בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הפגנת נהגים ליד בית הדין לעבודה [צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית]
|
|
|
בית הדין לעבודה מעכב שביתה בתחבורה הציבורית
|
משרד התחבורה מסרב להיות צד במו"מ בין המפעילים לנהגים, אך בית הדין חייב אותו להיות נוכח מפגישת המו"מ השנייה ● המפעילים הבהירו שהעלאת השכר כמבוקש תביא לקריסתם הכלכלית בגלל שיטת המכרזים של משרד התחבורה ● העובדים טענו שהם נופלים בין הכסאות בין המדינה למפעילים
|
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מעכב (יום ג', 24.5.22) את השביתה בתחבורה הציבורית שתכננה ההסתדרות העובדים הלאומית וועדי העובדים של כמה חברות תחבורה ציבורית. הוא שלח את הצדדים למצות את המו"מ ביניהם. המדינה הציעה לתת מענק חד-פעמי לנהגים, שפרטיו נותרו עמומים, וטענה כי היא אינה חלק מיחסי העבודה. באי-כוחה אמרו כי הם מתנהלים מול החברות המפעילות, שהן המעסיק ולהן המחויבות לגבי השכר. היא סירבה להיות צד במו"מ והבהירה כי פגישת נציגי משרד התחבורה עם ארגוני העובדים באה מתוך רצון טוב כדי לשמוע את הצדדים.
|
|
[צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית]
|
|
|
|
המפעילים טענו כי שיטת המכרזים שיצרה המדינה הופכת עבורם את הרווח לשולי, והעלאה משמעותית של השכר תביא לקריסתם הכלכלית. לדבריהם, הם מחויבים לתקרה מינימלית של שכר, ויכולים להעלות את השכר לכל היותר בשקל או שניים, ואם המדינה רוצה שנהגים לא יברחו מהענף עליה לשאת בעלויות. באי-כוח הההסתדרות הלאומין וועדי העובדים הבהירו כי אינם מעוניינים לשבות ולפגוע בנוסעים, אך אין להם ברירה, משום שהם נופלים בין הכסאות בין המפעילים ל משרד התחבורה, והמצב הולך ומחריף עד כדי נטישה המונית ומחסור של כ-5,000 נהגים היוצר סיר לחץ. בהחלטת השופטת אירית הרמל נקבע, כי יתקיים שיג ושיח בין המפעילות לבין העובדים. הפגישה הראשונה תתקיים לכל המאוחר ביום חמישי הקרוב, ומהפגישה השנייה והלאה ינכחו בפגישות גם נציגי המדינה. דיווח על התקדמות המו"מ יימסר לבית הדין עד 2.6.22. העובדים מצידם יחויבו לתת התראה של 72 שעות מראש לפני נקיטת כל צעד ארגוני מצידם. ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר לאחר סיום הדיון: "שרת התחבורה מרב מיכאלי הפקירה שוב את התחבורה הציבורית וביזתה את הנהגים בדיון. כנראה היה לה חשוב יותר להיות בטיקטוק. צעדי המחאה יתגברו".
|
|
תאריך:
|
24/05/2022
|
|
|
עודכן:
|
24/05/2022
|
|
עידן יוסף
|
+דרמה: ח"כ ביטון השבית את כל דיוני ועדת הכלכלה
|
09:28 25/05/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
יו"ר ועדת הכלכלה נעל את ישיבת הוועדה בנושא רפורמת תערפי התחבורה הציבורית והודיע: "משרדי התחבורה והחקלאות לא סופרים את הכנסת. מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי-אמון" (מיכאלי וליברמן. לא מוכנים לשנות את הרפורמה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
|
|
|
|
+הבוקר: ישיבת מעקב חריגה בנושא רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית
|
01:13 25/05/22 | עידן יוסף |
ועדת הכלכלה תקיים הבוקר (ד') ישיבה שלישית בנושא לרפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית. כזכור, בשבוע שעבר נעל יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון את הדיון, לאחר שראש אגף בכיר כלכלה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, נעה ליטמנוביץ, השיבה בשלילה או בגמגום לדרישות הוועדה לתקן את הרפורמה. בתגובה הודיע ביטון לראש הממשלה ולשרי האוצר והתחבורה כי אם לא יקבל תשובה חיובית ל-לא יקבל תשובה חיובית ל-70 עד 80 אחוזים מהשאלות שהעלה או שהרפורמה תוקפא עד חוק ההסדרים, יראה עצמו לא מחוייב למשמעת קואליציונית. ב-News1 נחשף כי חלק מן ההנחות כבר בוטלו או יבוטלו ב-1 ביולי למרות שהרפורמה אמורה להיכנס לתוקף רק ב-1 באוגוסט. הישיבה נקבעה באופן חריג לשעה 08:15 בבוקר.
