|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
סעדה. איך אפשר לדבר כל על פרקליטת מחוז [צילום: ערוץ 12]

"התרגיל לחפץ - סוג של סחיטה, זה מגיע לדעתי לרף הפלילי"

משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, פותח בראיון לערוץ 12 עוד צוהר מטריד אל מה שמתרחש בפרקליטות ובמשטרה בכלל ואצל שי ניצן בפרט טוען לאפליה פסולה כלפי ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, מתאר את הרגע שבו טויחה לטענתו בדיקה של תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ ומדבר על שיבוש חקירת מותו של הנער אהוביה סנדק
26/07/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   משטרה במוקד   |   תגובות
משה סעדה נגד שי ניצן (חלק שני, ערוץ 12)
הפרקליטות: משה סעדה פוטר, לא פרש
עידן יוסף
בהודעה מיוחדת נכתב כי כמה מהטענות שהעלה משה סעדה מבטאות את המחלוקות שהתגלעו בינו לבין הממונים עליו בעת שכיהן בתפקיד * "תיקי ראש הממשלה לשעבר נחקרו בידי יחידות שונות, וכל ניסיון לקשור בין החלטות הנוגעות לניצב ריטמן לבין תיקי האלפים מופרך מיסודו"
לרשימה המלאה

איתמר לוין
בג"ץ: אין יסוד לטענות סעדה בנושא אום אל-חיראן

עידן יוסף
ח"כים דורשים מלפיד להקים ועדת חקירה בעקבות גילויי סעדה

הערב (יום ב', 26.7.22) שודר חלקו השני של הראיון שקיים עמית סגל (ערוץ 12) עם משה סעדה, שהיה סגן ראש מח"ש. פרקליט המדינה שי ניצן בחשאי חסינות לעיתונאית הדס שטייף שמגיעה אליו עם הטלפון של ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה שנפרץ בניגוד לחוק. ניצן רוצה להעמיד את נוה לדין בפרשת "מין תמורת מינוי".

סגל: יהיו שיגידו לך מה אתה רוצה? בסוף יש חשד שצריך לחקור אותו. הטלפון נפרץ, חקרו וגילו שיש חשדות. מה לא בסדר?

סעדה: "אני אתן לך מקרה אחר, אירוע אחר. היינו לנו תיק של הסמפכ"ל, ניסים מור. מטריד מינית בצורה בוטה וקשה, אני לא אחזור על זה במקום הזה. השוטרת הכי זוטרה במשטרת ישראל, התחתית של התחתית מבחינת המדרג, והוא סמפכ"ל המשטרה. וידעו גם שהיא מפחדת להתלונן, די מובן, והיא אומרת - האיש הזה סוטה, ככה היא אומרת האיש הזה סוטה. וידענו שבטלפון שלה נמצאים כל הוואטסאפים שהוא שולח".

סגל: ראיית הזהב להטרדות.

סעדה: "ראיית הזהב להטרדות, חד-ערכית. חד-ערכית".

סגל: אז באים לשי ניצן.

סעדה: "והוא לא מוכן. ושי ניצן לא מאפשר לנו לתפוס את הטלפון שלה. עוברים שבועות ואני אומר לאורי (אורי כרמל, ראש מח"ש באותם ימים): אורי, אתה מבין מה יקרה? היא תפרמט את הטלפון ואין תיק. כי כשנגיע לסמפכ"ל הוא יעשה את הפעולה הפשוטה של פרמוט הטלפון".

סגל: אז נבהיר רגע. שי ניצן, כאשר מדובר בטלפון הנוגע לעבירות מין של סגן המפכ"ל, לא מסכים.

סעדה: "רק בהסכמה, הוא לא מוכן שנתפוס בצו את הטלפון ללא הסכמתה".

סגל: אבל כאשר מדובר בטלפון של אפי נוה הוא נותן חסינות.

