רכבת ישראל עברה מרווח שנתי של 7 מיליון שקל להפסד שנתי של 97 מיליון שקלים. זאת, בעיקר בשל ירידת ערך נכסים שנרשמה החל מהרבעון השלישי של השנה בעקבות עליית שיעור הריבית.
ההפסד נרשם למרות עלייה בהכנסות הרכבת, שהסתכמו בכ-2.8 מיליארד שקל - עלייה של כמעט 300 מיליון שקל לעומת הכנסות של 2.5 מיליארד שקל בשנת 2021. במהלך שנת 2022 נמכרו 54.7 מיליון כרטיסי נסיעה, בהשוואה ל-35 מיליון שנמכרו בשנת 2021.
ממוצע הנסיעות היומי בשנת 2022 עמד על 219 אלף נוסעים ביממה, בהשוואה ל-141 אלף נוסעים ביממה בשנת 2021. ההכנסות מהסעת נוסעים לשנת 2022 הסתכמו לסך של כ-296 מיליון שקלים, בהשוואה ל-303 מיליון שקלים בשנת 2021. דיוק הרכבות בשנת 2022 היה נמוך מאשר בשנת 2021 ועמד על 95.6% לעומת 96.34% בשנת 2021.
בשנת 2022 הובילה רכבת ישראל 6.6 מיליון טון מטענים, בהשוואה ל -7.5 מיליון טון בשנת 2021. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בשנת 2022 על כ-160 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-162 מיליוני שקלים בשנת 2021. הפסד מגזר המטענים בשנת 2022 עמד על כ-82 מיליוני שקלים, בהשוואה להפסד של 80 מיליוני שקלים בשנת 2021.
מרכבת ישראל נמסר כי ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להקטנת כמות רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו-כן לצורך עבודות לחישמול רשת המסילות. בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים.