|
מנכ"ל דלק רכב, גיל אגמון [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הרבעון הרביעי אומנם התאפיין בצמיחה משמעותית בהכנסות וברווח דלק רכב מול הרבעון המקביל שהיה חלש במיוחד אולם התוצאות אכזבו מבחינתנו, בעיקר בהקשר של שיעורי הרווחיות הגולמית.
הרווח הנקי אשר היה גבוה מתחזיותינו נבע בעיקר מהכנסות מימון נעדרות בשורה לעתיד הנובעות מרווחי הון משמעותיים בגין האחזקה במניות פורד ושחיקת שער הין ביחס לשקל במהלך הרבעון.
החברה דיווחה על דיבידנד בסך 127.5 מיליון ש"ח, המייצג תשואת דיבידנד של 3% (12.6% על בסיס שנתי) המתווסף לדיבידנדים בהיקף של כ-282 מיליון ש"ח שחולקו בגין 2009.
אף ששנת 2009 הייתה שנת מסירות מצוינת, השוואת תוצאות הרבעון לזה המקביל אשתקד מטעה היות ושני הרבעונים אינם מייצגים - הרבעון הרביעי של 2008, אשר ייצג משבר חריף ולעומתו הרבעון הנוכחי אשר תוצאותיו הושפעו מהקדמת מסירות של חברות הליסינג נוכח רפורמת המס והכנסות מימון גבוהות.
שנת 2009, כפי שהתייחסנו בדוח התחזית מה-22 בפברואר, הסתיימה כשנת שיא מבחינת מסירות ונתח השוק אולם הפיחות החד בשער החליפין של השקל ביחס ליין (2009 לעומת 2008) פגע בשיעורי הרווחיות והרווח הנקי משמעותית.
סיום שנה חזק בכל הנוגע למסירות והערכות לעלייה משמעותית במסירות בכלל שוק הרכב ב-2010 נוסכים אופטימיות. מאידך-גיסא, אנו משמרים את המלצת תשואת השוק לחברה על-רקע שולי רווח גולמי מאכזבים הרבעון וחולשה יחסית במסירות בינואר, אשר להערכתנו צפויה להימשך גם בפברואר. עם התבהרות התמונה נפרסם מודל עדכני.