|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

פוטרה בהריון שלא כדין ותפוצה ב-35,000 שקל

כחודש וחצי לאחר שנודע לחברת 'אמנון מסילות בע"מ' על הריונה של יסמין דהן, הם פטרו אותה לא בשל ההריון אלא בשל "העדרות מסיבות בריאותיות הקשורות בהריון" השופטת: בפיטורין אסורים עסקינן
12/05/2010  |   ענבל בר-און   |   פסיקה   |   זכויות אדם   |   תגובות
"הפיטורין היו קשורים בעקיפין להריון" [יח"צ]

הכניסה להריון אסורה
יפעת ארליך
כשהחוק אוסר על מעבידים לפטר אישה בהריון, לאישה ההרה נתפר תיק של "עובדת לא יעילה", או שתנאי עבודתה מוחמרים כך שתרצה להתפטר * שוק העבודה נגד הדור הבא
לרשימה המלאה

שיוויון האשה - זכויות עובדת בהריון
עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
לרשימה המלאה

ביה"ד: עובדת בהריון אינה "חסינת פיטורין"
רותי אברהם
אושרו פיטורים בלתי חוקיים של עובדת בהריון * השופטת: במקרה זה אכיפת יחסי עבודה תזיק * אי החוקיות תבוא לידי ביטוי בפסיקת הפיצויים
לרשימה המלאה

הצעת חוק: להחמיר הענישה על פיטורי עובדת בהריון
רונן ליבוביץ
הוועדה לקידום מעמד האשה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק המחמירה את הענישה על פיטורי עובדת בהריון ובחופשת לידה, פיטורי עובדת השוהה במקלט לנשים מוכות או עובדת העוברת טיפולי פוריות * הצעת החוק קובעת כי העונש המרבי על עבירות אלה יהיה שישה חודשי מאסר
לרשימה המלאה

פיטרו עובדת בהריון וישלמו 300 אלף שקלים
מתן פריידין
חב' ISS אשמורת, מקבוצת השמירה, תשלם 300 אלף שקלים בשל פיטורי עובדת ניקיון בחודש השביעי להריונה * שדולת הנשים: בשורה לנשים והרתעה למעסיקים
לרשימה המלאה

המו"ל של "הורים וילדים" פיטרה עובדת בהריון
מתן פריידין
כך טוענת שדולת הנשים המייצגת את האישה שהתקבלה לעבוד בחברת SBC כמנהלת פרסום * החברה: האישה נהגה בחוסר תום לב כשלא ציינה בראיון העבודה על היותה בהריון
לרשימה המלאה

80,000 ש"ח קנס לחברה שפיטרה עובדת בהריון
מיכאל דבורין
כך פסק בית הדין לעבודה לאחר שהושג הסדר טיעון בין משרד התמ"ת לבין חברת ש.י.ר.ן שפיטרה עובדת יומיים בלבד בטרם מלאו שישה חודשי העסקתה שלאחריהם נדרש היתר לפיטורין לפי החוק
לרשימה המלאה

הצעה: הקנס בגין עבירה של פיטורי עובדת בהריון ללא היתר יועלה ל-67,300 ש"ח
מיכאל דבורין
כך מציע משרד התעשיה המסחר והתקשורת במסגרת נסיונותיו להתאים את חוק עבודת נשים הישן למציאות המשתנה; התיקון לחוק עוסק בעיקר באופן ההגנה על העובדות ובהיקף ההגנה עליהן, בהתחשב באיזון שבין זכויותיהן לזכויות המעביד
לרשימה המלאה

לראשונה בישראל: הורשע מעסיק שפיטר עובדת בהריון
רועי כוכבי
חברת "טי סופט" מהרצליה הפרה התחייבות להעסיק מנהלת חשבונות, לאחר שזו ציינה כי היא נמצאת בשבוע ה-12 להריונה; החברה שילמה פיצויים בסך 40,000 ש"ח לנפגעת - וקנס בסך 40,000 ש"ח למדינה
לרשימה המלאה

