|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
וולאס. פוטין מקשה על עצמו [צילום: אוליבר מאטיס ואנדיי אנדייצ'נקו, AP]

שר ההגנה הבריטי: בטווח הארוך פוטין כבר הפסיד

בן וולאס אומר שבריטניה תבוא לעזרתן של שבדיה ופינלנד אם רוסיה תתקוף אותן בשל כוונתן להצטרף לנאט"ו "המלחמה יכולה להסתיים בתרחיש קוריאה של חלוקה וקיפאון, או בתרחיש וייטנאם של נסיגת המעצמה הזרה"
12/05/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

"בטווח הארוך ולדימיר פוטין כבר הפסיד במלחמה באוקראינה". כך אומר (יום ה', 12.5.22) שר ההגנה של בריטניה, בן וולאס, במפגש עם מנויי וושינגטון פוסט. עם זאת מדגיש וולאס, כי אינו יודע כיצד המלחמה תסתיים. הוא גם הבהיר, כי בריטניה תבוא לעזרתן של שבדיה ופינלנד אם יותקפו בידי רוסיה בשל כוונתן להצטרף לנאט"ו.

"צבאו של פוטין נחשף במערומיו ויקח שנים לשקם אותו", הסביר וולאס. "הוא מבודד מן המערב, ואפילו מדינות כמו קטאר וקוריאה הדרומית ניצבות בתוקף נגדו. העיצומים לא ייעלמו בקרוב ולכן המשק שלו ייפגע. פוטין יהיה מנהיג מוחלש של מדינה מוחלשת. לכן, בהיבט הזה הוא כבר הפסיד".

דייוויד איגנציוס, בעל טור בפוסט, שאל כיצד על המערב להגיב אם פוטין יאיים להסלים את המלחמה. וואלס השיב: "פוטין מסלים כבר 20 שנה, ובמיוחד בחמש השנים האחרונות. הוא יכול לארגן לעצמו את הבחירות ולכן כעת מתרכז במורשתו. ראינו אותו מבצע הרעלה בבריטניה ומעשי רצח במרכז אירופה; הוא הסלים הרבה לפני הפלישה לאוקראינה. חוסר מעש היה מוביל להרחבת ההסלמה שלו לאיזורים אחרים, כמו המדינות הבלטיות, הבלקן, צ'כיה ופינלנד.

"אוקראינה הופכת להיות אבן הנגף שלו. הוא חשב שאנחנו חלשים ולא אכפת לנו מערכינו; מתברר שגם לצעירים באירופה אכפת מערכיהם. זו הייתה טעות קשה בשיפוט ופוטין יצטרך לחיות איתה. פוטין תמיד אומר מהן השאיפות שלו ואיננו צריכים להיות מופתעים. אם אוקראינה לא הייתה מתנגדת והוא היה משתכנע ששיקוליו היו מוצדקים, הוא היה ממשיך למדינות הבלטיות. התוכנית שלו נכשלה, כי התבססה על ההנחה שהרוסים יתקבלו בברכה".

בהתייחס למתקפות של אוקראינה בשטח רוסיה הדגיש וולאס, כי זהו חלק הגיוני מזכותה להגנה עצמית, כי "אם אתה לא בולם את הדלק והחימוש, הצבא הרוסי יכול להמשיך בפלישתו הבלתי-חוקית". לדבריו, אוקראינה רשאית להשתמש בנשק שקיבלה מבריטניה כדי לפעול לפי החוק הבינלאומי, אם כי מבחינה מעשית - לא נראה שהוא מתאים לפעולות בעומק השטח הרוסי. בהקשר זה הוסיף וולאס, כי השלב הבא בסיוע לאוקראינה יהיה אספקת אימון והכשרה, כדי לוודא שהצבא המקומי מפעיל בצורה יעילה את הציוד המערבי המתקדם שהוא מקבל מאז הפלישה.

איגנציוס שאל לגבי האפשרות של אספקת מטוסי מיג משומשים לאוקראינה. וולאס השיב, שזהו בדיוק הדיון על מה שניתן ולא ניתן לתת לה, כדי להימנע ממעורבות צבאית ישירה של המערב במלחמה. לדבריו, יש דרכים אחרות להשיג את המטרה של פגיעה ממרחק בכוחות הרוסיים, כמו כלי טיס בלתי מאוישים, בלא לגרום להסלמה העלולה להתלוות למסירת מטוסים כאלה. הוא גם הזכיר, כי בכל מקרה - לארה"ב ובריטניה אין מיגים משומשים. "אם פוטין עושה דברים כמו הפצצת אזרחים, התגובה שלנו היא להקשות עליו עוד יותר לפעול באוקראינה. לכן סיפקנו לה טילי נ"מ מתוחכמים. אם הוא יסלים - נגיב", הזהיר וולאס.

