאי: "צריך לאפשר שהנקודות של אישה עובדת שאינן ממומשות בגלל שהיא מרוויחה שכר נמוך יכללו בתא המשפחתי, במצב הנוכחי לא הוספתם כלום לאישה. מה שהיה הוא שיהיה, היא לא תקבל לא מהמענק עבודה ולא מהנקודות. העברת הנקודות לתא המשפחתי תעודד אותה לעבוד ותסייע מול יוקר המחיה".

ח"כ ענבר בזק: "יש פה צעד חשוב, ונעשה פה שימוש בכלים, בואו נזכור שהמיסים שמשלמים העשירונים 6 עד 10 מממנים את תשלומי מענקי העבודה, אבל התוכנית לא מספיק טובה, שילדים עולים להורים גם אחרי גיל 12, לפי הנתונים והחוק כמו שהוא עכשיו, אתקשה לתמוך בו. אני רוצה לחזק את אותה קבוצת ביניים, יש איזו לקונה לגבי משפחות מעמד ביניים בפריפריה. גם הם נפגעו בקורונה, גם הם ההכנסות שלהם גדלו, ויש לראות איך לטפל בהם".

ח"כ עופר כסיף: "הסיבה המרכזית שאנשים לא חוזרים לעבוד אחרי הקורונה, זה כי המעסיקים שלהם ניצלו את הקורונה כדי לפגוע בתנאי העבודה. אם אנחנו רוצים באמת שאנשים יצאו לעבוד, צריך לטפל בתנאי ההעסקה בארץ. התוכנית הזו תגדיל את הפערים הגדולים ממילא, משום שהיא פונה לאלה שמצבם כבר בכי טוב יחסית, אלא שמצבם הגרוע ביותר לא מקבלים מענה. גם התוכנית היותר רחבה היא פגומה בעיני".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ משה גפני: "הבנתי שזה חלק מתוכנית של מאבק ביוקר המחיה, עכשיו זה משתנה לעידוד תעסוקה. לא הבנתי איך הגיע השינוי. בעבר שהיה בעיה במשק הבאנו כספים לכולם, ולא רק לחלק. האוצר מביא פתרון שלא פותר את בעיית יוקר המחיה. ילד בן 13 ההוצאות שלו גבוהות יותר מילד בגיל 8, גם אם הוא לא מהווה בעיה ליציאה לעבודה של הוריו. עיקר הסיוע הולך לעשירונים העליונים, לא רוצים לעזור לאנשים, אלא לקדם אג'נדה מסוימת".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

נציגי משרד האוצר השיבו כי בעקבות ההגדלה עליה הכריז שר האוצר, ישנה הגדלה משמעותית בצד מענקי העבודה, כאשר שני בני זוג יוכלו להיות זכאים לעד 3,400 שקל בגין מענק עבודה, כאשר כ-300 אלף איש ייהנו מההטבה. עוד ציינו באוצר כי עלויות המס גבוהות יותר משמעותיות בעשירונים העליונים, ומכאן גם נגזר גובה ההטבה.

יו"ר הוועדה השיב לטענות: "אני מזכיר שהכלי הזה הוא חלק מתוכנית כלכלית כוללת ובה פרקים נוספים שמטרתם סיוע לאותן אוכלוסיות מדוברות: הורדת המכסים על מגוון מוצרים, הגדלת הסבסוד בצהרונים עבור רשויות באשכול 4 ו-5 שלא הייתה בעבר, ואותה אישה תקבל תוספת של 500 שקל גם כאן. מסקנות יש להסיק שמסתכלים על 3 המרכיבים יחד, ורק בחלק הזה של התוכנית, אנחנו מגדילים את ההכנסה ל-610 אלף משפחות".

לבקשת הוועדה בדיון הקודם, שהוצפה מצד ח"כ אזולאי גם בדיון הנוכחי, לעניין הורדת הזכאות למענק עבודה לגיל 21, תחת גיל 23, השיבו באוצר כי הם בוחנים את הצעד לקראת דיוני תקציב המדינה הבא.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "בעקבות דרישת הוועדה הכפלנו את מענק העבודה, הנושא השני הוא הקדמת הפעימות, אני מבקש כאמור להוסיף פעימה נוספת למקדמה על 25%, בכל מה שקשור להוראות קיזוז ותשלום ביתר, אני שואל למה פתאום החלטתם להכניס את זה פה, למרות שבפעמים קודמות לא הכנסתם את זה, עניין נוסף: לגבי מועד הבקשה לקבלת המקדמה, אנחנו מבקשים להאריך את זה, אנחנו מבינים שיש קושי תפעולי, אבל אני מבקש לבדוק כמה זה חסם".

