|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף [צילום: משטרת ישראל] גופתו של המחבל ראעד פתחי זידאן ביפו [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף [צילום: משטרת ישראל]

לאחר מצוד לילי - המחבל חוסל ליד כיכר השעון ביפו

השב"כ איתר את המחבל, תושב יהודה ושומרון, מסתתר ליד מסגד בלב יפו חוסל בקרב יריות עם אנשי השב"כ והימ"מ; אין נפגעים לכוחות הביטחון פצוע אחד במצב קריטי, שלושה פצועים במצב קשה
08/04/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

כוחות הביטחון חיסלו הבוקר (יום ו', 8.4.22) את המחבל שביצע אמש את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. המחבל, פלשתיני מיהודה ושומרון, אותר על-ידי השב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד באזור כיכר השעון ביפו ונהרג בחילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

לאחר החיסול הותר לפרסום, כי המחבל הוא ראעד פתחי זידאן, תושב מחנה הפליטים בעיר ג'נין. השב"כ מסר, כי חקירת הפיגוע נמשכת. כוחות הביטחון בודקים האם זידאן קיבל סיוע מתושבים מקומיים. על-פי ההערכה, הוא הכיר את אזור יפו וקיווה להסתתר במסגד בחסות הקהל הרב המגיע לתפילת יום השישי הראשון של חודש רמדאן. לאחר שזידאן אותר, הוא נקרא להיכנע - אך פתח באש וכאמור חוסל. המשטרה קראה לציבור להמשיך בשגרת החיים, לצד הימנעות מהתקהלויות ודיווח על כל חשד.

המחבל רצח שני בני אדם, בני 27 ו-28, במסע ירי שהחל לעבר בר אילקה שברחוב דיזנגוף בתל אביב בסביבות השעה תשע בערב. ארבעה בני אדם נפצעו קשה; בית החולים איכילוב מסר לפנות בוקר, כי מצבם התייצב לאחר שנותחו. אחר מהם מאושפז במצב קריטי, ושלושה - במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ. שני בני אדם נפצעו באורח בינוני, ארבעה נפצעו באורח קל ושלושה סבלו מפגיעות חרדה.

המצוד אחר המחבל נמשך לאורך הלילה. בסריקות אחריו השתתפו מאות שוטרים ולוחמים, כוחות מיוחדים מיחידות שלדג, סיירת מטכ"ל ויחידת הלוחמה בטרור של צה"ל, לצד סיוע של מסוק. "היכן שהמחבל נמצא - אנחנו נגיע אליו", אמר לאחר חצות ראש הממשלה, נפתלי בנט, "וכל מי שסייע לו בעקיפין או במישרין - ישלם מחיר. זה לילה קשה מאוד".

בנט קיים התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב. לשכתו מסרה, כי בהתייעצות נידונה המשך הפעילות המבצעית של המשטרה והשב"כ, וסוכם על הזרמת כוחות בהיקפים גדולים לתל אביב. בשיחה השתתפו שר הביטחון, בני גנץ, השר לביטחון פנים, עופר בר-לב, הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ראש השב"כ, רונן בר, מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, ראש המל"ל אייל חולתא ובכירים נוספים. בנט יקיים הבוקר התייעצות נוספת.

תאריך:  08/04/2022   |   עודכן:  08/04/2022
איתמר לוין
+ההרוג השלישי בפיגוע בדיזנגוף: ברק לופן, בן 35
17:20 08/04/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
ברק לופן נפצע אנושות בפיגוע; למרות מאמצי הרופאים הוא נפטר בבית החולים איכילוב  ▪  משפחתו מסרה: "עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד"
ברק לופן, נפטר. בעל ואב למופת [צילום: באדיבות המשפחה]
+המחבלים הבודדים משנים את שיטות הפעולה
15:03 08/04/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
גל הטרור עדיין בראשיתו וצפויים פיגועים נוספים בשבועות הקרובים  ▪  המחבלים הבודדים משכללים את שיטות הפעולה שלהם וישראל צריכה להתאים את עצמה למצב החדש ולנקוט ביד קשה
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+עוד מילה על גדר השקר
13:50 08/04/22  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
אילו רצו מי שדחפו את מיזם הגדר להגן על ישראל מפני המחבלים של ערפאת וממשיכי דרכו היה עליהם לגדר את מוקדי הטרור ולא את קורבנותיו
[צילום: מיכה דאום, פלאש 90]
+אבו מאזן השווה בין הפיגוע ל"פלישות לאל אקצה"
11:56 08/04/22  |  איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) גינה את הפיגוע בתל אביב, אך השווה בינו לבין "הפלישות החוזרות ונשנות למסגד אל אקצה".

