|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
ועדת הכלכלה - מצד דירות הדיור הציבורי [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
דיון על מצבן הירוד של דירות הדיור הציבורי

משרד השיכון: השנה ישופצו 5,400 דירות, נגדיל את התקציב לשיפוץ

מנכ"ל עמידר: דוח המבקר לא טוב בממצאים אבל טוב במהות - 14 מתוך 22 ההמלצות טופלו עוד לפני פרסומו ועוד 6 המלצות ביישום נציגי פורום הדיור הציבורי סיפרו מנגד על הזנחה פושעת ודירות עבשות
17/05/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת הכלכלה, התכנסה (יום ג', 17.5.22) לדיון מיוחד בנושא מצבן של דירות הדיור הציבורי. כבר בפתח הישיבה הזכיר היו"ר ביטון, שיזם את הדיון, את הדוח החמור שפרסם בשבוע שעבר מבקר המדינה בנושא. הוא הוסיף כי מדינת ישראל, באופן סדור, בחרה להרוג את הדיור הציבורי. "זו לא תקלה טכנית, מישהו רוצה להרוג את הדיור הציבורי בישראל. עמידר היא החברה הגדולה לדיור ציבורי מדווחת על איזון תקציבי ויתרות, אבל במחיר של חרפה בתחזוקת הדיור הציבורי. עוד דוח ועוד ריקבון והגעלה נוסעת", אמר.

מנהל אגף בכיר נכסים וחברות במשרד השיכון, נתנאל לפידות, הסביר כי הדוח משקף בקרה על שנים 2019-2020, בהם לא היה תקציב והדבר הקשה על הפעילות ומלבד זאת הייתה התנהלות תקינה. היו"ר ביטון אמר כי 20 שנה הדירות במצב מחפיר. לפידות הוסיף כי לראשונה המשרד הטיל על עמידר קנס של 1.1 מיליון שקל בשל אי-עמידה במתן שירות לדיירים.

לפידות הוסיף, כי הכי היחיד שיש למשרד כדי לייצר תחזוקה טובה יותר הוא התקצוב. לדבריו, בסיס התקציב עומד על כ-24 מיליון שקל לטובת התחזוקה והמשרד פועל להגדילו. היו"ר ביטון שאל למה חברות אחרות, כמו עמיגור, מתחזקות את הדירות טוב יותר ושאל למה לא לסגור את עמידר או להעביר דירות לחברות האחרות, ותהה אם יש בעמידר בעיות אחרות שלא קשורות למשאבים.

לפידות השיב כי אכן עמידר החליפה מספר מנכלים ומאז שהוא נכנס לתפקידו, לפני שנה וחצי, הוחלפו כבר 3 מנכ"לים אך את הנושא הזה יש להפנות לרשות החברות. הוא ציין כי התקציב מגיע בצורה איטית ולא מספיק, בין היתר על-רקע עלייה בתשומות הבנייה. עוד אמר לפידות כי השנה ישופצו 5,400 דירות.

בעקבות זאת שאת היו"ר ביטון אם למשרד האוצר יש כוונה להגדיל את תקציב השיפוץ. רפרנט שיכון ודתות באגף התקציבים באוצר, עשהאל צור, השיב כי כל התקציבים וההגדלות שסוכמו לשנת 2021 הועברו בסוף השנה, עם אישור התקציב, והשנה הועברה פעימה אחת והוא לא מכיר בקשות נוספות.

ח"כ נעמה לזימי אמרה כי קנס לא מהווה סנקציה על עמידר, ואם יש בעיה אז את 1,700 הדירות החדשות שמתכנן המשרד לרכוש הוא צריך להעביר לעמיגור. לפידות אמר בתגובה, כי כרגע רק עמידר יכולה לרכוש דירות עבור המדינה, אך המשרד עובד כדי לאפשר גם ליתר החברות לעשות זאת, ואף מתוך תקציב של 2.6 מיליארד שקל לרכש רק 2.1 מיליארד הוקצו לעמידר.

