מגיפת הקורונה אומנם מאחורינו, אך ענף התחבורה הציבורית מתקשה להתאושש. הציון הממוצע במדד הדיוק לחודש אפריל ירד בתוך חודשיים ב-11.5 נקודות והוא כעת 76.35, ציון המעיד על הרעה משמעותי ברמת השירות בתחבורה הציבורית.
על-פי דוחות אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, כמעט כל מפעילי התחבורה הציבורית - למעט חברת גלים שרשמה עלייה של 4.5 נקודות ו
חברת דן בדרום שרשמה עלייה קלה של 1.3 נקודות - הציגו באפריל תוצאות נמוכות מאשר חודשים פברואר ואפריל.
את הירידה החדה ביותר של 30 נקודות רשמה דן באר שבע. אחריה אלקטרה אפיקים שירדה ב-24.7 נקודות, קווים ב-21 נקודות, שאמ ב-12 נקודות, דן ב-11 נקודות (אך נרשמה עלייה לעומת חודש מרס שאותו סיימה בציון גרוע במיוחד - 53). מטרופולין ירדה ב-10.5 נקודות,
סופרבוס ב-8, מועצה אזורית גולן ב-7.5, תנופה ב-5.5, אגד ב-5, נסיעות ותיירות ב-4 ו
אגד תעבורה ב-2.5 נקודות. ביתר החברות הייתה ירידה זניחה.
הסיבה העיקרית למצב היא מחסור חמור של אלפי נהגים והעסקת קבלני משנה מפוקפקים בפעילות השירות היומיומית, ולא רק לצורך תגבור באירועים ובמועדים מיוחדים שבהם קיים ביקוש רב.
בראש הדירוג, עם הציונים הטובים ביותר נמצאות אקסטרה (99.5) מועצה אזורית חבל אילות (98.6), גלים (96.9), דן בדרום (95.1), נסיעות ותיירות (93.4), ג'י בי טורס (93.4),
נתיב אקספרס (92.8), בית שמש אקספרס (90.8), אגד (90.6).
המפעילים שקיבלו ציון גרוע הם:
חברת קווים (58.6), דן (62.2), מטרופולין (64), תנופה (64.4) ואלקטרה אפיקים (65). ציונים בינוניים ניתנו למועצה אזורית גולן, סופרבוס, שאמ ואגד תעבורה.