|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אחי אתה - הכי מתאים עאלק

סיפור הג'קוזי של רנ"צ רפי פלד שאולץ להתפטר ממשרת המפכ"ל, מחוויר כיום לעומת מעלליו של המפכ"ל, רנ"צ דודי כהן, כמופיעים בדוח מבקר המדינה נפוטיזם. דוח מבקר המדינה חושף את המינהל הבלתי-תקין של המפכ"ל גם את דודי כהן יש לשלח הביתה - ומיד פרשת "ההולילנד" של המטה הארצי" - על קשרים ופרוטקציות
11/05/2010  |     |   מאמרים   |   מבקר המדינה   |   תגובות
המפכ"ל דודי כהן ניצח. הציבור - הפסיד [צילום: פלאש 90]

מגיעה לנו משטרה נקייה, בראשה מפכ"ל מקצוען, שלא יכניס לנו לא את האח, לא את האחות ולא את האבא לתפקידים נחשקים. רוצים אנו הרבה "נורברים", הרבה "ליברים"" הרבה "בר לבים", הרבה "קרמשניטים", הרבה "בוקובזאים" - שוטרים/קצינים למופת שמהם אתה חושש וירא כי אתה צל לידם

המפכ"ל מינה את אחיו תוך ניגוד עניינים
איציק וולף
מבקר המדינה קובע כי המפכ"ל דודי כהן היה מעורב ישירות בקידום אחיו לסגן מפקד מחוז המרכז * זאת למרות סיכומים שגם הם נעשו בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה * השר לביטחון פנים דאז, אבי דיכטר, התעלם מניגוד העניינים ולא עשה דבר
לרשימה המלאה

   איציק וולף
המפכ"ל כופר בסמכות השר אהרונוביץ' לעכב מינוי

   רשימות קודמות
  "אנשי הדממה"

נתחיל, בסיפור מפורסם:

בחור אחד, צעיר ולאו-דווקא מוכשר, לשון המעטה, נכנס יום אחד לעבודה בקונצרן - קונגלומרט חובק עולם, בתפקיד זוטר. גזרן בגדים היה. מדי תקופה קצרה, הוא קודם במעלה ההיררכיה. בכל רבעון קודם וקודם. מנהל מחלקה. מנהל אגף. מנהל חטיבה. מנהל מפעל. בחלוף שנים ספורות, מזעיקו ללשכתו, יו"ר מועצת המנהלים הקשוח ומודיע לו כי החליט למנותו למנכ"ל הקונצרן כולו. "אני שמח", מגיב הצעיר המופתע. רק ביקש הצעיר לצאת מלשכת היו"ר, כולו נרגש, ויו"ר מועצת המנהלים שב וקורא לו ממש ממפתן הדלת. "זה מה שיש לך לומר לי", רטן והתריס כלפיו. "אה נכון - אתה צודק - שכחתי - תודה אבא", הגיב הצעיר ה"מוצלח".

ואתם זוכרים - מי שיש לו קשרים - אין בצריך לו - כל פרוטקציה...

איש אחד, למי ששכח, רפי פלד שמו, היה פעם מפכ"ל. היה זה באפריל 1993 עת מונה הוא לתפקיד המפכ"ל ה-11 של משטרת ישראל.

בתחילת 1994 נחשפו בעיתונות טובות הנאה שקיבל, ביניהן חבילות נופש ושהות בבתי מלון. לפרסום מיוחד זכתה תמונה בה נראה פלד משתכשך בג'קוזי יחד עם קציני משטרה נוספים. החיים הטובים. את הפשיעה הם מיגרו מזמן. יש להם זמן. החשיפה זכתה לכינוי "פרשת הג'קוזי".

בעקבות הפרשה הורה היועץ המשפטי לממשלה דאז, לפתוח בהליכים משמעתיים נגד פלד. ב-1 במאי 1994 התפטר רפי פלד מתפקידו כמפכ"ל, ולמעשה מנע את ההליך המשמעתי/המשפטי נגדו. היה לו ככל הנראה מה להסתיר וממה לחשוש.

חלפו שנים. מפכ"ל ברירת מחדל מונה, רנ"צ דודי כהן שמו. מונה הוא, למי ששכח, רק אחרי שהשר לביטחון-פנים דיכטר הכריז על ניצב יעקב גנות כמועמד - המינוי לא צלח והשאר כבר היסטוריה.