מנכ"ל הפורום לדיור ציבורי, דני גיגי, אמר כי עמידר הכריזה על רווח של 50 מיליון שקל, אחרי קיצוץ של 20 מיליון שקל בתקציב השיפוצים. לדבריו, המצב בשטח אף חמור יותר ממה שעולה בדוח המבקר, ואלפי דירות נמצאות במצב של נזילות, שברים בחלונות ובדלתות והזנחה פושעת. אווה עובדיה, המתגוררת בדירת עמידר שהייתה של סבתא שלה, סיפרה כי המקלחת כולה עובש, התקרה מטפטפת, החלונות שבורים אבל את הכסף עמידר לוקחת לה ואף מעקלת את החשבון שלה בגלל חוב של 80 שקל. דיירים נוספים סיפרו על מצב תחזוקה קשה, שגורם להם לרדת 4 קומות ולעשות דרכים בדלי בחצר, ובעמידר אין עם מי לדבר.

מנכ"ל עמידר בפועל, יגאל אהרוני, אמר כי הדוח לא טוב בממצאים אבל טוב במהות, שכן עוד לפני שפורסם הליקויים טופלו. "14 מתוך 22 ההמלצות טופלו עוד לפני פרסום הדוח, ועוד 6 המלצות נמצאות ביישום. אנחנו מתייחסים לכך בצורה רצינית מאוד ומחויבים להרים את נושא הדיור הציבורי. יש 900 דירות במצב תחזוקתי ירוד והתחייבנו להביא 75% מהם למצב טוב. למה לא 100%? כי יש 25% מהדיירים שלא מוכנים לצאת כדי שנוכל לשפץ", אמר.

היו"ר ביטון שאל את אהרוני אם הוא אופטימי ביכולת להבריא את עמידר, ואהרוני השיב בחיוב. אהרוני הוסיף כי החברה ממצה 100% מתקציבה ומקטינה הוצאות באמצעות תוכנית הבראה. "עמידר בכיוון הנכון ולא נגיע בעוד שנתיים לדוח דומה", אמר.

הממונה הארצית על מדיניות ציבורית בסיוע המשפטי, עו"ד אביטל בגין, אמרה כי יש עלייה מתמדת במספר הפניות לסיוע המשפטי. היא הוסיפה כי יחסי הפיקוח בין המשרד לחברות הם בעייתיים, עד כדי חשש למצב של רגולטור שבוי, וצריך לחשוב עליהם מחדש.

היו"ר ביטון אמר כי "הוועדה רואה בחומרה את הדוח, הרביעי במספר, של מבקר המדינה על מצב התחזוקה בדיור הציבורי ובפרט בדירות עמידר. אין הצדקה מוסרית או תירוץ וסיבה שמדינה עשירה שצומחת יותר ממדינות רבות בעולם לא תדע לתת מינימום של תחזוקה לדיור ציבורי. עמידר לא מציגה תוצאות תפקודיות טובות ולא נותנת שירות איכותי, אפילו לא ביחס לחברות האחרות, וזה כמעט ודאי שבעוד שנה שנתיים יהיה דוח נוסף".

הוא סיכם וביקש מהנהלת עמידר לפעול לצמצום פערים ויישום מסקנות דוח המבקר, ואמר כי בעוד מספר חודשים תדרוש הוועדה דיווח על כך. עוד הוסיף היו"ר ביטון, כי הוועדה מצפה מהממשלה להגדיל את תקציב השיפוץ ומהאוצר להקדים העברת התקציב לרכש ומבקשת ממשרד הבינוי והשיכון לבחון את מדיניות רכש הדירות החדשות כולל שינוי חקיקה שתאפשר להעביר רכש לחברות אחרות אם עמידר לא מספקת את הסחורה. "הוועדה מודאגת שבגילה תחתם עסקה שפוגעת באינטרס הציבורי, ודורשת משר השיכון ומנכ"ל משרדו להיכנס לעובי הקורה", אמר.
תחזוקת הדיור הציבורי / מצגת
כי הדוח משקף בקרה על שנים 2019-2020, בהם לא היה תקציב והדבר הקשה על הפעילות ומלבד זאת הייתה התנהלות תקינה. היו"ר ביטון אמר כי 20 שנה הדירות במצב מחפיר. לפידות הוסיף כי לראשונה המשרד הטיל על עמידר קנס של 1.1 מיליון שקל בשל אי עמידה במתן שירות לדיירים (8 עמ')

