|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
רוטמן. הצעה מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הקואליציה מאמצת מתווה מרוכך לבחירת שופטים ודוחה את יתר סעיפי הרפורמה לקיץ

כל ראשי הקאליציה מגבים את רוטמן ולוין וקוראים להידברות עם האופוזיציה ח"כ גוטליב: הריכוך הוא מתווה כניעה, לא אגיע יותר לדיוני הרפורמה בוועדת החוקה בכיר באופוזיציה: זו לא הצעת פשרה, זה מה שהוא תכנן מהיום הראשון
19/03/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ראשי סיעות הקואליציה התכנסה הערב (יום א', 19.3.23) לישיבה לדון במתווה הריכוך של ח"כ שמחה רוטמן. המתווה פורסם ללא ציון ההבדלים בינו לתוכנית הקודמת. מתחילת הישיבה, שהסתיימה מעט לפני השעה 2 בלילה, נעדרו השר בצלאל סמוטריץ' השוהה בפריז, ח"כ משה גפני שהיה באזכרה לרב חיים קניבסקי, השר איתמר בן-גביר שכינס מסיבת עיתונאים נגד בג"ץ. בישיבה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים יריב לוין ויצחק גולדקנופ ויו"ר שס אריה דרעי.

בתום דיון שנמשך מספר שעות החליטו ראשי מפלגות הקואליציה את ההחלטות הבאות שיובאו לאישור הסיעות:

  • חקיקת התיקון ביחס להרכב הוועדה לבחירת שופטים תושלם עד תום כנס החורף של הכנסת, לפני חג הפסח, על בסיס ההרכב שהוצג מוקדם יותר בוועדת חוקה. בהודעה המשותפת נמסר כי "ההצעה שתובא לאישור תביא לשינוי היסטורי ומהותי בוועדה לבחירת שופטים ותכלול תיקון עוול היסטורי, שבו לראשונה יבוטל הווטו האוטומטי של השופטים בוועדה לבחירת שופטים כך שיתאפשר איזון וגיוון בהרכב בית המשפט העליון ונציגי לשכת עורכי הדין יוצאו מהוועדה".

  • שאר סעיפי החקיקה של הרפורמה המשפטית יובאו לאישור עם תחילת כנס הקיץ של הכנסת, בתום הפגרה. כלומר, לאחר יום העצמאות. "ראשי מפלגות הקואליציה קוראים לאופוזיציה לנצל את תקופת הפגרה שנמשכת כחודש, שבה לא ניתן לקיים את הליכי החקיקה בכנסת, על-מנת לקיים הידברות אמיתית לצורך הגעה להבנות ביחס לסעיפי החקיקה שיובאו לאישור לאחר הפגרה", נאמר בהודעה.

עוד נכתב: "אנו מושיטים יד לכל מי שבאמת חשובים לו אחדות העם והרצון להגיע להסדר מוסכם. ראשי הקואליציה מביעים את הערכתם והוקרתם לשר המשפטים ח״כ יריב לוין וליו״ר ועדת החוקה חוק ומשפטת ח״כ שמחה רוטמן על עבודתם המסורה".


בכיר באופוזיציה הגיב למתוה הריכוך של רוטמן: "שיפסיקו עם התרגילים השקופים האלה. זו לא הצעת פשרה, זה מה שהוא תכנן מהיום הראשון. אם הם רוצים לדבר - שיעצרו את החקיקה". בקואליציה הבהירו שהמתווה המרוכך סופי ואינו מהווה נקודת פתיחה למשא-ומתן.

היוזמה לריכוך מקבלת גם ביקורת מבית. ח"כ טלי גוטליב כתבה בקבוצה של הליכוד: "מה נסגר?? אנחנו מפלגת שלטון ורוטמן מציע מה שבא לו בוועדת חוקה?? אני לא בובה ולא פיון בוועדה הזו. רוטמן ניהל את הוועדה חודשיים ובסופו של דבר נכנע ונחלש באופן מביש. אני לא מגיעה יותר לוועדת חוקה בדיוני הרפורמה. אני נחרדת מגילוי החולשה של רוטמן. על מה נאבקנו אם לא על רוב בוועדה למינוי שופטים? תסלחו לי, אני פשוט מתביישת. נסיגה וכניעה לבושת כולנו".

