|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סטרוקץ משטרת התנועה לא קיימת ביו"ש [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
ביטון: כשיקרה אסון ביו"ש פתאום ימצאו ניידות
|
יו"ר ועדת הכלכלה: אי-אפשר לקבל את זה שעל 4.5 מיליון איש ביו"ש אין אף ניידת תנועה בשישי בלילה ● שרת התחבורה מיכאלי: האתגרים מרובים והתקציב הנדרש לא בהישג ידנו - לא עשינו תוכנית מיוחדת לאף אזור בארץ אלא הלכנו לקריטריונים מקצועיים של מוקדי סיכון ● מנכ"ל המשרד לבט"פ: תגברנו את המשטרה אבל זה לא הלך למחוז ש"י ● ח"כ סטרוק: אם היו נתוני אמת אז השרה לא הייתה יכולה שלא להשקיע כספים בכביש יו"ש ומנכ"ל המשרד לבט"פ לא יכול היה שלא להקצות שוטרים
|
ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 27.6.22) ישיבת מעקב אחר הטיפול בקטל בדרכים ביהודה ושומרון. הישיבה היום התקיימה בעקבות דיון שיזמה ח"כ אורית סטרוק לפני כחצי שנה, שבו נחשפו כשלים רבים בהם מחסור בשוטרים וניידות שמוביל את המשטרה להסתייע בחיילים ולוותר על אכיפה בלילות. היו"ר מיכאל ביטון פתח את הישיבה והזכיר את הממצאים הקשים שעלו בדיון הקודם, בין היתר על היעדר ניידות תנועה ביו"ש בשישי בלילה ויציאה לשטח של ניידות בעזרת סיוע של חיילי צה"ל. מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן, אמר כי שיטור הוא אחד המשאבים הכי משמעותיים שנמצא בחסר בישראל, וזה נכון גם במחוז ש"י. "תגברנו את המשטרה אבל זה לא הלך למחוז ש"י, אלא לטיפול באלימות בחברה הערבית, לטכנולוגיה וסייבר ודברים אחרים. עד לפני כמה ימים קיימנו דיוני תקציב שכללו דרישה להרחבת משאבים במחוז ש"י, אבל לא ברור מה יקרה כי לא יודעים לאן הולכים ולכן הכוונה היא לעשות יותר עם מה שקיים", אמר לוטן.
|
|
|
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי סוגיית הבטיחות היא עליונה, ופירטה על תקצוב הטיפול במוקדי סיכון, בפניות שמאלה ובהרחבת כביש 90, אך הוסיפה: "האתגרים מרובים מאוד והתקציב הכולל הנדרש הוא לא בהישג ידנו, אפילו לא בטווח הראיה". היו"ר ביטון הזכיר כי הדיון עוסק בנעשה ביו"ש ומיכאלי השיבה: "לא עשינו תוכנית מיוחדת לשום אזור בארץ. גם בגולן מצב הכבישים הוא בכי רע מאוד-מאוד, גם בגליל יש כבישים ללא אבא או אימא ובהתאמה לא עשינו תוכנית ספציפית".
|
|
|
ביטון שב ושאל האם המצב ביו"ש בבטיחות בדרכים מניח את דעתה של השרה, ומיכאלי השיבה: "המצב ביו"ש לא מניח דעתי בהרבה מאוד מאוד מאוד מובנים. לא עשינו תוכנית מיוחדת לאף אחד מאזורי הארץ, אלא הלכנו לקריטריונים מקצועיים של מוקדי סיכון". באשר לנתונים לפיהם נקבעים מוקדי הסיכון, אמרה מיכאלי כי הנושא אינו מצוי באחריות משרדה.