תאריך:  17/05/2022   |   עודכן:  17/05/2022
מירב ארד
+הצעת רם בן-ברק: להקים בצה"ל "חיל תורה"
23:56 17/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת חו"ב מציע שכל תלמידי הישיבות יתגייסו, והישיבה תלך ביחד, כמקשה אחת, לאימון של מספר חודשים  ▪  הייעוץ המשפטי לוועדה: יש לבחון מי היא קבוצת הייחוס שלגביה ייבחנו יעדי הגיוס והעמידה בהם
איתן גינזבורג, משה טור פז [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לפיד מנע מאבידר להעלות את החוק להגבלת כהונה
22:32 17/05/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מנע מח"כ אלי אבידר להעלות את החוק שאוסר על כהונת ראש ממשלה עם כתב אישום לוועדת שרים לחקיקה השבוע, למרות ההבטחות שניתנו לו. הסיבה - אולטימטום מפורש של השרה איילת שקד שתפרוש מהקואליציה (חדשות 12).

אבידר אמר בשבוע שעבר כי בתוך שבועיים יעלה הצעת החוק להצבעה בכל מקרה, למרות התנגדות ימינה.
+יועמ"ש הכנסת לפינדרוס: "שמש דוגמה טובה לנוער"
18:48 17/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שוחחה עם ח"כ יצחק פינדרוס שייחל לפוצץ את בית המשפט העליון, ואמרה כי דברים קשים מעין אלה של חוסר כבוד בין הרשויות ראוי שלא ייאמרו מול בני נוער
שגית אפיק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פריג': חומת ברזל מונעת מאיתנו לכנס את ה-JEC
10:57 17/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר לשת"פ אזורי אומר לוועדת החוץ והביטחון כי הממשלה מונעת ממנו לתקן את הסכמי פריז  ▪  "הרשות הפלשתינית נמצאת במשבר פיננסי ואיבדה שליטתה מחוץ לרמאללה"  ▪  סטרוק: שינויים בתחום גביית המיסים מקדמים הקמת מדינה פלשתינית
פריג'. דברים שלא התרחשו 10 שנים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד השיכון: השנה ישופצו 5,400 דירות, נגדיל את התקציב לשיפוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת החוץ הביטחון קיימה (יום ב', 17.5.22) דיון על היחסים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלשתינית - בהשתתפות השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג'. בפתח הדיון, שהיה דיון חסוי, נשאו יו"ר הוועדה והשר לשת"פ אזורי דברים פתוחים לתקשורת.
17/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 17.5.22) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה), התשפ"ב-2022. 57 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-49 התנגדו.
17/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ב', 16.5.22) דיון בהשתתפות ראש הממשלה על-פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "העלייה במקרי הטרור החקלאי ברחבי ישראל ובמיוחד בצפון הארץ, וגביית דמי חסות מבעלי העסקים ברחבי ישראל".
16/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
עימות בישיבת סיעת ימינה הסתיים (יום ב', 16.5.22) בהוצאתה מחדר הדיונים של ח"כ עידית סילמן בידי יו"ר ימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט. העימות פרץ כאשר חברי הסיעה דנו על הצבעה בעד מינויו מחדש של ח"כ מתן כהנא לתפקיד סגן השר לשירותי דת, לאחר שהתפטר מתפקיד השר בסוף השבוע. ח"כ סילמן סרבה להצביע בעד.
16/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת אישרה (יום ב', 16.5.22) פה אחד את המלצת הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת, לשפר את שכרם של היועצים הפרלמנטריים.
16/05/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il