עוד נשאל וולאס לתגובתו לאיום הגרעיני שהשמיע פוטין. הוא השיב: "תמיד צריך להתייחס ברצינות לאיומים שלו. כבר ראינו שאין לו בעיה להשתמש בנשק כמו הרעלות. כרגע איננו רואים שינוי של ממש בתחום זה. פוטין יודע שהיכולות של נאט"ו גדולות משלו ולכן אני לא חושב שהוא יסתכן בעימות עם נאט"ו".


"הצבא הרוסי פוגע בעצמו"
לא אכפת לו מהחיילים [אלכסנדר זמליאנצ'נקו, AP]

כאשר נשאל מהי מטרתו של פוטין, אמר וולאס שזוהי שאלה קשה מאוד, שכן בכל פעם שנדמה שהוא יכול לטעון לסוג של ניצחון - הוא מקשה על עצמו. כך למשל, איומיו על שבדיה ופינלנד חיזקו את נאט"ו וכך השיגו את ההפך מיעדיו. "עליו להבין שהוא יצר את המצב והוא בהחלט יכול לעצור ולנסות להגיע למה שלדעתו יהיה ניצחון ולבוא למו"מ עם עמדות סבירות". וולאס הדגיש, כי אוקראינה תחליט לבדה האם וכיצד להגיע להסדר עם רוסיה, שכן כל מטרת הסיוע המערבי היא לאפשר לה להחליט בעצמה על גורלה. "אנחנו רוצים לאפשר לה לשאת ולתת מעמדה של עוצמה ולא כאשר אקדח מכוון לרקתה".

עוד התייחס וולאס להשלכות הצפויות של הכישלון באוקראינה על צמרת מערכת הביטחון הרוסית. להערכתו, רבים יפוטרו בשל כישלון זה. "הצבא הרוסי ידוע לשמצה ביכולתו לפגוע בעצמו, ולזה יש להוסיף את ה-FSB [שירות הביטחון הפנימי] וה-GRU [שירות הביטחון הצבאי]. אין שם אמירת אמת, במערכת שאינה דוברת אמת נעשות טעויות ואת המחיר משלם החייל בשטח".

לבסוף שאל איגנציוס כיצד תסתיים המלחמה; וולאס השיב: "הלוואי וידעתי". הוא הצביע על שני תרחישים אפשריים: תרחיש קוריאה, בו המדינה מחולקת והמלחמה מוקפאת לעשרות שנים; ותרחיש וייטנאם, בו המעצמה החזקה נאלצת לסגת מפני הכוח המקומי. וולאס רואה דמיון רב לוויטנאם - עם הבדל משמעותי: "לפוטין לא אכפת מהחיילים. הצבא הרוסי עשוי להגיע לתשישות - וצריך לזכור שהחיילים היו בשטח שלושה חודשים לפני הפלישה - ולאבד ציוד, שכבר אוזל בחלקו. במצב כזה, פוטין יצטרך להגיע למו"מ ולכן חשוב שאוקראינה תהיה חזקה. אבל איני יודע כיצד זה יסתיים".

