|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
הנדל. אסדרה עצמית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הנדל: "הפקת הלקחים מסיקור הפיגוע בת"א מחייבת שינוי משמעותי"

שר התקשורת: "הייתה פה חציית קו אדום" המשטרה: "לא כולם נשמעו להוראות" חדשות 13: "האסדרה הנכונה ביותר היא אסדרה עצמית" מיכאל ביטון: הייתה חשיפה של כתובות ומידע. השידורים האלו יכלו לשמש את המחבל
12/04/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

הוועדה לביטחון פנים התכנסה (יום ב', 11.4.22) לדיון פגרה משותף עם ועדת הכלכלה בנושא התנהגות תקשורתית בעת אירוע ביטחוני, ברקע שידורי הטלוויזיה בליל הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ביום חמישי האחרון.

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, אמרה בפתח הישיבה: "השידורים מאירוע הירי בתל אביב הידרדרו במהלך הערב והפכו למחזה לא ברור ודי סוריאליסטי. אני מצפה מכתבים שיפעילו שכל ישר וישקלו מה לשדר ומה לא. צילמו את הפנים של אנשי הכוחות המיוחדים, הצנזורה שישבה במערכות החדשות לא אסרה על פרסום התמונות. השידורים אף גרמו לצופים לנזק נפשי ולבהלה. לא בכדי הוגשו אלפי תלונות לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. עלינו לעשות הכל כדי שאירוע שכזה לא יחזור על עצמו".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, הוסיף ואמר: "כינסנו דיון דחוף כי אנו במציאות של גל פיגועי טרור. אנו רוצים שתהיה הפקת לקחים מצד המשטרה וגופי התקשורת. אנו לא מחפשים אשמים. התרוצצות בשטח של כתבים בין אנשי כוחות הביטחון מפריעה לפעילות הביטחונית. הייתה חשיפה של כתובות ומידע. השידורים האלו יכלו לשמש את המחבל או לחלופין גורמי מודיעין של האויב שיכולים להזין אותו במידע בזמן אמת".

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר כי "ביטחון המדינה קודם לתחרות בין הערוצים, והפקת הלקחים מחייבת שינוי משמעותי. באירועי ירי מתמשכים צריך לסגור את השטח. קיימת גם אחריות לכלי התקשורת. בפיגוע בתל אביב הייתה חציית קו אדום והפקרות. במציאות הנוכחית בה הכל משודר בזמן אמת קשה מאוד לצנזור או לעורך לקבל החלטה ביחס לשידור, ולכן אחת המסקנות שעלו בדיונים שקיימנו היא הצורך בשיהוי בין זמן הצילום לשידור בפועל. על הגופים לתקן מה שנדרש והכלי הטוב ביותר לכך הוא האסדרה העצמית".

ח"כ נירה שפק אמרה במהלך הדיון כי אחת המשמעויות של מוכנות העורף היא החוסן של החברה האזרחית. לדבריה, בידוד הזירה הוא הדבר הבסיסי והראשוני באירועים מסוג זה. עוד הוסיפה כי בעת פיגועי טרור התקשורת עשויה לשרת את רעיון הפחדת האזרח, וכי אותם פרסומים מצלקים את נפשם של צופים רבים".

ח"כ יצחק פינדרוס: "אני כופר כי זכות הציבור לדעת פירושה להוציא מיד הודעה ולספק את יצר הסקרנות. לא יכול להיות שילד בבני ברק רואה איך אבא שלו נהרג בסרטון שמסתובב ברשתות".

נציגי המשטרה וניצן חן [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

תנ"צ מוריס חן, סגן ראש אגף מבצעים במשטרה: "אנו פועלים למען זכות הציבור לדעת ולשם סיקור אמין ומדויק בזמן אמת. מטרה נוספת היא למנוע הפצת מידע שיפגע בביטחון המדינה. אחד האתגרים הגדולים בפיגוע בתל אביב היה לייצר שליטה, ואנו מתחקרים את האירוע. היו פעולות שבוצעו אל מול הכתבים בצורה יחסית סדורה, אבל לא כולם נשמעו להוראות".

תנ"צ הדס מדמוני, ראש חטיבת דוברות במשטרה: "לנגד עיננו עומדת חשיבות התקשורת במדינה דמוקרטית והאחריות לחוסן הלאומי של האזרחים. התקופה האחרונה מאתגרת, ולמחלקות הדוברות של גופי הביטחון וגם לאמצעי התקשורת יש מטרה משותפת – להעביר מידע אמין ומדויק מוקדם ככל שניתן, מבלי לזרוע בהלה בציבור. אנו מפיקים לקחים בדוברות המשטרה על-מנת שבאירועים הבאים דברים ייראו אחרת".