[צילום: דוברות הכנסת]

רוטמן מציע, בתיאום עם לוין וראשי הקואליציה, ששלושת השופטים שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים - בהרכבה אחרי הרפורמה - יהיו נשיא בית המשפט העליון ועוד שניים משופטיו המכהנים. הצעתו המקורית של רוטמן הייתה שהשלושה יהיו הנשיא ועוד שני שופטים בדימוס, אותם ימנה שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון. אין כל שינוי בליבת ההצעה: ששת החברים הנוספים יהיו שרים וחברי כנסת, חמישה מתוכם - נציגי הקואליציה, כך שתובטח שליטתה בוועדה. כמו-כן, רוטמן דבק בהצעתו לפיה המניין החוקי לכינוס הוועדה יהיה חמישה חברים, כך שהקואליציה תוכל לכנס אותה ולקבל החלטות גם בלא השופטים ונציג האופוזיציה.

"אני חושב שכל מי שעקב אחרי הדיונים ראה שיש פה ניסיון להניח את הדעת של אנשים שחוששים לחינם", אמר רוטמן. "אני מקווה שהרושם מאוד ברור. יש צורך קריטי בתיקון מערכת המשפט וגיוון ביהמ"ש העליון והשבת אמון הציבור בו. ההסדרים הללו מטרתם הינה שכמה יותר אנשים בישראל ירגישו שביהמ"ש העליון הוא שלהם ולכן הבאנו את הגיוון – הגיוון של הסיעות, גיוון בין קואליציה לבין אופוזיציה וגם את הנושא שאפשר למנות ללא הווטו של השופטים, כפי שהיה כיום. לא ניתן לחיות עם מציאות של בית משפט שמחזיק כ"כ הרבה סמכויות, שמשכפל עצמו ומייצר לנו שיבוטים של תפיסות עולם. עם כלל ההסדרים הצלחנו לרבע את המעגל, כך שהעם יוכל לבחור את השופטים אבל מאידך-גיסא התייחסנו גם לחששות מניצול לרעה של כוח פוליטי מזדמן לשם השתלטות על בית המשפט".

תאריך:  19/03/2023   |   עודכן:  20/03/2023
עידן יוסף
+שדות הקטל החדשים
09:56 20/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
שערי הגהנום נפתחים ללא התראה מוקדמת, אש, גופרית וזעם קדוש ניתך עליו בצרורות, מכיוונים שונים  ▪  בליל הצרחות, ההקטנה, הפגיעה, הבריונות המילולית נוחתים על ראשו בשם חופש הביטוי
חופש הביטוי [צילום: AP]
+שגיאתו של הנשיא
09:15 20/03/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
כבר בעבר דרש הנשיא את הפסקת חקיקת הרפורמה כדי לאפשר הידברות, כאילו שאי אפשר גם לחוקק וגם לדבר  ▪  אבל, שגיאתו הייתה שלא דרש במקביל את הפסקת המחאה  ▪  כאשר צד אחד נדרש לשבות מתפקידו - החקיקה - ואילו הצד האחר אינו נדרש לשבות ממהלכיו - המחאה - נוצר חוסר איזון המעיב על "מתווה הנשיא"
הרצוג. ימים יגידו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מסריח בכל שם אחר
09:12 20/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ה"פשרה" של רוטמן היא פוליטיזציה גלויה של מינוי השופטים לביהמ"ש העליון, ה"וויתור" של הממשלה הוא חסר כל ערך, וקואליציית הרודנות ממשיכה לדהור קדימה
בחזרה לדבריה של יוליה [ציור: פורד מדוקס-בראון]
+"לא מדובר בריכוך, אלא בהכרזת מלחמה"
08:23 20/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר שראשי הקואליציה הציגו את התוכנית החדשה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולדחיית ההצבעות על שאר סעיפי הרפורמה קוראים ארגוני המחאה לאופוזיציה שלא לקיים הידברות  ▪  "ניסיון להרדים את המחאה כשמדובר בישראבלוף"
"הפרק הראשון בהפיכת ישראל לדיקטטורה" [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+סמוטריץ': המהלך של רוטמן תואם עם לוין וראשי הקואליציה
00:43 20/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ' כתב בקבוצת ואטסאפ של פעילי הציונות הדתית: "חברים, קצת סבלנות. אין עוד מה להסביר. בכל מקרה, שמחה לא עושה שום דבר לבד. הכל מתואם עם יריב ועם ראשי הקואליציה".
+אמסלם על פשרת רוטמן: "לא בשביל זה ניצחנו בבחירות"
23:49 19/03/23  |  עידן יוסף
ח"כ דוד אמסלם הגיב לפרסום לפיו פשרת רוטמן כוללת שני מינויי שופטים לקואליציה, והיתר בהסכמת הופוזיציה, וצייץ בטוויטר: "שמחה ידידי, זה לא הזמן להתקפל או לוותר! לא בשביל זה ניצחנו בבחירות - הציבור שבחר בנו מצפה לשינוי מהותי! לא נתמוך בפארסה הזו, נקודה!".

