|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

נתניהו - גבולות קבע עכשיו

בלחץ אובמה - מתחילות שיחות הקרבה העצומה של אנשי רוח יהודיים באירופה - הקוראים לביבי, הקפיאו את ההתנחלויות והבנייה בירושלים - מזיקה
09/05/2010  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   תגובות
בנימין נתניהו. זה הזמן להוכיח מנהיגות אמיצה [צילום: AP]

מתחילות שיחות הקרבה עם הפלשתינים: אין ספק - שלחץ ממשל אובמה על ביבי נתניהו ואבו-מאזן, בשילוב רוח גבית של כמה ארצות ערב, כמו מצרים וירדן, הובילו לתחילות המפגשים והדיונים שקיבלו את השם החלקלק "שיחות קרבה".

מעשית, לדעתי, מדובר במהלך מגוחך, שנועד להרוויח זמן שתועלת לא תצמח ממנו. צא ולמד - ברק ניהל משא-ומתן ארוך ומייגע עם ערפאת והסכים למסירת 97% מיהודה ושומרון, לרבות חלקים מירושלים וערפאת אמר - לא ולא להסכם.

ממשלת אולמרט, בראשותה של הגב' ציפי לבני, ניהלה משך שלוש שנים, משא-ומתן ארוך מייגע, פרטני, דקדקני עם ויתורים מפליגים אפילו יותר מברק כולל מזרח ירושלים - ואבו-מאזן אמר לא - ודחה את ההצעה, שלא תחזור על עצמה כל עוד שולטת ממשלת ימין.

אז אם יש בציבור הרחב או בין הפוליטיקאים שמאמינים שאחרי השיחות הישירות - שהעלו חרס, אבו-מאזן, ישנה את עורו בשיחות נוסח "שיחות הקרבה" - הוא חולם, הוזה או פתי או מנהיג ללא חוט שדרה וכבוד עצמי.

להזכיר לציבור המתלבט והמאמין בשלום עם הפלשתינים. להזכיר לפוליטיקאים ואנשי ציבור, אשר טוענים שישראל היא שצריכה "להניע את התהליך" - היא שצריכה "לעשות מעשה", היא שצריכה להראות "אופק מדיני" - שכל הקלישאות האלו הן סיסמאות ריקות מתוכן.

רבותי, תתעוררו - הפלשתינים, לא רוצים שלום עם ישראל, לא רוצים הסדר, לא רוצים חוזה לטווח ארוך ולא לטווח קצר - הם מקווים שגורמים חיצוניים יעשו עבורם את המלאכה או הכנעת ישראל, תוך הכתבת תנאים לטובת הפלשתינים או פגיעה קשה בה ואולי התמוטטותה - בעזרת מלחמה כוללת, בגיבוי ובליווי אירן, סוריה, לבנון - חיזבאללה.

בכינוס פת'ח שהיה לפני מספר חודשים בבית-לחם, נתקבלו ההחלטות הבאות:

א. המאבק המזויין ימשך.
ב. ירושלים היא - בירת פלשתין.
ג. לא נוותר על זכות השיבה.

אם יש בינינו החולמים שבתנאים אלה, עדיין יש סיכוי לשלום, להסדר - יבושם לו. אבו-מאזן איננו נציגו של העם הפלשתיני, אלא של פלג אחד או חצי עם.

חמאס עזה - שיש לו גם תאים ומעריצים ביו"ש, מהווה חלק נכבד מהמתנגדים, כך שכל הסכם אם יבוא - לא יחול על העם הפלשתיני ולא יהיה מקובל עליו.

הזמן פועל לרעת הפלשתינים:

אין אפשרות מעשית להקים שתי מדינות לשלושה עמים - רק לחלום על עתיד טוב יותר. הגיע הזמן להפסיק לחלום לדמיין לצפות ולהשתמש במנטרות שחוקות נוסח: "אופק-מדיני" להניע מהלך מדיני או נוסחים דומים.

