|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
לפיד. לא נעמוד מנגד [צילום: לפ"מ] גנץ. לא בני ערובה [צילום: אלעד מלכה]

לפיד - לא נקבל שום איום; גנץ - אזרחי ישראל לא יהיו בני ערובה

ראש הממשלה ושר הביטחון מסרו הצהרות לתקשורת בתום התייעצות ביטחונית לפיד: "ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה" גנץ: "... נגיע ליעדים שלנו, נביא לשקט, ונגבה מחיר כבד ממי שביקש לשבש את שגרת חיינו"
05/08/2022  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, מסרו הצהרות לתקשורת לאחר התייעצות ביטחונית שקיימו - מחמת מה שמסתמן כהסלמה ברצועה. לפיד וגנץ הדגישו כי ישראל אינה מעוניינת במערכה גדולה נגד ארגוני הטרור ברצועה, אך אם לא יהא מנוס - ישראל תעשה את הנדרש כדי להגן על אזרחיה.

"מדיניות הממשלה הזו היא אפס סובלנות לכל נסיון ירי - מכל סוג - שיוצא מעזה לעבר שטח ישראל", אמר לפיד. "ארגוני טרור לא יקבעו את סדר היום בעוטף, לא נקבל שום איום על התושבים. ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה".

שר הביטחון בני גנץ הדגיש: "אף ארגון טרור ואף אדם לא יחזיק באזרחי ישראל כבני ערובה. מי שיאיים - לא יתקיים. יחד, באחריות ובנחישות, נגיע ליעדים שלנו, נביא לשקט, ונגבה מחיר כבד ממי שביקש לשבש את שגרת חיינו".

להלן הצהרתו המלאה של ראש הממשלה (ציטוט):

לפני כארבע שעות צה"ל, בשיתוף פעולה עם השב"כ, תקף מטרות של הג'יהאד האיסלאמי בעזה. בין השאר חוסל תייסיר אל ג'עברי, אחד משני המפקדים הבכירים ביותר של הג'יהאד האיסאלמי בעזה, וכן חוליה שעמדה להוציא פיגוע נ"ט לעבר ישראל.

ההנחיה שקיבלו כוחות הביטחון הייתה חד-משמעית: ישראל לא תעמוד מנגד כשמנסים לפגוע בתושביה. מדיניות הממשלה הזו היא אפס סובלנות לכל נסיון ירי - מכל סוג - שיוצא מעזה לעבר שטח ישראל.

ארגוני טרור לא יקבעו את סדר היום בעוטף, לא נקבל שום איום על התושבים.

אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, את צה"ל ומפקדיו בראשות הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ואת השב"כ בראשות רונן בר, על איכות האחיזה המודיעינית ועל הביצוע המדויק.

במקביל, לא נקבל שום אולטימטום על פעילות צה"ל וכוחות הביטחון גם בזירות אחרות. כל מי שצריך להיעצר - ייעצר. כל נסיון פגיעה באזרחים או בחיילים יענה ביד קשה.

הפעולה בעזה היום הייתה מול איומים קונקרטיים שהפרו את שגרת החיים בדרום. ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה.

אני קורא לכולם לציית להנחיות בימים הקרובים. אני סומך על הציבור הישראלי ובטוח שיתן גב רחב למערכת הביטחון שלנו. ייקח כמה שייקח, אנחנו נסיר את האיומים מעל אזרחינו.

עם ישראל חזק, מבין את חשיבות ההרתעה ומזדהה עם תושבי הדרום. כוחות הביטחון ערוכים עם סט של תגובות עוצמתיות לכל התקפה.

אנחנו נתייצב בעוצמה מול האויב. ביחד.

להלן הצהרתו המלאה של שר הביטחון (ציטוט):

אזרחי ישראל,
אף ארגון טרור ואף אדם לא יחזיק באזרחי ישראל כבני ערובה בבתיהם.

יצאנו היום באופן יזום למבצע "עלות השחר" מול הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה – בכדי לנטרל את האיום על יישובי ואזרחי עוטף עזה. במכת פתיחה עוצמתית, שנשענה על מודיעין מדויק, ביצעו צה"ל והשב"כ באמצעות חיל-האוויר עשרות תקיפות של מטוסי קרב וכטב"מים לסיכול של בכירים בג'יהאד האיסלאמי ופעילי טרור במערך הנ"ט ובמערכים הקדמיים שאיימו על יישובי הדרום.

המדיניות שלנו ברורה: מי שיאיים - לא יתקיים. זה נכון לגבי יורשו של בהא אבו אלעטא, תייסיר ג'עברי, וזה נכון לגבי כל מחבל בן מוות שיבקש לפגוע באזרחי ישראל.

כך בעזה, כך גם באיו"ש ובכל הזירות בהן נמשיך לפעול כל העת. את המסר הזה העברנו לאורך ימים לשותפינו המסייעים לנו לייצוב המצב ברצועת עזה. לצערי האיום לא הוסר, והפעלת הכוח היזומה שלנו – הייתה הכרחית.