7500 ש"ח קנס לעורך דין שפיטר עובדת בהריון
נועם שרביט
עו"ד שמואל אלקון הורשע בפיטורי פקידתו, בעת שהיתה בהריון, מבלי שקיבל אישור הממונה במשרד התמ"ת; העובדה כי הנאשם הינו עורך דין עמדה לו לרועץ; השופט הביע ספק אם ניהול הליך פלילי כ'תרופת קו ראשון' פועל לטובת המפוטרות
לרשימה המלאה

ביהמ"ש: אין לצפות מעובד שיהא שבוי בגחמות מעבידו
ענבל בר-און
חברת קסם מילניום בע"מ העסיקה את ראובני אברהם כשומר בחניון שלא היו בו שירותים * כשנעל את החניון וניגש לשירותים, הם התעמרו בו, פיטרו אותו, השפילו אותו ושיחקו בשעות ובימי עבודתו * כשביקש פנסיה של שומרים, טענו שהוא בכלל "סדרן" * בית הדין לעבודה קבע: התפטרות מחמת הרעת תנאים דינה כדין פיטורים * החברה חויבה לשלם פיצויי פיטורין וזכויות סוציאליות רטרואקטיביות
לרשימה המלאה

"בנסיבות אלו ובהינתן כי אך כחודש וכמחצה לפני פיטוריה (באמצע חודש נובמבר) הודיעה התובעת לנתבעת כי בהריון, נוטה הכף לעבר המסקנה כי פיטורי התובעת באותו מועד היו קשורים להריונה". כך קבעה (יום א', 25.04.10) שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, אביטל רימון-קפלן, בתביעה שהגישה יסמין דהאן נגד חברת אמנון מסילות בע"מ, לתשלום פיצויים בשל פיטוריה, לטענתה שלא כדין, בהיותה בהריון, וזאת בניגוד לחוק עבודת נשים, התש"יד - 1954 ולחלופין בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, התשמ"ח - 1988.

לטענת התובעת, יסמין דהן, היא החלה את עבודתה כפקידה בחברה בסוף יוני שנת 2007, ופוטרה כחודש וחצי לאחר שהודיע כי היא בהריון, כשישה חודשים לאחר שהחלה את עבודתה. לטענתה, הפיטורין נעשו בניגוד לסעיף 9(א) לחוק עבודת נשים, התשי"ד - 1954, אשר אוסר על פיטורי עובדת בהריון אשר מלאו לעבודתה שישה חודשים - אלא בהיתר על הממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת. לטענת דהן, היתר כזה מעולם לא ניתן, וזאת משום שלא התבקש. הנתבעים הכבירו מילים על עבודתה ה"רשלנית" של התובעת, אך דה עקא, טענותיהם נעדרו אסמכתאות והם לא יכלו להציג כל אסמכתה ממשית ל"מכתבי התראה" אשר הפנו אליה טרם פיטוריה, ועדויותיהם היו כלליות ובעלמא, וזאת לעומת גרסתה של התובעת, שהייתה עקבית וקוהרנטית ולא נסתרה בחקירה הנגדית, ולפיה, היא ביצעה את עבודתה על הצד הטוב ביותר.

השופטת רימון-קפלן מצאה אף שהתובעת עברה בהצלחה את שלושת חודשי הניסיון, בהם קיבלה שכר לפי שעה, והחלה לקבל שכר גלובלי במסגרת 'משרת אמון' - נתון שסתר את טענת המעסיקים ולפיהם היא 'פישלה' בעבודתה, או כדברי השופטת:

  • "בשוותנו לנגד עינינו את הנסיבות האובייקטיביות הנוגעות לתקופת העסקתה של התובעת בנתבעת כמבואר לעיל, את גרסתה המוצקה של התובעת שלא נסתרה חרף חקירה נגדית ממושכת, ואת גירסתם הכוללנית של עדי הנתבעת בכל הנוגע לתפקודה של התובעת וההתראות החוזרות ונישנות כלפיה בעניין זה - אין לנו אלא להעדיף את גרסת התובעת לפיה היא מילאה את תפקידה, למצער, כנדרש ואת גירסתה לפיה לא היו תלונות כנגדה על תפקודה הלקוי, על פני גרסת עדי הנתבעת, ובכל מקרה לנוכח האמור לעיל, אין בידינו לקבוע שהוכח בפנינו אירוע או אירועים או הצטברות אירועים לקראת סוף תקופת עבודתה של התובעת בנתבעת, אשר יצדיקו את פיטוריה באותו שלב דווקא".


