|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
איריס ושאול אלוביץ, ז'ק חן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אלוביץ: לבטל את כתב האישום נגדנו בתיק 4000

שאול ואיריס אלוביץ טוענים להגנה מן הצדק, בשל מה שהם מתארים כהתנהגות שערורייתית של המשטרה והפרקליטות - הן בחקירה והן בניהול המשפט טוענים שהחוקרים יצאו מתוך הנחה שהם אשמים והתעלמו מראיות מזכות
10/08/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ מבקשים (יום ד', 10.8.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את כתב האישום נגדם בתיק 4000 בנימוק של הגנה מן הצדק.לדבריהם, "הגשת כתב האישום וניהול ההליך הפלילי נגדם עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

אלוביץ סבורים, כי כבר כעת יכולים השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם - על סמך הראיות שבפניהם - להגיע למסקנה שאין מקום להמשיך ולנהל את המשפט נגדם. לדבריהם, הטענות המובאות בבקשה זו הן רק הפגמים המרכזיים בהתנהלותה של הפרקליטות; ואם בקשה זו תידחה, הם עשויים לטעון בהמשך הדרך לאכיפה בררנית - העמדתם לדין אל מול אי-העמדה לדין של אחרים שמעשיהם היו דומים.

חקירת פרשת 4000, נאמר בבקשה, "נוהלה באופן פסול ושערורייתי,
המנוגד באופן בוטה וחריג לעקרונות בסיסיים של הגינות, צדק וחתירה אחר גילוי האמת". ואילו ניהול התיק בידי הפרקליטות "עומד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית". החקירה נוהלה במה שמכנה ההגנה "ראיית מנהרה", דהיינו: התמקדות אך ורק בתזה המרשיעה והתעלמות מכל ראיה אחרת. החוקרים לא חיפשו את האמת אלא יצאו מתוך הנחה שהחשודים אשמים; השוטרים והפרקליטים המלווים אימצו ללא היסוס כל ראיה שסייעה לתפיסה המוקדמת ודחו ללא בירור אמיתי כל ראיה אחרת.

גרסתם של הנחקרים נגבתה על בסיס ראיות חסרות וסלקטיביות, טוענים אלוביץ, וכך הם לא עומתו עם מלוא חומר הראיות ולא הוצגו להם ראיות מזכות. מדובר בנזק שלא ניתן לתקן, שכן ההגנה אינה יכולה לתפוס ראיות ולחקור עדים. ההגנה ממשיכה וטוענת:

"התפיסה המוקדמת בדבר אשמתם של החשודים, לצד להיטות היתר של רשויות האכיפה, גרמה לחוקרים גם לחצות את גבול המותר והלגיטימי. כלפי החשודים הופעלו אמצעים דורסניים שמקומם לא יכירם במדינת חוק. כך בהליכים הקשורים לאיסוף ראיות, בהליכי מעצר, בשטף בלתי פוסק של הדלפות פוגעניות ומגמתיות במהלך החקירה והמשפט, בתפיסת רכוש בניגוד לחוק ובאופן משפיל, בתרגילי חקירה אסורים ומזעזעים, בהתערבות במרחב הייצוג שבין חשודים לסנגוריהם, באיומים ובתנאי מעצר וחקירה קשים באופן מכוון. אלה ננקטו ניסיון להפעיל על החשודים לחץ ולהביאם בדרך פסולה לספק לחוקריהם, בכל מחיר, ראיות מפלילות כלפי החשודים עצמם וכלפי אחרים.

"לא מדובר במופע חריג או במספר אירועים חריגים שאין קשר ביניהם. חומר החקירה מגלה מאמץ ניכר, מתוכנן, מנוהל ומשולב זירות העולה כדי שיטה מכוונת לשבור את רוחם של חשודים ועדים.
המטרה - הפללתם של החשודים - קידשה, למרבה הצער, את האמצעים שהופעלו לשם כך. לדאבון הלב, התנהלות שערורייתית שמקורה בלהיטות יתר שהובילה לראיית מנהרה ולהטיית אישוש מסוכנת, מצאה את ביטויה החמור, החוזר ונשנה, גם בניהול המשפט על-ידי המאשימה.

