|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
סיעת הליכוד [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]

אדלשטיין וביטן בעד; דנון ואמסלם נגד

סיעת הליכוד מקיימת הערב הצבעה חשאית על המתווה ועדת החוקה סיימה הקראה ודיון בסעיפי חוק יסוד: השפיטה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים, לקריאה שנייה ולקריאה שלישית
20/03/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

חברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן הודיעו (יום ב', 20.3.23) כי יתמכו במתווה הריכוך של רוטמן לעניין הוועדה לבחירת שופטים. בישיבת הסיעה, שבה נכחו רק חברי הכנסת ולא הורשו להכניס טלפונים, אמר ביטן: "הפעם אתמוך, אבל זו פעם אחרונה שלא מתייעצים איתנו". סיעת הליכוד תקיים הצבעה חשאית בעניין לאחר הצבעות אי-האמון בכנסת.

ח"כ דני דנון מתנגד למתווה רוטמן בטענה שהוא מגיע ללא שום תמורה. לטענתו, ויתור שלא מוסכם על-אף צד, אין בו טעם. דנון סבור שאם כבר הולכים למתווה מרוכך צריך להגדיל את נציגות האופוזיציה (נבחרי ציבור) בוועדה למינוי שופטים ולא לאפשר וטו של השופטים שעלול להנציח את המצב הקיים. ח״כ דודי אמסלם אמר בסיעה: "מתנגד לשינויים במתווה. אני מרגיש מאוים וזה לא סביר שלא מקבלים את הממשלה ומאיימים. הייתי במילואים 20 שנה, אם הייתי מאיים לא לעשות מילואים הייתה מגיעה אלי משטרה צבאית. לא יכול להיות שאנשים יאיימו לא לעשות מילואים".

ועדת החוקה סיימה הקראה ודיון בסעיפי חוק יסוד: השפיטה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים, לקריאה שנייה ולקריאה שלישית. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן הודיע בסיום הדיון, כי יופץ נוסח לחברי הוועדה יחד עם מועד להגשת ההסתייגויות.

ח"כ מרב מיכאלי בוועדת החוקה: "אתם עושים מחטף ממש לפי הפרוטוקול הפולני שבו אתם לוקחים את בית המשפט ודרכו תעבירו את הכפייה הדתית, השחיתות, את כל השינויים בשיטת הבחירות, וחושבים שתישארו כך בשלטון לנצח. יש מצב שתחריבו את ישראל על הדרך אך אתם תיפלו ולא נניח לכם עד שננצח

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, אמרה בדיון: "העם ישלם ריבית דריבית את המשכנתה ואת כל שאר הדברים שהולכים ומתייקרים וילכו ויתייקרו וישלם בריבית דריבית את אובדן ההגנה על הזכויות הכי בסיסיות שלו שזה מה שאתם מביאים. ואתה מעז לשבת פה ולהגיד שהעם ימנה? זה שנתניהו מבטיח לו מ-2003 שהוא יבטל לו את הפריפריה. העם הזה שנתניהו אומר לו 'את משעממת אותי'?

"ואתה מעז לומר שאתה מחוקק מאחורי מסך בערות? אתה יודע בדיוק איפה אתה נמצא ואתה רוצה לוודא שאתה והחברים שלך נשארים שם, נשארים בשלטון. שאם חס וחלילה מישהו ירצה להזיז אתכם מהשלטון בגלל שעברתם עבירה פלילית אז אתם תוכלו לשנות את החוק ויהיה מי שידאג שלא יבוטל החוק הזה. מסך בערות? רולס אמר מסך בערות כשאמר צדק כהוגנות. הוגנות? הממשלה שלכם לא מכירה את המושג הזה בשום הקשר. לא בהקשר של שחיתות איומה ונוראית, לא בהקשר של צדק חברתי, ולא בהקשר ניקיון כפיים, טוהר מידות ושירות ציבורי שבשביל זה חלקנו לפחות הגיע לכאן.

"אתם עושים מחטף ממש לפי הפרוטוקול הפולני שבו אתם לוקחים את בית המשפט ודרכו תעבירו את כל הכפייה הדתית, את כל השחיתות, את כל השינויים בשיטת הבחירות שלנו, ואתם חושבים שתישארו כך בשלטון לנצח. יש מצב שתחריבו את ישראל על הדרך אך אתם תיפלו ולא נניח לכם עד שננצח", דברי מיכאלי.

