|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
ח"כ לימור מגן תלם [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
סוגיית העברה בנקאית עם פרט שגוי

ח"כ מגן תלם: "לא יכול להיות שהבנקים לא יסייעו ללקוחות"

יו"ר הוועדה: למרות כל הטכנולוגיה האחריות מוטלת על הלקוח ששגה. "זה לא תקין ומכעיס" סגנית המפקח על הבנקים: "הבנק לא יכול להכניס יד לחשבון של מי שקיבל את הכסף ולא יכול להיות צד בעניין"
24/05/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת המשנה לבחינת כשלים בצרכנות קיימה (יום גק, 24.5.22) דיון שבחן את ההגנה על צרכנים שביצעו העברה בנקאית עם פרט שגוי. הדיון התקיים על-רקע מקרים בהם צרכנים ביקשו להעביר כסף מחשבון הבנק שלהם, אך בעת ביצוע ההעברה טעו באחד מפרטי חשבון הבנק אליו ביקשו להעביר את הכסף (טעות במספר הבנק, הסניף או החשבון). כתוצאה מכך מגיע לעיתים הכסף לחשבון של אדם אחר ולא ניתן להחזירו למי שביצע את הטעות. בדיון אף השתתף עוז עובדיה, שסיפר איך בגלל הקלדה של מספר שגוי אחד איבד 50 אלף שקלים: "לא ידענו בפני מה אנחנו עומדים".

יו"ר הוועדה לימור מגן תלם פתחה את הדיון ואמרה כי הדבר יכול לקרות לכל אחד, ולא יכול להיות שהבנקים לא יסייעו ללקוחות. לדבריה, "הסוגיה מעוררת כעס על כך שהמערכת הבנקאית יודעת להגן על עצמה טוב אבל היא נכשלת בהגנה על הלקוחות. בהעברה צריך למלא את שם בעל החשבון, מספר חשבון ומספר סניף, אבל הבנק לא בודק את שם בעל החשבון ולא מבצע את ההצלבה עם השם - שזה משהו שהוא תקלה גדולה בעיני". ח"כ מגן תלם הוסיפה, כי ללקוח אין אינדיקציה שנעשתה טעות, וכשזה נודע לו הבנקים מתנערים מאחריות.

עוז עובדיה, לקוח בנק הפועלים שביצע טעות כזו ואיבד 50 אלף שקלים, סיפר על הסאגה איתה הוא מתמודד כבר חמישה חודשים. "לפני כמה חודשים בת הזוג שלי העבירה לי 50 אלף שקלים באפליקציה של הבנק. התברר שהייתה טעות בספרה אחת במספר הסניף, עוד באותו היום הודעתי לבנק שהייתה העברה שגויה, בת הזוג הודיעה לבנק שהעביר שהייתה העברה שגויה אבל לא ידענו בפני מה אנחנו עומדים. בבנק אמרו שיבקשו מהלקוח שקיבל את הכסף להחזיר אותו, אך אחרי פניות רבות מסרו שהאדם מבקש עוד זמן ואי אפשר לבטל את ההעברה. מדובר ב-50 אלף שקלים שהלכו לאיבוד, ועוד 15 אלף שקלים של הוצאות, אבדן ימי עבודה והתרוצצויות".

סגנית המפקח על הבנקים, עודדה פרץ, הודתה כי מדובר בסיפור מכעיס, אך ציינה כי מדובר במרקים מאוד בודדים. לדבריה, בשנת 2021 בוצעו כמעט 40 מיליון העברות דיגיטליות ולפיקוח על הבנקים הגיעו רק 7 תלונות על העברות שגויות. היא הסבירה כי הבנק לא יכול להכניס יד לחשבון של מי שקיבל את הכסף ולא יכול להיות צד בעניין.

ח"כ מגן תלם הקשתה ושאלה מדוע הבנקים לא מבצעים הצלבה בין שם המוטב למספר החשבון, ופרץ השיבה כי הבנק לא יכול להחליט אם השם מספיק דומה כדי לאשר העברה או לא. "החשש הוא שאם היו עושים השוואת שמות אז הרבה העברות, שהיום זורמות ללא בעיה, היו נתקלות בתקלות ולא מבוצעות", הסבירה פרץ. באשר לפנייה של עובדיה, אמרה פרץ כי נמצא שהיא מוצדקת מאחר שבנק הפועלים לא פעל בהתאם לחוק ולא נתן לו את המידע בלי הצורך ללכת לבית משפט.