היעד שלנו אינו תושבי רצועת עזה, שהם כלי במשחק הקטלני של ארגוני הטרור. היעד שלנו אינם הפועלים שיוצאים לעבודה בישראל או החקלאים והסוחרים שמייצאים דרך מעבר כרם שלום ומבקשים להתפרנס בכבוד.

מי שנושא באחריות להידרדרות, ופוגע פגיעה בכינון ישיר בכלכלה ובביטחון של תושבי עזה הם ראשי הג'יהאד האיסלאמי. בזמן שזיאד נחאלה יושב בטהרן, תושבי עזה נאנקים. ובזמן שחמאס נושאת באחריות על הרצועה, תושבי עזה סובלים.
את המציאות הזו אפשר וצריך לעצור.

אזרחי ישראל, היום, בסיום הערכת המצב שקיימתי בפיקוד דרום, הערכת המצב שהתקיימה בראשות ראש הממשלה, והשיח שקיימתי עם ראשי הרשויות בעוטף, הגעתי לפגוש תושבים בניר עם. שמעתי מהם על הטוב, על הנחישות, על הפריחה והרצון לחיות בשלום ובשגשוג – זו המטרה שלנו.

כרמטכ"ל וכשר ביטחון, פיקדתי וניהלתי מספר מבצעים ברצועת עזה.
אני מבין היטב את האחריות הלאומית שיש לנו המנהיגים - ביחד עם ראש הממשלה והשרים – אנחנו נעמוד בה.

אני יודע גם, שיש לנו את הגיבוי המלא מכם האזרחים.

צה"ל, שב"כ וכלל כוחות הביטחון והחירום יודעים את העבודה. ואתם, אזרחי ישראל – תתנו לנו את הגב ואת החוסן לבצע אותה, תישמעו להוראות פיקוד העורף, וכמובן תנהגו בערבות הדדית, כמו תמיד.

יחד, באחריות ובנחישות, נגיע ליעדים שלנו, נביא לשקט, ונגבה מחיר כבד ממי שביקש לשבש את שגרת חיינו".

תאריך:  05/08/2022   |   עודכן:  05/08/2022
יואב יצחק
+רה"מ לשעבר בנט: "בימים כאלה - כולנו יחד כאיש אחד"
11:19 06/08/22  |  מירב ארד
רה"מ לשעבר נפתלי בנט ביקר (יום שישי) את חיילי צה"ל וכתב בחשבון הטוויטר: "אני מאחל שבת בטוחה לתושבי הדרום ועוטף עזה ומחזק את חיילי צה״ל ששומרים עליהם, ועל כולנו. בימים כאלה - כולנו יחד כאיש אחד".
+גנץ קיים הערכת מצב והנחה להמשיך בתקיפות נגד גא"פ
10:59 06/08/22  |  מירב ארד
שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בהשתתפות בהשתתפות הרמטכ"ל גורמים צבאיים נוספים והנחה על המשך המאמצים ההתקפיים מול הג'יהאד האיסלאמי.
+כלי טיס פגע בחוליית פעילים של ארגון הטרור גא"פ
09:40 06/08/22  |  מירב ארד
צה"ל מדווח כי באמצעות סגירת מעגלי אש מהירה, "חופת האש" של אוגדת עזה פגעה לפני זמן קצר באמצעות כלי טיס, בחוליית פעילים של ארגון הטרור גא״פ שהייתה בדרכה לביצוע ירי מרגמות לעבר יישובי העוטף. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות גא"פ גם בשעה זו
+כ-100 רקטות נורו לעבר ישראל, כמחציתן יורטו - אין נפגעים
23:51 05/08/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
חלק ניכר מהרקטות נפלו בים או בשטח הפלשתיני  ▪  לא נגרם נזק משמעותי ולא היו נפגעים  ▪  החמאס נמנע בשלב זה מהצטרפות לג'יהאד האיסלאמי  ▪  מצרים יוזמת שוב הפסקת אש
מרבית הרקטות שנורו מהרצועה יורטו ע"י כיפת ברזל [צילום: AP]
+שר הביטחון, למזכיר ההגנה האמריקני: ישראל פועלת כדי להגן על עצמה
23:28 05/08/22  |  יואב יצחק
שר הביטחון בני גנץ שוחח הלילה (ו') עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, בעקבות ההסלמה בדרום. גנץ עדכן את מזכיר ההגנה על מבצע 'עלות השחר' ועל המאמצים להשיב את השקט והיציבות בעוטף עזה. הוא ציין בפני מזכיר ההגנה, כי "ישראל פועלת כדי להגן על עצמה ועל אזרחיה ותפעל באופן ממוקד ובנחישות מול הטרוריסטים ומחוללי הטרור בכדי להגיע ליעדיה".

+שר הביטחון אישר גיוס אנשי מילואים
19:42 05/08/22  |  יואב יצחק
שר הביטחון בני גנץ אישר גיוס בצו קריאה חריג של עד 25,000 אנשי מילואים בהתאם לצרכים המבצעיים. הגיוס נועד לאפשר לצה"ל למלא משימותיו במתקפה עליה הוכרז. דיונים נוספים ייערכו ביממה הקרובה, למקרה שיידרש גיוס נרחב יותר.

