בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
מהמר שקורס כלכלית הוא מחוץ למשחק
|
|
|
בינה מלאכותית תפתור בעיות הימורים
|
תסייע לעצור מהמרים מבעוד מועד באמצעות זיהוי דפוסי התמכרות אופייניים למהמרים ● מהמרים מועדים יקבלו מסרים ממוקדים המעודדים אותם לקחת הפסקה, להפחית את סכום ההימור או לקבל עזרה ● המערכת נמצאת כיום בשימוש על-ידי חברות המשחקים הגדולות בעולם
|
התמכרות להימורים עלולה להוביל להרס כלכלי ולמצוקה רגשית הן למהמר והן לבני משפחתו. כדי לסייע במאבק בבעיה זו, חברת ההזנק אופטימוב (Optimove) פיתחה אלגוריתם המבוסס על בינה מלאכותית ולמידת מכונה שיכול לעזור לחברות הימורים מקוונים לזהות מהמרים שעשויים לפתח מאפיינים התנהגותיים המעידים על בעיית הימורים פוטנציאלית. המערכת מאומנת לזהות דפוסי התנהגות האופייניים למהמרים בסיכון בהתבסס על מיליוני פעולות שבוצעו על-ידי מהמרים ונותחו לצורך למידה של מידע ונתונים היסטוריים. ההתנהגות האופיינית של מהמרים בסיכון כוללת "מרדף אחרי הפסדים", בילוי זמן רב מדי באתר ההימורים, שעות היום או הלילה בהן ההימורים מתבצעים וביצוע הימורים גדולים, ביחס לפרופיל המסוים של המשתמש.
|
|
|
המודל עבר הכשרה מקיפה המאפשרת לתת לכל משתמש דירוג לפי מידת הסיכון, ולשנות לפי מידת הסיכון את הרכב המסרים השיווקיים שהם מקבלים. במקום מסרים פרסומיים גרידא, המהמרים הללו יקבלו מסרים ממוקדים המעודדים אותם לקחת הפסקה, להפחית את סכום ההימור או לקבל עזרה. במקביל, המערכת מעדכנת את חברות ההימורים כך שיעניקו למהמר תשומת לב מיוחדת ויבדקו האם יש צורך בהתערבות. המערכת נמצאת כיום בשימוש על-ידי חברות המשחקים הגדולות בעולם כולל BetMGM, Penn National Gaming ו-Rush Street Interactive.
|
|
|
יונתן ענבר [צילום: יח"צ Optimove]
|
|
לדברי יונתן ענבר, מנהל שירותים אסטרטגיים באופטימוב, "מעקב אנושי אחר התנהלות המהמרים וזיהוי מקרי סיכון מצריך כוח אדם רב והכשרה ממושכת ואין אפשרות מעשית לעשות זאת. בנוסף, אנשים שיעסקו בכך יסבלו מהטיות אנושיות בהחלטותיהם. חברות מסוימות משתמשות בשיטות מיושנות כמו שאלוני הערכה עצמית, שאיש לא יכול למלא באובייקטיביות. האלגוריתם שפיתחנו אוסף נתונים ממקורות רבים, כולל עסקות קודמות, משחקים שהמהמר מתמקד בהם, ניתוח אינטראקציות עם שירות הלקוחות ועוד. חובה להכיר את האדם הספציפי, מאחר שסכום הימורים שיכול להיות משמעותי וגורלי עבור אדם אחד, יכול להיות זניח למהמר בעל אמצעים". הפלטפורמה של אופטימוב היא מענה לצורך של חברות ההימורים לשמור על המהמרים שלהן, הן בשל הדרישות האסדרתיות והן בשל רצונן לשמור על לקוחותיהן לטווח ארוך. מהמר שקורס כלכלית הוא מחוץ למשחק, תרתי משמע. אירועים כאלה יוצרים שם רע לענף והשפעה שלילית על העולם, דבר שאיש לא רוצה. כיום לא מספיק למהמרים לחתום רשמית על טפסי ויתור חוקיים בעת ההרשמה לאתר, ויש צורך בצעדים מעשיים לזיהוי וטיפול במקרים מסוכנים.