אותו דודי כהן, היה פעם מפקד ימ"ר תל אביב. כשסיים את התפקיד, לא בהצלחה רבתי, ביקש ממחליפו, נצ"מ מרדכי ליבר (הקצין והאגדה שהפך מיתוס בקרב שוטרי ישראל) לעשות "חפיפה". ליבר ציחקק. גיחך. "מי אתה שתעשה לי חפיפה", אמר לו. "חמש דקות וקח חפציך וסע - אני כבר בתוך התפקיד ולא צריך שום חפיפה - את ימ"ר תל אביב אני מכיר ככף ידי", אמר ליבר - שגדל ביחידה ובנה את היחידה - ועשה. כמה חכם הוא ליבר שידע כבר אז עם מי יש לו "עסק". היום, ליבר בפנסיה, יושב כל יום שישי בקפה בתיה בדיזנגוף, מוקף בהרבה מחבריו, יוצאי ימ"ר תל אביב ומפקדי הימ"ר לדורותיהם, ורואה/צופה בעצב את המשטרה - שבראשה מפכ"ל שכזה. אני, במו אוזניי שמעתי, זה מקרוב ממש, את מי שהיה פעם מפקדו של דודי כהן (דודי כהן שימש כסגנו), קצין ידוע ומוכר שפרש בינתיים, מותח עליו ביקורת - עליו ועל תפקודו הלקוי ועל חוסר התאמתו לתפקיד.

והנה, בא דודי כהן למשרת המפכ"ל ורשימה של "חיסולים" באמתחתו. יצר הנקם.

מנצ"מ איציק ("איז'ו המקרר" - ענק הזרוע והגוף) נורבר המעולה הוא התפטר בהקדם ושילח/שיגר אותו "הביתה". התחשבנות אישית. מניעים זרים. נורבר מצא עצמו מכהן כסגן ראש התוכנית להגנת עדים כשהותיר מאחור ניסיון אדיר של עבודה משטרתית מקצועית. דודי ניצח. הציבור - הפסיד.

את "קרמשניט" האגדי, הוא סנ"צ אפרים ארליך, שוטר אמיתי, שאותו טיפח, אימץ וגידל מרדכי ליבר המקצוען, שילח והגלה למרחב חברון - רחוק מהלב - רחוק מהעין - לתפקיד סממ"ר - תפקיד שלא אויש שנתיים על-ידי איש - רק בגלל שהתחשבן עימו - התחשבנות אישית על-רקע סכסוך אישי - עוד מימי שירותם המשותף בימ"ר תל אביב. הוא לא שכח לו גם על כי העז לחשוף את "פרשת פריניאן" - שהביאה להקמת ועדת זיילר. נקמנות לשמה. שנאה. טינה אישית. שום שיקול מקצועי טהור. רק מניעים זרים ופסולים היו ועודם כאן. גם היום, נוטר לו המפכ"ל טינה גם על כי פורסם בתקשורת שדהר ברכבו 180 קמ"ש כאילו היה טייס פאנטום. בינתיים דודי מנצח. הציבור במחוז תל אביב מפסיד את "קרמשניט" - המומחה מספר אחת במשטרה בביעור פשיעת הרחוב, ביעור נגע הזנות, ההימורים, הסמים, הנהיגה בפסלות ועוד ועוד. קצין אמיתי ש"שרף" סוליות נעליים.

עם ניצב אורי בר-לב - הקצין המעולה - מלח הארץ - מנהיג ישר ואמיתי - בא לעשות חשבון וניסה לשגרו הביתה. ניצב אורי בר-לב - "איים" על דודי - במקצועיותו. הוא חשש ממנו. ירא מפניו. הוא רוצה הרבה "קטנים" לידו. מענקים הוא חושש.

ניצב בר-לב עתר לבג"צ והמפכ"ל נותר נבוך. אורי בר-לב - ניצח ובענק.

הלאה...

המפכ"ל הביתה!!!

סבב המינויים האחרון רק גילה שהמפכ"ל קידם את כל מי שנמנו על חבריו הקרובים ביותר. מהאחרים - הטובים יותר - הוא מתעלם. עסק משפחתי... תודה אחי... מוכר? זוכרים?

במצב דברים זה, אין מנוס, אלא מפיטורי המפכ"ל - שבז לכל כללי המינהל התקין ולטוהר המידות. דוגמה אישית - יוק. לא מצאנו אצלו לא טוהר מידות ולא מינהל תקין. לא מיניה ולא מקצתיה. מצאנו אצלו רק מערכת משומנת של התחשבנות אישית, נקם, התעמרות, ביזוי, השפלה, כאילו הוא מנהל חנות מכולת שכונתית.

התהלך לו המפכ"ל בחנות המכולת השכונתית עם עגלה גדולה, העמיס לו "חינם" את חבריו/אחיו על עגלת המינויים וכעת בא לו - לקופה - בקצה החנות - לשלם אצל מבקר המדינה - את ההתנהלות השערורייתית. והחשבון - גדול הוא. כבד מנשוא.

