|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

כ-150 אלף איש הגיעו לעצרת השמאל בכיכר רבין

פרס: לחזק הבית הישראלי <br>משוחרר משטחים כבושים

"ניתן להפוך את ציר פילדלפי לאזור תעשיה"; כותרת ההפגנה: "יוצאים מעזה - מתחילים לדבר"; עמי איילון, לשרון: לנקוט הליך מדיני, אחרת לא תהיה ראש ממשלה
15/05/2004  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   תגובות

רנית נחום הלוי
ח"כים מהימין מוחים על הפגנת השמאל בכיכר רבין

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שמעון פרס, קרא אמש (יום שבת, 15.5.04) לראש הממשלה, אריאל שרון, להשתחרר מהימין הקיצוני ולפעול למען השלום.

"אל לנו להיות מדינת אין אונים, ממשלת בובות הפועלת אחר חלומות הימין הקיצוני", אמר פרס, בנאומו בעצרת השמאל שנפתחה ב-20:00 בכיכר רבין.

עצרת השמאל נפתחה בדקת דומייה לזכרם של 13 חיילי צה"ל, שנהרגו השבוע ברצועת עזה. בעת פתיחת העצרת היו במקום כ-100 אלף איש - כפול מהיעד שהציבו מארגני העצרת (מול כ-50 אלף מתפקדי הליכוד, שאמרו לא להינתקות). בהמשך העצרת הגיע מספר המשתתפים לכ-150 אלף איש.

ח"כ פרס פתח את דבריו בעצרת, באיחולי החלמה לחיילים הפצועים ודברי ניחומים למשפחות 13 החיילים שנפלו השבוע ברצועת עזה.

"ידידי, ממשלת אחדות ללא מדיניות לא דרושה היום לישראל, דרושה אחדות. המטרה שתביא אחדות למדינת ישראל, למען עתידה. הערב, כתמיד, אנו מאוחדים סביב צה"ל, צבא שאין בו ימין ושמאל. הצבא של כולנו, צבא שאת חייליו וקציניו כולנו אוהבים למען שלום כולם אנחנו מתפללים. נישא ברכה מערב מרגש זה לכל חייל וחיילת שישובו בשלום הביתה".

מיד לאחר דברים אלו הכריז ח"כ פרס: "העצרת הזו אינה עצרת השמאל, אלא עצרת של הרוב". פרס התייחס לדברי שר הביטחון, שאול מופז, שקרא השבוע ליזום תוכנית מדינית, ולדברי שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, שטען השבוע שיש פרטנר בצד הפלשתיני. "שלום לך, שאול מופז, וברוך הבא טומי לפיד", המשיך פרס.

על דברי ראש הממשלה בשבועות האחרונים, כי תנועת הליכוד היא התנועה הגדולה ביותר, והכרעת מתפקדיה היא הכרעת הרוב, השיב פרס: "יש כאן הערב פי 4 מכל מצביעי הימין הקיצוני, הרוב של החולמים על שלום. זו עצרת הנושאת את רצונם של 5 מיליון ישראלים מול 60 אלף מצביעי ליכוד".

פרס הוסיף: "80% מעמנו רוצה שלום, אחוז אחד מנסה לחסום את זה. לא ניתן להם. באנו לומר הערב: 'האחוז האחד והיחיד הזה לא ישלח אותנו בחזרה אל המלחמות, אל נתיב הדמים. אתם הרוב בעם. אתם שמוכנים להגן על הבית, אתם לא נולדתם לצאת למלחמות. זה הרוב הרוצה לשוב הביתה בשלום, כדי לחזק הבית הישראלי המשחורר מהשטחים הכבושים. הבית שיקטין את העוני ויתקן העוולות החברתיות, הבית שיחדש עלייה וקליטת עולים. זה הבית שיאפשר לצה"ל להגן על גבולות ישראל לפני שלישראל יהיו גבולות".

"אין לנו ואסור לנו להיות מדינת אין אונים. אסור לקיים ממשלת בובות הפועלת אחר חלומות הזויים של ימין קיצוני. אנו זקוקים לממשלה שתבטא את רצון העם ותפעל למען עתידו. כן להילחם בטרור ולהכות בו, אך כן לפנות את רצועת עזה וציר פילדלפי. אפילו שרון יודע שיש פתרון לציר פילדלפי, פתרון מצרי-ישראלי-פלשתיני שיעזור להפוך את האזור המסוכן לאזור תעשייה בסיוע וליווי אמריקני. גם הפלשתינים וגם מצרים מסכימים לכך וניתן לעשות את זה"

"יש עם מי לדבר. עם אבו מאזן אתמול ואבו עלא היום. שניהם נגד הטרור ובעד שלום עם ישראל. אבו עלא יכול לפעול אם נאפשר לו לפעול ונאפשר לו. אין לדחות וחובה להכריע. זו לא עצרת של שנאה ואופוזיציה, זו לא עצרת של מחאה, אלא עצרת של אחדות, של תוכנית של עצה טובה לכל הבאים לקראת הבאות. זו עצרת להורדת החסם לחידוש התקוה".

"כולנו, ביחד, עלינו למלא חובה קדושה כדי להציל את ישראל ולהניעה לעבר הביטחון והשלום. בזכותכם שבאתם לכאן הערב, בזכות מאבקכם ומסירותכם שיימשכו מהערב והלאה. בזכות האמהות התולות בנו תקווה, האבות החולמים על ימים טובים יותר, ברצונכם נהפוך את הרוב בעם לרוב בכנסת ולרוב בממשלה. הרוב שיוציא אותנו מהקיפאון האוממל של הממשלה הנוכחית. ביחד וקדימה וישראל צודקת וחזקה, ישראל של ביטחון ושלום".

עמי איילון: שלושה קווים אדומים;
ח"כ פרץ: ארץ גזירה היא עזה

ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, שהיה בין ראשוני הנואמים, קרא לפנות מיידית את עזה. הוא הבטיח לממשלה תמיכה, אם תבוצע תוכנית ההינתקות. איילון קרא לראש הממשלה אריאל שרון לנקוט לאלתר במהלך מדיני. אם לא, לא תהיה ראש ממשלה, אמר.

איילון נקב בשלושה קווים אדומים במו"מ עם הפלשתינים:

- פלשתינים לא ישובו לבתים בשטח מדינת ישראל;
- מדינת פלשתין לא תסכן ביטחונית את ישראל;
- לא תהיה מלחמת אחים בישראל.

איילון קרא למשתתפי העצרת וגם לאזרחים נוספים המזדהים עם מטרות השמאל, לפעול עכשיו כדי להשפיע לקידום השלום עם הפלשתינים. כל אחד צריך לעשות, אמר. לשאול את עצמו האם כתב מכתב לראש הממשלה, לשר, לחבר כנסת, לעיתון, והאם חתם על עצומה, והאם תלה שלטים. איילון ציין, כי פינוי עזה הוא צעד קטן כדי לאפשר ביטחון ושלום למדינה יהודית.

- יו"ר ההסתדרות וח"כ עמיר פרץ, תושב שדרות ומי שמתעתד להצטרף למפלדת העבודה אמר בעצרת המחאה, בין היתר, "אסור לחכות ולשתוק שמישהו יעשה בשבילנו את עבודה. אין זמן. הזמן פועל נגדנו, נגד ישראל. אנחנו הרוב והרוב רוצה לצאת מעזה. לא ארץ בחירה היא עזה אלא ארץ גזירה שבה מאבדים האנשים את צלם האנוש הזה".

- יו"ר מפלגת יח"ד, יוסי ביילין, אמר בעצרת, כי "יש פרטנר ליציאה מעזה בהסכמה. הפרטנרים הם לא כמו ליברמן, איתם או בני אלון, לא רציניים כמו טומי לפיד ולא ישרים כמו אריק שרון. יש לנו בעייה עם הפרטנר אבל הם חפצי חיים. מי שאומר שאין עם מי לדבר, אינו רוצה לדבר... אפשר לדבר איתם עדיין וזה הסיכוי לשלום".

ח"כים משינוי משתתפים
בעצרת; ח"כים מהימין מוחים

חברי כנסת מסיעות הימין דרשו במהלך השבוע מהשמאל לבטל את ההפגנה שנקבעה למוצ"ש, או לפחות לדחות אותה. ח"כ אהוד יתום (ליכוד) קרא לשמאל לשקול בשנית האם ראוי לקיים עצרת פוליטית עוד בטרם תמו ימי האבל על חיילי צה"ל אשר נהרגו ברצועה.

אתמול הוא אומר: "סבור כי הפגנת השמאל נערכה בעיתוי אומלל וחסרכל רגש בעת שארבעה מחיילינו הובאו לקבורת עולמים ומשפחות נוספות יושבות שבעה על בניהן. ראוי לציין כי העם רוצה שלום וביטחון ולא בריחה מתוך תבוסה כפי שעלה בעצרת".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יורי שטרן אמר בתגובה לקיום העצרת:
"השמאל הקיצוני שהפסיד בבחירות לא יכול להכתיב את סדר היום הפוליטי. האבידות של השבוע האחרון קשורות אך ורק להתחזקות גורמי הטרור בעזה והמצב רק יחמיר אם תתבצע תוכנית הנסיגה".

ח"כ מאיר פרוש מ"יהדות התורה" קרא לדחות את העצרת, בשל האבל על נפילת החיילים והצורך באחדות. מארגני ההפגנה טענו בתגובה, כי אחדות העם לא עמדה מול עיני ראש הממשלה, כשהפקיד את ההכרעה על יציאה מהרצועה בידי מתפקדי הליכוד בלבד [ראו קישור].