תאריך:  20/03/2023   |   עודכן:  20/03/2023
עידן יוסף
+מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את 'חוק דרעי 2'
23:40 20/03/23  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק יסוד: הממשלה (תיקון כשירותם של שרים וסגני שרים), המבקש למנוע התערבות של בית המשפט בעניין מינוי שרים. 63 חברי כנסת תמכו בחוק ו-55 התנגדו לו.

החוק, המוכר בתור 'חוק דרעי 2' צפוי לסלול את דרכו של יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, בחזרה אל שולחן הממשלה.
+לפיד: אם לוין קורא לממשלה לא לציית לחוק, למה שאזרחים יצייתו לממשלה
23:25 20/03/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על דברי שר המשפטים שלפיהם הממשלה לא תכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את החקיקה המשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

"זהו, המסכות הוסרו. האקדח על השולחן. ראש הממשלה האמיתי יריב לוין מכניס אותנו לכאוס מוחלט ומשבר חוקתי שלא נוכל לחזור ממנו. אם שר המשפטים קורא לממשלה לא לציית לחוק, למה שאזרחי ישראל יצייתו לממשלה?", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+ראשי סיעות האופוזיציה מבקשים דיון נוסף ללימוד הצעת החקיקה החדשה
22:47 20/03/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד, יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו״ר רע״מ מנסור עבאס, פנו במכתב משותף ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, בעניין הכינוס הצפוי של ועדת החוקה של הכנסת מחר, בשעה 10:00 בבוקר.

לטענתם, כינוס ועדת החוקה מחר היא זילות של הכנסת וזילות של חקיקת חוק יסוד שיוביל לשינוי מהותי של שיטת הממשל בישראל. בשל כך מבקשים החמישה להורות ליו"ר הוועדה לכנס דיון נוסף בהשתתפות חברי הכנסת ומומחים רלוונטיים ולאפשר זמן נוסף ללימוד והבנת ההצעה החדשה ולכתיבת הסתייגויות.
+לוין: פסילת החוק - קו אדום שלא נקבל
22:39 20/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים הצהיר כי הממשלה לא תקבל פסיקה של בג"ץ שיפסול את החוק לשינוי שיטת בחירת השופטים  ▪  השר לשעבר סער: איומי לוין על בית המשפט - חציית קו אדום, ממשלה שלא תכבד פסק דין של בית משפט תחדל מלהיות לגיטימית
שר המשפטים לוין. הטענה לא יכולה להתקיים בתיקון החדש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סיעת הציונות הדתית אישרה פה אחד את מתווה רוטמן
20:39 20/03/23  |  איציק וולף
סיעת הציונות הדתית התכנסה והצביעה פה אחד בעד ההצעה של שר המשפטים יריב לוין ויו״ר ועדת החוקה, ח״כ שמחה רוטמן לתיקון הרכב הועדה לבחירת השופטים.

"סיעת הציונות הדתית תומכת בהצעת השר לוין וח״כ רוטמן לתיקון הרכב הוועדה לבחירת השופטים. התיקון יוביל לשינוי אמיתי בצורה אחראית ויביא לגיוון של שופטי בית משפט העליון כך שיהיה ייצוג של כל חלקי הציבור הישראלי. מדובר צעד חשוב לתחילת תהליך תיקון מערכת המשפט בישראל. מה שהבטחנו לבוחרים אנו מקיימים", נכתב בהודעת הסיעה.

עוד נמסר כי הסיעה קוראת להידברות ושיח על החלקים הנוספים ברפורמה שיובאו לדיון בכנסת לאחר הפגרה.
+הליכוד: הסיעה אישרה את ההצעה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים
20:09 20/03/23  |  איציק וולף
סיעת הליכוד פרסמה הודעה על אישור הסיעה שניתן להצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. בהודעה לא הזכירה סיעת הליכוד שכמה מחברי הכנסת מן הליכוד הצביעו נגד ההצעה.

מדוברות משרד הביטחון נמסר כי שר הביטחון, יואב גלנט, היה בישיבת סיעת הליכוד והצביע בעד אישור מתווה רוטמן.
+ח"כים בעוצמה יהודית מאיימים להצביע נגד מתווה הריכוך
18:53 20/03/23  |  עידן יוסף
בגלל ריכוך המתווה, חברי כנסת בעוצמה יהודית מאיימים להצביע נגד החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים (כיפה).

