ירידה זוחלת בשימוש בתחבורה הציבורית. ניתוח מדדי השימוש בתחבורה הציבורית לשנת 2020 שערכה יחידת המחקר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מצביע על ירידה ב-5 נקודות האחוז בשימוש באוטובוס ציבורי, ברכבת או במוניות השירות.
למרות השיפור שחל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, נמשכת מגמת ירידה מדאיגה, והיעדים של משרד התחבורה להעלאת השימוש בתחבורה הציבורית מתפוגגים. השימוש ברכב הפרטי עולה על חשבון השימוש בתחבורה הציבורית. בשנת 2016 היו 20.3% מהנסיעות לעבודה בתחבורה ציבורית, לעומת 15.4% בשנת 2020. בשנה זו פרצה הקורונה לחיינו, אך כבר בשנת 2019 היה המספר נמוך - 17.6% בלבד. מספר העובדים מהבית אומנם גדל בקורונה, אך במעט - כחצי נקודת האחוז. רוב העובדים בחרו להגיע לעבודתם ברכב פרטי - 63% ב-2020 לעומת 58.6% בשנת 2016.
בשנת 2020 ניכרת עלייה במספר מכוניות למשק בית - מחוסרי רכב קנו לפחות רכב אחד, ובעלי רכב אחד קנו מכוניות נוספות. כ-70% ממשקי הבית מחזיקים רכב אחד לפחות.
נשים נוטות לעבוד קרוב יותר לבית, להשתמש יותר בתחבורה ציבורית, ופחות ברכב פרטי. מקרב הנוסעים לעבודה בתחבורה הציבורית - 61% הן נשים ו-39% גברים. מגיל 34 ניתן לראות עלייה חדה בהיקף השימוש ברכב פרטי. לאחר גיל הפרישה, השימוש יורד מעט. השימוש ברכב הפרטי עולה ככל שרמת ההשכלה עולה.
ניתוח מגמות השימוש ברכב פרטי לשנים 2020-2017 מצביע כי לצד ירידה עקבית בשימוש היום יומי ברכב הפרטי, עולה השימוש המזדמן ברכב פרטי, בעיקר במגזר החרדי. המגזר החילוני משתמש ברכב פרטי בצורה התדירה ביותר, והציבור הדתי רק מעט פחות.
נתון מפתיע הוא השימוש ביישומונים או באתרי אינטרנט לצורך תכנון נסיעות בתחבורה ציבורית. מתברר כי דווקא בחברה החרדית, המהווה הלקוח הגדול ביותר של התחבורה הציבורית, שיעור המשתמשים באינטרנט לצורך מידע הוא הגבוה ביותר (40.6%). השימוש הנמוך ביותר (31.4%) הוא דווקא בקרב הקהל החילוני, נתון הלמד על שימוש נמוך של ציבור זה בתחבורה הציבורית.