מנהל קשרי החוץ של איגוד הבנקים, טיבי רבינוביץ, אמר כי אם היו 5 העברות ביום אפשר היה לבצע הצלבה בין מספר לשם, אך כשיש מיליוני העברות המשמעות היא לעצור הכל, להשבית את העבודה ולהפסיק את כל ההעברות. היועצת המשפטית של איגוד הבנקים, לבנת קופרשטיין דאש, הוסיפה כי מספר הבנק יחד עם מספר הסניף והחשבון יוצרים קוד זיהוי ייחודי, ואם כל הצער עובדיה עשה שגיאה בקוד הזיהוי הייחודי. היא תהתה האם עבור שבעה מקרים, מתוך כ-40 מיליון העברות, צריך לשנות את השיטה.

נציגת משרד המשפטים, לירון מאוטנר לוגסי, אמרה גם היא כי הצלבה שכזו יכולה לעכב ולהפיל העברות רבות. לדבריה, "חוק שירותי תשלום ניסה לשפר את המצב הקיים, כשלפני חקיקת החוק הבנק יכול היה לומר ללקוח שאין לו יכולת לסייע, בעוד שהחוק החדש קבע שהבנק צריך לפעול במאמצים סבירים להחזרת הכסף ואם הדבר לא צלח הוא חייב להעביר ללקוח את כל המידע שיעזור לו לפעול מול הלקוח הסרבן באופן ישיר. אני מזדהה עם הקושי, אבל כשמסתכלים בראייה כוללת זה היה נראה האיזון הנכון".

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר כי המפקח על הבנקים צריך לפתור את הבעיה ולהורות לבנקים להשיב את הכספים. הוא הוסיף כי נדמה שהמגמה היא שלא להתעסק עם כמה מקרים בודדים מתוך 40 מיליון העברות, אבל מדובר באנשים מבוגרים שנפגעים ונשארים מאוחר. לדבריו, כל מקרה כזה הוא משמעותי והוא עולם ומלואו וצריך ואפשר למצוא את הדרך לסייע לצרכנים.

עו"ד שלמה כהן, המייצג את הלקוח עובדיה, אמר כי הצלבה אכן תעלה כסף אבל אנחנו הלקוחות משלמים על זה. הוא הוסיף כי הפקיד בבנק שיבצע הצלבה יכול להפעיל שיקול דעת. הלקוח עוז עובדיה ביקש להתייחס לדברים שנאמרו, והשיב כי הוא סבור שיש לקוחות רבים שעושים טעויות ובכלל לא מנסים לפנות ולהתלונן. "אם הייתי מעביר רק 5,000 שקלים לא הייתי הולך להוציא עוד 15 אלף שקלים על הליך משפטי. לבנק לא אכפת מהלקוח".

ח"כ מגן תלם אמרה כי היא מאוכזבת מהתשובות שקיבלה הוועדה, שלמרות כל הטכנולוגיה מטילות את כל האחריות על הלקוח ששגה. "זה לא תקין ומכעיס", אמרה. היא הוסיפה: "הוועדה קוראת לפיקוח על הבנקים להנחות את הבנקים להימנע, מעתה והלאה, להנפיק מספרי חשבון זהים באותו בנק גם אם הסניפים שונים. הוועדה קוראת לפיקוח על הבנקים לבדוק אפשרות לבצע הצלבת נתונים בין שם המוטב למספר החשבון. לא השתכנעתי שזה נטל כזה גדול על הבנקים. הוועדה קוראת לבדוק אפשרות להוסיף מנגנון של הצלבה עם מספר טלפון נייד, ומבקשת להודיע ללקוח שהוא חייב לבדוק היטב את הפרטים. בנוסף מבקשת הוועדה להוסיף אפשרות של הזנת הפרטים המזהים פעמיים, כדי למנוע טעויות הקלדה".

עוד ביקשה ח"כ מגן תלם מהפיקוח על הבנקים, לבחון מנגנון של פיצוי ללקוחות שעשו טעות בתום לב, בטח אם מדובר במספר מצומצם של לקוחות. היא אף קראה לשקול להטיל סנקציות על בנקים שיפעלו שלא כדין, כמו במקרה של בנק הפועלים שסירב למסור לעובדיה פרטים על הלקוח שקיבל את הכסף, וסיכמה: "נעשה הכל לסייע לצרכנים ולדאוג שמקרים דומים לא ישנו".