השרה ‏מירי רגב אמרה בסיעת הליכוד: "‏אני בעד הרפורמה, אבל כמו שרוצים עכשיו שנעמוד אחריה מה שאתם מציגים כסיעה, היה צריך להודיע את הרפורמה כסיעה! להכין הסברה וקמפיין מסודר לציבור הרחב".

השר עמיחי שיקלי אמר מנגד: "‏מתווה שקול ומאוזן וריווח של הליך החקיקה. מי שרצה לראות ניצחון במכת מחץ התאכזב, אולם מי שרצה לאזן בין מלוא שאיפותינו לבין הרצון להרגיע ולהביא פיוס לאומי שמח בערב הזה. במשפט שלמה שהיה כאן הוכיח המחנה הלאומי, שוב, שהוא מוכן לוותר ובלבד שהתינוק לא ייקרע לשניים. ‏זאת ציונות אמיתית".
+ידיים רועדות
17:18 20/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ואז הידיים רועדות, אולי לא בפעם הראשונה אך בפעם הראשונה בפומבי  ▪  והוא קורא, והיד מורדת בו  ▪  הוא ממשיך לקרוא מן הטקסט המוכן, התובעני - והרעד עיקש, אינו חולף ומירי רגב נתפסת עוקבת אחרי כף ידו
נתניהו. הסוף? [צילום: ישראל מרק סלם]
+נתניהו חשש: ללא פשרה - גלנט יתפטר
15:21 20/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חדשות 12: ראש הממשלה אמר את הדברים אחרי שיחות קשות שהתקיימו בינו ובין שר הביטחון מאחורי הקלעים  ▪  בשיחות, גלנט שיקף לנתניהו את המצב בצה"ל ובמערכת הביטחון בעקבות חוסר המוכנות של הקואליציה אז לפשרה  ▪  בליכוד מכחישים את הדיווח
הסיכוי של גלנט לפרוש גבוה מאשר של לוין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ליברמן משנה כיוון: ישראל ביתנו בעד הפרדת הדת מהמדינה
14:36 20/03/23  |  עידן יוסף
לאחר שנים בהן הביע התנגדות להפרדת דת ומדינה, הודיע יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה כי שינה את דעתו, וכעת "אין ברירה - חייבים להפריד בין דת למדינה, אחרת לא תהיה לנו מדינה.

לדבריו, "עסקני שס ויהדות התורה לא יודעים שובע, וכרגע דורשים ייצוג של 20% לעסקנים שלהם בקרב החברות הממשלתיות, כולל חברות ביטחוניות- קודם שיהיה להם 20% ייצוג בקרב חיילי צה״ל", ולכן "חייבים להבטיח את העיקרון של צבא העם והשוויון בנטל".

בהתייחסו למתווה המרוכך של הקואליציה, אמר כי זהו "תרגיל הונאה שעומד בסתירה לכל הערכים הדמוקרטיים והליברליים של מדינת ישראל". הוא דרש לאמץ את מתווה הנשיא ולהקפיא את החקיקה, טען כי הליכי החקיקה מובילים למדינת הלכה, וקרא לכינון חוקה ולהקמת בית משפט לחוקה.
+גנץ מסרב להידברות כל עוד החקיקה לא תופסק לחלוטין
14:24 20/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ דוחה את ההצעה להידברות בזמן פגרת הכנסת, ואומר בפתח ישיבת הסיעה כי "גם אם תופסק החקיקה בפגרה, לא ניכנס לחדר כשהוועדה לבחירת שופטים לא מונחת על שולחן הדיונים. אם החקיקה תעבור - קורא לכל משפטן הגון להסיר את מועמדותו לתפקיד שופט בעליון".