|
|
|
ח"כ סטרוק, שיזמה את הדיון שהתקיים לפני כחצי שנה, ציינה כי נמסר לה מהמשטרה שנעשו הכנות להעביר ללמ"ס ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הנתונים על תאונות בשטחי יו"ש, גם של פלשתינים עם פלשתינים, אך הדבר לא קרה בגלל מסמך שלא נמצא. עוד אמרה סטרוק כי ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוכן לבקשתה, עלה כי משטרת התנועה, לדבריה, לא קיימת ביו"ש ורק רבע מהדוחות שניתנים לפלשתינים משולמים. "אם הלמ"ס היה מוזן בנתוני אמת, אז השרה לא הייתה יכולה שלא להשקיע כספים בכבישי יו"ש ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים לא יכול היה שלא להקצות שוטרים", אמרה.
|
|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, אמר כי יש לו 1,300 שוטרים על הגזרה השנייה בגודלה במדינה אחרי המחוז הדרומי. הוא הוסיף כי יש 18 ניידות ואם לא יהיה סיוע של הצבא ניתן יהיה להפעיל רק עשרה מהן. ביטון שאל איך אפשר לחיות עם אפס ניידות בשישי בלילה, והמנכ"ל לוטן השיב כי זה גם הזמן שבו מתרחשים מקרי אלימות אחרים וחלוקת המשאבים הולמת את המציאות.
|
|
|
בשלב זה של הדיון התנצלה השרה מיכאלי ואמרה כי היא צריכה לצאת לברך בטקס ליוצאי טוניס. היא הוסיפה ואמרה ליו"ר ביטון: "האנשים המקצועיים לשירותך". היו"ר ביטון אמר בתגובה: "הלוואי שהם היו לשירותי. שנה שלמה רצינו שהם יהיו לשירותנו וזה לא קרה". באשר לדברי מפקד מחוז ש"י אמר היו"ר כי אם היה במקומו היה מתפטר. "המצב שבו 4.5 מיליון איש ביו"ש ללא ניידת בשישי בלילה זה מצב שאי אפשר לקבל אותו. מחכים לאסון הבא ואז תראו איך פתאום יימצאו המשאבים". המנכ"ל לוטן הגיב ואמר כי לא מקצים שוטרים לפי ספירה של אנשים.
|
|
|
יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אבי נאור, אמר כי יש חסר בנתונים שלא נובע מזה שגוף אחד לא מעביר נתונים לגוף אחר, אלא מזה שאין נתונים על תאונות הפלשתינים עם פלשתינים בכלל, כי המשטרה לא מגיעה אליהם. הוא הוסיף כי הרשות מגבשת בימים אלה תוכנית חומש רב שנתית ארצית, שיעדיה הם הפחתת שיעור הנפגעים בתאונות ב-50% תוך חמש שנים, הצבת ישראל בין חמש המדינות המובילות בבטיחות בדרכים והורדת מספר ההרוגים מ-6 ל-3 לכל מיליארד ק"מ נסועה. מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר כי נתוני החסר הם לא הבעיה של יו"ש, כי כבר לפני שלוש שנים החלה החברה לתקן זאת. הוא הוסיף כי "השנה, בהובלת השרה, חזר התקציב של 230 מיליון שקל לטיפול במוקדי סיכון, לאחר שנתיים שלא היה שקל לטיפול במוקדי סיכון בישראל". מנגד, יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, אמר כי איכות החיים של הפלשתינים עלתה לאין שיעור בשנים האחרונות, והדבר מוביל לעלייה בתנועת הרכבים ביו"ש שתשתית הכבישים לא יכולה להכיל. ראש המועצה המקומית אלפי מנשה, שי רוזנצוויג, אמר כי שנה שלמה ניסה להזמין את השרה מיכאלי לאזור, והוסיף כי נראה שיש תוכניות אבל זאת שאלה של מדיניות וברגע שיכירו בכך שבאזור חיים 4.5 מיליון איש הכל יסתדר.
