במסגרת רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית, מעניקה המדינה לבני 75 ומעלה נסיעות חינם, בהנפקת כרטיס "זהב קו", או עידכון פרופיל בכרטיס הרב-קו הקיים או באחד מיישומוני התשלום בתחבורה הציבורית. אולם מאחר שקשישים רבים, שאינם מודעים ליכולתם לעדכן את הפרופיל באמצעות האינטרנט או מאותגרים טכנולוגית, הם מגיעים אל עמדות השירות של "על הקו" כדי לעשות זאת.
אלא שעמדות השירות, שרובן מאויישות בנציג אחד ובמערכת ייעודית אחת, אינן ערוכות לעומס של פונים. ברובן אף אין מערכת לניהול תורים, מה שמקשה על הסדר במקום. קשישים רבים מגיעים לעמדות "על הקו", ונאלצים להמתין שעה ארוכה בתור ארוך עד שיגיע תורם. בחלק מן המקומות אין חדרי המתנה והממתינים מחכים בחוץ, ובאחרים אין מספיק מקומות ישיבה בחדר ההמתנה.
לא חייבים להגיע
מ
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר ל-News1 בתגובה: "
משרד התחבורה שמח על הביקוש הרב להטבה המשמעותית, ולפיכך איפשר לבני 75 ומעלה להיערך לקבלת ההטבה שבוע לפני השקת הרפורמה (מ-25 ביולי ועד ל-1 באוגוסט), וכן הודיע על זמן היערכות עד ל-18 באוגוסט, במסגרתו הפקחים הונחו לאפשר לבני 75 ומעלה לנסוע ללא עלות בתחבורה ציבורית, גם ללא זהב קו או פרופיל מעודכן, בהצגת תעודה מזהה בלבד.
"משרד התחבורה הרחיב את שעות הפעילות בסניפי 'על הקו' מרכזיים ברחבי הארץ, פרס עשרות דיילים עם מסופונים ייעודיים, ופתח את האפשרות להנפיק את הפרופיל המדובר בכ-300 בתי עסק נבחרים ברחבי הארץ. עוד יודגש כי ניתן לעדכן את הפרופיל באמצעות אתרי אינטרנט הייעודיים - "רב פס" ו"רב קו אונליין" וכן ביישומוני התשלום והתיקוף בתחבורה ציבורית - "מוביט", "רב פס", "פנגו" ו"סלו" (לשעבר סלופארק).
"בסניפי 'על הקו' בהם קיימים עומסים באופן שוטף, משרד התחבורה פעל להצבת מערכת לניהול תורים, והמשרד ימשיך לפעול להצבת מערכות אלה בסניפים המטפלים בנוסעים רבים", לשון התגובה.