"...התנהלותה השערורייתית של המאשימה בכל אחד מהאירועים הללו מעוררת תחושה קשה. היא חצתה באופן מובהק את גבולות המותר בחקירה פלילית ובניהול המשפט. הצטברותם של האירועים מבהילה. היא עולה כדי מסה קריטית הפוגעת באופן חמור, קיצוני ובוטה בזכויות המבקשים ומקימה עילה לביטול כתב האישום משיקולי הגנה מן הצדק".
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / טענה מקדמית להגנה מן הצדק
שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ מבקשים לבטל את כתב האישום נגדם בתיק 4000 בטענה להגנה מן הצדק בשל התנהלות שערורייתית של המשטרה והפרקליטות

"החוקרים שיבשו הליכים"
פילבר. לא אפשרו לו להסביר [יונתן זינדל, פלאש 90]

הבקשה כוללת למעלה מ-200 עמודים של נימוקים משפטיים ותיאורים מפורטים של הכשלים שלטענת אלוביץ מצדיקים את קבלת הבקשה. כמה מן הבולטים שבהם:

  • החוקרים סירבו לאפשר לשלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ועד מדינה בתיק, להסביר שפעולותיו מול בזק (אז בשליטת אלוביץ) היו שגרתיות ותקינות. התזה המרכזית בכתב האישום הוא, שבנימין נתניהו הורה להעניק לבזק הטבות תמורת הסיקור החיובי באתר וואלה.

  • החוקרים התעלמו מראיות המלמדות שמנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה, התערב בתכני האתר לא רק לטובתו של נתניהו אלא גם לטובתם של רבים אחרים ובהם יריביו הפוליטיים.

  • החוקרים שיבשו הליכים כאשר ניסו לשכנע את ניר חפץ, לשעבר דובר משפחת נתניהו ועד מדינה בתיק, שפגישה בין שאול אלוביץ לבין נתניהו התקיימה מוקדם מכפי שתיאר בעדותו.

  • החוקרים לא הציגו לפילבר חומר חקירה רב בנוגע למועד "פגישת ההנחיה" הנטענת, בה לטענתו הורה לו נתניהו להיטיב עם בזק, ואשר סתרו את המועד בו נקב.

  • המשטרה תפסה בצורה פסולה וכוחנית את רכושם של בני הזוג אלוביץ, מהלך עליו ספגה ביקורת קשה מבית המשפט העליון - דבר המלמד על להיטות היתר של החוקרים ועל "התנהלות שניטלו ממנה ממדים של הגינות ואנושיות".

  • המשטרה ביצעה שוב ושוב פעולות חקירה אסורות והשתמשה בשיטות בלתי הוגנות, "ברוטליות ובלתי אנושיות, אשר פגעו בצלם דמות האדם של הנחקר". החוקרים התעלמו ממצוקותיו הרפואיות של חפץ, כולל מסכנות חיים, סירבו לאפשר לו לראות רופא ואף לעגו לו; אם אף קשרו בין התנהגותם לבין סירובו למסור גרסה. הם גם מנעו ממנה שינה, קרוב לוודאי כדי לשבור אותו, וחקרו אותו כאשר הוא מצוי ברעב כבד.

  • "בני הזוג אלוביץ עברו התעללות של ממש. כזו אשר אף הביאה, למרבה הצער, מלבד הפגיעה האנושה בזכויותיהם הבסיסיות ביותר, גם לפגיעה קשה ביותר במצבו הבריאותי של המבקש [שאול אלוביץ]".

תרגילי חקירה ופרשת המסרונים
חפץ. השתמשו במקורבת [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

  • החוקרים ביצעו תרגילי חקירה פסולים תוך שימוש במקורבת לחפץ, במטרה לרמוז לו שישתמשו בה כדי להרוס את חייו המשפחתיים אם לא ישתף פעולה, ולשם כך אף עיכבו אותה וביצעו חיפוש בביתה ללא כל סיבה.

  • החוקרים ביצעו תרגיל חקירה במהלכו ניסו להוביל את אור אלוביץ לשכנע את אביו להחליף את עורך דינו, ובכך התערבו בצורה פסולה בייצוגו המשפטי - בתקווה שהדבר יגרום לו להפוך לעד מדינה נגד נתניהו. לחץ דומה ומאותה סיבה הופעל גם על חפץ.

  • הפרקליטות העבירה להגנה בצורה חלקית בלבד את תיעוד חקירותיו של פילבר, תוך שחסרים בו חלקים קריטיים, במיוחד על השיחות שקדמו להסכם עד המדינה עימו. התביעה טענה, כי אין תיעוד מלא של שיחות אלה. גם חפץ העיד על תשאולים עימו שלא תועדו.

  • פרשת המסרונים בין נציג רשות ניירות ערך, ערן שחם-שביט, לשופטת רונית פוזננסקי-כץ בנוגע למעצרם של אלוביץ בתיק בזק, מלמדת שההליך היה הצגת תיאטרון.

