|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

פיקוח על מעונות הגיל הרך בחינוך המיוחד: פעם בחודשיים וחצי

9 מפקחות על 150 מעונות בכל הארץ, כך נחשף בוועדת העבודה והרווחה שדנה באחיזה מרסנת כלפי ילדים ופעוטות בעלי התנהגות מאתגרת
07/06/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

תיאורים קשים נשמעו (יום ג', 7.6.22) בוועדת העבודה והרווחה, שדנה באמצעי-ריסון כלפי ילדים ופעוטות במעונות החינוך המיוחד. בדיון נחשף מספרן המועט של מפקחות משרד הרווחה, כאשר תשע מפקחות עובדות ב-150 מעונות בכל הארץ, וכל מפקחת מגיעה לבדוק מעון רק פעם בחודשיים וחצי. לדברי ממלא-מקום יו"ר הוועדה, יוראי להב-הרצנו "יש להיזהר שהשימוש באמצעי ריסון יהפוך להתנהלות קבועה בשגרה - אלא רק במקרי קיצון. על משרד הרווחה להעביר לוועדה את טיוטת הצעת החוק הממשלתית בעניין - כדי שנבחן אותה, וכן את נוהל הטיפול בילדים כאלו".

אופיר כ"ץ סיפר כי הורים בחינוך המיוחד סיפרו לו על אחיזה-מרסנת שמאפשרת לרסן ילד בן 3 לריצפה או להכניס ילדה לשירותים ולסגור אותה - כדבר מקובל. אלונה דניאל, אם לנער על הרצף האוטיסטי, ציינה כי האחיזה-המרסנת נפסלה בארה"ב לאחר שהביאה למותם של 6 ילדים, ורק בישראל הוא עדיין מותר לשימוש. "זהו טיפול פסבדו-מדעי, והצוות הופך זאת להתעללות קבועה וממוסדת", האשימה.

לדברי שרית טילוביץ, מנהלת שירות הערכה במשרד הרווחה, נאסף מידע מהעולם, נהלים ומחקרים בעניין טיפול בהתנהגות מאתגרת, והאחיזה-המרסנת ננקטת רק במקרה קיצוני, "אסרנו קשירות ומיטות מוגבהות, והנהלים מחודדים לאנשי הצוות כל העת ונבדקים מדי שנה". היא ציינה את קיומם של "חדרי הגנה", בו מוחזק רק במשך כעשר דקות, מטופל המסוכן לעצמו או לסביבתו, כאשר כל העת מחויב קשר-עין עם המטופל. לדברי עו"ד שלהבת אינשטיין-אלפסי, מהלשכה המשפטית במשרד, אישור השימוש באמצעי הריסון ניתן מראש ע"י מינהלת המחוז. חגית בוכריס, מנהלת תוכניות מיוחדות במשרד, ציינה כי לא כל איש צוות רשאי לעשות שימוש באמצעי ריסון.

ליליאן שפרן, מנהלת שירות דיור תומך במשרד, סיפרה על דיון ארוך במשרד המשפטים שאישר את יכולת השימוש באחיזה כזאת, דינה בן לביא, מנהלת הגיל הרך במינהל המוגבלויות במשרד, סיפרה על אחיזה מרסנת של פעוטה, שנועדה להגן עליה מפגיעה בעצמה. האם ראתה זאת, והתלוננה להנהלת המשרד. בלה בן גרשון, מנהלת המחלקה לאוטיזם במשרד הבריאות, הוסיפה כי האחיזה המרסנת מופעלת במקרים קשים במיוחד, כאשר ילדים או פעוטות יכולים לפצוע את עצמם או זולתם באופן קשה ובלתי-הפיך. כך אסור למטפל להטיל את כל משקל גופו על הילד כדי לרסנו, ויש לחבקו בשתי ידיים תוך שיחה עמו.

יונית אפרתי, נציגת הנציבות לשווין זכויות של אנשים עם מוגבלויות, קראה להתאמת סביבת העבודה - במקום להגבלת הילדים. עו"ד דניאל רז, ממונה אשפוז כפוי במשרד המשפטים, קראה להסדיר בחקיקה את נהלי הקשירות וחדרי הבידוד בבתי חולים פסיכיאטריים, ולא להסתפק כל העת בחוזר מנכ"ל. נעמה לרנר, מנכ"לית "התנועה לעצמאות", האשימה כי רבים מהעובדים במוסדות אלו - כלל לא מוכשרים לכך, וכי אנשי המקצוע מחויבים "לקנות שקט" למערכת.