צריך לנסות, לקוות ואפילו לחלום. אסור להתייאש - אבל להישאר פקחים, ערים וריאליים. אך בעיקר לא להתייאש, ולא להישבר ולא לפחד אם לא יהיה הסדר.

להערכתי - הזמן פועל לרעת הפלשתינים. ככל שהם ידחו את ההסדרים עם ישראל - כך יישאר להם פחות למה לקוות ולצפות, וגם העולם יתעייף מהם וממשחקי המדינה שלהם.

ככל שהזמן יעבור - והמתנחלים ימשיכו לבנות להתרחב, להתרבות ולתקוע יתדות וביטחון ביש"ע, כך יישאר פחות ופחות להחזיר לפלשתינים.

אי לכך - בשל המצב הפוליטי מדיני שנוצר - המוצא הטוב ביותר והחכם ביותר לביבי נתניהו - לצאת במקום בהכרזות והצהרות כלליות לא, מחייבות בתוכנית מדינית.

על ביבי נתניהו - להציג תוכנית חד-צדדית - שבה מקופלים כל האינטרסים האידיאולוגיים, והביטחוניים של מדינת ישראל, המקיפים את האלמנטים החיוניים להמשך קיומה וביטחונה של מדינת ישראל - כמדינת העם היהודי.

אסור על נתניהו להיבהל, להיכנע, להתנער מהבטחותיו לציבור בוחריו, ובמיוחד אסור לו לוותר בכל מה שקשור לבטחון המדינה ושלום תושביה.

אובמה רוצה שקט - במזרח התיכון, הקהילייה הבינלאומית וארצות ערב רוצות יציבות באזור - הציבור הישראלי רוצה ביטחון, בפער הזה תפקידו של נתניהו גדול והוא מבין מה טוב לישראל, טוב יותר מאובמה.

אי לכך - לאור הנתונים האלה באיזור, וכדי להחליש את האיום והלחץ, כפי שנראה באופק, על נתניהו להציג תוכנית מדינית חד-צדדית ובה עקרונות וקווים שלא ניתן לחצותם, בשל שמירה על ביטחון ישראל.

התוכנית שלי היא איפוא - ללא שלבים, ללא גבולות זמניים, והיא חד-צדדית וברורה.

בתוכנית הזו יש להדגיש את הדברים הבאים:

א. גבולות בני הגנה - תוך הדגשה של אי חזרה לגבולות 67.
ב. גושי ההתיישבות הגדולים - נשארים בידי ישראל ובגבולותיה תוך רצף טריטוריאלי.
ג. מדינה פלשתינית - מפורזת בתנאים שפירט נתניהו בנאום בר-אילן, על כל תנאיה.
ד. אזור בקעת הירדן - יהווה גבול ביטחון אסטרטגי של ישראל, ולא תהיה כל אופציה לצבא זר לחצות אותו.
ה. הפלשתינים - יקבלו את כל הסממנים של מדינה עצמאית המנהלת את כל ענפי חייה האזרחיים (פרט לנושא הצבא ביטחון, נשק כבד, צבא סדיר והסכמים עם מדינות אויב).
ו. ישראל תהיה מוכנה לתיקוני גבול מתאימים, כולל החלפת שטחים בתמורה לגושי ההתיישבות הגדולים.
ז. "האגן הקדוש" - בירושלים יהיה פתוח ונגיש לכל הדתות, מנוהל על-ידי ישראל עם נציגות פלשתינית.
ח. ירושלים תהיה בירת ישראל הבלעדית.
ט. ניתן יהיה לדון לגבי גבולותיה מחדש ובמיוחד לגבי השכונות הערביות המרוחקות שבסביבתה.
י. ישראל שומרת לעצמה את הזכות לגמישות, וויתורים מסוימים, במסגרת הסכם הדדי, במידה שלא יפגעו בביטחון ישראל, אך יהיה לטובת האזור ושני העמים.
יא. הסכם עם סוריה לא על חשבון ביטחון ישראל במיוחד לגרורה של אירן והשלכותיה על הגולן.