  • איריס אלוביץ הוחזקה לאחר מעצרה בתנאים בלתי אנושיים, החוקרים הפעילו עליה לחץ בלתי חוקי ואיימו עליה שמעצרה יוארך באותם תנאים קשים - למרות שלא היה צידוק חוקי להארכת המעצר.

  • הפרקליטות לא העבירה להגנה אלפי התכתבויות של ישועה, אותן גילתה ההגנה במקרה ואשר הוכיחו שהוא העניק סיקור חיובי לגורמים פוליטיים ועסקיים רבים. הפרקליטות גם לא חקרה אותו על חומר זה, העומד בסתירה לתזת ההיענות החריגה לדרישותיו של נתניהו.

  • הפרקליטות מסרה להגנה תמלולים משובשים קשות, כאשר הקטעים המשובשים או החסרים משנים מהותית את התמונה ופועלים לטובת אלוביץ. היא גם לא העבירה להגנה את כל התיעוד בנוגע למו"מ עם פילבר.

"הדלפות מגמתיות ובלתי פוסקות"
ישועה. אלפי תכתובות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

  • התביעה אפשרה לכמה מן העדים מטעמה, ובהם פילבר, למסור לבית המשפט עדויות שהיא ידעה שאינן נכונות ואשר נסתרות ממלוא חומר הראיות שבידיה.

  • הפרקליטות הפכה את מפגשי הרענון עם חלק מן העדים ערב עדויותיהם להשלמות חקירה ומקצי שיפורים, למרות האיסור לעשות זאת. הדבר בלט במיוחד בעניינו של ישועה.

  • הפרשה אופיינה ב"הדלפות מגמתיות ובלתי פוסקות של חומרי חקירה מצד גורמי האכיפה ופרסומים חריגים בהיקפם ובתדירותם, חלק גדול מהם שקרי, אשר יצרו 'אווירה ציבורית עוינת' ו'שפיטה מוקדמת' של המבקשים". בכך ניסו גורמי אכיפה "להשפיע באופן פסול על מקבלי ההחלטות, על עדים ועל שופטים". המדליפים ביקשו "לטעת בראשם [של השופטים] מסקנה אחת ויחידה, בעוד הראיות מצביעות על תרחישי חפות רבים". ההדלפות בוצעו מתוך חומרים שהיו רק בידי הרשויות ובתזמונים מכוונים, והן נמשכות בזמן המשפט.

  • המשטרה השתמשה שלא כדין ברוגלה פגסוס במהלך חקירת התיק, כאשר שאבה מן הטלפון של פילבר מידע מאוחסן בעוד בית המשפט התיר רק האזנות סתר עתידיות.

"רדיפה והתעמרות במבקשים"
"החוקרים לא בחלו באמצעים" [צילום: פלאש 90]

בסיומה של הבקשה נאמר כי מדובר בצבר חסר תקדים של פגמים, המחייב לבטל את משפטם של אלוביץ. "החקירה זוהמה למן ההתחלה. החוקרים לא בחלו באמצעים והפעילו כלים דורסניים כלפי המבקשים וכלפי עדים וחשודים אחרים. בוצעו בחקירה פעולות ותרגילי חקירה פוגעניים ואסורים; נתפס רכושם של המבקשים בניגוד לחוק; נעשה שימוש פסול בכלי המעצר ובבני משפחה לצורך שבירת רוחם של נחקרים; נחקרו חשודים בתנאים קשים ביותר בניגוד לדין; נעשתה חדירה קשה למרחב הייצוג של חשודים; הופעלה כנגד המבקשת ועד מדינה מרכזי תוכנת רוגלה בניגוד לחוק ונעשה ניסיון להסתיר ולטשטש את עקבות השימוש האסור בה; כנגד הנאשמים נערך משפט שדה
בכיכר העיר שניזון ולובה, משך כל שנות החקירה והמשפט, בתדרוכים ובהדלפות בלתי פוסקות של רשויות אכיפת החוק; גורמי החקירה הסתירו חומר חקירה מהותי מרשויות התביעה, מההגנה ומבית המשפט.

