בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
קו המנהרות. פעל גם בשבת [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
סופרבוס הטעתה: קו המנהרות פעל לפני צאת השבת
|
למרות טענת החברה כי קו 4 החדש של המטרונית לא אמור לפעול לפני צאת השבת, וכי מדובר בטעות של משרד התחבורה, פעל קו המנהרות בשבת ● אישור פעילות הקו בניגוד לחוק ע"י המשרד עשוי לעורר את ח"כ ניר אורבך לדרוש שמירת הסטטוס-קוו
|
|
אורבך. כיצד יגיב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת סופרבוס, שהחלה להפעיל בסוף השבוע (יום ו', 13.5.22) את קו 4 של המטרונית, מסרה השבוע מידע שאינו אמת כאשר טענה שלוחות-הזמנים של הקו, המאפשרים לו להתחיל לפעול לפני צאת השבת שגויים והקו יפעל רק בזמני החול. בניגוד לנאמר החל הקו את השירות בשבת. מתן היתר לקו 4, המכונה קו המנהרות, מנוגדת לחוק. ועדת הכלכלה בכנסת הבהירה ל משרד התחבורה בדצמבר 2020 כי כל מתן היתר חדש לפעילות קווי תחבורה ציבורית בשבת, מנוגד לכוונת המחוקק בחוק שנחקק ב-1991 לצמצום התחבורה הציבורית בימי המנוחה, לרבות קווים חדשים באזור חיפה. הפעלת הקו בשבת, עשויה לערער את יציבות הקואליציה, לנוכח התחייבותו של ח"כ ניר אורבך בינואר השנה "כל עוד אני חלק מהממשלה לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת". אורבך היה בין הפועלים לכך שקו הרכבלית בחיפה לא יפעל בשבת, ואף עירב בעניין את מזכיר הממשלה שלום שלמה. מסופרבוס נמסר כי אכן נפלה שגגה בתום לב, לנוכח העובדה שהקו פועל רק בחלק מהשבת, ומאשרים כי הקו פעל בשבת, כפי שהורה משרד התחבורה.
|
ביום שישי האחרון הכריזה שרת התחבורה מרב מיכאלי על מה שכינתה "מהפכת התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה". אולם ירידה לפרטים מגלה שאין מדובר במהפכה, ולכל היותר מדובר על תיקונים קוסמטיים. למעשה, אין ב"מהפכה" קווים חדשים של אגד, ולכל היותר מדובר בהסטה של קווים קיימים ליעדים אחרים ללא החלפת מספר קו. החלפת מספרי קווי השירות של קווי אגד 4, 5 ל-41 ו-51 היא רק לצורכי מניעת בלבול. על-אף החשש לבלבול בין קו 1 של המטרונית לקו 1 של אגד ממרכזית חוף הכרמל לקריית הטכניון לא שונה מספרו של הקו באגד. קו 4 של המטרונית אינו פועל באזור שבו פועל קו 4 של אגד, וכך גם קו 5 של אגד לא מגיע להדר, אזור הפעילות של קו 5 העתידי ליגור. השינויים בעיר כוללים גם את ביטולו של קו 143 כאשר ניתן לקצרו כמו את קו 146 עד נשר ממרכזית הקריות. כיום, אין קו ישיר מנשר למרכזית הקריות ללא מעבר במרכזית המפרץ. קו 46 חופף ל-54 עד האוניברסיטה וביטול הקו כמוהו כאיחוד שני קווי השירות. השינויים המשמעותיים הינם הכנסת קו 25 שפעל עד היום רק בשבת במסגרת הסטטוס-קוו הקיים כך שמעתה יפעל גם בימות החול במתכונת של 1,000 נסיעות שבועיות. בנוסף, מסלולו הוארך ובמקום שיסתיים ברחוב הנביאים, הוא ימשיך ויגיע עד לחליסה. שינוי משמעותי נוסף הוא הארכת קו 76 שיהיה קו מהיא המחבר את נווה שאנן והדר לנשר. הקו יתחיל בביה"ס חוגים ברחוב ליאון בלום, יעבור דרך בי"ח בני ציון ומשם לארלוזרוב וגאולה עד הגרנד קניון ומשם ימשיך במסלול הישן. בקשות רבות מצד עיריית חיפה לתיקון לשיפור הקווים נדחו בידי משרד התחבורה.