הצגת תוכנית מדינית, בסעיפים שציינתי או בשינויים המתבקשים - יהיו בסיס לטיעוני ממשלת נתניהו, לכל הסדר באזור ולא נהיה תלויים בממשל אובמה ובהצעותיו. או בחסדי והצעותיהם של הקהילייה האירופית הצבועה.

יתירה מכך, הצבת התוכנית על סעיפיה ועקרונותיה, תהיה תשובה מוחצת, לכל המומחים והטוענים מהשמאל ומקדימה, שאין תוכנית מדינית, אין אופק מדיני, אין התקדמות. יש פרטנר או אלה שטוענים שאין פרטנר מצידו של אבו מאזן, כי הוא אימפוטנט פוליטי, ואפילו הפלשתינים לא יכולים להחליט מי מייצג אותם. צא ולמד. הפלשתינים מציגים תנאים מוקדמים כמו נסיגה לגבולות 67, חלק מירושלים כבירתם והסכם לגבי הפליטים וזכות השיבה. וראה בעניין זה לעיל החלטות פת'ח בבית לחם.

סוריה מוכנה למשא-ומתן, אחרי הצהרה ישראלית על נסיגה מלאה מהגולן. התשובה של נתניהו צריכה להיות ברורה חדה וחד-משמעית - רק כשסוריה תתנתק מ"ציר הרשע" - יהיה בסיס למשא-ומתן.

ניצחון החמאס בעזה - צריך לשמש כמנוף, לטיעון הביטחוני, חיובי של נתניהו, לגבי הסעיפים שבתוכנית המדינית, כדי שטעות מעין זו, לא תשוב גם ביהודה ושומרון.

להערכתי - הצגת תוכנית, גם אם היא חד-צדדית, שבה עקרונות וקווי יסוד, שלא ניתן לוותר עליהם או לשנותם, לנוכח מצבנו הביטחוני, אסטרטגי, באזור הוא הכרח מדיני עם פירות חיוביים בהווה ובעתיד.

יתירה מכך: הצגת תוכנית ברורה ומנומקת, תהיה תשובה הולמת ללחצי ארה"ב, ארצות ערב והקהילייה האירופית. כשאתה מציג תוכנית מדינית - על האחר להציג אלטרנטיבה, ועל-ידי כך - אתה מעביר את הלחץ הפוליטי לצד האחר.

תוכנית חד-צדדית - תהיה תשובה לכל המלעיזים והמתנגדים והטוענים שלימין "אין תוכנית מדינית" ואין אופק מדיני - אז בבקשה הנה תוכנית, הנה אופק ונראה אם יש לנו פרטנר לשיחות, לדיונים ולהסכמים.

האינטלקטואלים היהודיים באירופה: העצומה שפרסמו, כמה מהאישים היהודיים המובילים, ביניהם הפילוסוף ברנר אנרי לווי, אלן פינקלשטיין, דניאל כהן בנדיט (דני האדום), הקוראת לממשלת נתניהו, להפסיק הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים, יש לה אפקט רב ובעל עוצמה על הקהילייה האירופית.

לעניין העצומה יש לי שלוש הערות:

א. חותמי העצומה, הם ללא ספק אוהבי ישראל - אבל תמימים.
ב. לעצומה בחתימתם יש אפקט משפיע ומזיק לישראל.
ג. הם טועים, לא מבינים את הפרטנר שלנו, לא את שאיפתם ותוכניותיהם - אבל בשל רצונם בטובת ישראל יש "קסם בנאיביות שלהם".

וככל שהדמויות יותר אינטלקטואליות - כך תלישותם מהמציאות רבה יותר, יש להם שאיפות כנות לשלום, לשוויון, אך המציאות האכזרית טופחת על פניהם - והם לא מוכנים לקבל אותה ולחיות איתה - מה חבל.