"הרג אזרחים פלשתינים וישראלים רק יוסיף להידרדרות המצב, כאשר כולנו שואפים להשיג יציבות במיוחד במהלך חודש רמדאן", אמר (יום ו', 8.4.22) בהודעה שפרסם בשפה הערבית. עם זאת גינה גם את "הסכנה שבהמשך הפלישות החוזרות ונשנות למסגד אל-אקצה ואת הפעולות הפרובוקטיביות של מתנחלים קיצונים בכל מקום".
+הנרצחים בפיגוע בדיזנגוף: תומר מורד ואיתם מגיני
10:48 08/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מורד ומגיני בני ה-27 גדלו יחד בעיר כפר סבא ונרצחו מירי על-ידי המחבל כשישבו יחד בבר ברחוב דיזנגוף  ▪  ראש עיריית כפר סבא: תחושות מעורבות של כעס, תסכול וכאב
הצהרת ראש הממשלה בעקבות הפיגוע
תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל. ההלוויות - ביום ראשון [צילום: באדיבות המשפחה]
+נתניהו: דרושה יד קשה ועמידה איתנה כדי להחזיר את הביטחון
10:15 08/04/22  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, שיבח את כוחות הביטחון על איתור וחיסול המחבל הנתעב מהפיגוע הרצחני אמש בתל אביב וטען כי דרושה יד קשה לצורך החזרת הביטחון לאזרחי ישראל.

"אנו נמצאים תחת מתקפת טרור של ארבעה פיגועים קשים תוך ימים ספורים. דרושה יד קשה ועמידה איתנה כדי להחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל", אמר.
+המונים חגגו סמוך לבית המחבל במחנה הפליטים בג'נין
09:21 08/04/22  |  איציק וולף
המונים חוגגים מאז שעות הבוקר סמוך לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע אמש בתל אביב, ואשר חוסל לפנות בוקר ביפו.
+צה"ל סגר את מעבר גלבוע (ג'למה) עד להודעה חדשה
09:20 08/04/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה את גורמי הביטחון הבוקר (יום ו', 8.4.22) לבדוק את המעורבות של סביבתו הקרובה של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב באירוע, ולפעול בהתאם כלפי כל מי שסייע או ידע על כוונותיו האלימות. זאת, לנוכח החגיגות שנערכות הבוקר במחנה הפליטים בג'נין, בהשתתפות אביו של המחבל.

עוד הנחה בנט להותיר את מעבר גלבוע (ג׳למה) סגור בשלב זה עד להודעה חדשה, במטרה לבודד אפשרויות תנועה מהעיר ג׳נין ואליה.
+ח"כ בן-גביר: הפתרון לפיגועים - גירוש מביעי השמחה על הפיגוע
08:22 08/04/22  |  איציק וולף
ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) טוען כי יש לגרש את כל מי שהביעו שמחה על הפיגוע. "הפתרון לפיגועים הוא לא לחכות להם ולחסל את המחבל, הפתרון זה לגרש עכשיו את כל אלו שהביעו שמחה על הפיגוע, חילקו סוכריות ושותפים במעשי הטרור אם בהסתה, אם בשידול ואם בתמיכה (רוחנית ומעשית) בטרוריסטים. שיחלקו סוכריות בסוריה, לא כאן", טען.
+ראש הממשלה: דריכות מקסימלית מחשש לפיגועי חקיינות
08:16 08/04/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ברך (יום ו', 8.4.22) על חיסול המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. "מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית בתל אביב ובכל הארץ מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות", אמר.