במענה לשאלת כתב, אמר גנץ כי המחנה הממלכתי תאפשר חופש הצבעה בנושא ביטול חוק ההינתקות בצפון השומרון.
+צחוק ודמע, וביבי
13:28 20/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
שמע לי בנימין, אתה כבר מרגיש בעצמך אלא אם אתה אטום ברגשותך כמו לוין  ▪  המקורבים כבר לא כל כך מתקרבים אליך  ▪  לא מחפשים צילום דיוקן עימך  ▪  לא כולם באים לקדם פניך בנתב"ג
נתניהו. קבורת חמור [צילום: אביר סולטן]
+אילנה דיין והמונולוג
11:43 20/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
הד"ר אילנה דיין עשתה מה שלא עשתה אף פעם  ▪  היא השמיעה לנו מונולוג עם תובנות מעניינות אך לקוי מהיסוד  ▪  לנושאים מרכזיים היא לא התייחסה במונולוג ולכן מזערה את ערכו  ▪  על-אף הצביעות אני אוהב את דיין
דיין. אוהב אותה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+חזון עיוועים
11:04 20/03/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
מתקרבת סכנת קריסת אחרוני החישוקים החובקים את מרכיבי הבית הלאומי  ▪  השלב הבא עלול להוביל לחורבן: פסיקת בג"ץ על אי-חוקיותה של הרפורמה וביטול חובת הציות לה  ▪  הגיעה עת 'עוז לתמורה בטרם פורענות'
נתניהו. רק הוא מסוגל [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]
+"מתווה להשתלטות פוליטית עוינת על מערכת המשפט"
10:56 20/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האופוזיציה דוחה מכל וכל את הצעת המתווה המרוכך  ▪  בימין ח"כ גוטליב מיהרה לתקוף: "זו כניעה, ממש לא ריכוך"  ▪  שמחה רוטמן בוועדת חוקה: "ההצעה נותנת מענה לעקרונות שמוסכמים כבר על כולם"
לפיד. "ועדה לבחירת מקורבים" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+אדוני ראש הממשלה, עכשיו תורך
10:36 20/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
די לראות את רחובות הזעם המתמלאים, על-פי רוח חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, בקנאים נפוחים מחשיבות עצמית, המתהדרים בדרגותיהם, בתואריהם, במעמדם העליון בעיני עצמם, כדי לחוש את תחושת הסכנה העצומה העומדת לפתחנו.
הסתה פרועה [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+רפורמה עכשיו
10:23 20/03/23  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
עדיין לא ברור אם תפרוץ מלחמת אחים, אבל אם תפרוץ זה יהיה באשמת השמאל  ▪  שהשמאל, ראשי מערכת המשפט ושאר האליטות בעיני עצמם, מסרבים להשתתף בדיון, מצופפים שורות ומאיימים לשרוף את המדינה על יושביה אם הכללים ישונו

האשמים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אדלשטיין וביטן בעד; דנון ואמסלם נגד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
  • דויד גרוסמן היה מתאר את הרגע יפה ממני, אך איני יכול להתעלם: ביבי נסער ובעיקר מבוהל, ומבין כי עוד סיבוב ועוד סיבוב וההילה שאופפת אותו נמוגה לאיטה והאגדה תהיה לאפר, ודווקא ברגע זה של חרדה מעורבת באי וודאות הוא יושב עם נייר מודפס מול המצלמה, ובא בתביעות לכל העולם לבד מעצמו.
20/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מאחורי הקלעים התנהלו בשבועיים האחרונים שיחות קשות בין ראש הממשלה ושר הביטחון, שבה שיקף יואב גלנט לנתניהו את המצב האמיתי בצבא ובמערכת הביטחון על-רקע מה שנראה היה אז כחוסר מוכנות להתפשר.
20/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לא ידעתי אם לצחוק או לבכות למקרא דברי בנימין נתניהו כי הוא רוצה שהרמטכ"ל הרצי הלוי יפגין יד חזקה כלפי סרבני המילואים והשוטרים בפיקודו של יעקב שבתאי יהיו תקיפים-תוקפנים כלפי המפגינים בכבישים. זה אותו ביבי שלא הסתייג מדברי הבלע של בנו האהוב והקרוב לו כאילו חבריי וחברותיי ואני נוהגים בהפגנות כאנשי פלוגות הסער של אדולף היטלר.
20/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הביטו במונולוג של אילנה דיין. עם רוב העובדות (המועטות) שבו אני מזדהה, עם הפרשנות לגמרי לא ולכן יש לי כמה הערות לדיין.
אילו נערך משאל עם גם בימי שיא בליץ חקיקת חוקי הרפורמה, למשל בשבוע החולף, היו מצדדי הרפורמה זוכים ברוב עצום. הרבה יותר מיחס של 64-56. מי לא חושב שמערכת המשפט זקוקה לניעור רציני, על-רקע מחלותיה הניווניות, כגון שכרון כוח, נפוטיזם, היעדר גיוון, התנשאות, הענקת זכויות למבקשי נפשנו, ועוד כיוצא באלה. דומה שמכל 10 מפגינים 'כנגד הרפורמה', מאז ה-7 בינואר, 9-8 חפצי שינוי המערכת הארוגנטית הזו.
20/03/2023  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il