|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
ליברמן. יגיש מאות הסתייגויות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90] 75 תומכים מול 5 מתנגדים [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
ליברמן. יגיש מאות הסתייגויות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

לאחר שעבר בראשונה: ליברמן מאיים לעכב את התפזרות הכנסת

שר האוצר: "מצפה מחבריי לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי" מליאת הכנסת צפויה לאשר את החוק בקריאה שנייה ושלישית, לאחר ש-75 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה ראשונה
29/06/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 29.6.22) בקריאה ראשונה את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע ומימון מפלגות, התשפ"ב-2022 של ח"כ יואב קיש. 74 חברי כנסת תמכו מול 5 שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

בעת הכנת הצעת החוק לקריאה הראשונה החליטה ועדת הכנסת לציין שני מועדים חלופיים למועד הבחירות לכנסת העשרים וחמש. גרסה א': ביום ל' בתשרי התשפ"ג (25 באוקטובר 2022), גרסה ב': ביום ז' בחשוון התשפ"ג (1 בנובמבר 2022). המועד יוכרע בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית.

בנוסף, מוצע לקבוע כי התוספת האחידה המשולמת לסיעות לאחר הבחירות לפי סעיף 3 לחוק המימון תהיה 1.4 יחידות מימון במקום יחידה אחת, בהתחשב בהוצאות הקבועות המתחייבות של כל הסיעות וכדי לצמצם את הפגיעה בסיעות הקטנות. כמו-כן, מוצע לקבוע כי רשימת מועמדים חדשה תוכל לבקש מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות שלה בשיעור של עשר יחידות מימון, במקום בשיעור של 70%מעשר יחידות מימון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עקב קיום חמש מערכות בחירות לכנסת כאמור, המפלגות מתמודדות עם קושי ניכר בניהול המשאבים הציבוריים המוקצים להן בחוק. משאבים אלה נועדו לשמש את המפלגות לפרקי זמן ממושכים יותר בין תקופת בחירות אחת לאחרת, ולפיכך מוצע להתאים לנסיבות הייחודיות שנוצרו את הכללים לעניין ההלוואות שניתנות לסיעות הכנסת על חשבון מימון ההוצאות השוטפות".

ליברמן: "בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות"

שר האוצר, אביגדור ליברמן הודיע כי מפלגת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק התפזרות הכנסת כ"אות מחאה על כך שלא מצליחים להגיע להסכמות על חוק המטרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור.

"בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק התפזרות הכנסת והאבסורד שנקרא 'הגדלת מימון המפלגות' לפני העברתם הסופית ולעשות כל מאמץ בכדי להעביר את חוק המטרו שבא להתמודד בצורה המשמעותית ביותר עם בעיות הפקקים ובד בבד לתת מענה לאתגרי הדיור והתעסוקה במדינת ישראל". עוד ציין כי "ברגעים אלו אני מצפה, לפחות מכל חבריי בקואליציה, לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי".

תאריך:  29/06/2022   |   עודכן:  29/06/2022
מירב ארד
+ההצבעה על התפזרות הכנסת נדחתה לשעה 9 בבוקר
00:42 30/06/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפלגת ישראל ביתנו הודיעה כי לא תסיר את כל ההסתייגויות שהגישה על חוק התפזרות הכנסת לאחר שדווח על משא-ומתן שכורך יחד תמיכה בחוק המטרו והפיכת החלטת ועדת הכנסת בעניין הפרשת ח"כ שיקלי מסיעתו  ▪  שר המשפטים: עסקה מושחתת שמנוגדת לחוק
ישראל ביתנו תוקפת: גורמים בקואליציה טירפדו כל האפשרויות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ועדת הכנסת פסלה 12,000 הסתייגויות של המשותפת
19:03 29/06/22  |  עידן יוסף
12,000 הסתייגויות של הרשימה המשותפת לחוק ההתפזרות, שהוגשו ע"י ח"כ אחמד טיבי, נפסלו בוועדת הכנסת, בטענה שההסתייגויות אינן קשורות לדיון. המשותפת הגישה מספר רב של הסתייגויות כדי להאריך את הדיון באופן שיגרום לפקיעת תקנות איו"ש.

יו"ר הוועדה, ח"כ ניר אורבך, מבק לקצר את הליכי הדיון ולהפעיל את סעיף 98.
+לפיד מבהיר שלא ביקש לוותר על חוק המטרו
18:10 29/06/22  |  עידן יוסף
בעקבות הפרסום שלפיד מבקש לוותר על חוק המטרו, צייץ יו"ר יש עתיד בטוויטר: "‏ביני לבין אביגדור ליברמן אי-אפשר לסכסך. עובדים ביחד כדי להעביר את המטרו". יו"ר העבודה מרב מיכאלי הגיבה בציניות: "מוטב מאוחר מלעולם לא".

