|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
רם בן-ברק, נירה שפק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ל-2.5 מיליון תושבים אין מיגון תקני ליד הבית

יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף: "צריך לתת מענה ופיצוי מהיר לתושבים. אנחנו על שעון-חול, וככל שנספיק יותר נציל יותר חיי אדם" יו"ר ועדת חו"ב: "חייבים לייצר תוכנית לאומית כך שבכל בית בישראל יהיה ממ"ד"
09/08/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת המשנה למוכנות העורף, בראשות ח"כ נירה שפק, קיימה (יום ג', 9.8.22) דיון בהשתתפות ראשי רשויות מהדרום, ונציגי משרדי הממשלה, צה"ל ורשות החירום הלאומית (רח"ל) על הפעלת מערך החירום בעורף האזרחי במסגרת מבצע "עלות השחר".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק: "אנחנו נמצאים בסופו של המבצע שהיה מבצע מוצלח מאוד, שהשיג את המטרות. למדנו שהיכולת של צה"ל לנהל מערכות כאלה תלוי מאוד ביכולת האזרחית שלו. יש הרבה מה לעשות מצד הממשלה. אנחנו משקיעים ומפתחים מערכות הגנה אבל כל זה לא שווה ללא יכולת האזרחים למגן את עצמם בבתיהם. מטרתנו להאיץ את מיגון היישובים אף מעל שבעה ק"מ ובכלל לחשוב על תוכנית לאומית למיגון הערים. המשימה שלנו ושל ח"כ נירה שפק לוודא שהדברים האלה מיושמים ועל כל המשרדים להביא תוכנית יותר מקיפה. לא עשינו מספיק וצריך לקדם את זה".

יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ נירה שפק, אמרה: "צריך לתת מענה ופיצוי מהיר לתושבים. אנחנו על שעון חול וככל שנספיק יותר נציל יותר חיי אדם. ממבצע 'שומר החומות' גילינו מה שנכתב בדוח המבקר משנת 2020 לא יושם, יש כשלים שרובם לא טופלו. לכ-2.5 מיליון תושבים בישראל אין מיגון תקני בסמוך למקום מגוריהם. תוכנית שנתית לא גובשה ולא הוקצה לה תקציב. מקלטים ציבוריים סמוך לקו הגבול אינם כשירים ואין תנאים פיזיים נאותים לשהות בהם. תוכנית הפינוי של קריית שמונה ושדרות וישובים בקווי העימות לא הושלמו. פעלנו במספר נושאים - הכנת תוכנית פינוי יישובים, דגש על הסברה של פיקוד העורף לאוכלוסייה, כיתות כוננות, מוסדות רווחה, מרכזי החוסן, כבישים תשתיות כאשר נושא בעלי החיים שעדיין שלא הספקנו לטפל בו".

תמיר עידאן, ראש רשות מועצה אזורית שדות נגב: "בעניין הפינוי היו שתי בעיות, קיבלתי אישור לפנות יישובים צמודי-גדר בלבד ולא יכולנו לתת מענה ליישובים רחוקים יותר. בנוסף, הפינוי הצבאי עליו מדברים עדיין לא סגור וברור עד הסוף, אין חוזים נצורים וברורים לאן כל יישוב מפונה ועוד. קשה מאוד לפנות מעכשיו לעכשיו וצריך להתייחס לזה. יש מספר רשויות שאין בהם מרכזי הפעלה בגלל העדר תקציב. בסוף המבצע יש ירי מסיבי ולכן לפני הפסקת האש צריך להנחות בצורה מסודרת את התושבים להיכנס כבר למרחבים מוגנים. עשינו זאת באופן עצמאי ולא הגיע מפיקוד העורף. יש לתת מענה לנושא המיגון של מבני הציבור שעדיין אינם ממוגנים".

אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב: "תוכנית ההפוגה עבדה טוב במהלך המבצעים האחרונים. בנושא הפיצויים צריך לפעול שזה יצא לפועל לכל מי שאסור היה לו לצאת לעבודה ולעסקים. אסור לתת לאנשים להרגיש שמושכים אותם ושהם נשארים מאחור"

יורם לרדו, ראש רשות החרום הלאומית (רח"ל): "התחושות משומר חומות היו לא טובות. מלכתחילה חשבנו לתת לראשי המועצות את הכלים, כי הם מכירים את האוכלוסיות שלהם. אחד הדברים החשובים הייתה ההחלטה מתי העיתוי של הפעלת תוכנית הפינוי. ראשי המועצות לקחו חלק עם חוזים נצורים תוך תגבור האתרים ולמדנו לעבוד עם התקשרויות ותוך כדי ימי המבצע. בין פיקוד העורף לרח"ל לא היו פערים לאומיים בתחום המשק והאספקה הייתה סדירה. על-פי התאמה יישובית וקהילתית נבנתה ותוקצה תוכנית להוצאת יישובים לריענון, סה"כ יצאו כ-8,000 מתושבי העוטף ושדרות. המלצתנו לעגן את תוכנית 'משב הרוח' בתוך החלטת הממשלה".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, ציין את חשיבותו של הדיון ואמר: "יישר כוח על כל העשייה. יש כמה נושאים שצריך לטפל בהם. יש דיונים במליאה ובוועדת הכספים. לא בטוח שנצליח להכניס את הנושאים הללו ללא בסיס תקציבי וכלכלי אבל נעשה את המקסימום לטפל בהם".

תא"ל לירון דונל, רמ"ט פיקוד העורף, הסבירה בדיון כי "היה ניסיון לאזן בין שגרת חרום, הצלת חיים ותפקוד המשק. בימים אלו, צה״ל בלמידה של המערכה ועל כן נעשית הפקת לקחים ואיסוף נתונים על אודותיה. ממה שניתן לראות את הנתונים: 952 שיגורים לעבר ישראל ו-24 נפילות בשטח בנוי. מניתוח ראשוני של הנתונים, מוקד המטחים היה על שדרות ואשקלון. האוכלוסייה פעלה באופן אקטיבי, נשמעה להנחיות. ניכר כי עיקר הפציעות היו בריצה למרחב המוגן. מבדיקה שלנו, הייתה עלייה משמעותית בכניסות לפורטל החרום הלאומי, שימוש ביישומון פיקוד העורף ומכאן חלה ירידה בכמות השיחות למוקד 104. היא הוסיפה בהקשרי המיגון כי "במהלך המבצע נפרשו 26 מיגוניות בדרום, במיקוד העיר אשקלון. וציינה כי המלצות הפיקוד היא יצירת תוכנית בהקשרי מיגון העורף לטווח של עד 20 קילומטר מרצועת עזה. ותוכנית רב-שנתית שנועדה להקיף ולטפל במרכזי ההפעלה בדגש על עצמאות וריבונות הרשות לתפעול בעת חרום".

אילן ברוש, מנהל אגף חרום, משרד הרווחה: "יש לתת לראש הרשות לפעול להפגה של תושבים גם ביישובים שמעבר למה שנקבע. לגבי סוגיית אזרחים עם צרכים מיוחדים, הפעלנו את מרכז החרום ואלה פונו לפי בקשת הרשויות. הטיפול היה מסודר ונכון. המשרד תיקצב 2.4 מלש"ח לצורך מענים למחלקות הרווחה ברשויות עד 40 ק"מ". אלי מועלם, ראש אגף חרום, משרד הפנים: "אסור לבטל את התוכנית הצבאית ויש לחדד ולחזק את תוכנית הממשלה של 'מלון אורחים' להתמודדות עם אירועים עתידיים".

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול, התייחס אף הוא למיגון המבנים והוסיף: "חייבים לתת מענה להכשרת והכנת הדרכים והכבישים הצדדיים".

איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון, אמר כי לדעתו יש לחשוב ולאפשר לתושבים שלא יצאו להפוגה גם השבוע, לאחר סיום המבצע לצאת ולהתרענן. יו"ר ועדת המשנה, שפק, אמרה כי: מדובר בנקודה חשובה. יש אנשים שצריכים את זה יותר מאוחר וצריך לאפשר להם. אנשים שלא יצאו מסיבות שונות, טיפלו במשקים, חקלאים, רכזי ביטחון ועוד. ושאלה האם יש תקציב ואפשרות כן לאפשר לאלה שרוצים לצאת לריענון?" בתגובה אמר ראש רח"ל, לרדו: "כי רציונל התוכנית הנוכחית מדבר על צורך מבצעי. פינו בזמן שלא ניתן לנהל אורח חיים סביר בין 0 ל-4 ק"מ מהגדר. לנושא המשך יציאה להתרעננות, צריך למצוא פתרונות אבל אי-אפשר במסגרת התוכנית הקיימת".