תאריך:  24/05/2022   |   עודכן:  24/05/2022
מירב ארד
+חשודים ישראלים בעבירות ביטחון ייחקרו במתקן החקירות בכלא עופר
15:24 24/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בדיון היום, תיקנה ועדת החוץ והביטחון את הגדרת "עצור" אשר הופיעה בהצעתה: "כמשמעותו בחוק המעצרים", ושינתה אותה כך שההגדרה תהיה "מי שמוחזק במעצר לפי חוק המעצרים" בכדי שיהיה ברור יותר כי ישראלי שנעצר בישראל לפי חוק המעצרים, יש להמשיך ולהחזיקו במעצר לפי חוק המעצרים, אף שהוא מוחזק במקום שבו החוק הישראלי אינו חל
יו"ר ועדת חו"ב. רם בן-ברק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+תקופת הערעור על החלטת נכות לחייל צה"ל תוארך לחודשיים
12:28 24/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במקום חודש בלבד כיום  ▪  בתקופה זו של שלושים ימים היה כל תובע צריך היום, לפני אישור החוק, להספיק לקבל את החלטת קצין התגמולים, לקבוע תור לרופאים ולמומחים נוספים, לקבל את חוות דעתם ולגבש ביחד איתם את נוסח הערעור
נכה צה"ל [צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90]
+חזקת החפות
08:07 24/05/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
על אף שבהתאם לחוק שר יכול לכהן כאשר הוא מתמודד עם כתב אישום, קבע בג"ץ בהלכת דרעי/פנחסי שיש מקרים בהם ראש הממשלה חייב להפעיל סמכות שברשות ולפטר את השר  ▪  ניסיון לתקן בחוק את ההלכה כשל, ולכן חובה לתקנה בחוק שוב ובאורח שלא ניתן יהיה לערער עליו
תקינות מנהלית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+אושר: המדינה תממן 75% מהלימודים האקדמאיים ללוחמים
07:22 24/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
55 חברי כנסת תמכו בהצעת חוק 'ממדים ללימודים' ו-6 בלבד התנגדו לה לאחר שהושגה פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה ולפיה המלגות שיוענקו ללוחמים תהיינה בשיעור של 75% ולא של 66% כפי שתוכנן בתחילה
שר הביטחון גנץ. הציג את הפשרה אחרי חצות הלילה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   לקוחות /  "   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה כהן /  Cohen Shlomo"   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel   תום לב 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ מגן תלם: "לא יכול להיות שהבנקים לא יסייעו ללקוחות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יגאל פן
25/05/22 08:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת העבודה והרווחה, אישרה (יום ג', 24.5.22) לקריאה ראשונה את הצעת החוק, המאריכה לחודשיים - במקום חודש אחד היום - את התקופה בה ניתן לערער על החלטת ועדת משרד הביטחון לחייל צה"ל האם להכיר בו כנכה, וכמה אחוזי נכות להעניק לו.
24/05/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
חזקת החפות היא חזקת בסיס שיש לכל אדם. אדם הוא זכאי עד אשר נמצא חייב בדין, ובכל זאת החוק ופסיקות בית המשפט "מענישים" עובדי ציבור ונבחרי ציבור כבר בעת הגשת כתב האישום נגדם באמצעות השעייתם מתפקידם. לעיתים הם "מוענשים" הרבה קודם, לדוגמה עם מעצרם או עם "פרוץ" חקירה בעניינם.
הצעת חוק 'ממדים ללימודים' אושרה (יום ג', 24.5.22) במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. זאת, לאחר ששר הביטחון, בני גנץ, הגיע לפשרה עם ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ולפיה תכלול הצעת החוק מימון בשיעור של 75% ללימודים אקדמאיים ללוחמים. ההצעה המקורית ביקשה לאשר מימון בשיעור של 66% בלבד.
24/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נמשך אל תוך הלילה (יום ג', 24.5.22) הדיון הלילי במליאת הכנסת בהצעת חוק ממדים ללימודים (הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים). סמוך לחצות, שר הביטחון בני גנץ ביקש מסגן יו"ר הכנסת ח"כ יעקב מרגי לדבר ולהציע פשרה, שאותה הגה ח"כ איתן גינזבורג.
24/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 23.5.22) לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ חיים כץ וח"כ אתי עטיה לתיקון חוק הבנקאות, שעוסקת בהגבלת העמלה שגובים הבנקים עבור פתיחת תיק הלוואה לדיור (משכנתה) לסכום של 360 שקלים בלבד.
24/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il