חברת החשמל יוצאת תפעיל את מוקד השירות 103 במיקור חוץ באמצעות שתי חברות. זאת, כחלק מהמשך יישום הרפורמה בחברת החשמל ותוכנית ההתייעלות בחברה. על-פי ההערכה של חברת החשמל, המהלך צפוי לצמצם תקורות שלה בכ-20 מיליון שקל בשנה.
היום (יום ה', 4.8.22) הכריזה חברת החשמל על שתי ספקיות פרטיות להפעלת מוקד שירות הלקוחות 103 בהיקף של כ-108 משרות. החברות הזוכות הן ״תקשוב״ ו״בזק אונליין״. הן צפויות להפעיל את מוקד התשלומים ובירור החשבון, אשר מהווה את עיקר העומס על מוקד השירות הטלפוני. במסגרת זו יטפלו שתי החברות בלקוחות המבקשים לשלם את חשבונות החשמל שלהם. פניות בנושא הפרעות באספקת החשמל ימשיכו להיות מטופלות באופן ישיר על-ידי חברת החשמל. גם גביית הכספים מלקוחות חייבים תמשיך להיעשות באופן ישיר על-ידי חברת החשמל.
"לצד תהליכי התייעלות וכחלק מיישום הרפורמה עליה התחייבה הנהלת חברת החשמל מול המדינה, אנו פועלים כל הזמן לשדרג את השירות ללקוחות שלנו. מוקד טלפוני גדול ומיומן, יתרום בצמצום זמני המתנה ואיכות השירות ללקוחות, כשבמקביל שימרנו את מוקד התקלות וטיפול במקרים חריגים", מסביר
אורן הלמן, סמנכ"ל שירות ושיווק בחברת החשמל. לדבריו, זהו חלק ממהלך של התייעלות הן בשירות והן בכח האדם. "בעתיד, בעקבות מיקור החוץ, צפוי המוקד להצטמצם בכ-50% מכוח האדם", הוסיף. צמצום כוח האדם של המוקד, הכולל בחלקו הגדול סטודנטים שזו להם עבודה זמנית, צפוי להיות בעיקר בעצירת קורסי הכשרה חדשים לעובדים זמניים חדשים.
הלמן, אשר פועל לשילוב אוכלוסיות מיוחדות בשוק התעסוקה הישראלי, הדגיש עוד כי בכוונת חברת החשמל לפעול מול החברות הזוכות על-מנת לקיים את מדיניות ההעסקה המגוונת, כמקובל בכל תחומי ההעסקה בחברת החשמל. "העסקה מגוונת היא אחד מהעקרונות שלנו לשירות איכותי שתורם לחוויית הלקוח בחברת החשמל", אמר.