בראשון לציון נפתחה (יום ה', 9.6.22) ועידת דלתיים פתוחות של משרד המשפטים. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נשאה נאום בפתח הוועידה שבו אמרה כי יש לטפל בסוגיית אמון הציבור בגורמי החוק. "מוסדות השלטון אינם יכולים לצפות לאמון עיוור מצד הציבור, וכך גם כמובן אנחנו בשירות המשפטי הציבורי", אמרה. "אמון עיוור של הציבור במוסדות השלטון אינו עולה בקנה אחד עם משטר דמוקרטי, אשר מבוסס על שיח ציבורי פתוח ונוקב. מוסדות השלטון צריכים להרוויח את האמון שניתן בהם".
לדבריה, מילות המפתח בהקשר זה הן "מקצועיות" ו"ענייניות". בהרב מירה: "אמון ציבור אין משמעו בהכרח שכל החלטה שתתקבל על ידנו תהיה פופולרית. העבודה היא מקצועית, בהתאם לדין. כך בתחומי המשפט המנהלי, האזרחי והמשפט הפלילי. יהיו מצבים, והדברים ידועים, שבהם החלטה כזו או אחרת לא תהא פופולרית. מסוכן לבלבל בין פופולריות לבין אמון. מצד אחד, עלינו להיות פתוחים לביקורת. אנחנו נבחן ביקורת בכובד ראש, נפיק לקחים ונשתפר".
היועמ"ש אמרה כי הדרך לגשר על הפער בין איכות השירות הציבורי המשפטי ותרומתו הרבה לרווחת הציבור ולביטחונו לבין מידת האמון בו תיעשה תוך הימנעות ממצב שבו חשש מביקורת ירפה את ידי עובדי הציבור או ישפיע על מקצועיות ההחלטות. "העמקת הקשר עם הציבור ושיפור השיח עם ארגונים המייצגים אותו היא בעיני אמצעי חשוב לשיפור תהליכי העבודה ולביסוס אמון הציבור בנו. עובדי השירות הציבורי המשפטי איכותיים מאוד, חדורי שליחות ציבורית ומסורים לעבודתם. החוכמה כמובן אינה מצויה רק בידנו. קשר משמעותי בין משפטני המגזר הציבורי לבין הציבור וארגונים שמייצגים את הציבור הוא חיוני להצלחתנו ולעמידה ביעדים שניצבים בפנינו".
בהרב מיארה הצהירה שבכוונתה לקדם בתקופה הקרובה את העמקת איכות הקשר של השירות המשפטי הציבורי עם הציבור. זאת, בין היתר, באמצעות קיום שיח ממוקד בסוגיות רלוונטיות עם ציבור עורכי הדין בכלל ולשכת עורכי הדין בפרט; עם האקדמיה; עם ארגוני חברה אזרחית, מכוני מחקר ועוד.
"חשוב לי לשמוע את התובנות של גורמים אלה ואחרים ולהשמיע את התפיסות שלנו ביחס להחלטות עקרוניות", אמרה. "עוד חשוב שנבטיח כי הגדלת הנגישות של גורמים מן החוץ אלינו תעשה באופן שוויוני, כך שיישמעו מגוון של גורמים ודעות".