בימים אלו ממש, אתה מנהל "קרב" נוסף מול רפ"ק עמרי עדיקה. גם הוא עתר לבג"צ. גם שם התערב בג"צ ושיגרו לשימוע בפניך - בהתברר כי הליך הפיטורין הוא קלוקל. קיצורי דרך. שוב נקם?

לא לעולם חוסן - דודי.
לך הביתה ומהר.
נכשלת בגדול.


אני זועק את זה למן הרגע בו נכנסת לתפקידך - ומסתבר, לצערנו, כי שוב לא טעיתי... את אשר יגורתי - בא לנו - ובגדול.

מגיעה לנו משטרה נקייה, בראשה מפכ"ל מקצוען, שלא יכניס לנו לא את האח, לא את האחות ולא את האבא לתפקידים נחשקים. רוצים אנו הרבה "נורברים", הרבה "ליברים"" הרבה "בר-לבים", הרבה "קרמשניטים", הרבה "בוקובזאים" - שוטרים/קצינים למופת שמהם אתה חושש וירא כי אתה צל לידם.

כעת - הורה נא לתנ"צ זיוה אגמי - ראש יאח"ה - המקורבת לך - מאוד-מאוד - לזמן לחקירה את אולמרט. או אז, יתעסקו אמצעי התקשורת בחקירת אולמרט - והשיטה להסיט את תשומת הלב ממך - תעבוד. מכירים אותך כבר...

שיטה ומעשים דומים.

הכל שקוף.

טמבלים - אנחנו לא...

ולסיום: כך אמר קצין בכיר, בעילום שם, זה לא מכבר: "המאפיה הסיציליאנית זו ישיבת אור שמח מול מה שקורה במשטרת ישראל".

אמר - וידע על מה הוא שח.

שיטת דודי כהן

על נפוטיזם שמעתם? הנפוטיזם הפך נפוץ מאוד בתקופתו של נפוליאון בונפרטה, אשר מינה את בני משפחתו הענפה להיות מלכים בארצות השונות שכבש.

אז הנה זה גם אצלנו - אצל דודי "הכובש": קצין אחר, מעולה, ישב לו על כס תפקיד סממ"ז מרכז ועשה מלאכה ראויה לציון ולהערכה. מאיר בוקובזה שמו. תת ניצב. קצין משכמו ומעלה ומלח הארץ. מקצוען של ממש הוא. ענק תרתי משמע. אדם בריא-גוף. איש הצנחנים. גוליבר של ממש במדינת משטרת הגמדים. רצה דודי כהן, דווקא, ניגוד עניינים של ממש, את האיש הכי מתאים... בעיניו - לתפקיד יוקרתי אשר זה. את מי? את אחיו - מוטי כהן. התעקש הוא דווקא על תפקיד זה - בעודו מנסה לשלח הביתה - לגמלאות - את תנ"צ בוקובזה. מקריב קצין מעולה על מזבח קידום האח הצעיר לבית כהן.

ניצב (בדימ.) חנה קלר, היא נציבת קבילות השוטרים, אישה בעלת ידע וניסיון רב, צידדה בעמדתו של בוקובזה דווקא ולא בעמדת המפכ"ל. גם ממנה התעלם המפכ"ל ולא שעה להמלצותיה. איש לא יעצור אותו מהמשימה - מזימה: מינוי האח הקטן לתפקיד הגדול - בכל מחיר.

המטרה אצלו - מקדשת כל אמצעי. גם זה הפסול.

לתנ"צ מאירק'ה בוקובזה לא נותרה כל ברירה. תנ"צ בוקובזה עתר לבג"צ. בג"צ השיב לפני מספר ימים את הקצין לשורות המשטרה והותיר את המפכ"ל פעור פה. אץ רץ המפכ"ל וסילף הודעה לתקשורת, באמצעות הדובר - עושה דברו. בין תוכן ההודעה, לבין מה שהתרחש מאחורי הקלעים - אין כל קורלציה. אמרנו: המטרה מקדשת כל אמצעי - גם זה הפסול.

את הרל"ש שלו, נצ"מ אמיר בן טובים, איש מנהל - חסר כל רקע פיקודי, ביקש למנות לתפקיד סממ"ר במחוז ירושלים, כשאפילו תפקיד של מפקד תחנה לא מילא הוא. כל יתרונו בנושא הפיקוד - הוא סמיכותו ל"צלחת" של המפכ"ל. חדר ליד חדר יושבים המה. בא השר לבט"פ וגדע באחת - את השערוריה - בעודה באיבה. את הקצין סנ"צ ערן קמין, שהיה מעורב עד צוואר בפרשת האזנות הסתר לשר המשפטים חיים רמון ושקיבל מכתב אזהרה - אחד מיני רבים שקיבלו מכתבי אזהרה - ממבקר המדינה הבודק את הנושא, ביקש המפכ"ל לקדם לדרגת נצ"מ. בא מבקר המדינה ועצר את הקידום - ובצדק - כל עוד הליך הבדיקה לא הסתיים.