|
|
תאריך:
|
14/05/2022
|
|
|
עודכן:
|
15/05/2022
|
|
עידן יוסף
|
+בג"ץ אשרר הקמת הרכבל לעיר העתיקה בירושלים
|
08:32 15/05/22 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
אלרון: מדובר בסוגיה מורכבת וכל פתרון לבעיות התחבורה בעיר העתיקה היה פוגע בגורם כלשהו; התוכנית נבחנה ואושרה כיאות בידי גורמי התכנון שהם בעלי הידע המקצועי, ולכן אין מקום להתערבותו של בית המשפט
|
|
|
|
3,000 נוסעים בשעה [הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים]
|
|
|
|
סופרבוס הטעתה: קו המנהרות פעל לפני צאת השבת
|
|
מדינת ישראל חייבת להתעשת ולשנות את דיסקט ההפעלה שלה התקוע והמאובן מחד והנימהר-והנואל מאידך בתחומים רבים ובראשם להיטות מנהיגיה לשתף פעולה עם "הסדר העולמי החדש" וה"ממשלה העולמית" הלא דמוקרטיים בעליל, כפי שהיא מקודמת על-ידי פורום דאבוס וראשו קלאוס שוואב (ושותפיו - דוגמת פרפ' יובל נוח הררי). גישה אוטוריטרית ואף טוטליטרית שהיא אנטי דמוקרטית במהותה (בלשון המעטה), חותרת ל"איוד" (ביטול ואיון) ריבונויות המדינות והאו"ם הדמוקרטי במהותו. בעיקר מסתכנות המדינות הקטנות, כמו ישראל. החלופה היא קידום הרמוניה עולמית פלורליסטית, סינקרטית והרמונית.
|
|
|
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 10.5.22) במקצוע הנהג בתחבורה הציבורית וזכויותיו, במסגרת ציון היום המיוחד לעובד השכיר בכנסת, שיזמה ח"כ נעמה לזימי.
|
|
|
גינויים במערכת הפוליטית לדברים שאמר מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר נגד החרדים. בשיחה סגורה שקיים בערב יום הזיכרון עם עובדים בכירים ברכבת ישראל, שפרטיה הובאו בידיעות אחרונות, הוא שיתף את הנוכחים בשיטה שבה נקטו עובדי החברה כדי להרחיק מהמסילות את החרדים שהתאספו לחלוק כבוד אחרון לרב חיים קניבסקי במהלך מסע הלוויה.
|
|
|
היסטוריה בענף התחבורה הציבורית: חברות התחבורה הציבורית שיזכו במכרזי ההפעלה לאשכולות תחבורה ציבורית יכללו בתנאי המכרז שמירה על רצף זכויות סוציאליות לנהגי האוטובוסים. תנאי זה יחל במכרז שייצא בימים הקרובים לאשכול אזור השרון - רעננה הרצליה וכפר סבא.
|
|
|
הממונה על הילולת הרשב"י במירון, צביקי טסלר, התייחס במענה לשאלות עיתונאים בתדרוך שקיים (יום ב', 9.5.22) לשמועות על מכירות מוקדמות עבור חצרות חסידיות שונות. לדבריו, במהלך שני ימי ההילולה תתאפשר הגעה ל-175 אלף איש, מתוכם עד 15% לקהילות עם מסורת הדלקה. "מעבר לכך, כל הכרטיסים נמכרים באמצעים שפורסמו. זו נקודת האיזון שמצאנו ואנחנו חוטפים על כך ביקורת משני הצדדים", אמר.
|
|
|
|