בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
שליח של וולט [צילום אילוסטרציה: איתמר לוין]
|
|
|
|
מעורבות גבוהה של שליחים בתאונות
|
הרלב"ד: בשלוש השנים האחרונות - 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים ● חברת וולט: תומכים בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים ● המשטרה: בשנת 2021 חולקו כבר 45 אלף דוחות לאופניים חשמליים ולגלגינועים
|
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים התכנסה השבוע (24.5.22) לישיבה שעסקה בהתנהגות שליחים במרחב העירוני. סמנכ"ל החינוך וההסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נחמה לאור דרורי, ציינה שבשלוש השנים האחרונות 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים, ונציג חברת וולט עומרי שיינפלד בירך על הדיון והוסיף שהחברה תומכת בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים. יו"ר הוועדה בועז טופורובסקי קרא לזרז את תהליך העברת סמכויות הפיקוח והאכיפה לפקחים עירוניים, לצד העברת הכשרות לרוכבי כלים דו-גלגליים. טופורובסקי פתח את הדיון ואמר שנושא השליחים הוא נושא חשוב שאין כוונה לפגוע בו, אך עם זאת יש לשמור על בטיחות הרוכבים, השליחים, המכוניות והולכי הרגל. עוד ציין טופורובסקי, שמתחילת השנה נהרגו 140 אנשים בתאונות דרכים ו-25 רוכבי אופנוע, כשמדובר במוות מיותר ללא תכלית שיש לשים לו סוף.
|
|
|
סמנכ"ל אור ירוק, עוז דרור, התייחס בדיון למציאות הקשה במרכזי הערים, ואמר: "מתחילת הקורונה גדלה תופעת השליחים, ורואים יותר שליחים שמסכנים את עצמם, את הולכי הרגל והנהגים. במהותם שליחים תמיד ימהרו ממקום למקום, מה שגורם להם לבצע המון עבירות תנועה. המדינה חייבת להתעשת ולטפל בתופעה אחרת נתעורר עוד כמה שנים למציאות שלא נוכל לשנות". עוד הוסיף, שעל המדינה לחייב את חברות השליחים לקחת אחריות ולמנות קצין בטיחות שיהיה אחראי על בטיחות והדרכת השליחים, לצד הגברת האכיפה והאחריות של המשטרה והפקחים העירוניים בהרתעה.
|
|
|
סמנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), נחמה לאור דרורי, אמרה בדיון: "בשלוש השנים האחרונות 80 בני אדם נפגעו בתאונות במעורבת שליח, כשב-40% מהמקרים מדובר באופנוע/קטנוע, 30% ברכב פרטי ו-7% באופניים. רק ב-2021 היו 24 תאונות במעורבות שליחים, לעומת 10 תאונות בשנת 2020". עוד הוסיפה ש"לא יעלה על הדעת שמוטיבציה כלכלית של שלחיים תדחוף אותם לסכן את חייהם וחיים של אחרים, ואני קוראת לחברות לוודא שהשליחים שלהן מקבלים ועוברים הכשרה. בנוסף, הרשות מובילה קמפיין מיקרו-מוביליטי עם התייחסות לשליחים יחד עם הסברה משמעותית של הרשויות המקומיות לצד תחילת פיילוט קורס הכשרה לאופנועים בתפיסות סיכון ב-6.6".
|
|
|
ח"כ איתן גינזבורג התייחס בדיון לחוק ייעול האכיפה ברשויות המקומיות, ואמר שלמרות שהצעת החוק נדונה לפני זמן רב, היא לא מתקדמת בגלל חילוקי דעות בין המשרד לביטחון פנים לבין משרד התחבורה. גינזבורג הוסיף ש"המשטרה לא יכולה להיות בכל מקום, ויש לה כוח אדם מוגבל. הפקחים הרבה יותר נגישים במרחב העירוני והם ממילא אוכפים. יש נפגעים רבים, מבוגרים חוששים ללכת על המדרכה ואנחנו מתקשקשים בהגדרות".
|
|
|
סמנכ"ל תנועה ב משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר בדיון שכל חברה עם מעל 40 כלים מחויבת למנות קצין בטיחות, כשהמשרד עצמו מבצע בדיקות תקינות מדגמיות ל-3-2 אחוזים מהאופנועים בערים, באמצעות ניידות בדיקה. פלור התייחס לסוגיית האופניים החשמליים ואמר שנעשו תיקוני חקיקה כולל חיוב קסדה ורכיבה מגיל 16 ומעלה, אך יש המון תקנות ודברי חקיקה שעדיין בעבודה והם מבקשים לקדם אותם במהרה. במהלך דבריו פנה אליו ח"כ גינזבורג ושאל מדוע משרד התחבורה מגיע באיחור ועוסק בהגדרת כלי תחבורה אחרי שנים שהוא כבר בשימוש, וטען שיש שימוש נרחב בכלים לא מוגדרים כשהמשרד בדממה. פלור ענה בתגובה שבמהלך השנים אושרו רגולציות בוועדה וככל שהזמן עובר כמות הכלים עולה והמשרד מנסה להתקדם ולהתפתח. גינזבורג ענה שעל המשרד להיות אחראי על הדבר ועליו להקדים את המציאות ולקבוע אסדרה לפני ולא אחרי.