על גרסותיהם הסותרות והעמומות של הנתבעים מעירה השופטת כי:

  • "הנה כי כן, בנקודה שהיא כה מהותית להוכחת גרסת הנתבעת באשר למניע לפיטורי התובעת במועד בו פוטרה וההתייעצויות, אם היו כאלה, שקדמו להחלטה, נותר, במקרה הטוב, ערפל כבד בכל הנוגע לשיקולים שנשקלו בפיטורי התובעת במועד בו פוטרה ואופן קבלת ההחלטה על כך".


עוד מציינת רימון קפלן כי לתובעת כלל לא נערך שימוע טרם פיטוריה, כנדרש בפסיקה:

  • "לא למותר לציין, כי אילו הייתה הנתבעת מקיימת שימוע לתובעת לפני פיטוריה ומאפשרת לתובעת להעלות את טענותיה לפני קבלת ההחלטה על פיטוריה, הרי שלפחות היו מונחות בפנינו עילות הפיטורים, תגובת התובעת לכוונה לפטרה והחלטת פיטורים מסודרת בעקבות כך"


"כל היום עסוקה במדידות ובתסרוקות"

חברת 'אמנון מסילות בע"מ' גרסה להגנתה, כי יסמין לא פוטרה בשל הריונה, ולראיה, היא פוטרה כחודש ומחצה לאחר הריונה, ועל כך הגיבה השופטת כי:

  • "ואמנם, לעניין זה נחה דעתנו כי ההודעה על ההריון לכשעצמה לא הייתה הסיבה המיידית לפיטורי התובעת, שכן אילו הנתבעת הייתה עד כדי כך צינית, מן הסתם הייתה מפטרת את התובעת אם לא מיד לאחר ההודעה על הריונה, הרי שבסמוך לאחריה ולא ממתינה עוד חודש וחצי לאחר מכן".

    השופטת מצאה כי הפיטורין נבעו מכך שעקב ההריון, הרבתה התובעת להיעדר מטעמים בריאותיים הקשורים להריון, ועל כן קבעה השופטת כי פיטוריה נבעו בעקיפין מהריונה:

    • "זאת ועוד, כפי שקבענו לעיל, שוכנענו כי הפיטורים לא נבעו במישרין מעצם ההריון, ואולם וכמבואר לעיל, שוכנענו שהפיטורים היו קשורים בעקיפין להריונה של התובעת וביטאו את חששה של הנתבעת מהעדרויותיה הצפויות של התובעת מפאת הריונה הפעם".


    השופטת ביקרה את הנתבעת על גישתה המתנשאת כלפי התובעת, אשר, משנכנסה להריון, ראתה עצמה 'עושה עימה חסד' כי היא מעסיקה אותה חרף הריונה:

    • לעניין זה לא יכולנו שלא להתרשם מגישתה המתנשאת של הנתבעת כלפי התובעת לאורך כל ההליך שבפנינו, אשר ראתה עצמה כמי שעושה לתובעת טובה בכך שהיא מסכימה להעסיקה למרות שמראשית העסקתה התובעת עסוקה בהיעדרויות, תחילה בשל חתונתה, ולאחר מכן בשל הריונה".


    כך לדוגמה, משאלה ששאל בא-כוח הנתבעת את התובעת בחקירתה הנגדית, ולפיה היא נעדרה מן העבודה כי הייתה עסוקה ב"תסרוקות ובמדידות", שאלה שנפסלה על-ידי השופטת, ניתן היה ללמוד, לדברי השופטת, על גישתה המתנשאת של הנתבעת.