ראש תחום ערבית בדובר צה"ל, סגן אלוף אביחי אדרעי: "בהקשר של דובר צה"ל, באירוע הספציפי בת"א היינו בניהול המשטרה. השיתוף פעולה בין מערך הדוברות של המשטרה וצה"ל הוא טוב מאוד. במכתב ששוגר למערכות התקשורת נכתב שאנו מתחילים בתהליך פנימי לראות איפה אנו היינו פחות טובים ומה נכון לעשות".

חנן מלצר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

נשיא מועצת העיתונות, שופט בית המשפט העליון בדימוס חנן מלצר, אמר כי אם התקשורת הקלאסית לא תיתן את ביטויה אז המציאות תצטייר לפי מה שמפורסם ברשתות החברתיות. עוד הוסיף: "תפקיד העיתונות הוא לשקף את המציאות. האסדרה העצמית היא התפקיד שלנו ואנו נעסוק בזה, כפי שידענו לעשות בעבר".

היועץ המשפטי של חדשות 12, עו"ד ישגב נקדימון, אמר כי המטרה היא להביא סיקור מדויק ואנושי. בנוסף, הדגיש כי אסור להגיע למצב של רגולציה כופה מצד המחוקק, שכן זהו התפקיד של מועצת העיתונות – להסדיר כללים אתיים בעיתונות. עוד הוסיף כי הלקחים בערוץ מופקים והתנהלות באירוע שכאלו בעתיד תהיה אחרת.

סמנכ"ל תוכן בערוץ 13, רותם דנון, ציין כי המציאות בישראל שונה מזו של רוב מדינות העולם, וכי מדובר היה באירוע נדיר שהתרחש בלב זירה אורבנית. עוד הוסיף כי ערוץ 13 ערך דיון פנימי והוציא הודעה ביחס לצעדים אותם הוא מתכוון לנקוט. דנון הדגיש כי על-אף האירוע החריג, האסדרה הנכונה ביותר היא אסדרה עצמית.

יו"ר איגוד רופאי הבריאות, הפרופסור חגי לוין, הבהיר כי התוצאה הסופית באירוע הזה הייתה פגיעה בבריאות הנפש של הצופה הישראלי. לדבריו, התמונות שפורסמו עשויות לעורר מחדש פוסט טראומה. עוד ציין כי ילדים גם נחשפו לשידורים, ללא שום אזהרת צפייה על המסך. "זכות הציבור היא גם לא לדעת", אמר.

יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, אמר בסופה של הישיבה: "נקיים דיון מעקב בנושא וכל גוף יציג לנו תוכנית עבודה ברורה ויגיד מהם הדברים שאותם עליו לשפר. דובר צה"ל וראשי מערכות החדשות ידרשו להגיע ולהציג את תוכניותיהם. אם צריך יהיה לתקן חקיקה – נעשה זאת".

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן-ארי, סיכמה את הדיון ואמרה: "נקיים במושב הקיץ דיון משותף נוסף על-מנת לוודא שכלל גופי התקשורת יתנהלו בצורה אחראית יותר. אנו כחברי כנסת נמשיך לעקוב ולפקח, גם בהיבט החקיקה אם צריך, וזאת על-מנת שאירוע כזה לא יחזור בשנית".

