בשנת 2003 נסגרו בישראל 35 מוסכים בעקבות המצב הכלכלי הקשה. רוב המוסכים שנסגרו היו מוסכים קטנים ובינוניים, המעסיקים בין 5 ל-15 עובדים. כך נמסר (יום ד', 5.5.04) מאגוד המוסכים בישראל.
כמו-כן דווח, כי המצב הכלכלי פוגע גם במוסכים הגדולים המתמודדים עם התופעה בעיקר בצורת צמצום מצבת כוח האדם.
דני וולמן, יו"ר אגוד המוסכים בישראל, ציין כי אם בשנת 2004 ימשיך המצב הכלכלי במשק להיות גרוע, כמשתמע מדיווחים של בנק ישראל, משרד האוצר וגופי מחקר שונים והמגזר העיסקי לא יתייצב, ירידה זו תבוא לידי ביטוי ישיר גם בענף השרותים לרכב.
לדבריו, הצפי הוא לגידול במספר המוסכים הנסגרים. "יתכן אף מצב שהמוסכים הגדולים, המעסיקים עשרות עובדים, ייכנסו לקשיים קשים".
בהנהלת אגוד המוסכים אומרים, כי לא חלה ירידה בעלויות התפעול הקבועות של המוסך כגון ארנונה, שכר עבודה, מיסים. ואף מתווספות דרישות חדשות מדי יום - ביטוח מקצועי, צורך בציוד מתקדם יותר, הכשרות מקצועיות ועוד. לעומת זאת, השיפורים הטכנולוגיים והמרווחים הגדולים יותר בין טיפול לטיפול, גורמים לירידה חדה במספר הביקורים השנתי של רכב במוסך לצורך טיפולים שוטפים כך שההכנסות נמצאות בירידה מתמדת, מול העלייה בעלויות התפעול הקבועות.
העלייה ברמה הטכנולוגית של הרכבים מצריכה כוח אדם מיומן ומקצועי המתמחה במחשוב ודיאגנוסטיקה מקצועית מתקדמת. כוח אדם זה דורש תגמול גבוה יותר מהנהוג עד-כה בענף. כמו-כן, חלה התקדמות בחזות המוסכים ובטיב השירות לנוחות הלקוחות ישנם מוסכים הקיימים בהם חדר המתנה 'מעוצב', הסעות, שעות עבודה ארוכות יותר. בנוסף, כדי לתת שירות מהיר יותר נאלץ המוסך להחזיק מלאי חלפים גדול ומחסן/מחסנאי ועוד.
עם זאת, אומרים באגוד המוסכים, יש מוסכים, שבהם דווקא נרשם שיפור קל, בעיקר הותיקים שבהם. כמו-כן, ישנם דיווחים על גידול במספר הלקוחות ועל עלייה בהיקף הטיפולים במוסכים בהם ניתן שירות כללי לכלי רכב.
אחת הסיבות המרכזיות, אומר וולמן, היא שמשרד התחבורה ואגוד המוסכים ביחד עם ההסתדרות הכללית, מקפידים על הרמה המקצועית הנדרשת כדי לגשת לבחינות ההסמכה. סטנדרטים גבוהים וקורסים והשתלמויות מתקדמות, מכשירים כוח אדם איכותי, המשתלב בתחום שירותי הרכב. לפיכך, גם מוסכים שאינם מוסכי שירות של יבואני רכב, נהנים משיפור קטן במצב, בשל עליית הרמה המקצועית הכללית.