ח"כ מיכאל ביטון תקף את השרה מיכאלי ואמר: "הם מוכנים להחרים את ההצבעות בגלל התחבורה של 'מדינת תל אביב', אך על הפריפריה ומענקים לעובדים לא. זה עצוב".
+תיקוני חקיקה הדרושים להיערכות לבחירות אושרו בקריאה ראשונה
17:56 29/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבחירות לכנסת העשרים וחמש (הוראות מיוחדות ותיקוני חקיקה), התשפ"ב-2022 מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט. 81 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת החוקה.

הצעת החוק מטעם הוועדה קובעת הוראות מיוחדות לבקשת ועדת הבחירות המרכזית, הדרושות להיערכות לקיום הבחירות לכנסת ה-25 כהלכתן, תוך התמודדות, בין היתר, עם המשך התפשטות נגיף הקורונה, וכן מעגנת תובנות של ועדת הבחירות המרכזית לאחר הבחירות לכנסת ה-24.
+נדחו כל הסתייגויות ישראל ביתנו לחוק ההתפזרות
17:50 29/06/22  |  עידן יוסף
‏ועדת הכנסת דחתה את כל ההסתייגויות מטעם סיעת ישראל ביתנו לחוק התפזרות הכנסת.
+מחר: בחירות לוועידת מרצ
17:19 29/06/22  |  עידן יוסף
מחר (ה') יתקיימו הבחירות לוועידת מרצ. כ-11 אלף חברי מפלגה יבחרו ב-800 חברי ועידה ב-35 קלפיות ברחבי הארץ. הקלפיות תפתחנה בשעה 14:00 ותסגרנה בשעה 22:00.

ועידת המפלגה מוסמכת להחליט, בין היתר, על חוקת המפלגה, זהות שרי המפלגה, כניסה להממשלה ופרישה ממנה וכן על חיבורים פוליטיים.
+מלחמת הכל בכל: אירועי ההסכמה יצאו משליטה
17:10 29/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסכמות בין המפלגות התפוגגו, ובכנסת מתקיימת מלחמה איש באחיו וייתכן כי התפזרות הכנסת תידחה למחר  ▪  עיקר המחלוקת נסוב סביב מועד הבחירות וסנדול חוק המטרו
אלי אבידר ואיתן גינזבורג [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו: המשימה הראשונה של הממשלה שלנו תהיה להוריד מיד מחירים ומיסים
16:50 29/06/22  |  עידן יוסף
נתניהו הגיב בטוויטר על העלייה הצפויה במחירי הדלק: "המשימה הראשונה של הממשלה שלנו תהיה להוריד מיד מחירים ומיסים. בעזרת השם ובעזרתכם - כך נעשה ונצליח".

+טיבי הגיש הסתייגויות כדי לאפשר פקיעת תקנות יו"ש
15:47 29/06/22  |  עידן יוסף
ח"כ אחמד טיבי הגיש ערימת הסתייגויות ליו"ר ועדת הכנסת על חוק התפזרות הכנסת ואמר: "יש לנו אינטרס להגיע למחר בחצות כי אז התקנות (יו"ש) יפוגו" (גלובס).
+הליך התפזרות הכנסת נמצא כעת בשיהוי
15:44 29/06/22  |  עידן יוסף
בגלל חילוקי דעות, כל הליך התפזרות הכנסת נמצא בשיהוי. לחברי הכנסת של הליכוד נמסר מהנהלת הסיעה כי הם יכולים לצאת למלון או להישאר בסביבת ירושלים, אך להיות זמינים לקריאה בתוך חצי שעה. ככל שלא יגיעו הצדדים להסכמות תידחה ההצבעה למחר.
+נשיא המדינה נפרד מראש הממשלה בנט
15:29 29/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השניים נועדו בבית הנשיא ודנו בתמונת המצב המדינית ביטחונית, בביקורו הצפוי של ביידן בארץ ובחידוש שיחות הגרעין  ▪  השבוע נפגש הרצוג בחשאי עם מלך ירדן ברבת-עמון
בנט מתארח אצל הרצוג [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]
+יהדות התורה הגישה מאות הסתייגויות לחוק ההתפזרות
15:02 29/06/22  |  עידן יוסף
בתגובה להגשת ההסתייגויות של ליברמן על חוק התפזרות הכנסת, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיש מאות הסתייגויות על הצעת חוק העברת הסמכויות של רשות החדשנות מהמשרד של השרה אורנה ברביבאי (יש עתיד) למשרד של השרה אורית פרקש (כחול לבן).

