חברות הענק המפתחות משחקי מחשב - סוני, נינטנדו ו
מיקרוסופט - סיימו את הרבעון השני של השנה בתוצאות מאכזבות. זאת, לאחר שבמהלך משבר הקורונה שבחלק ניכר ממנו נאלצו אנשים רבים לשהות זמן ממושך עם משפחותיהם בתוך הבית הייתה עליה משמעותית בצריכת משחקי מחשב לסוגיהם השונים.
רשת CNBC דיווחה (יום ב', 8.8.22) כי במהלך שלושת חודשי הרבעון השני של 2022 הוציאו אמריקנים 12.4 מיליארד דולר על משחקי מחשב - ירידה של 13% לעומת הרבעון השני של 2021.
חברת סוני, המייצרת את קונסולות הפלייסטיישן, דיווחה על ירידה של 2% במכירות ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה צנח בכמעט 37%. סוני גם פרסמה תחזית מעודכנת וקודרת לשנת 2022, וצפתה שהרווח השנתי שלה ייחתך ב-16% מן הרווח השנתי שצפתה בתחזית הקודמת.
חברת נינטנדו הודיעה בשבוע שעבר כי הרווח התפעולי שלה ברבעון השני הגיע ל-101.7 מיליארד ין (763 מיליון דולר), לעומת תחזית של 115.2 מיליארד ין רווח תפעולי. זאת, על-אף שהמכירות של החברה עברו את התחזיות והגיעו לסך של 332.1 מיליארד ין, לעומת תחזית ל-307.5 מיליארד ין. החברה דיווחה עוד כי ישנו 'צוואר בקבוק' במהלך תהליך הייצור, אשר גורם לייצור המשחקים להתעכב ולא לעמוד בלוח הזמנים המתוכנן. על-פי הדיווח, הייצור אמור להדביק את הקצב הרצוי במהלך חודשי הקיץ.
ישנם מספר גורמים לירידה בתוצאותיהן של יצרניות משחקי המחשב והקונסולות. הראשון שבהם הוא היציאה ממגפת הקורונה, וההעדפה של אנשים לבלות מחוץ לבית על פני המשך הבילוי בבית באמצעות משחקי המחשב. הגורם השני המשמעותי הוא המחסור שעדיין מורגש בחומרי גלם לייצור מכשירי חשמל.