לדברי בנט, עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים ומתפלל לבריאות הפצועים. "המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח", הוסיף.
+לפיד: הטרור - פרי מורעל של הסתה מתמשכת
08:10 08/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרי הממשלה מגיבים על חיסול המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב  ▪  שר החוץ: נלחם בטרור יחד ונכה במחבלים בכל מקום שבו יסתתרו  ▪  שר הביטחון: תם ולא נשלם  ▪  שר האוצר: להתאחד סביב החזרת תחושת הביטחון
זירת הפיגוע בדיזנגוף [צילום: אריאל שליט/AP]
+שר האוצר: להתלכד סביב מיגור הטרור והחזרת תחושת הביטחון
07:59 08/04/22  |  איציק וולף
שר האוצר, אביגדור ליברמן, טוען כי יש להתלכד סביב מיגור הטרור והשבת תחושת הביטחון בישראל.

"אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע הנתעב והקשה אמש בתל אביב, ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים. ברגעים כאלו עלינו להתלכד סביב מטרה אחת עליונה והיא מיגור הטרור והשבת תחושת הביטחון לרחובות ישראל", צייץ (יום ו', 8.4.22) בחשבון הטוויטר שלו.
+שר הביטחון: נגבה מחיר כבד מהמפגעים ומשולחיהם
07:52 08/04/22  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, הגיב (יום ו', 8.4.22) על חיסול המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב והצהיר על הרחבת פעילות כוחות הביטחון נגד הטרור.

"‏תם ולא נשלם. שמנו את ידינו על המחבל הנתעב. נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+בנט: היכן שהמחבל נמצא - נגיע אליו
01:06 08/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ארבע שעות אחרי ששני ישראלים נרצחו מירי מחבל ברחוב דיזנגוף בתל אביב ולאחר שיותר מ-1,000 שוטרים וחיילים לא הצליחו לאתר את המחבל הצהיר ראש הממשלה כי המחבל והסייענים שלו ישלמו מחיר על הפיגוע
[צילום: משטרת ישראל]
שחזור תמונת המחבל על פי סרטון מצלמת אבטחה [צילום: משטרת ישראל]
פינוי נפגעי חרדה בזירת הפיגוע [צילום: אריאל שליט, AP]
+בעקבות הפיגוע: הפילהרמונית סיימה הופעה עם עידן רייכל בנגינת התקווה
00:43 08/04/22  |  איציק וולף

+בנט הורה: תגבור נוסף לכוחות הביטחון בתל אביב
00:06 08/04/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית וקיבל עדכונים אודות ההתפתחויות בשטח. בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים.

בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בתל אביב, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבל. כמו כן, נידון המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל והשב"כ לשעות הקרובות. בתוך הדיון סוכם על המשך תגבור והזרמת כוחות בהיקפים גדולים לתל אביב. עוד נמסר כי חיתוכי מצב יתקיימו באופן שוטף בהתאם להתפתחויות.


+חמאס ברך על הפיגוע בתל אביב: מצליחים לחדור את מערכת הביטחון הישראלית
23:09 07/04/22  |  איציק וולף
ארגון חמאס הגיב על הפיגוע בתל אביב. בהודעת ארגון הטרור הפלשתיני נמסר כי "הפיגועים של ההתנגדות הם תגובה טבעית על פשעיה של ישראל נגד העם הפלשתיני".

עוד נמסר כי הפיגוע בלב תל אביב "מבסס את זה שההתנגדות המאורגנת מצליחה לחדור את מערכת הביטחון הישראלית", כלשון ההודעה.
+מפקד מחוז תל אביב במשטרה: קיבלנו דיווחים שקריים
23:06 07/04/22  |  איציק וולף
מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, אמר כי בפיגוע הירי שאירע הערב בעיר נפגעו 15 בני אדם.

"אנחנו מקיימים כרגע מספר מאמצים מאוד משמעותיים ועסוקים בסריקת השטח כדי לוודא שאין מפגעים נוספים. המפגע שהיה בשטח ברח ולא נתפס. השערת העבודה היא שהוא עדיין באזור", אמר.