פרופ' בן עמי - מבכירי העבודה של פעם שהיה גם שר החוץ, בראיון לגלי צה"ל - הצהיר "ששלום עכשיו" של הפלשתינים הוא ברגותי היושב בכלא הישראלי על 5 מעשי רצח ישירים ועשרות פיגועים אותם הוביל, פיקד ומימן. לדעתו - זה סוג הפרטנרים שלנו ואיתם צריך לעשות הסכם - הבנתם והפנתם את זה?

לכן לאור המציאות שנוצרה - כאשר ממשל אובמה נוטה במפורש לא לצד ישראל, בניגוד לממשל בוש, הידידותי, על נתניהו לעשות מעשה פוליטי נועז וחריג ולהציג את תוכניתו לגבולות הקבע של ישראל - המבוססים על בסיס ביטחון ישראל וטובת ישראל ועל כך להילחם כלפי פנים וכלפי חוץ.

בכך יוכיח ביבי - מנהיגות אמיצה, איתנה ומובילה וירשם בהיסטוריה היהודית כמנהיג קנאי לביטחון ישראל ולמדינה ציונית יהודית ריבונית ודמוקרטית.

תאריך:  09/05/2010   |   עודכן:  09/05/2010
אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו - גבולות קבע עכשיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מטאטא
9/05/10 21:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע אנו חוגגים את יום שחרור ירושלים. יום הפיכתה לעיר אחת. גדולה ומאוחדת של עם ישראל.
09/05/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת נשים שסבלו מבעיה של היצרות המסתם המיטראלי על-רקע דלקת פרקים בצעירותן (מום שכיח של המסתם בין העלייה לחדר בצד שמאל של הלב) גם בדרגה קלה עד בינונית, נאסר עליהן להרות. במידה שנכנסו להיריון, הן נדרשו לבצע הפלה.
09/05/2010  |  ד"ר אברהם שוטן  |   מאמרים
אתמול צפיתי בתדהמה וזעזוע קשה בתחקירה של איילה חסון, על התופעה הקשה והמתסכלת בה חקלאים ומעבדי אדמות באזור הגליל ובצפון הארץ נקלעים לקשיים כלכליים ונאלצים למכור את האדמות שלהם לערבים, אשר מציעים סכומי כסף כפולים ומכופלים עקב תמיכה של מדינות ערב ובראשן סעודיה.
09/05/2010  |  מיכל מנין  |   מאמרים
בבואכם לבחור את סוג הטיפול, ישנם מספר דברים שצריך לדעת. מומלץ לשאול את עצמכם כמה שאלות שיעזרו בדיוק בחירת העיסוי: מה אני רוצה לקבל מהעיסוי? האם תפוס לי שריר? האם אני סובל מבעיה אחרת? האם חשקה נפשי בפינוק עדין? או שמא ב"פירוק והרכבה"? האם אני אוהב מגע הכולל שמן? או מעדיף עיסוי הנעשה מעל הבגדים? האם אני מעדיף מגע באזורים מסויימים כמו ראש, פנים או רגליים? או מעדיף עיסוי בכל הגוף? האם אני צרכן קבוע של עיסויים? האם ברצוני לנסות משהו חדש שבו לא התנסיתי מעולם? או שמא אעדיף את העיסוי הקלאסי המוכר והטוב?
09/05/2010  |  מור גולדמברג  |   מאמרים
גם לבית המשפט העליון נמאס, כנראה, מהסחבת הבלתי-פוסקת בפינוי המאחז הבלתי-חוקי הגדול, הבנוי על קרקע פרטית פלסטינית, עמונה. ביום רביעי בשבוע שעבר, הוציא בית המשפט העליון, בישבו כבית דין גבוה לצדק, צו על תנאי, המורה למדינה לנמק בתוך תשעים יום, מדוע לא תנקוט בכל ההליכים כדי לפנות את כל המבנים במאחז.
09/05/2010  |  נפתלי רז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il