גפני: "לא יעלה על הדעת שרגע לפני התפזרות הכנסת, הממשלה הרעה הזאת מנסה להעביר סמכויות ממשרד אחד לשני במסגרת ההסכמים הקואליציונים הפנימיים שלהם. אין לכם כבר מנדט".
+העבודה הגישה כמאה הסתייגויות לחוק התפזרות הכנסת
14:50 29/06/22  |  עידן יוסף
יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע, הניח בוועדת הכנסת בשם סיעת העבודה כ-100 הסתייגויות לחוק התפזרות הכנסת. ״הליכוד שיצר את משבר התחבורה הגדול בישראל מסרב עכשיו לאשר את חוק המטרו וגוזר על ישראל שנים ארוכות של עמידה בפקקים. כל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה חייבות להבין שאסור לפזר את הכנסת הערב ללא העברת הפרויקט הלאומי הגדול בהיסטוריה״.
+הליכוד מתכוון לשריין את חברי ימינה
14:24 29/06/22  |  עידן יוסף
בליכוד החליטו לשריין בשבוע הבא ברשימה לכנסת את עידית סילמן וניר אורבך (INN).
+פרוקצ'יה: סכום יחידת המימון יעלה ב-12%
14:15 29/06/22  |  עידן יוסף
השופטת אילה פרוקצ׳יה, יו״ר הוועדה הציבורית לקביעת מימון המפלגות, הודיעה כי סכום יחידת המימון יעלה ב-12%. השיקולים - ההתייקרויות בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונשנות.

מימון הבחירות יעלה מ-1.4 ל-1.6 מיליון שקל למושב, 60 אלף שקלים פחות ממה שסיכמו תחילה הח״כים. הוועדה שמעה את התומכים והמתנגדים, ואת הערכות הכלכליות ממחלקת מחקר הכנסת.
+סדקים, דקים
10:00 29/06/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
דוד אמסלם מחוספס, איש הציבור הרחוק ביותר מההדר הז'בוטינסקאי, אבל אינו טיפש  ▪  כשהוא מעז לא ללכת בתלם כאשר ח"כ בנימין נתניהו גוער בו אלא עומד על דעתו - זה סדק
אמסלם. לא האחרון [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאחר שעבר בראשונה: ליברמן מאיים לעכב את התפזרות הכנסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. ר"ג
29/06/22 15:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
נכון, כתבה ריקי שפרינצק בהארץ, כי אין בסיעת הליכוד כפילה לאליזבת (ליז) צ'ייני.
29/06/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אז הנה זה בא ומתקרב במהירות. המתח גובר, הטמפרטורות הפוליטיות מתחממות. בחירות לכנסת? - לא דווקא, אלא מה שקודם להן - פריימריז. בחירות מקדימות בתוך המפלגה הגדולה ביותר - זה מה שיותר חשוב עתה לחברי מרכז הליכוד ולמתפקדיו. זה הקרב האמיתי, ערב בחירות לכנסת, בו מושקעת כל האנרגיה הליכודית. מי למעלה מי למטה, מי נכנס לרשימת הליכוד לכנסת הבאה ומי נפלט. 30 חברי כנסת מכהנים ועוד כמה עשרות, ביניהם ח"כים, שהולכים להשקיע את כל אונם והונם בניסיון להשתחל פנימה, אם על חשבון ח"כים מכהנים ואם כתוספת מנדטים משוערת שתהיה לליכוד ותאפשר את שיבתו לשלטון.
מפלגת העבודה החליטה לעכב את כל חוקי הבחירות עד שהקואליציה והאופוזיציה יתרצו להתפשר ולהעביר את חוק המטרו. כתוצאה מכך התפוררו כל ההסכמות בכנסת, וחידוש ישיבת מליאת הכנסת שיצאה הלילה להפסקה נדחה למועד לא ידוע.
28/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרסום ראשון ב-News1: יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע להנהלת הקואליציה כי סיעתו מסכימה לתמוך בחוק המטרו בתנאי שלחוק יתוסף תנאי המבטיח את הסטטוס-קוו שיאסור את נסיעת המטרו בשבת. לדבריו, שרת התחבורה מרב מיכאלי סירבה והעדיפה שהחוק לא יעבור.
27/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר (יום ג', 28.6.22) בקריאה ראשונה את הצעות החוק להתפזרות הכנסת ה-24 של חבר הכנסת יריב לוין, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, איימן עודה, אלי כהן, גילה גמליאל, שלמה קרעי ויואב קיש, וכן הצעה נוספת של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, אליה הוצמדה הצעה של חבר הכנסת מוסי רז.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il