|
|
|
בנוסף למתן פתרונות AI לתעשיית ההימורים, אופטימוב מפתחת גם פלטפורמה המשרתת 500 חברות בתחומי הקמעונאות, הספורט, המשחקים, הסחר האלקטרוני, התקשורת והשירותים הפיננסיים בניהול אסטרטגיות שיווק CRM ללקוחות קיימים בקנה מידה גדול. הפלטפורמה יכולה להתאים אלפי קמפיינים למאות פלחי לקוחות בעלי מאפיינים דומים עם מסר מדויק, תזמון ושימוש בערוץ השיווק האופטימלי. הפלטפורמה משמשת כיום להעברת יותר מ-81 מיליארד מסרים מותאמים אישית בכל שנה, ועוזרת למותגים ולחברות להגדיל את הרווח הנקי והממוצע מלקוחותיהם לאורך מערכת היחסים שלהם עם החברה ביותר מ-33%. אופטימוב היא חברה חדשנית שהוקמה בשנת 2009 על-ידי פיני יקאל, המכהן כמנכ"ל, ומונה כיום 440 עובדים במרכז הפיתוח בישראל ובמשרדים בארה"ב ובאירופה. הגישה של החברה לשימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה לפתרון בעיות בעולם האמיתי הוכחה כיעילה ביותר ועוזרת לשפר את חייהם של אנשים בכל רחבי העולם.
|
|
תאריך:
|
16/03/2023
|
|
|
עודכן:
|
16/03/2023
|
|
עידן יוסף
|
בינה מלאכותית תפתור בעיות הימורים
|
|
המגזר הפיננסי עבר מהפך משמעותי בשנים האחרונות עם שימוש מוגבר בטכנולוגיות בינה מלאכותית ומערכות אוטומטיות. השימוש בבינה מלאכותית במגזר הפיננסי נתפס כדרך להציע מוצרים ושירותים טובים יותר ללקוחות, לעודד תחרות, לחסוך בעלויות ולשפר את הפעילות העסקית וניהול הסיכונים של גופים פיננסיים. עם זאת, הוא גם מציב אתגרים אסדרתיים ומשפטיים משמעותיים. אתגרים אלו נעים בין דאגות בנוגע לפרטיות ואבטחת מידע, להטיות בקבלת החלטות, להגנת הצרכן ולפגיעה בתחרות.
|
|
|
רשת השיווק שופרסל תכניס 2,000 עגלות קניה חכמות, של חברת שופיק, ל-30 מסניפי הרשת, עד לסוף הרבעון הראשון של השנה.
|
|
|
רכבת ישראל תקנה עשר מערכות בינה מלאכותית לגילוי ולזיהוי עצמים הנמצאים בקרבת מסילות הרכבת, ביניהן או עליהן. תמורת המערכות, מתוצרת חברת רייל ויז'ן מנס ציונה, תשלם רכבת ישראל סך כולל של 1.4 מיליון דולר.
|
|
|
פרופ' אנתוני אאומן מאוניברסיטת צפון מישיגן קרא בחודש שעבר את עבודת הגמר הטובה ביותר בקורס שלו על דתות העולם ונעשה חשדן. הוא התעמת עם הסטודנט, והלה הודה שהשתמש ב-ChatGPT - בינה מלאכותית האוספת מידע, מסבירה תפיסות ומציגה רעיונות במשפטים פשוטים, ואשר למעשה כתבה את העבודה. כעת מתכוון אאומן לדרוש מהסטודנטים לכתוב בכיתה את הטיוטה הראשונית, ולאחר מכן להסביר כל גרסה נוספת. "מה שקורה הוא ששוב לא מציגים שאלות לדיון בין בני אדם. השאלה היא: מה הרובוט החייזר הזה חושב", הוא אומר.
|
|
|
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופ, קיים (יום ד', 4.1.23) פגישת עבודה ראשונה עם הנהלת רמ"י במהלכה קיבל סקירה על המיזמים שמקדמת הרשות ועל תוכניות העבודה לשנת 2023. את הישיבה ניהל מנכ"ל רמ"י עו"ד ינקי קוינט.
|
|
|
|