    בנסיבות שבהן הפיטורין בוצעו שלא כדין השיתה השופטת על חברת 'אמנון מסילות בע"מ' לפצות את התובעת על הפסדי ההשתכרות שלה בכל התקופה שלא עבדה, עד ל-45 ימים לאחר לידתה, וכן הושת על החברה פיצוי בגין נזק לא ממוני בסך של 4,500 ש"ח בגין הפרת חוק עבודת נשים.

עובדות המקרה

יסמין דהאן הועסקה כפקידה/עוזרת אישית לקצין הביטחות בחברת אמנון מסילות בע"מ, אשר עיסוקה בהסעות באזור הצפון, החל מיוני שנת 2007. היא פוטרה בדצמבר שנת 2007, וזאת לאחר שבחודש נובמבר שנת 2007, מסרה התובעת למעבידה כי היא בהריון. חברת אמנון מסילות בע"מ לא פנתה לממונה על עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה בכדי לקבל היתר לפיטורי התובעת, חרף היותה מחויבת לעשות כן על-פי החוק. בשל כך הגישה דהאן תביעה לפיצויים בגין פיטוריה שלא כדין.

טענות הצדדים

לטענת התובעת, ביום 18/12/07 חשה ברע, פנתה לרופא וקיבלה שלושה ימי מחלה. למחרת לא הגיעה לעבודה, שלחה מסרון למנהלה האישי והסבירה כי לא תגיע לעבודה עקב המחלה, אך מנהלה טלפן אליה, שאל אותה "כמה ניתן להיות חולה", היא נלחצה, הגיע למחרת לעבודה אולם צפתה לה "הפתעה" – היא זומנה לחדרו של המנכ"ל, ננזפה ונגערה, נמסר לה שתפקודה לקוי ובאותו מעמד נמסר לה גם מכתב פיטורין. כשהפטירה כי לא ניתן לפטרה כי היא בהריון, נאמר לה, לדבריה "לעוף משם" – וכן כי היות וטרם הושלמו שישה חודשי עבודה, חוק עבודת נשים אינו מגן עליה (החוק מגן אך ורק על נשים אשר השלימו שישה חודשי עבודה – ע.ב.).

לדבריה, היא עזבה את המקום כשהיא ממררת בבכי וכאשר שמע על כך קצין הבטיחות מר יורמן, הממונה עליה, הוא הופתע עד מאוד וטען כי לא ייתכן הדבר, תוך שהוא מרעיף מחמאות על עבודתה, וגם כתב עבורה מכתב המלצה. לטענת התובעת, לא היה כל מתום בעבודתה ועצם הבהילות שבה פוטרה, מעידה על כך שפוטרה עקב הריונה ובניסיון למנוע ממנה להשלים את תקופת ששת החודשים לפי סעיף 9(א) לחוק עבודת נשים, וכי בכל מקרה לשיטתה השלימה תקופה זו. בשל כך היא תובעת כ 30 אלף ש"ח בגין הפסד השתכרות – מיום הפיטורין ועד התקופה שלאחר הלידה, פיצויי פיטורין בסך של ששת אלפים שקלים, ופיצויים ללא הוכחת נזק בשל אפליה אסורה בסך 100 אלף ש"ח.

בעוד שהתובעת גורסת כי היא פוטרה בשל הריונה, טוענים מעבידיה כי פטרו אותה בשל פגמים בעבודתה, לאחר אינספור שיחות הסברה אשר קיימו איתה בכדי שתשנה דרכה, אך לשווא. בין היתר גרסו הנתבעים כי הייתה איטית ומסורבלת בעבודה, שכחה לבצע מטלות שהוטלו עליה, משבצעה אותן, עשתה טעויות רבות, והפגינה זלזול בעבודתה. כן גרסה החברה כי התובעת נעדרה רבות, לימים ולחצאי ימים, בשל "סידורים" אשר קשורים בחתונתה המתקרבת, ואף נעדרה לשבועיים במהלכם יצאה לירח דבש. לטענת הנתבעים, הם ביקשו לפטרה אך היא התחננה להזדמנות נוספת וחרף זאת – לא השתפרה.