סעדה: "הוא נותן חסינות מלאה על מכשיר טלפון שנגנב ועל הוצאת המידע בעבירה. שי ניצן, במקרים שהיה לו אינטרס, סגר תיקים נגד ניצבים. הוא לא אפשר חקירות וזה היה מובהק שזה תיק שצריך לחקור. אם לשי ניצן היה אינטרס מסוים אז לא חקרנו וכשהיה לו אינטרס מסוים הפוך, הרי הוא יודע גם לטמא את השרץ, היו מקרים שידעתי שזו לא עבירה פלילית והוא ביקש מאתנו - הורה לנו, לא ביקש - לחקור חקירה פלילית והניצב הזה הלך הביתה באותו יום. על עבירה שבעיניי הייתה משמעתית. בסוף הכל היה שאלה של מה האינטרס של שי".

"נאלצנו להתנצל בפני רות דוד"

בסופו של דבר, בניגוד לעמדת ניצן, התיק נסגר. כמה שנים קודם לכן, הפרקליטות בתדהמה כאשר בכירת הארגון רות דוד נעצרת בחשד שהדליפה מידע לנחקרים תמורת שוחד. "בפעם הראשונה עוצרים פרקליטת מחוז והיה להם קשה לעכל את זה", משחזר סעדה. "טלפון, על הצג שי ניצן. יש את השנייה הזו לפני שאתה מקבל את השיחה ואני מתמלא כולי גאווה כזו. הוא בטח מתקשר אליי לחזק אותי כי באמת לא בכל יום עוצרים פרקליטת מחוז".

סגל: ואז?

סעדה: "ואז צעקות. על מה ולמה? אני לא מבין על מה, אני באמת לא מבין על מה".

סגל: שי ניצן צועק עלייך?

סעדה: "כן, ומה מתברר? כשהגענו לבית המשפט רות דוד התעלפה, כמו לא מעט. זה קורה לאנשים במעצר. ואז ראש השלוחה אמר לשופט שזה מה שהיא הדריכה את האחרים - אם עוצרים אתכם תתעלפו. והוא אמר את זה לשופט. לא משהו מרעיש, לא משהו דרמטי. אתה מבין, פרקליט מדינה ביום שישי מתקשר אליי".

סגל: וצועק עלייך על מה?

סעדה: "וצועק עליי איך ראש שלוחה שלי עושה דבר כזה ואומר כזה דבר לבית משפט. מי שמי, איך הוא הרהיב עוז ואומר דבר כזה על פרקליטת מחוז".

סגל: את זה שי ניצן לא אמר את זה בתור פרקליט המדינה הממונה על אכיפת החוק אלא בתור חבר הגילדה של רות דוד?

סעדה: "ברור, הוא מכיר אותה. נאלצנו להתנצל בפניה, נאלצנו להתנצל בפניה".

סגל: יגידו לך שהינה, מה אתה רוצה? שי ניצן הלך הביתה ועכשיו הגיע פרקליט מדינה חדש, עמית איסמן. זהו, מה אתה רוצה?

סעדה: "עמית איסמן, לפני שהוא מונה, היה לו שימוע על אמירות בלתי הולמות. עכשיו תראה - האמירה שהוא אמר על חוטיני ואני לא אחזור על כל האמירה. עמית, תחשוב על הילדה שלך אם המורה שלה היה אומר לה את זה בבית הספר - למחרת הוא לא היה מגיע. בחינוך אני לא מבין אבל במשטרה אני מבין. אם סייר היה אומר את זה לשוטרת שח"ם - למחרת הוא לא היה במשמרת.

"המערכת רצתה למנות פרקליט מדינה חלש כדי שיישר איתה קו. כי כשמחר תהיה ביקורת על הפרקליטות - הוא יגן על הפרקליטות. פה הוא מיישר קו באופן מוחלט. ואני אומר לך, אני ברמה האישית חוויתי את זה".

"משה, אתה מבין שזה יעזור לביבי?"