|
|
|
סגנית ראש עיריית תל אביב וממונה על תחום התחבורה, מיטל להבי, אמרה שבעירייה יש תקנים פנויים לפקחים אך אין קופצים עליהם, ולכן היא מציעה לקדם אכיפה אלקטרונית כי כמו שוטר, גם פקח לא יכול להיות בכל מקום. עוד הוסיפה להבי שיש שיתוף פעולה בין הפיקוח העירוני לחברות השליחויות וכשרוכב נתפס עם עבירה העירייה מעדכנת את החברה והיא משעה את העובד. היא הוסיפה, כי יש לחייב את אותם כלים במספר רישוי מכיוון שזה המפתח לאכיפה, ואמרה שיש לשנות את מודל ההפעלה של השליחים כך שהתשלום יהיה לפי מרחק ולא רק לפי זמן, אחרת הם ימשיכו לבצע עבירות תנועה ולסכן את עצמם ואת הסביבה תמורת עוד כמה שקלים.
|
|
|
ראש מדור תעבורה באגף התנועה במשטרה, סנ"צ גיא לוי, אמר: "בשנת 2018 נרשמו לאופניים חשמליים ולגלגינועים 26 אלף דוחות, כשבשנת 2021 חולקו כבר 45 אלף דוחות. המשטרה אוכפת נגד הכלים האלה, אבל אנחנו צריכים לקבל הנחיות. אם אין חוק ואין תקנה, המשטרה לא יכולה לאכוף". עוד הוסיף שהמשטרה תשמח להרחבת סמכויות הפקחים, אבל לא צריך להעניק להם סמכויות אכיפה על כל עבירה, כשגם לאכיפה אלקטרונית יש משמעות שצריכה לעבור בחקיקה. חברת וולט הייתה חברת השליחויות היחידה ששלחה נציג לדיון ונציגה, עומרי שיינפלד, אמר: "אנחנו מברכים על הדיון, והגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים הן יוזמות מבורכות שהחברה תומכת בהן במאה אחוז". עוד הוסיף שיינפנלד ששליח שלא ינהג על-פי החוק או יתנהל בצורה פראית לא יישאר בוולט, והחברה משתפת פעולה עם עיריית ת"א, משטרת ישראל ותשמח לשתף פעולה עם גורמים נוספים ולהיות איפה שצריך.
|
|
|
היו"ר סיכם את הדיון וקרא ל משרד התחבורה והרלב"ד לעשות הסדרה כוללת של כל מה שקשור להתנהגות שליחים במרחב העירוני, כולל הסדרה, פיקוח, תקינות, אכיפה, רישום כלי רכב, חינוך והסברה. טופורובסקי הוסיף: "אני מבקש מחברות השליחויות לבצע מתודולוגיה ברורה של תקינות כלי הרכב באחריותם, וקורא למשטרה, למשרד המשפטים ולמשרד התחבורה לזרז את תהליך מעבר סמכויות הפיקוח והאכיפה לפקחים עירוניים, לצד קיום הכשרות לרוכבי הכלים הדו-גלגליים על-מנת לוודא שלכל מי שעולה עליהם יש את מקסימום ההכשרה להבין את הסיכון".
|
|
תאריך:
|
26/05/2022
|
|
|
עודכן:
|
26/05/2022
|
|
עידן יוסף
|
מעורבות גבוהה של שליחים בתאונות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
סיני
|
27/05/22 09:40
|
|
שלט חוצות חדש במזרח ניו-יורק מראה הולך רגל מועף באוויר לאחר שנפגע ממכונית וספל הקפה שלו נשפך לכל עבר. "מהירות הורסת חיי. האט" – נאמר בכיתוב. מטרת הקמפיין: להפחיד נהגים המאיצים בשכונה זו שברובע ברוקלין, בה נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים מאז 2017. זהו חלק ממאמץ של העירייה להילחם במהירות המופרזת, ההופכת את הרחובות למסלולי מרוץ ומובילה לשיעור התמותה הגבוה מזה שמונה שנים.
|
|
|
תאונת דרכים מחרידה באזור באר טוביה הותירה 21 ילדים יתומים: אחת ההרוגות בתאונה היא ציפי שמעוני משדה עוזיהו, אם (38) ל-10 ילדים: הגדולה בת 15, הקטן בן חודשיים. הרוגה נוספת היא פנטנש אובנך מקרית מלאכי, אם ל-8 ילדים. הרוג נוסף בתאונה: מתניה איובי מאבן שמואל, אב ל-3 ילדים, שרק לפני חודש נולד לו בן.
|
|
|
"הנגע של תאונות הדרכים, שהפך מזה זמן רב למכת מדינה, מחייב ענישה מחמירה. נהגים ותיקים וצעירים, כאחד, מוצאים את עצמם מעורבים בתאונות דרכים ולא פעם משום נהיגה פזיזה ובלתי זהירה". כך אומר (יום ד', 27.4.22) שופט בית המשפט העליון, שאול שוחט, בהסכמת המשנה לנשיאה ניל הנדל והשופט עופר גרוסקופף.
|
|
|
פסק דין של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, מתאר (25.4.22) כיצד תיק תעבורה נדחה שוב ושוב - בעיקר בשל בקשות של ההגנה, להן נענה השופט למרות התנגדות התביעה. פסק הדין עולה בקנה אחד עם התיאורים שהובאו לאורך השנים במדור "שיפוט מהיר" של News1 על הנעשה בהליכים פליליים בכלל ובהליכי תעבורה בפרט. בתיק זה, נכון לאפריל 2022 - טרם התקיים דיון ההוכחות בכתב אישום שהוגש בינואר 2020.
|
|
|
מדי שנה נהרגים ברחבי העולם 1.25 מיליון בני אדם בתאונות דרכים ו-50 מיליון נפצעים קשה. האם בינה מלאכותית יכולה להוריד משמעותית את מספר הנפגעים? היא כבר מסייעת בבטיחות: יישומונים סלולריים עוקבים אחרי הנהיגה ומתגמלים נהגים זהירים, ומעבירים מידע על מכשולים בין מכוניות. ניו-יורק טיימס שואל האם היא יכולה לעשות יותר.
|
|
|
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
|
|
|
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
|
|
|
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|