"...המאשימה [הפקליטות] כשלה בפיקוח ובבקרה על חוקרי המשטרה ועל מהלכי החקירה הפסולים. גם היא לקתה באותה להיטות שסימאה את עיניה והביאה אותה, כשהיא לכודה בראיית מנהרה ולוקה בהטיית
אישוש חריפה, להותיר על רצפת חדר העריכה כל טענה, כיוון חקירה וראיה שלא הסתדרה עם תזת האשמה. בתורהּ, העתיקה המאשימה את זירת החקירה המזוהמת לאולם המשפט. היא הוסיפה ופגעה בזכויותיהם של המבקשים בכך שלא גילתה להם חומר חקירה מהותי; בהצגת טענות ומסד ראייתי חסר ומטעה לבית המשפט באמצעות עדיה; ובקיום השלמות חקירה אסורות בראיונות עדים. מי מנציגי התביעה, תדרך והדליף ללא הרף ותרם למשפט השדה שנערך למבקשים בכיכר העיר.

"סוג הפגמים בהם מדובר, היקפם, עוצמתם והצטברותם, עולה כדי התנהגות שערורייתית שיש בה משום רדיפה והתעמרות במבקשים. מדובר בהתנהלות בלתי נסבלת, חריגה ויוצאת דופן בחומרתה, אשר מחייבת את קבלת הטענה להגנה מן הצדק גם לפי המבחנים המחמירים ביותר שנהגו בעבר ושהוצעו ונדחו בהצעת התיקון לחוק. מקל וחומר, ניתן לקבוע שהתנהלות שערורייתית זו עומדת בסתירה לעקרונות של צדק והגינות משפטית, על-פי המבחן הנוהג היום... בנסיבות קיצוניות אלה שהוכחו, המשך ניהול ההליך הפלילי, יהפוך את ההגנה מן הצדק לפלסתר. לא רק שהוא סותר את תחושת הצדק וההגינות, אלא שהוא יפגע באמון הציבור במערכת כולה, אשר תיתפס כמי שעמדה מנגד נוכח ההתנהלות השערורייתית שאפיינה את הליך החקירה והמשפט".

הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד ז'ק חן, שי אילון, נעה פירר, יהל דאר ושניר כלימי.

תאריך:  10/08/2022   |   עודכן:  10/08/2022
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלוביץ: לבטל את כתב האישום נגדנו בתיק 4000
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מנחם צנדל
11/08/22 00:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
מה הבהילות שאחזה בפרקליטות הסובלת מאמון נמוך ביותר בציבור, דווקא ביום בו ראש הממשלה וראש האופוזיציה נפגשים לראשונה, ביום בו הסולידריות הישראלית והערבות היהודית מנסות לשקם את הסדקים המתרחבים שנפערו בהם. מה בער לפרקליטות ביום האבל על חורבן בית המקדש השני, חורבן המיוחס לשנאת חינם, לפרסם את ההודעה החוצה את העם?
היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, אישרה למשטרה לחקור את איש התקשורת אלי ציפורי, הפועל למענו של בנימין נתניהו, בעקבות תלונתה של הדס קליין ולפיה הוא מטריד אותה בעיצומה של עדות בתיק 1000.
07/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
הדס קליין, עדת המפתח בתיק 1000 (תיק המתנות) נגד בנימין נתניהו, נתונה למתקפות בוטות והיא חשה מאוימת ומוטרדת. כך טוען בא-כוחה, עו"ד גיורא אדרת, במכתב ששיגר בתחילת השבוע ליועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה. קליין מצויה בעיצומה של החקירה הנגדית בידי סניגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, אשר תתחדש לאחר הפגרה (6.9.22).
03/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שיקולים אתיים הם חשובים אך צריך לראות את התמונה הכוללת ולהשוות על-פי מבחן התוצאות את מעשיהם של פוליטיקאים, מחוקקים ורשויות. כך זלנסקי יכול להתקרבן עד מחר שרוסיה תוקפנית, והיא אכן תוקפנית, ופלשה לאוקראינה בניגוד לכל האמנות וההסכמים. הרי שאם היה חכם כמו לי קוואן יו, מנהיג סינגפור, היה מצליח לתמרן בהצלחה הליכה בין הטיפות, כפי שלי עשה בין סין הקומוניסטית שניסתה להשתלט על הרוב הסיני, בין מלזיה ואינדונזיה המוסלמיות ולהביא את מדינתו בשלום ובשגשוג לליגת העל, במקום להמיט אסון כפי שזלנסקי עשה.
01/08/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
יאיר נתניהו ישלם 310,000 שקל לעורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי. כך קובע (31.7.22) בית המשפט המחוזי בתל אביב, בדחותו את ערעורו של נתניהו על קבלת התביעה נגדו בשל העדר כתב הגנה.
31/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il