סעדה מתכוון לטלפון הדרמטי - חוקר בתיקי נתניהו מצלצל לבכיר במח"ש, כמעט בשידור חי מחדרי החקירות, ואומר לו: הייתי שותף הרגע לתרגיל חקירה שנועד לסחוט את ניר חפץ כדי שיהפוך לעד מדינה נגד נתניהו. "הוא אומר שמתבצעת עבירה פלילית. הוא לא מוסר את כל המידע. הוא מאוד מתומצת".

סגל: הוא לא אומר מה זה.

סעדה: "הוא לא אומר מה זה כי הוא מבקש דבר אחד, מעשים שבכל יום, הוא מבקש חסינות מטבע הדברים. תבינו מה המחיר שהאיש הזה ישלם".

סגל: ואלה דברים שהייתם נותנים כדבר שבשגרה?

סעדה: "זה דבר שבשגרה, אני מאשר את זה כדבר שבשגרה. הרי על זה מח"ש בנויה. חלק גדול מהניצבים נפלו על מידע שקיבלנו ובדרך כלל זה גם מידע אינטרסנטי. אבל ככה זה, ככה זה עובד".

סגל: ואז?

סעדה: "ואז הוא פונה אליי ואני אומר לו: פנה למנהלת מח"ש. הוא פונה למנהלת מח"ש והיא אומרת לו: אם הוא רוצה להתלונן שיבוא להתלונן".

"כן, אבל אין דבר כזה, הוא לא יכול להתלונן. אני פונה למישהו שאני מכיר היטב מהפרקליטות, בכיר מאוד-מאוד. בשלב הזה אני מ"מ מנהל מח"ש, הוא כבר פרש. אני אומר לו: תן החלטה שנבדוק את זה, חייבים לבדוק את זה. יש פה שני דברים - בוצעה פה עבירה פלילית, חשד לביצוע עבירה פלילית מצד קצין במשטרה, הוא אומר לי: אתה מבין שלא יאפשרו לך. אמרתי לו: למה? הוא אומר לא יאפשרו לך לחקור את זה, זה קשור לתיקי נתניהו, לא יאפשרו לך את זה".

סעדה זוכר מקרה שבו רצה להשתמש בתרגיל חקירה קל יותר מזה שנעשה לחפץ. "היה לי תיק מאוד ידוע, בגלל צנעת הפרט אני לא אגיד את התיק, אבל כל המדינה מכירה אותו. היה לנו חשוב מאוד להגיע לפיצוח. זאת אומרת, זה היה תיק של סיכון חיי אדם וידענו שאחד השוטרים, מעמדה שעלתה בהיתר, מסרסר בת זוג שלו. עכשיו זו עבירה, עבירה פלילית. ובאתי לבכירים ואמרתי להם שאני רוצה לחקור אותו ואת בת הזוג שלו".

סגל: כדי להגיע לחקר האמת בפרשה הגדולה שכל המדינה מכירה.

סעדה: "הבנתי שזה ילחץ אותו ואת בת הזוג שלו, כולנו מכירים חקירות. הסתכלו עליי ככה ואמרו לי: משה, אתה רוצה לסחוט? ואני אמרתי: מה פתאום, אבל זאת עבירה פלילית. אבל אמרו לי: לא, זו סחיטה. ואני אומר שאם פה בעבירה פלילית לא אפשרו לי - בניר חפץ ממה שאני מכיר לייצר סוג של סחיטה כזאת זה ממש ממש מגיע לגבול, לחקירה שלא כדין. זה חוצה את הרף, לדעתי זה מגיע לרף הפלילי. כשאני בא לאנשים שמאוד אוהבים אותי במערכת ואני אומר להם את זה, הם אומרים לי: 'משה, אתה מבין שזה יעזור לביבי?' ואני אומר להם: 'אבל אתם יודעים שזה פוגע במח"ש'".

סגל: מי אמר לך את זה?