וישנן עוד דוגמאות למכביר. מדובר בשיטה. במעשים דומים.

תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/05/2010
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחי אתה - הכי מתאים עאלק
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נגד טוקבקים
11/05/10 21:45
2
על פחות מזה עפו
11/05/10 22:17
3
סנצ בדימוס
11/05/10 23:05
 
נצ"מ בדימוס
12/05/10 00:05
 
גלידה
13/05/10 14:58
4
גדע
12/05/10 01:40
 
ההוא
12/05/10 14:14
5
מאמר אמיץ
12/05/10 06:58
6
חץ
12/05/10 09:41
7
אומץ למבקר המדינה
12/05/10 10:51
8
עמיקם
12/05/10 13:35
9
אלי מ.
12/05/10 14:17
10
דב בינדר
12/05/10 18:51
11
ע.ג4
12/05/10 22:08
12
על עמונה
13/05/10 10:34
13
liger pwoer
9/06/10 16:55
14
שלא יחזיר
3/11/12 13:09
15
תבדקו
3/11/12 13:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה מתפרסמים מידי פעם "מחקרים" שונים המתיימרים להסביר תהליכים בחברה החרדית כמו בנושא הכלכלי ובנושאים אחרים. משום מה ה"חרדים" עצמם מכירים מציאות שונה לחלוטין.
11/05/2010  |  יוסי מן  |   מאמרים
ב-11 במאי 1960, היום לפני חמישים שנה, ארבו חמישה סוכנים בכירים של המוסד, ועימם רופא, לפושע הנאצי אדולף אייכמן. הם המתינו לו בשתי מכוניות, אחת מהן מקולקלת כביכול, לא הרחק מביתו, ברחוב גריבלדי, בשכונה מרוחקת בבואנוס איירס, ארגנטינה. אחרי חקירות של שנים, בדיקות של חודשים ומעקב ממושך במשך שבועות, אומתה זהותו של אייכמן, והגיע הרגע המכריע: ראש המוסד, איסר הראל, הורה – באישורו של ראש הממשלה דוד בן-גוריון - לחטוף את אייכמן, לקחת אותו בשבי, ולהוציא אותו, כמובן בניגוד לחוקי ארגנטינה, מביתו ומארצו, כדי שיעמוד למשפט בישראל על פשעיו.
11/05/2010  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
בבחירות שנערכו השבוע בבריטניה, איש מן המועמדים לא ניצח ואפשר אף לומר ששלושתם הפסידו.
11/05/2010  |  רועי אורן  |   מאמרים
כולנו עוברים בילדותנו המוקדמת שלבים של תחושות אומניפוטנטיות נרקיסיסטיות - הרגשה שהעולם סובב סביבנו. בהיותנו ילדים רכים אנחנו גם משוכנעים שכאשר נכסה את עינינו, אף אחד לא יראה אותנו. בחלוף השנים, המציאות דואגת ללמד אותנו את מגבלותינו, ואנחנו נאלצים לוותר אט-אט על שיגיונות הילדות. אם זה לא קורה, הרינו נחשבים לבעלי קיבעונות (פיקסציות) ילדותיות, וייתכן אפילו לבעלי הפרעות כאלה או אחרות.
11/05/2010  |  בת-שבע שפירא  |   מאמרים
זה היה קרב מאסף מתמשך, מורט עצבים, אבל התוצאה הייתה ידועה מראש: בשבוע שעבר הודיעה חברת וושינגטון-פוסט שהחליטה להעמיד למכירה את שבועון החדשות "ניוזוויק". כבר כמה עשורים שעורכי ה"ניוזוויק" מנסים להגדיר מחדש את מקומו של השבועון על מפת התקשורת, ועכשיו, לפחות מבחינת הבעלים הנוכחיים, הגיעו הנסיונות לקצם.
11/05/2010  |  רפי מן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
[צילום: יח"צ, הרבלייף]
סוזן בוורמן
חמישה צירופי מזון מומלצים לתזונה נכונה    הוספת מעט שומן בריא מאבוקדו או שמן זית לסלט תעזור לכם לספוג את הקרוטנואידים שמצויים בחסה רומית, גזר ועגבנייה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il