|
|
|
|
+תגובה לרפורמת התעריפים? קבוצת ישראכרט מוותרת על ישומון התשלומים
|
17:28 24/05/22 | עידן יוסף |
תגובה לרפורמת התעריפים? קבוצת ישראכרט מוותרת על ישומון התשלומים בתחבורה הציבורית ANYWAY. בהודעה שנשלחה למשתמשי הישומון נכתב כי הפעילות תסתיים ב-24.7.22, עוד נכתב כי ניתן יהיה ליהנות מההנחות החודשיות עד לתאריך 24.6.22. משתמשי היישומון מופנים למוביט, הופ און ו"התחנה" של משרד התחבורה. באתר הקבוצה אין הודעה בנושא, ועדיין ניתן להוריד את היישומון לטלפון החכם.
|
|
|
|
|
+תנועת הרכבות בדרום שבה לסדרה
|
17:03 24/05/22 | עידן יוסף |
באישור גורמי הכיבוי, תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע מתחדשת וחוזרת לסדרה בהדרגה.
|
|
|
|
+תנועת רכבות בדרום הופסקה זמנית בשל שריפה
|
16:28 24/05/22 | עידן יוסף |
בשל שריפה בקרבת המסילה באזור אשקלון, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון-שדרות-אופקים-באר שבע. נוסעים שיעדם או מוצאם באר שבע יעשו שימוש בקו העובר דרך תחנות קריית גת, להבים רהט וכו', הפעיל כסדרו.
|
|
|
|
+תוכנית הקמת הרכבת לקריית שמונה אושרה להפקדה
|
10:53 24/05/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
לאחר 12 דיונים ושני סיורים בשטח, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להפקדה את תוכנית תחנות הרכבת בגליל ▪ העלות, שטרם תוקצבה - כ-12 מיליארד שקלים ▪ אורך המסילה יהיה 54 ק"מ, שמתוכם כ-20 ק"מ ייבנו כמנהרות בטופוגרפיה הררית מורכבת
|
|
|
|
הדמיית תחנת הרכבת ורובע המגורים סביבה
|
|
|
|
בית הדין לעבודה מעכב שביתה בתחבורה הציבורית
|
|
שרת התחבורה מרב מיכאלי, הכריזה (יום ג', 24.5.22) על פתיחת סקר מטעם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה פתחה סקר, שיימשך שלושה שבועות, שבו היא מבקשת כביכול מהציבור לשתף אותה בחווייותיהם, כאשר המטרה האמיתית של הסקר היא להכשיר תחבורה ציבורית בשבת.
|
|
|
החלטה היסטורית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הצפון: אושרה להפקדה התוכנית להקמתן של תחנות הרכבת בגליל כחלק מתוואי הרכבת המזרחי מכרמיאל לקריית שמונה. עלות ההקמה, הנאמדת בכ-12 מיליארד שקלים, אינה מתוקצבת לפי שעה.
|
|
|
מענה חלקי לבעיית העדר רכבות הלילה מצפון הארץ לנמל התעופה בן-גוריון ובחזרה. ממוצאי שבת הקרוב יחל לפעול קו לילה חדש בין חיפה לנתב"ג. הקו, שמספרו 905, יופעל בידי אגד ואושר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה.
|
|
|
חברת קווי נפטון (Neptune Lines), המיוצגת רשמית בישראל על-ידי חברת מנו ספנות, זכתה במכרז להעברת 114 רכבות קלות חשמליות מספרד לארץ, כאשר כל אחת מהרכבות כוללת 5 קרונות ועלותה 2.55 מיליון אירו. משך המיזם הינו לכ-3 שנים.
|
|
|
מגיפת הקורונה אומנם מאחורינו, אך ענף התחבורה הציבורית מתקשה להתאושש. הציון הממוצע במדד הדיוק לחודש אפריל ירד בתוך חודשיים ב-11.5 נקודות והוא כעת 76.35, ציון המעיד על הרעה משמעותי ברמת השירות בתחבורה הציבורית.
|
|
|
|