תאריך:  12/04/2022   |   עודכן:  12/04/2022
עידן יוסף
+שיפור משמעותי בטיפול בניתוק לקוחות משירותים של גופי שידור
13:14 12/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מועצת הכבלים והלווין: "קיבלנו יותר פניות על פרטנר השנה, למרות שאנחנו לא מפקחים עליהם, מאשר על יס שבפיקוח שלנו"  ▪  יו"ר הוועדה לפניות הציבור: "מברכת את גופי השידור על השיפור בטיפול בבקשות לניתוק מהשירות. מבקשת שוב מהחברות לאפשר ניתוק מהשירות באמצעות כפתור בשלט"
מירב שטרוסברג [צילום: ערוץ כנסת]
+"זה לא סוד שמדברים עם איילת שקד"
12:32 12/04/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לדבריו, "היה מהלך שכמעט הצליח של הצטרפות לעידית סילמן. המהלך הזה בסופו של דבר נכון לרגע זה עדיין לא קרה. כולם מבינים שזה גמור"
ח"כ קיש. "לא רואה ממשלה מתפקדת" [צילום: דוברות הכנסת]
+יו"ר סיעת הרשימה המשותפת: נצביע בעד פיזור הכנסת
08:23 12/04/22  |  עידן יוסף
‏יו״ר סיעת הרשימה המשותפת, ח״כ סמי אבו שחאדה, בראיון לרדיו נאס: "אם תובא הצעה לפיזור הכנסת בשבוע הראשון לאחר החזרה מהפגרה, נצביע בעד פיזור הכנסת - כל חברי המשותפת, ללא יוצא מן הכלל".
[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+פרישת סילמן - הונאת הציבור
08:22 12/04/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
התואנה של סילמן שהיא עוזבת בשל ערכים דתיים היא חסרת בסיסי כאשר המחיר הוא מקום עשירי ברשימת הליכוד וכהונת שרת בריאות  ▪  זוהי שחיתות והונאת הציבור
סילמן. התנהגות בלתי הולמת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ: שבוע אחד בלי חמץ בבתי חולים לא יקרה כלום
00:10 12/04/22  |  עידן יוסף
גנץ בהרמת כוסית של המפלגה: "החרדים חסרים לי בממשלה הזאת. שבוע אחד בלי חמץ בבתי חולים לא יקרה כלום. אנחנו בצבא נפעל למצוא את האיזון הנכון בין בג״ץ לבין שמירה על המסורת".
+בנט: הבטחת נתניהו לסילמן - עוקץ ביבי טיפוסי
21:43 11/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הביע הבנה לח"כ עידית סילמן שערקה מראשות הקואליציה לשורות האופוזיציה  ▪  "הסמוטריצ'ים והשליחים של ביבי היו הולכים סביבה תשעה חודשים עם מגפון, מקללים אותה נוכלת ובוגדת"  ▪  תקף את נתניהו: משעבד את ישראל בגלל עסקת טיעון
בנט. "ההבטחה שניתנה לסילמן כבר פרחה" [צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90]
+מתן כהנא: מוכן לשת"פ עם המשותפת; אביר קארה: אני לא
18:48 11/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קארה אחרי שיחה עם בנט: קארה: "אם אוכל להשפיע בימינה, אהיה בימינה, אם אוכל להשפיע ממקום אחר אהיה במקום אחר"  ▪  פגישת ראשי הקואליציה שתוכננה להערב נדחתה ובמקומה יקיים בנט גיבושון לשארית הפליטה בימינה
בנט. עוד פגישה עם קארה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פעילי ימין יפגינו בליל הסדר מול ביתו של אורבך
17:22 11/04/22  |  עידן יוסף
פעילי ימין ממחאת 'פתאום קם העם' נערכים לליל הסדר מול ביתו של ח"כ ניר אורבך בפתח תקוה (INN).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנדל: "הפקת הלקחים מסיקור הפיגוע בת"א מחייבת שינוי משמעותי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ראש הממשלה, נפתלי בנט, טוען כי ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, לא מתכוון לקיים את הבטחת השיריון שהעניק לח"כ עידית סילמן תמורת עריקתה לאופוזיציה.
11/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
השר מתן כהנא (ימינה) אמר בראיון לערוץ 12 כי הוא לא פוסל שיתופי פעולה עם המשותפת: "לא נעשה שום דבר שסמוטריץ' וביבי לא עשו". ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) אמר בראיון לערוץ כנסת כי הוא לא מוכן לשיתוף פעולה עם המשותפת, אך מוכן לתיאום מהלכים פוליטיים.
11/04/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת שס קיימה (יום ב', 11.4.22) את ישיבת הסיעה שלה במרכז הלוגיסטי של ארגון "פתחון לב" בראשון-לציון, ובסופה חברי המפלגה ובהם יושב הראש אריה דרעי, סייעו באריזת מזון המחולק למשפחות נזקקות, לקשישים, לשורדי שואה ולעולים חדשים.
11/04/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון פנים התכנסה (יום א', 10.4.22) לדיון מעקב אחר התוכנית הלאומית "מסלול בטוח" למיגור הפשיעה בחברה הערבית. יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן-ארי, פתחה את הישיבה ואמרה כי זו הישיבה השלישית שעוקבת אחר יישום התוכנית: "אנו עוקבים אחר הפעולות השונות במסגרת המלחמה בפשיעה. אנו רואים ניצנים של שינוי, וזאת בזכות העבודה המקצועית של סגן השר לביטחון פנים, התכנון המפורט, יעדי לוחות הזמנים וההתגייסות הכללית במשרדי הממשלה".
11/04/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי חודשים שבהם ניסה לפנות גם למצביעי המרכז, יו"ר ימינה רה"מ נפתלי בנט, בוחן שוב שינוי כיוון. בחדשות 12 דווח כי בשיחות סגורות אומר בנט: ״היו הישגים טובים אבל במבחן התוצאה האסטרטגיה לא עבדה. האחריות בסוף היא עלי. עכשיו נצטרך לחשוב איך מתקנים אותה״.
10/04/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 24  /  מי ומי  
הורוביץ ניסה להיפגש עם סילמן   /  איציק וולף
6 דקות ללא מענה? ייבחן מתן פיצוי ללקוח  /  עידן יוסף
ימינה תפעל להכרזה על שיקלי כח"כ פורש  /  איציק וולף
היי-טק וחדשנות ללא פיקוח פרלמנטרי  /  יהודה קונפורטס
הדר הכנסת  /  עידן יוסף
ירדנה מלר, שלום  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il