דן נימני, רפרנט ביטחון באגף התקציבים של משרד האוצר, אמר כי "הוקצו 320 מלש"ח לטובת תוכנית מיגון לעיר אשקלון והעברת הכסף נמצאת כרגע על שולחנה של ועדת הכספים". היו"ר שפק: "זה לא נותן מענה. האם יש התייחסות לנושא שדיברנו על מתן אפשרות להתרעננות גם אחרי לחימה. אני מבקשת לבחון את הנושא הזה".

נועה חסדאי, מנהלת חמ"ל משרד הבריאות: "אנחנו מפעילים חמ"ל 24 שעות ובמהלך כל השנה. באירוע הזה בית חולים ברזילי עבר ב-3 באוגוסט עבר אימון מטה משגרה לחרום וזה סייע להתארגנות במהלך המבצע. רמת הכוננות עלתה בכל מוסדות הבריאות לפי סט הנחיות מאוד מסודר. עקב האכילס הם פערי המיגון למשל כאשר צריך לנייד חולים למקום אחר כדי לקבל טיפול". שפק: "איך דואגים לכך שעובדים חיוניים כמו רופאים, אחיות והמערכת הרפואית נותנת מענה לתושבים שצריכים טיפולים שונים? למשל פתיחת חמ"לים רפואיים להתייעצות עם רופאים בזום והנגשת שירותים רפואיים שוטפים". חסדאי, משרד הבריאות: "השירות המשיך להינתן והם פעלו במקום מה שנסגר בגלל הצורך ומענה להתגוננות . היה תגבור שירותים רפואיים בטלפון ובזום יחד עם המשך טיפול בחולים ששוחררו לבתיהם והיו צריכים המשך טיפול. נפתחו קווים לסיוע נפשי טלפוני בקופות החולים, סרטונים על התמודדות נפשית בחרום נערכו פניות יזומות למטופלים מוכרים. סה"כ יש ירידה במספר נפגעי החרדה בבתי החולים".

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון, אמר: "הייתי שמח שגם אשקלון הייתה מקבלת תוכנית להפוגה, לפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ואוכלוסיות שונות". הוא הצר על נושא תוכנית המיגון ותקצובה וציין: "היינו אמורים לקבל 320 מלש"ח שגם כך נותן מענה ל 60% מיגון. וזה מעט עם יישום ארוך מדי. לטענתו, "אשקלון לא מקבלת כלום. מדברים רק על יישובי העוטף. המדינה צריכה להתעורר ולקבל החלטות קונקרטיות לאשקלון". "קיבלנו 8 מלש"ח ממשרד הביטחון כדי לשפץ מקלטים ציבוריים. זה לא הגיוני, יש פערים. יש 164 אלף תושבים ואתם צריכים להסתכל להם בעיניים. כל מבצע ניתן גיבוי מצד תושבי העיר אבל הזלזול חייב להיפסק. אם יהיו פה מאות הרוגים מישהו יצטרך לשלם את המחיר על זה". לדברי ראש העירייה, הוא צריך לקצץ מהרווחה, מהקייטנות ומהתקציב העירוני כי העיר לא מקבלת דבר. יו"ר ועדת המשנה, ח"כ שפק, בתגובה: "אנחנו רוצים לשמוע ולהבין את הדברים ולטפל בהם. יש דברים שנעשו וזה לא מספיק. מנכ"לית משרד ראש הממשלה אמרה לי שהיא מקדמת בעדיפות תוכנית לעיר אשקלון. המצב לא טוב ומה שנתנו הוא פלסטרים והוא לא מספיק. אני מקווה שכל מי שפה שמע את האמירות הלגיטימיות שלך".

טליה לבנון, מנכ"ל הקואליציה לטראומה: "יש 800 מטופלים במרכזים ובתוך יומיים היו 160 מטופלים שקיבלו סיוע. אנו צופים שכאשר יסתיים החופש הגדול יהיה גל של פניות ואנחנו נערכים לכך. הורים צעירים פנו לקבל עזרה איך מתווכים את הדברים לילדים ואלה שחוו זאת פעם ראשונה. הייתה התמודדות עם נושא העולים החדשים שלא היה פשוט להגיע אליהם כגון: עולים מאוקראינה, והמשך הטיפול בסוגיית העובדים הזרים שנמצאים במקום".