על אף דברים אלו, בסיעת שינוי דווקא הוחלט לאפשר לחברי הסיעה להשתתף בעצרת, אולם לא לשאת דברים. כך נמסר ל-Nfc על רקע השתתפותן של שתי חברות כנסת מהסיעה: ח"כ אתי לבני וח"כ מלי פולישוק בלוך. ח"כ חמי דורון אומר בתגובה: "צר לי מאד שישנם בסיעה חברים שאינם מקיימים הסכמות והחלטות של הסיעה. כמו-כן צר לי שיש מי בסיעה שלא הפנים ששינוי אינה מרצ ב'. השר מודי זנדברג ואנוכי נתייעץ ונשקול את תגובתנו".

ההכנות

משטרת מחוז תל אביב וכוחות ביטחון נוספים נערכו לקראת הפגנת הענק של השמאל. המשטרה הודיעה עוד בבוקר, כי כבר אחר-הצהריים, החל מ-16:30, ייחסמו חלק מהרחובות הסמוכים לכיכר רבין ולא תותר כניסת כלי רכב לאזור. בפועל, החלו הסיורים וסגירת הרחובות כבר סמוך ל-15:30.

הרחובות שנסגרו לתנועה: חלק מרח' אבן גבירול - מפינת ארלוזורוב ועד שדרות שאול המלך; חלק מרח' בלוך - מפינת ארלוזורוב ועד כיכר רבין; חלק מרח' גורדון - מפינת שלמה המלך עד כיכר רבין; שדרות בן-גוריון - מפינת שלמה המלך עד כיכר רבין; חלק מרח' הדסה; חלק משדרות דוד המלך - מפינת ויצמן עד כיכר רבין; חלק קצר משדרות ח"ן - מפינת מאנה עד כיכר רבין; חלק מרח' פרישמן - מפינת כיכר מסריק עד פינת אבן גבירול;

את ההפגנה, אשר מועדה נקבע לפני האירועים ברצועת עזה, יזם גוף הנקרא: "מטה הרוב", גוף אשר מטרתו היא הובלת המאבק הציבורי ליציאה מעזה. עם החברים בגוף זה נמנים: מפלגת העבודה, יח"ד, עם אחד, שלום עכשיו, מטה יוזמת ז'נבה והמפקד הלאומי.

עם הדוברים שהשתתפו ונאמו בעצרת נמנים: יו"ר האופוזיציה, ח"כ שמעון פרס; יו"ר סיעת יח"ד, יוסי ביילין; ראש השב"כ לשעבר, עמי אילון; אלוף פיקוד הדרום לשעבר, יום טוב סמיה; אנשי אקדמיה, אמנים וכמה מנציגי תושבי שדרות, שנפגעו מירי טילי קסאמים לביתם. הלהקות שהופיעו בעצרת, בהן - "אתניקס" ו"שוטי הנבואה", התבקשו לבחור שירים שקטים, על-מנת לכבד את משפחות הנופלים.

תאריך:  15/05/2004   |   עודכן:  16/05/2004
ענבל אביב, רנית נחום-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חדשות רעות לתעשיה האוירית הישראלית. טורקיה הודיעה, כי החליטה לתת עדיפות לחברות מקומיות, וביטלה שלושה מכרזים בשווי 11 מיליארדי דולרים, אשר באחד מהם הגיעה התעשיה האוירית לשלב הגמר.
15/05/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
רשת הטלוויזיה בלווין yes תחל לגבות החל מיום ב' הקרוב (17.5.4) תשלום עבור ערוץ הבידור האמריקני STAR WORLD. עד עתה, במשך חודשיים, שודר הערוץ בחינם ללקוחות YES, על-מנת שילמדו להכירו.
15/05/2004  |  ענבל אביב  |   חדשות
בעוד זוועת תמונות עריפת ראשו של היהודי-האמריקני ברג עדיין מהדהדת בראשו של כל אדם שנזדמן לו לראות אותן, דווקא בארה"ב יש מי שמוצא זמן להתבדח על העניין, ולא סתם אנשים, אלא שדרני רדיו בתוכנית בוקר פופולרית.
15/05/2004  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
משרד הבריאות האמריקני אישר לתעשיית הפורנו המשגשגת בעמק סן פרננדו שבקליפורניה להמשיך ולצלם סרטים פורנוגרפיים ללא שימוש בקונדומים, וזאת למרות שבמהלך החודש וחצי האחרונים דווח על לפחות 5 מקרים של כוכבים שנדבקו בנגיף האיידס.
15/05/2004  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
שמונת שרי החוץ של המדינות המתועשות (G-8: ארה"ב, בריטניה, איטליה, קנדה, צרפת, גרמניה יפן ורוסיה), קיימו בוושינגטון (יום ו' 14.5.04) פגישת הכנה בדרג שרי חוץ, לפיסגת ראשי המדינות שתיערך בחודש הבא.
15/05/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il