סעדה: "תשאיר לי גם חברים בפרקליטות בבקשה".

סגל: אבל בכירים?

סעדה: "בכירים, בכירים. ואני אומר להם: אבל מה זה קשור? מח"ש הרי היא ארגון הכי חשוב במדינה דמוקרטית כי היא שומרת על השומרים. מי נפגע? אנשים בשולי החברה - זה המתנחל, נער הגבעות, הערבי, החרדי, המפגין, בן העדה האתיופית שהיה בעימות מול שוטר, נפגעות עבירות מין.

"במח"ש, בתקופת בר-מנחם (ראש מח"ש קרן בר-מנחם), הסטטיסטיקות ירדו בחצי מאזור 120-114 כתבי אישום. מה קרה? הגיעו לחודש דצמבר והסטטיסטיקות עומדות על 40-30 תיקים. חייבים להגיע לפחות ל-60, איך זה ייראה".

סגל: מה עושים?

סעדה: "והתקשורת נושפת בעורפם. מתחילים להאיץ כתבי אישום בכל מחיר. תיקים של משמעת ממירים לכתבי אישום פלילי. אחר כך קיבלו ביקורת מבית המשפט".

סגל: זאת אומרת שכמה עשרות אנשים חטפו כדי לשפר את הסטטיסטיקות.

סעדה: "לא יודע לדייק את זה במספרים, כי אני בן אדם מדויק, אבל ברור שחלק מהאנשים, שוטרים".

סגל: עומדים לדין סתם כדי לשפר את הסטטיסטיקה.

סעדה: "כן".

נציב תלונות הציבור, השופט דוד רוזן, קבע בעקבות הדברים האלה שעננה כבדה מרחפת מעל הפרקליטות בכל הנוגע לחשדות האלה בתיקי נתניהו.

"המשפחה לעולם לא תדע מה קרה"

על פרשת מותו של אהוביה סנדק, נער גבעות בן 17, במהלך הימלטות משוטרים, אמר משה סעדה: "קטין נהרג תוך כדי פעולה משטרתית - פעולה שגרתית שצריך לחקור. אני מגיע בבוקר למחלקה והוא אומר לי שלא חקרו אותם. ואני אומר - איך זה יכול להיות? עכשיו ידעתי שכל היום הם שיבשו את החקירה כי כל היום הם לא כתבו דוחות פעולה, זאת אומרת שמהשעה 12:00 עד הערב הם לא הגישו דוחות".

סגל: שזה בניגוד למקובל.

סעדה: "כן, זה בניגוד למקובל ויש פה שיבוש חקירה. אני קורא למי שאני קורא, לאחראי, ואני שואל: למה לא חקרתם? הוא אומר לי: תשמע, אני הבאתי אותם למח"ש ומנהלת מח"ש החליטה לשחרר אותם כי הם לא הגישו תלונה".

סגל: רגע, רק להבהיר, כאשר מדובר בפיגוע בשער שכם גם שאין תלונה...

סעדה: "מיד במקום מביאים אותם, ופה היא אומרת...".

סגל: נהרג בן 17.

סעדה: "נהרג. יש עדים לאירוע. כל החברים שלו נמצאים בימ"ם. לכו תגבו מהם גרסה. לא הולכים לגבות מהם גרסה והתשובה היא שלא חקרו. תבין, הם זיהמו את החקירה, יש חשד לשיבוש. הם הגיעו למח"ש כבר עם עורכי דין ומשחררים אותם. ואז אני מתחיל לעבור על החומרים, היא אומרת: לא הגישו תלונה, ואני קורא בחומרים והם אומרים: רצחו את חבר שלנו, נתנו לנו מכות. ואני אומר: מה זה שאין תלונה".

סגל: תסביר לי, אני לא מבין. הרי אם אתה אומר שמח"ש דואגת לכסת"ח את השוטרים אז למה בשער שכם ובפיגועים כאלה עוצרים אותם לחקירה? מה הסיפור?