+ תיסיר ג'עברי - הוביל פעולות טרור נגד ישראל
19:01 05/08/22  |  יואב יצחק

[צילום: דובר צה"ל]
+הגבלות מעוטף עזה ועד דן; שאר הארץ - ללא הגבלות
17:31 05/08/22  |  איציק וולף
פיקוד העורף פרסם את ההנחיות לציבור עם פתיחת מבצע עלות השחר. על פי ההנחיות, חלות מגבלות בעוטף עזה ובאזורי מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, השפלה ודן.

בעוטף עזה אין לקיים פעילויות חינוכיות. ניתן לקיים התקהלויות בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. ניתן לקיים פעילות תעסוקתית במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

גם במערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, השפלה ודן אין לקיים פעילויות חינוכיות. התקהלויות ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. ניתן לקיים פעילות תעסוקתית במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

בשאר הארץ אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה והתקהלויות ושירותים. עם זאת, מומלץ לוודא שבני הבית יודעים היכן נמצא המרחב המוגן ביותר בבית. בעת קבלת התרעה, יש להיכנס למרחב ולשהות בו 10 דקות.
[צילום: פיקוד העורף]
+ח"כ סמוטריץ': יש ללפיד גיבוי מלא מהאופוזיציה לתקוף בעוצמה בעזה
17:25 05/08/22  |  איציק וולף
יו״ר מפלגת הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, הודיע בתגובה לפתיחת מבצע עלות השחר נגד הג’יהאד האיסלמי כי האופוזיציה תעניק לו גיבוי מלא לתקיפה עוצמתית ונחושה של ארגוני הטרור.

"אדוני ראש הממשלה, היו וישנם בינינו הרבה חילוקי דעות על הממשלה, הקמתה ותפקודה. בעת הזאת, יש לך גיבוי מלא מאיתנו למתקפה נרחבת נגד האויב. תושבי עוטף ישראל אינם אזרחים סוג ב׳, וסגר מתמשך בגלל איומי הגיהאד האיסלמי אינו מתקבל על הדעת. תתקוף בעוצמה ובנחישות, יש לך גיבוי מלא מהאופוזיציה", אמר.
+ראש הממשלה: לא נאפשר לארגוני הטרור לקבוע סדר היום בעוטף עזה
17:22 05/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+הג'יהאד האיסלאמי: ישראל נושאת באחריות למלחמה
17:04 05/08/22  |  איציק וולף
מארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה נמסר בתגובה לתקיפה הישראלית ולחיסול בכיר הארגון במתקפה אווירית כי ישראל נושאת באחריות למלחמה וכי היא תישא במלוא המחיר.
+דובר החמאס: כל הזרועות הצבאיות מאוחדות במערכה נגד ישראל
17:02 05/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+גנץ לראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי: "זמנכם קצוב"
14:42 05/08/22  |  עידן יוסף
‏שר הביטחון ‎גנץ בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום: "לראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי אני אומר - זמנכם קצוב, האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות לקחו את תושבי העוטף כבני ערובה יחזור ויפגע בכם"
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפיד - לא נקבל שום איום; גנץ - אזרחי ישראל לא יהיו בני ערובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ראש הממשלה ושר הביטחון פרסמו הודעה רשמית על התקיפה שביצע חיל האוויר ברצועת עזה. "מדובר בפעולה שמטרתה הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם. שיתוף פעולה מבצעי של צה"ל, גורמי המודיעין והשב"כ", נמסר בתגובה.
05/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
דובר חמאס, פאוזי ברהום, הודיע כי הזרועות הצבאיות של כל הארגונים ברצועת עזה מאוחדות במאבק נגד ישראל, לאחר שזו תקפה אחר הצהריים ברצועת עזה. "האויב הישראלי הוא שהחל את ההסלמה וביצע פשע חדש. עליו לשלם את המחיר. הזרועות הצבאיות כולן מאוחדות במערכה הזו", אמר.
05/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
"האיחוד האירופי דורש עריכת בחירות בשטחים באופן קבוע ורואה צורך לקבוע מועד לקיומן בהקדם האפשרי". כך הודיע שאדי עותמאן, דובר משלחת האיחוד האירופי בשטחים ב-1 באוגוסט. הוא הוסיף כי הבחירות בירושלים צריכות להיערך בהתאם להסכמים החתומים בין ישראל לאש"ף, שקובעים כי לתושבי מזרח ירושלים יש זכות להציג את מועמדותם בבחירות ולהיבחר.
יום רביעי למתיחות בעוטף עזה: בדרג המדיני והביטחוני צפויים להשאיר את ההגבלות על יישובי העוטף עד לאחר צום תשעה באב ביום ראשון בערב – אך שם מסומן כפי שנראה הגבול. החשש בישראל הוא שהסלמה אפשרית בדרום תגרור התלקחות גם בירושלים, ולהפך, שהתפרעויות בהר-הבית יגררו ירי מהרצועה. החשש הוא שהתחממות בהר-הבית תגרום לחמאס להצטרף לג'יהאד מול מה שהם מכנים מתקפת היהודים כנגד מסגד אל-אקצה.
05/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות

04/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il