עמיתו ח"כ משה סעדה הגיב לפשרה: "לא השתתפתי במשך חודשיים בדיונים הממושכים של ועדת חוקה, כדי לסיים עם מתווה שירוקן למעשה את הרפורמה מתוכן. אם היא אכן נכונה, אז ההצעה שפורסמה מנציחה את המצב הקיים ומונעת את התיקון לו ייחלנו במערכת המשפט".
+במשרדי הממשלה מתקיימים דיונים למנוע פיצוץ הטקסים הממלכתיים בידי פעילי המחאה
23:32 19/03/23  |  עידן יוסף
במשרדי הממשלה ובמרכז ההסברה - המטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים מתקיימים בימים האחרונים דיונים, שמטרתם לבחון תרחישים שטקסי הזיכרון ויום העצמאות יופרעו וישובשו, בהם טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, על-ידי פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. מדובר בהיערכות של בידוק מקפיד לצד תוספת סדרנים (חדשות 12).
+מיכאלי קוראת להתנגד לריכוך: "צלם בהיכל"
23:24 19/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "מינוי שני שופטים לעליון במינוי ישיר ובוטה של הקואליציה זה לא ריכוך הרפורמה, זה ההפך הגמור - זה להכניס צלם להיכל. להכניס לתוך היכל הצדק והדמוקרטיה שופטים שכל מחויבותם היא לקואליציה שמינתה אותם. הונגריה ופולין על סטרואידים. קוראת לחבריי באופוזיציה להתנגד נחרצות. אסור ליפול בפח".
+משילות ודמוקרטיה: לא להשאיר את זכות הווטו בידי השופטים
23:21 19/03/23  |  עידן יוסף
תגובת התנועה למשילות ולדמוקרטיה לשינויים המוצעים בוועדה לבחירת שופטים: "אנו רואים בחומרה את הויתור על הדרישה הבסיסית ביותר והיא מינוי שופטים על-ידי נבחרי הציבור ללא יכולת וטו של שופטים. ההצעה החדשה שמעניקה זכות וטו על מינוי שופטים לבית המשפט העליון החל מהמינוי השלישי, לא מקובלת. בעוד שניתן להכיל דרישת רוב של שבעה במינוי שופטים לביהמ״ש העליון, שתחייב את תמיכת נציג השופטים או את תמיכת נציג האופוזיציה, לא ניתן לקבל דרישה שתחייב בכל מחיר תמיכה של נציג השופטים, שכן מדובר בהשארת זכות הווטו בידי השופטים".
+נתניהו שוחח עם ביידן על הרפורמה המשפטית
23:13 19/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשיחת טלפון ביניהם אמר נשיא ארה"ב לראש הממשלה שיש לבצע שינויים מהותיים ונתניהו השיב כי ישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת  ▪  השיחה התמקדה באיום האירני ובהרחבת מעגל השלום  ▪  שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס אישר בציוץ בטוויטר כי הפצוע בפיגוע בחווארה הוא אזרח אמריקני
נתניהו בשיחה קודמת עם ביידן
+חיילים יורשו להשתתף בהפגנות - על אזרחי
18:24 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפרקליטה הצבאית הראשית קבעה כי חיילים בסדיר וקצינים עד דרגת סגן אלוף יוכלו להשתתף במחאה נגד הרפורמה המשפטית כל עוד ילבשו בגדים אזרחיים ויתרחקו ממוקדי חיכוך
הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי [צילום: דובר צה"ל]
+איך אהרן ברק השתלט על תנועת ש"ס
14:39 19/03/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
הנשיא ברק ישב במקביל בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים
ברק.טקטיקן בחסד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בג"ץ: בן-גביר לא יתן למשטרה הנחיות פעולה
14:03 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית נמנע מלהוציא צו ביניים נגד התערבותו של בן-גביר בפעילות המשטרה בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בנימוק שיש הסכמה שהוא רשאי רק להתוות מדיניות אך לא להתערב באופן ביצועה
בן-גביר. לא "לאזכר" את המדיניות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בג"ץ לא ידון בהרחקת נתניהו מהרפורמה
13:53 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסדר ניגוד העניינים של נתניהו  ▪  לא דן בבקשתו של נתניהו לבטל את הנחיית מיארה האוסרת עליו לטפל ברפורמה