עוד טוענים הנתבעים, כי חרף המצג שהציגה התובעת לפיו בכוונתה להשקיע וללמוד את רזי העבודה בחברה, בדיעבד התברר כי לא כך הם פני הדברים, אלא הייתה זו אך ורק תחילתה של מזימת התובעת להרוויח זמן על-מנת לזכות בהגנת חוק עבודת נשים. לשיטתם, היא לא השלימה את ששת החודשים האמורים ועל כן אין היא זכאית לחסות בצילו של סעיף 9(א) לחוק עבודת נשים.

לטענת הנתבעים, הם נוהגים להעסיק נשים צעירות בתקופת הריונן ואף תומכים בהן לאורך כל תקופת ההריון והבדיקות הכרוכות בכך. קצין הביטחון יורמן גרס כי את מכתב ההמלצה לתובעת כתב על דעתו ולא על דעת החברה, וזאת לאחר שהתובעת הפעילה עליו לחצים באמצעות הכרות אבי-בעלה עימו.

קביעות בית המשפט

  • כמה זמן עבדה התובעת אצל הנתבעים? - התובעת עבדה בחברה מיום 27 ליוני שנת 2007 עד ליום 27 לדצמבר שנת 2007 – שישה חודשים.

  • מה היו נסיבות פיטוריה של התובעת ע"י הנתבעים? - מן הראיות עולה כי התובעת עברה בהצלחה את תקופת הניסיון שלה, בת שלושת החודשים, שלאחריה החלה לעבוד בשכר גלובלי במסגרת 'משרת אמון'. כאשר הנתבעים גורסים כי עבודה הייתה כושלת, לאחר שהם עצמם קבעו כי תקופת נסיונה הושלמה בהצלחה, עליהם מוטל הנטל להוכיח מה אירע בשלושת החודשים האחרונים. יש לציין כי חרף טענות נציגי הנתבעת על כך שהתריעו בה שוב ושוב בגין תפקודה הלקוי, לא צורף כל מסמך המעיד כי קיבלה התראות שכאלו. השופטת מוסיפה: "אלא שבכך לא סגי, שכן גם במסגרת חקירתם הנגדית בפנינו לא הביאו עדי הנתבעת, ולו דוגמה אחת לתקלה שהתרחשה בעטיה של התובעת, או אירוע מסויים שבו תפקדה התובעת בצורה לקויה, מעבר לטענות כלליות על תפקוד לקוי וטענות המנכ"ל לפיהן לשיטתו מתוך דוח השמאי שקיבל לידיו התברר לו כי הטיפול שנדרש מן התובעת בתביעות לקה ברשלנות סחבת ועיכובים בלתי סבירים. לא למותר יהיה לציין, כי אפילו את דוח השמאי הנטען לא טרחה הנתבעת לצרף". זאת ועוד – חרף האמור בתצהירי הנתבעת, סמנכל"ה לא יכול היה להצביע על שיחות התראה אשר ניהל עם התובעת, ולא זכר מועדן. זאת ועוד- תצהירה של התובעת כי ביצעה את עבודתה על הצד הטוב ביותר לא נסתרה בחקירתה הנגדית.

  • לתובעת לא קוים שימוע בטרם פיטוריה - שכן מכתב הפיטורין שבו נמסר לתובעת אודות פיטוריה הוכן עוד בטרם נקראה לשיחת הנזיפה, אותה מכנים נציגי הנתבעת "שימוע".