סעדה: "אני אגיד לך, בגדול מח"ש חזקה על חלשים. מה הכוונה? כשזה שוטר מג"ב שלא מעניין את אף אחד אז חוקרים. ובסוף מה שאני אומר: יש פה משפחה ומת להם ילד, ובסוף התחושה שהייתה לי היא שקול דמיו זועקים מן האדמה. זאת אומרת, במקום שהדבר ייחקר ויידעו מה קרה - הילד הלך אל מותו והם לעולם לא יידעו. הכל כי לא אפשרו את החקירה".

"זה הגיע מהכי גבוה"

ערב בחירות מועד ג' מחליט שר המשפטים אמיר אוחנה להקים ועדת בדיקה ממשלתית לנעשה במח"ש. "ויום אחד קוראים לי לשיחה דחופה בשעות הבוקר. באמת חשבתי שאולי זה תיק חשוב או משהו כזה כי אני רגיל שאני נקרא ללשכות שם".

"ואז הוא קורא לי ואומר לי: אתה יודע שיש ועדת בדיקה? אמרתי לו: כן. ומה אתה הולך להגיד? אני מסתכל עליו ואני אומר לו בכוונה: מה אתה רוצה שאני אגיד? והוא אומר לי לא: מה אתה הולך להגיד? אמרתי לו, אני לא יודע. אני חושב להגיד את האמת. את כל האמת. הוא אומר לי: כן? אמרתי לו: כן, למה? יש בעיה עם זה? ברור לי שהוא לא התקשר לשאול אותי, ברור לי מה המסר. ברור לי שזה הגיע מהכי גבוה".

בסופו של דבר מסוכלת הקמת ועדת החקירה. נגד סעדה נפתח הליך פיטורים. ביום חמישי האחרון הודיע על עזיבתו. שעתיים אחר כך כבר לקחו לו את המחשב ואת הרכב אבל הוא כבר לא נדרש לקבל אישור כדי להתראיין.

תגובת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן: "הטענה כאילו חקירות נפתחו על-ידי לפי 'אינטרסים' היא שקר גס ואין לה כל בסיס. לא בכדי סעדה לא פירט מקרה ספציפי שכזה. אשר לטענה שלא הסכמתי לתפוס טלפון של נפגעת עבירה בעבירות מין ללא הסכמתה: אכן, הדבר לא מקובל אלא בנסיבות חריגות ביותר. אין שום דמיון בין מקרה זה למקרה אפי נוה, שם דובר בשיחות של חשוד בעבירות חמורות ביותר שהגיעו לידי המשטרה ובית משפט נתן אישור לעיין בהן.

"אשר לעניין רות דוד, אני זה שאישרתי את חקירתה ומעצרה, על דעת היועמ"ש, מה שמפריך כל טענה בדבר "הנחת סלב" שניתנה לה כביכול. העלאת טענה לא מבוססת בפני שופט, לגבי עצורה שהתעלפה בבית משפט, כאילו היא 'ביימה התעלפות', אכן לא הייתה מקובלת עלי, ללא שום קשר לזהות העצורה".

תגובת הפרקליטות: "מאז שסעדה לא נבחר ב-2018 לתפקיד מנהל מח"ש, הוא החליט לבוא חשבון עם המערכת והעומדים בראשה. מהפרסומים על כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת, אנו מבינים כי גם עיתוי העלאתן מחדש אינו מקרי, ומניעיו ברורים לכל בר דעת. משה סעדה לא היה מעורב בתיקי האלפים בכלל, ובתיק 4000 בפרט וכל דבר שהוא מספר על כך אינה מידיעתו. עם זאת נבהיר, כי ניר חפץ חזר שוב ושוב בעדותו כי 'תרגיל החקירה' לא השפיע על החלטתו לחתום על הסכם עד המדינה, ועדותו היא עדות אמת. אשר לטענה על המרת כתבי האישום במח״ש מהדין המשמעתי לפלילי - מדובר בטענה מופרכת".