שטיין. נזף בתנועה ובנתניהו [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+רוטמן מציע שינוי בנציגות השופטים בוועדה לבחירת שופטים
13:51 19/03/23  |  איתמר לוין
ח"כ שמחה רוטמן מציע, ששלושת השופטים שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים - בהרכבה אחרי הרפורמה - יהיו נשיא בית המשפט העליון ועוד שניים משופטיו המכהנים. הצעתו המקורית של רוטמן הייתה שהשלושה יהיו הנשיא ועוד שני שופטים בדימוס, אותם ימנה שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון. אין כל שינוי בליבת ההצעה: ששת החברים הנוספים יהיו שרים וחברי כנסת, חמישה מתוכם - נציגי הקואליציה, כך שתובטח שליטתה בוועדה. כמו-כן, רוטמן דבק בהצעתו לפיה המניין החוקי לכינוס הוועדה יהיה חמישה חברים, כך שהקואליציה תוכל לכנס אותה ולקבל החלטות גם בלא השופטים ונציג האופוזיציה.
+הצד הנכון
13:23 19/03/23  |  מיכל אגמון   |   לרשימה המלאה
‏אנחנו לא צריכים "לדמיין מה הרוב יוכל לעשות למיעוט" עם הכוח שיהיה לו - אנחנו יודעים בדיוק מה המיעוט עושה כאן לרוב העם כבר שלושים שנה  ▪  רק שלהבדיל משופטי בג"ץ, נבחרי הציבור עומדים כל הזמן למשפט העם ולכן הרבה יותר קל לסמוך עליהם שלא ילכו נגד המוסר והצדק
דיין. קל לזכות באהדת הקהל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עשרות טייסים בחיל-האוויר הודיעו שלא יתייצבו למילואים
12:22 19/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלחו הודעות למפקדים כי השבוע יקדישו את עיקר זמנם להידברות ולהגנה על הדמוקרטיה  ▪  הבהירו כי לא יתייצבו לאימונים אך ישתתפו בפעילות מבצעית
לא יתייצבו לאימונים, אך ימשיכו בפעילות המבצעית [צילום: דו"צ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקואליציה מאמצת מתווה מרוכך לבחירת שופטים ודוחה את יתר סעיפי הרפורמה לקיץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה שכטר
20/03/23 06:11
2
ד"ר עדי ירדן
20/03/23 15:48
3
מאוכזבת
20/03/23 18:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
חיילים וקצינים בצה"ל, עד דרגת סגן אלוף, יורשו להשתתף בהפגנות נגד חקיקת הרפורמה המשפטית אם יגיעו להפגנות בבגדים אזרחיים. כך קבעה הפרקליטות הצבאית הראשית.
19/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
במחצית שנות התשעים ארע בירושלים מקרה מזעזע. במהלך ברית מילה שנערכה לתינוק פלוני החל דימום שלא פסק. וכדי לעצור את הדימום חבש המוהל את התינוק חבישה לוחצת. הדימום אכן פסק אבל במקומו התפתח נמק. התינוק הובהל לבית החולים אבל היה זה כבר מאוחר מדי: חלק בגודל של שני שלישים מאיבר מינו של התינוק - נשר.
19/03/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
"על השר להימנע ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה, בין במישרין ובין בעקיפין, והדברים נכונים במיוחד לגבי מחאות והפגנות כנגד השלטון". כך אומר (19.3.23) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, בנוגע להתנהלותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר.
19/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, דחה על הסף (19.3.23) את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בכך נמנע בג"ץ מלדון (במסגרת עתירה זו) בשאלה האם נתניהו רשאי לעסוק ברפורמה המשפטית.
19/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
אילנה דיין, צפיתי במונולוג הנרגש שלך וגם אני רוצה לעשות משהו שלא עשיתי אף פעם: לדבר מהלב, ולאו-דווקא כצייצנית, בעיקר כמיכל מבני ברק. ‏בחורה חרדית, אחות לתשעה אחים ואחיות חרדים, כולנו בני הארץ הזאת ומתכוונים להקים בה את ביתנו, בתים ישראלים ויהודיים, בעיקר בתים טובים מאד.
19/03/2023  |  מיכל אגמון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף יריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il