גל גרונר, מתכנן ראשי של קו מטרו M2, התייחס לפגיעה בחיי התושבים במהלך פרק הזמן של ביצוע העבודות: "תהיה פגיעה בשטחים הציבוריים הפתוחים, אבל חברת נת"ע תדע להחזיר לתושבים את אותם שטחים כשהם משודרגים, בדיוק כפי שהחברה עשתה במיזם של בניית הרכבת הקלה בגוש-דן".
המטרו לא צפוי לפתור את כל עומסי התנועה במטרופולין של ת"א אבל המטרה של המיזם היא לגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי ולהסתמך על כלל האפשרויות של נסיעה בתחבורה הציבורית. תמי בולר, מנהלת אגף תכנון של קו מטרו M2: "שמנו לעצמנו יעד - לגרום לאנשים שבאים מחוץ לגוש-דן להשתמש בקווי המטרו והרכבת הקלה במקום ברכב הפרטי".