תאריך:  26/07/2022   |   עודכן:  30/07/2022
עידן יוסף
+הפרקליטות: משה סעדה פוטר, לא פרש
22:31 26/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהודעה מיוחדת נכתב כי כמה מהטענות שהעלה משה סעדה מבטאות את המחלוקות שהתגלעו בינו לבין הממונים עליו בעת שכיהן בתפקיד  ▪  "תיקי ראש הממשלה לשעבר נחקרו בידי יחידות שונות, וכל ניסיון לקשור בין החלטות הנוגעות לניצב ריטמן לבין תיקי האלפים מופרך מיסודו"
סעדה. הריאיון אמור היה להתקיים בפברואר [צילום: ערוץ 12]
+בג"ץ: אין יסוד לטענות סעדה בנושא אום אל-חיראן
21:16 26/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאמץ את קביעתו של נציב הביקורת, לפיה חקירת התקרית לא הושפעה משיקולים הקשורים לתיקי נתניהו  ▪  הנדל: הטענות שהעלה נתניהו התבססו על "תכתובות דואר אלקטרוני שהודלפו והוצאו מהקשרן"
שוטרים באום אל-חיראן [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+ח"כים דורשים מלפיד להקים ועדת חקירה בעקבות גילויי סעדה
17:17 26/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה טען בחדשות 12 כי ניצן ומנדלבליט הגנו על אלשיך בנושא טיוח חקירת מותו של אלקיען כדי למנוע פגיעה בחקירות ראש הממשלה נתניהו
מוסי רז ואוסאמה סעדי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"התרגיל לחפץ - סוג של סחיטה, זה מגיע לדעתי לרף הפלילי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
27/07/22 01:28
2
א.ל. ר"ג
27/07/22 09:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
הפרקליטות מבקשת (19.7.22) מבית המשפט המחוזי בנצרת לבטל את שחרורו המוקדם של ניצב בדימוס ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים - מסר משרד המשפטים. שחם נדון לעשרה חודשי מאסר על מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית, בשל טיפולו בענייניהן של שוטרות צעירות עימן היה לו קשר אינטימי.
19/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בשקט בשקט ננגסת המערכת המשטרתית. אט אט מאות שוטרים נוטשים, מחפשים את עתידם במקום שידע לכבד, להעריך את עשייתם המאומצת, לתגמל אותם כראוי ולהעניק להם תחושה שהשליחות אותה הם מובילים ראויה לגיבוי ולהערכה. משטרת ישראל מתוחה עד הקצה, מותקפת, בובת הוודו של האזרחים, הפוליטיקאים, משפחות הפשע והטרוריסטים מבית ומחוץ.
תושב רמאללה בן 17 נעצר (יום א', 17.7.22) על-ידי המשטרה בחשד לרצח השוטר ברק משולם ז"ל, הלילה סמוך לצומת רעננה. בכוונת המשטרה להביאו היום לדיון בבית משפט השלום בפתח תקוה, לצורך הגשת בקשה להארכת מעצרו.
17/07/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
קצין התנועה של מחוז המרכז במשטרה, סגן ניצב משה כהן, הפיץ (11.7.22) הוראה האוסרת על השוטרים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית, גם כאשר הם נוהגים ברכב עם לוחית מבצעית (אדומה), ולא רק ברכב צמוד עם לוחיות אזרחיות.
17/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
תת-ניצב עימאד חסן, שהיה מפקד משמר הגבול במחוז ירושלים, קיים מערכת יחסים אינטימית עם שוטרת בדרגת רב-נגד שהייתה כפופה לו, קיבל החלטות בעניינה, העניק לה הערכות חיוביות שסייעו בקידומה וגם ימי חופשה מעבר למגיע לה - מגלה (10.7.22) קובץ פסקי הדין המשמעתיים של המשטרה לרבעון השני של 2022.
11/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il