תאריך:  12/05/2022   |   עודכן:  12/05/2022
איתמר לוין
+יש לקוחות לנפט הרוסי - אבל זה לא בא בקלות
08:26 13/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רוסיה נאלצת למכור להודו נפט ב-30 דולר לחבית, אם כי מרוב לקוחותיה היא גובה 70 דולר; המחיר בשווקים הוא מעל 100 דולר  ▪  קשיים לוגיסטיים צפויים להפחית את הייצוא שלה בשנים הקרובות, מנתח וושינגטון פוסט
שדה נפט מחוץ למוסקבה [צילום: דמיטרי לובצקי, AP]
+ארה"ב: תומכים בבקשות פינלנד ושבדיה להצטרפות לנאט"ו
00:55 13/05/22  |  איציק וולף
ארצות הברית צפויה לתמוך בבקשות של פינלנד ושל שבדיה להצטרפות לברית נאט"ו. כך הודיעה (יום ה', 12.5.22) דוברת הבית הלבן.
+הכל תלוי במידת מימוש בקשת ההצטרפות לנאט"ו
23:59 12/05/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
אם ברית נאט"ו תחליט להפוך את פינלנד וגבולה עם רוסיה למעין "מאחז קדמי" עם ריכוזי כוחות משמעותיים זה עניין אחד, אך אם לא כך יהיה - יהיו השלכות אחרות וקטנות יותר
ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרטין [צילום: ג'ון מקדוגל/AP]
+רוסיה מאיימת: נגיב צבאית על בקשת פינלנד להצטרף לנאט"ו
22:47 12/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מוסקבה הגדירה את הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לברית הצפון אטלנטית כאיום צבאי על רוסיה  ▪  מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה לפתוח בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו באוקראינה
"בקשת הצטרפות לנאט"ו - איום על רוסיה" [צילום: הקטור פוסטינה, AP]
+כיצד צריך לטפל בפוטין
14:04 12/05/22  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
עכשיו כשפוטין ספג מהלומה קשה והתגלה במלוא חולשתו, יש לנצל את המומנטום ולהכות בברזל בעודו חם
פוטין. חי טוב [צילום: Mikhail Metzel, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP]
+תשקיף על מלחמת רוסיה אוקראינה
13:57 12/05/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
אנו כבר 76 ימים1 לאחר פרוץ מלחמת רוסיה אוקראינה. היו "משקיפים" שקצבו לה זמן "קצרצר" וניצחון רוסי מוחץ והיו גם מי שצפו ועדיין צופים תבוסה לרוסים. כיום התמונה מעורפלת יותר ונראה שהכול מבינים שרוסיה מנהלת מאבק שונה מזה שייחס לה - מלחמת בזק והכרעה בנוק-אאוט. המערב מפיץ לא מעט סיפורים שאינם מתאמתים וכיום הדעות והתובנות החלטיות פחות. ננסה להעריך לאן "נוסעת הרכבת"
ילד מניח שוקולד על קברו של אביו רוסלן נצ'יפורנקו בבית הקברות בבוצ'ה, בפאתי קייב [צילום: פטרוס ג'יאנקוריס/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שר ההגנה הבריטי: בטווח הארוך פוטין כבר הפסיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
12/05/22 22:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
אני חושב שכמו שהפתגם אומר: בעניין המלחמה באוקראינה, העצה שלי למערב: להכות בברזל בעודנו חם. אסור לתת לתבוסה הרוסית להתפוגג ולא לעשות כלום. אסור לתת לרוסים לבצע את זממם הנבזה והאכזרי, לרושש את אוקראינה ולהעמיד בראשה בובה רוסית. המערב צריך להיכנס בפוטין, עכשיו, בכל הכוח - ולגרום לו להתמוטט בדיוק כמו שרייגן עשה להם בזמנו.
המלחמה באוקראינה אינה מתנהלת כפי שציפו משקיפים במערב ומהלכי המלחמה הרוסיים נראים מהוססים. המערב "תפס ראש" במסע החרמות שלו נגד רוסיה ולמעשה מנהל נגדה מלחמה קרה שמורכבת מחרם כלכלי ופוליטי, אספקת נשק מסיבית לאוקראינה למעט נשק אסטרטגי מובהק, מלחמת תקשורת ותדמית ומלחמת סייבר חלקית. באותה הזדמנות ממש, הוא מכין את צירופן הפורמלי של פינלנד ושבדיה לנאט"ו ומרכז כוחות ליד גבולות המדינות הבלטיות - ליטא, לטביה ואסטוניה - כהרתעה מפני פלישה רוסית למדינות אלה שהצטרפו למעשה לנאט"ו.
12/05/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
שחר של יום חדש והיסטורי עלה בהלסינקי, יום בו הנשיא ניניסטו ורה"מ סאנה מארין פרסמו הצהרה משותפת התומכת בהצטרפות פינלנד לברית נאט"ו. ההצהרה במלואה: "במהלך האביב הזה התקיים דיון חשוב על החברות האפשרית של פינלנד בנאט"ו. נדרש זמן כדי לתת לפרלמנט ולחברה כולה לבסס את עמדותיהם בעניין. נדרש זמן למגעים בינלאומיים הדוקים עם נאט"ו והמדינות החברות בברית, כמו גם עם שוודיה. רצינו לתת לדיון את המקום הנדרש. כעת, כשרגע קבלת ההחלטות קרוב, אנו מצהירים את דעותינו השוות, גם כמידע לוועדות ולמפלגות הפרלמנטריות. חברות בנאט"ו תחזק את הביטחון של פינלנד.
12/05/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג׳ונסון התארח היום (ד') במעונה הכפרי של ראש ממשלת שבדיה מגדלנה אנדרסון באחוזת הרפסוננד, בדרום מזרח המדינה. הביקור התקיים באחת התקופות הדרמטיות ביותר עבור שבדיה מזה שנים רבות, בעת שהנהגת המדינה צפויה להכריע האם להגיש בקשה רשמית ולהצטרף לברית נאט״ו לאור המלחמה באוקראינה.
11/05/2022  |  יאיר נבות  |   חדשות
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מבטל את סמכויות השירות החשאי הפנימי שלו פס"ב - FSB (לשעבר קג"ב). כך מפרסם (יום ד', 11.5.22) אתר העיתון הגרמני בילד.
11/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il