ניצב אשד הוסיף כי מאז שאירע הפיגוע התקבלו במשטרה דיווחים שקריים שגרמו להסטת הכוחות הסורקים אחרי המחבל.
+שני הנרצחים בפיגוע בתל אביב: גברים כבני 30
22:48 07/04/22  |  איציק וולף
חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לתשעה פצועים בפיגוע הירי שהתרחש הערב במרכז תל אביב ופינו אותם לבתי החולים איכילוב, שיבא בתל השומר ולבית החולים וולפסון.

שני גברים כבני 30 פונו לבי"ח איכילוב תוך כדי פעולות החייאה ולאחר מאמצי הרופאים נקבע מותם. שלושה פצועים קשה - בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 פונו לבי"ח איכילוב עם פצעי ירי.

ארבעה פצועים קל פונו לבתי החולים, בהם גבר כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח שיבא בתל השומר, פצוע כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח איכילוב ו-2 לבי"ח וולפסון עם חבלות בגפיים (לא ירי).

עוד נמסר כי שירותי הדם של מד"א סיפקו 145 מנות ומרכבי דם לבי"ח איכילוב.
+כוחות סיירת מטכ"ל הוקפצו לסייע במצוד אחרי המחבל
22:45 07/04/22  |  איציק וולף
כוחות של יחידות מיוחדות של צה"ל ובהם לוחמי סיירת מטכ"ל ולוחמי יחידת שלדג, הצטרפו לסריקות הנערכות בתל אביב אחרי המחבל שביצע את פיגוע הירי במרכז העיר.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+הפיגוע בת"א: הופסק שירות התחבורה הציבורית בין הנמל לכרמלית
22:27 07/04/22  |  עידן יוסף
בשל חסימות המשטרה, בשלב זה מופסק שירות התחבורה הציבורית במרכז תל אביב, בין הנמל לכרמלית. שירות המגיע אל תל אביב מסיים את פעילותו בסבידור ובתחנה המרכזית החדשה, ללא כניסה למרכז העיר. שירות היוצא ממרכז תל אביב, כרגע מוקפא.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאחר מצוד לילי - המחבל חוסל ליד כיכר השעון ביפו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגלשנית
8/04/22 19:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ראש הממשלה, נפתלי בנט, הצהיר (יום ו', 8.4.22) כי כוחות הביטחון יגיעו אל המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב ואשר רצח לפחות שני ישראלים.
08/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
לפחות שני בני אדם נרצחו בפיגוע ירי שהתרחש סמוך לשעה 21:00 בערב ברחוב דיזנגוף בתל אביב. מחבל ירה לעבר מסעדה שהייתה עמוסה בסועדים ביום חמישי בערב, פגע ברבים מהם ונמלט מן המקום. עדי ראיה דיווחו כי המחבל צעק 'אללה הוא אכבר' בזמן הירי.
07/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
במזרח ירושלים יש זעם גדול של הסוחרים על קבוצות הצעירים הפלשתינים שמתגודדות כל ערב ברחבת שער שכם במהלך חודש רמדאן ומתעמתות באלימות עם השוטרים ועם לוחמי משמר הגבול שמוצבים במקום כדי לשמור על הסדר הציבורי בעקבות תנועה של אלפי מתפללים מוסלמים דרך שער שכם אל סימטאות העיר העתיקה ומשם לתפילה במסגד אל-אקצה. הזעם מופנה גם למשטרת ישראל מסיבות פוליטיות אך בעיקרו הוא מופנה על הצעירים שלוחי הרסן.
תושב מחנה הפליטים שועפט (17) נעצר לאחר שתועד (יום ד', 6.4.22) בסרטון ברשת חברתית, תולש ומשחית את דגל הלאום בעיר מודיעין. הנער תועד תולש את הדגל מרכב חונה, מבזה ומשחית אותו.
06/04/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - הרהורים נוגים, השבחת נכס פרטי, דוגמיות, אל השיטיון, שטויות, חד כתער ומתחמי אוכל "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הם יוצאים אט אט מהמאורות האפלות באקדמיה בהן הושמו ומשתפים בתחושות המחנק האקדמי, הפחד מלהתבטא נגד הזרם, החרדה מאימת הפיטורים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il