תאריך:  24/03/2022   |   עודכן:  25/03/2022
עידן יוסף
+1.65 מיליארד ש"ח יופחתו מההפרשה לקרן מס רכוש
17:12 24/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההפחתה אושרה בוועדת הכספים לשם מימון התוכנית הכלכלית להורדת עלויות המחיה בארץ  ▪  שיעור ההפרשה ב-2022 יעמוד על 8.5% במקום 25%  ▪  לשאלת יו"ר הוועדה על מצב הקרן, ויכולת עמידתה באירועים משמעותיים, הציגו אנשי רשות המיסים כי לא צפויות בעיות מימון כל שהן, והציגו לשם השוואה כי האירוע הכי משמעותי מבחינת הקרן בעשור האחרון היה מבצע צוק איתן, בו פוצו ב-1.4 מיליארד שקל עסקים ואנשים פרטיים
(תרה מספיק גדולה בקרן הפיצויים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+עובד בכנסת טוען שפוטר בצורה בלתי חוקית
16:03 24/03/22  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
בניאל שירזי היה ראש אגף בינוי ותחזוקה בחטיבת התפעול ופוטר בינואר השנה לאחר שישה חודשים בלבד, בעקבות תקרית עם עוזרת מנכ"ל הכנסת
[צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+נדחתה תביעת מיקי זוהר נגד "crime minister"
15:40 24/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תבע 140,000 שקל לאחר שהארגון כינה אותו "חייל בכיר בארגון המאפיה של נתניהו"  ▪  השופטת מימון-שעשוע: מדובר במטאפורה מותרת בשיח הפוליטי ולא בקביעה עובדתית אסורה
זוהר. השווה ל-6 בינואר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+ח"כ יובל שטייניץ נמצא חיובי לקורונה
10:54 24/03/22  |  עידן יוסף
ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) נמצא חיובי לקורונה. העדרו בכנסת לא יורגש, הן משום שהמליאה בפגרה והן לנוכח כך שהוא מחרים את ישיבות ועדות הכנסת. שטייניץ צייץ בטוויטר: "שנתיים נזהרתי, התחסנתי, נמנעתי, וברחתי... אבל היום בבוקר שני הקווים הדביקו גם אותי".
+נופשים בהפלגות מישראל ליותר מ-72 שעות ידרשו לבצע בדיקת קורונה
09:33 24/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות הקורונה: נוסעים בהפלגות של 72 עד 96 שעות ידרשו להציג בדיקת אנטיגן מוסדית או PCR שלילית שבוצע עד 24 שעות לפני העלייה לספינה  ▪  נוסעים בהפלגות שמשכן מעל 96 שעות ידרשו להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני העלייה לספינה
קווין אליזבת במפרץ חיפה [צילום: דוברות נמל חיפה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אלכס קושניר / Alex Kushnir   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוב הטבות המס יגיעו לעשירונים העליונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 24.3.22) את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (שיעור ההפרשה לקרן פיצויים)(הוראת שעה), התשפ"ב-2022 - שינוי גובה ההפרשה לקרן לשנת 2022.
24/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בניאל שירזי, לשעבר ראש אגף בינוי ותחזוקה בחטיבת התפעול של הכנסת, תובע ממנה 285,000 שקל. התביעה הוגשה (23.3.22) לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים.
24/03/2022  |  יצחק דנון  |   חדשות
שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, ניצה מימון-שעשוע, דחתה (23.3.22) את תביעת הדיבה שהגיש ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) נגד עמותת חוזה חדש, העומדת מאחורי קמפיין "crime minister" נגד בנימין נתניהו.
24/03/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכלכלה, אישרה יום ד', 23.3.22) את בקשת הממשלה לתקן את התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה. עיקר התיקונים שאושרו נוגעים להיערכות לקראת החזרה לפעילות של תחום הפלגות הנופש, הצפויה בקרוב.
24/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ברקע פרסום הרפורמה בחקלאות והורדת מכסים התכנסה (יום ג', 22.3.22) ועדת הכלכלה לדיון דחוף בפגרה, ביוזמת היו"ר ח"כ מיכאל ביטון, על-מנת לבחון את הנתונים הסותרים בדבר פערי התיווך בשיווק פירות וירקות והשלכות הורדת המכסים המתוכננת על ענף החקלאות. ביטון אמר שהעברת הרפורמה כפי שהיא מזעזעת את הקואליציה וקרא לשר האוצר לעצור את הורדת המכסים האגרסיבית ולהביא לרפורמה בהסכמה.
23/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il