מיכל קלה בן חמו, ראש אגף ביטחון, משרד התחבורה: "יש לנו תהליך מוסדר ומובנה, יש הערכות מצב רציפות. אנחנו נותנים מענה לכל נושא הנמלים ומענה לסוגיית התחבורה ציבורית בתיאום עם פיקוד העורף. אנחנו עושים הכל שהתחבורה הציבורית תפעל כסדרה ומשתדלים להיכנס לכל הצירים האפשריים. התעופה האזרחית פעלה כסדרה". שפק ציינה כי "קווים לא יכלו להיכנס ליישובים ומדובר במרחב כפרי. מי שרצה לעבוד לא יכול לצאת. הייתה דרישה לשאטלים. תעשו חוזים נצורים לשאטלים ייעודיים אני מבקשת שתעשו זאת. גם בנושא הכבישים הצדדיים יש לטפל, יש צירים שנוסעים בהם גם באופן יום יומי".

ח"כ ולדימיר בליאק: "ביום חמישי בוועדת הכספים נערוך דיון מבחינת הפיצויים. מס רכוש כבר ביצע הערכת נזק ברוב המקומות. אני שמח שמנכ"לי המשרדים אשרו שמהיום שהחלו המגבלות לפני המבצע אושר שיתחילו לשלם פיצוי בשל ירידה עסקית והפסד ימי עבודה וכדומה".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ בן ברק, ויו"ר ועדת המשנה, ח"כ שפק סיכמו את הדיון. בן ברק: "עלו מספר דברים שצריכים לטפל בהם והם יטופלו. הדרכים העוקפות שנותנות מענה גם בחרום צריכים להיות מטופלות. מיגון העורף, אנחנו חייבים לייצר תוכנית לאומית כך שבכל בית בישראל יהיה ממ"ד. אין לנו ברירה! אשקלון צריכה לקבל תוכנית לאומית ייחודית, היא לא עוטף אבל היא מאוימת והיא עיר גדולה וחשובה".

שפק: "כשהתחלתי בתפקיד, הייתה לי בטן מלאה בכל נושא המוכנות של העורף. הייתה לנו שנה שלמה וסה"כ היום אני יכולה לומר שהמבנה היום הוא מבנה טוב וצריך לחזק ולשפר אותו. חייבים שהכל יהיה ממוגן ולראות מה הפערים על-מנת ליצור רציפות תפקודית. משרד האוצר צריכים לבוא עם תשובות ולתת מענה בנוגע לתקציבים הנדרשים. בסוף, אורך הנשימה שלנו יוכתב על-ידי האזרחים והרשויות המקומיות וחוסנם הוא קריטי. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה צריך להמשיך ולתת ענה לכל הסוגיות הללו".

תאריך:  09/08/2022   |   עודכן:  14/08/2022
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר ליבשטיין / Ofir Libshtein   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel   תומר גלאם / Tomer Glam 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ל-2.5 מיליון תושבים אין מיגון תקני ליד הבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון פנה (יום א', 7.8.22) לוועדת ההסכמות בכנסת בראשות ח"כ בועז טופורובסקי ויריב לוין בבקשה לאשר קיום דיון דחוף על סיוע לעסקים ושכירים בשדרות, אשקלון ויתר יישובי עוטף עזה.
07/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בקרוב ייערכו בחירות מקדימות (פריימריז) בארבע מפלגות, שתיים בימין ושתיים בשמאל. למודי ניסיון מהבטחות פוליטיקאים, שבדרך כלל נשארות על הנייר, הכלי היחידי שנותר בידי המתפקד הנבוך ומתלבט למי להצביע הוא מבחן העשייה.
29/07/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
ועדת העבודה והרווחה תיקנה (יום ד', 27.7.22) את צו הביטוח הלאומי לסיווג מבטחים וקביעת מעבידים. בשנתיים האחרונות נחשבו כ"שכירים" עובדי הבמה בתעשיות הקולנוע והטלוויזיה. התיקון הנוכחי מבטל סיווג זה - לבקשתם ובהסכמת האוצר והביטוח הלאומי.
27/07/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 25.7.22) שינויים והעברות בתקציב המדינה לשנת 2022. השינויים כוללים תקצוב בסך כ-13 מיליון שקל לבית הנשיא, שמיועד עבור תגבור הוצאות שוטפות, שלא היו ידועות בעת קביעת התקציב.
25/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החינוך אישרה את בקשת שרת החינוך להעלות את תשלומי ההורים עבור ביטוח תאונות אישיות לתלמידים ב-21% נוספים
24/07/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il