|
|
|
היו"ר ביטון אמר כי המצב ביו"ש חמור ונפגעים מכך גם היהודים וגם הפלשתינים. הוא הוסיף כי זה מחפיר שבשישי בלילה אין ניידות תנועה ביו"ש ואמר כי המצב הזה לא יכול להימשך. "הוועדה קוראת לשר לביטחון הפנים לפעול מידית להבטיח מספר ניידות בשישי בלילה ביו"ש, לבטל את התלות בחיילים כדי לצאת למשימות שיטור, להקצות מספר תקנים של שוטרים ליו"ש ולהשיב לוועדה במכתב בתוך חודש בעניין. הוועדה קוראה למשטרה, לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ול משרד התחבורה לקיים ישיבה ולמצוא בתוך שבוע את הטופס האבוד להעברת נתוני התאונות ביו"ש, ולהודיע לנו על כך במכתב בתוך שבועיים. הוועדה קוראת למשרד התחבורה לתקצב כבישים מסוכנים ומוקדי סיכון ביו"ש מידית, לפי נתוני האמת, קוראת ליו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לסייר ביו"ש ולהכניס את האזור לתוכנית העבודה ולמשרד התחבורה והמשטרה להקים כוח משותף לבחינת סוגיית המשטובות", סיכם היו"ר ביטון.
|
|
תאריך:
|
27/06/2022
|
|
|
עודכן:
|
27/06/2022
|
|
עידן יוסף
|
ביטון: כשיקרה אסון ביו"ש פתאום ימצאו ניידות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ליאור מהצפון
|
28/06/22 06:32
|
|
שר האוצר, אביגדור ליברמן ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, סיכמו על תקציב בסך 110 מיליון שקלים עבור שדרוג כביש 90. זאת, בנוסף ל-300 מיליון השקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש במקטע של קטורה עד נחל שיטה.
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 13.6.22) את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה העוסק בתיקונים בגובה הקנסות. האישור היום התאפשר לאחר שבשבוע שעבר דנה הוועדה בנושא, והוחלט שלא לקיים הצבעה ולבקש הסברים נוספים.
|
|
|
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים התכנסה השבוע (24.5.22) לישיבה שעסקה בהתנהגות שליחים במרחב העירוני. סמנכ"ל החינוך וההסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נחמה לאור דרורי, ציינה שבשלוש השנים האחרונות 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים, ונציג חברת וולט עומרי שיינפלד בירך על הדיון והוסיף שהחברה תומכת בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים. יו"ר הוועדה בועז טופורובסקי קרא לזרז את תהליך העברת סמכויות הפיקוח והאכיפה לפקחים עירוניים, לצד העברת הכשרות לרוכבי כלים דו-גלגליים.
|
|
|
שלט חוצות חדש במזרח ניו-יורק מראה הולך רגל מועף באוויר לאחר שנפגע ממכונית וספל הקפה שלו נשפך לכל עבר. "מהירות הורסת חיי. האט" – נאמר בכיתוב. מטרת הקמפיין: להפחיד נהגים המאיצים בשכונה זו שברובע ברוקלין, בה נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים מאז 2017. זהו חלק ממאמץ של העירייה להילחם במהירות המופרזת, ההופכת את הרחובות למסלולי מרוץ ומובילה לשיעור התמותה הגבוה מזה שמונה שנים.
|
|
|
תאונת דרכים מחרידה באזור באר טוביה הותירה 21 ילדים יתומים: אחת ההרוגות בתאונה היא ציפי שמעוני משדה עוזיהו, אם (38) ל-10 ילדים: הגדולה בת 15, הקטן בן חודשיים. הרוגה נוספת היא פנטנש אובנך מקרית מלאכי, אם ל-8 ילדים. הרוג נוסף בתאונה: מתניה איובי מאבן שמואל, אב ל-3 ילדים, שרק לפני חודש נולד לו בן.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
|
|
|
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
|
|
|
שיר טורם-הספרי
מספר המפונים מהגליל, יש לומר פליטים, נאמד באופן רשמי בכ-100 אלף. בפועל המספר גדול אף יותר דה פקטו כל חבל הארץ הממוקם מהעיר כרמיאל צפונה לגבול הלבנון, הפך להיות "רצועת ביטחון" לכל...
|
|
|
מאיר חוטקובסקי
94% מהקשישים התכוננו מראש לשעת החירום והצטיידו עם רשימת טלפונים של קרובי משפחה, תרופות וכסף מזומן
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|