תאריך:  07/06/2022   |   עודכן:  07/06/2022
מירב ארד
+בכנסת שוקלים עצירת תקציב למשרדי ממשלה סוררים
02:20 08/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרדי ממשלה עוברים על החוק ולא מוסרים מידע למרכז המחקר והמידע של הכנסת  ▪  בוועדת הכנסת שוקלים הפסקת בזרמות תקציביות, הליכים משעתיים ועיצומים נוספים  ▪  מנהלת הממ"מ הודיה קין: "אנחנו לא מקבלים מענה באופן שיטתי ממשרד הביטחון. יש משרדי ממשלה שמתעלמים מפניות"
קין. לא יכולים להוציא יש מאין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ סלאלחה: לא אפר משמעת קואליציונית בחוק שכר המינימום
00:39 08/06/22  |  עידן יוסף
ח"כ עלי סלאלחה (מרצ) קורא לקואליציה לתמוך (ד') בחוק של האופוזיציה להעלאת שכר המינימום. עם זאת הבהיר כי לא יפר את המשמעת הקואליציונית בעניין. בקואליציה חוששים שח"כים בה יצביעו בעד הצעת החוק.
+גנאים רומז: אתפטר - אם רע"ם תדרוש
23:29 07/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ מאזן גנאים מרע"ם מכריז כי "מהיום והלאה אמשיך להצביע לפי מה שאני חושב לפי מצפוני ואיני ממושמע יותר לקאוליציה אני שייך לרע"ם שהיא חלק מהקואליציה, אבל לא אביך את עצמי בהצבעה מנוגדת לראיית העולם שלי"
גנאים לאחר ההצבעה על חוק תקנות איו"ש [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בן-ברק: נרגעתי לאחר שהבנתי שלא נוגעים בכספי הקיזוז
23:04 07/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך אומר יו"ר ועדת החוץ והביטחון בתום דיון שבו טענו חברי הכנסת של הימין כי הממשלה מפרה את החוק שנועד לקזז את הכספים שמעבירה הרשות הפלשתינית למשכורות מחבלים מהסכומים שמשולמים לרשות
דבורה גונן לצד תמונת בנה שנרצח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סקר: תקווה חדשה נמחקת ומאפשרת הקמת ממשלת ימין
20:46 07/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סקר אינטרנטי של כאן חדשות: 60 מנדטים לגוש הימין, סער לא עובר את אחוז החסימה  ▪  הציונות הדתית מתחזקת ל-10 מושבים
סער. ייעלם בבחירות? [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סער: לא חוזר בי מהאמירה על היעדר זכות קיום לקואליציה
20:23 07/06/22  |  עידן יוסף
גדעון סער התראיין לערוצי הטלוויזיה ואמר: ״אני לא חוזר בי מהאמירה על היעדר זכות קיום לקואליציה. סיעות מהקואליציה שפרקו כל עול מביאות לסיום דרכה של הממשלה. אעשה בדיקה אם יש טעם להביא שוב את החוק".

הליכוד מסר בתגובה: "אזרחי ישראל ציפו לשמוע את גדעון סער עומד מאחורי דבריו שממשלה שלא יכולה להעביר חוקים ציוניים לא יכולה להמשיך. במקום זאת הוא ממשיך בהנשמה מלאכותית לממשלה מסוכנת שנשלטת על-ידי האחים המוסלמים ומשלמת מיליארדים למנסור עבאס, טיבי וזועבי".
+מי אוכף את חובת הנפת הדגל במוסדות חינוך? - אף גוף
15:04 07/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד החינוך: האחריות של משרד הפנים  ▪  השלטון המקומי: לא באחריות הרשות המקומית  ▪  המשטרה: לא קיבלנו תלונות ולא עשינו אכיפה יזומה  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל: "מבקשת לקבל לוועדה תוך 14 יום הכרעה מיהו הגוף שמפקח"
הדיון בוועדת החינוך [צילום: דני שם-טוב, דוברות המדינה]
+עמוד הקלון הימני
10:30 07/06/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
תדע כל אם עברייה מתנחלת כי עסקני הליכוד בהתנחלויות התומכים בעניין זה בח"כ ביבי עלובי נפש, מעדיפים את יצריו לשלוט על טובת ציבורם
רגב. מעלובי החיים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיקוח על מעונות הגיל הרך בחינוך המיוחד: פעם בחודשיים וחצי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
תדע כל אם עברייה מתנחלת כי בנימין נתניהו שלל מבניה ובנותיה המשרתים בגולני ובצנחנים ובשריון ובמגלן וב-669 את אזרחותם הישראלית, ומעתה הם במעמד של תושבים בלבד; תדע כל אם עברייה מתנחלת כי ח"כ ביבי עשה זאת מפני שתאוות השלטון שלו גוברת על כל שיקול אחר, ומנחם בגין ויצחק שמיר לעולם לא היו נותנים ידם למהלך כה נקלה;
07/06/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מליאת הכנסת דחתה (יום ג', 7.6.22) את בקשת הממשלה בהתאם לסעיף 43ד(ו) לחוק יסוד: הממשלה, ועל-פי הצעת ראש הממשלה, בדבר החלטתה לצרף את חבר הכנסת מתן כהנא לממשלה כשר, בעל זיקה לראש הממשלה ואת הודעתה בהתאם לסעיף 31(א) לחוק יסוד: הממשלה, בדבר החלטתה למנות את השר מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, במקום ראש הממשלה שמילא תפקיד זה בהתאם לסעיף 43ד(ד) לחוק יסוד: הממשלה.
07/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה החלה (יום ב', 6.6.22) את דיוניה בהצעת חוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות של ח"כ יוראי להב הרצנו וח"כ מיכל רוזין. מטרת הצעת החוק להרחיב את החובה לגבות תשלום על שקיות נשיאה חד-פעמיות כך שתחול גם בעסקים בינוניים וקטנים.
07/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה פה אחד בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור אלימות בספורט (תיקון מס' 3 והוראת שעה), התשפ"ב-2022. 7 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים וללא נמנעים.
07/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לקידום ההייטק בישראל דנה (יום ב', 6.6.22) בחסמים ובבעיות של יזמים בדרך להפיכת רעיון לסטארט-אפ מצליח. היו"ר ח"כ רון כץ פתח ואמר כי הדיון נועד לשמוע מאנשי התעשיה על הצרכים שלהם וכיצד המדינה יכולה לסייע להם. מנכ"ל משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, הילה חדד חמלניק, בישרה על הכוונה להסיר חסמים לתעשיית הטכנולוגיה העילית.
07/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
נעם סולברג
נעם סולברג
דברי השופט נעם סולברג בטקס הסמכת עורכי דין חדשים, בבנייני האומה בירושלים [י' באדר ב' תשפ"ד, 20.03.2024]
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il