  • הגורם העיקרי לפיטורי התובעת הינו הריונה - נכון שהחברה לא פיטרה את התובעת מיד לאחר הודעתה על הריונה שכן לא הייתה עד די כך צינית, אך היא פטרה אותה בשל ימי המחלה שנטלה עקב הריונה, ונקטה בגישה ולפיה היא עושה לה טובה כאשר היא מעסיקה אותה חרף הריונה: "כאשר התברר לנתבעת שלא רק שהתובעת בחרה להכנס להריון, אלא שעכשיו היא מתחילה להעדר מפאת סיבות בריאותיות - פקעה סבלנותה והיא החליטה לפטרה".

  • תוצאות פיטורי התובעת בנסיבות המקרה שבנדון - הפסיקה קבעה כי פיטורין בניגוד לחוק בטלים הם, והתובעת זכאית לשוב לעבודתה. דומה כי במקרה זה הצדדים לא יבחרו באופציה זו – ועל כן תקבל התובעת פיצויים – סך של 23,750 שקלים בגין הפסד השתכרות מיום פיטוריה עד לגמר 'חופשת הלידה' שהייתה מתקיימת אלו הייתה ממשיכה לעבוד אצל הנתבעת, וכן סך של משכורת אחת כפיצוי בגין נזק לא ממוני בגין הפרת סעיף 9(א) לחוק עבודת נשים כלפיה. ברם, התובעת אינה זכאית לפיצויי פיטורין שכן לא השלימה שנת עבודה אצל הנתבעת, וזאת חרף העובדה ולפיה, אלמלא הפיטורין האסורים, הייתה משלימה שנת עבודה אצל הנתבעת.

תוצאת ההליך

לתובעת נפסקו כ 35 אלף ש"ח בקירוב בגין הפרת סעיפים 9(א) וכן 9(ג)(1) לחוק עבודת נשים, וכן פיצוי לא ממוני בגין הפרת חוק זה וכן הושתו על הנתבעת הוצאות המשפט של התובעת בסך של 4,500 שקלים.

פרטי ההליך

- בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה
- בפני השופטת אביטל רימון-קפלן
- בשם התובעת: עו"ד דרור חייק
- בשם הנתבעת: עו"ד מוטי כהן

עא (חי') 325-08 דהן יסמין נ' אמנון מסילות בע"מ (ניתן: 25.04.10)
תאריך:  12/05/2010   |   עודכן:  12/05/2010
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פוטרה בהריון שלא כדין ותפוצה ב-35,000 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"עתירות אלה עוסקות בגורלן של משפחות העותרים. אין זה ראוי ואף אין זה תקין להודיע לעותרים כי נמצאו טעמים הומניטאריים אשר בגינם מועבר עניינם לוועדה הבין-משרדית לעניינים הומניטאריים, כאשר החלטתה של הוועדה הבין-משרדית לעניינים הומניטאריים לא מפרטת ולא מתייחסת כלל לשיקולים הומניטאריים". כך קבעה (יום א', 9.05.10) שופטת בית המשפט המחוזי, שרה גדות, בעתירה שהגישו ילדי עובדים זרים אשר נולדו בישראל והיא להם המדינה היחידה אותה הם מכירים, ואשר להוריהם אשרת עבודה כדין, להעניק להם מעמד בישראל, וזאת מכוח החלטת ממשלה מיוני 2006.
09/05/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"ההליך הפלילי לא נועד לשמש ככלי משחק במסע הוונדטה של הקובל, וראוי כי הקובל ואחרים כמותו, גם אם לתחושתם האישית נגרם להם עוול, יתנו דעתם לכך וימנעו מעשיית שימוש בלתי ראוי בהליכי הקובלנה". כך קבע (22.4.10) שופט בית משפט השלום בנתניה, חגי טרסי, בהכרעת דין אשר זיכתה את הנאשמים, אבי לוי וגיא זקס, מהרשעה פלילית בגין הוצאת לשון הרע, במסגרת קובלנה שהגיש נגדם דב הירש.
09/05/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"גם העובדה שלמערער היה עסק קטן לתריסים שהתנהל ממבנה שכור, ונוהל על-פי עדויות הבן והמערער ככשלון כלכלי מוחלט , אינה מצביעה על יכולת תפקוד וכוחות נפש לצאת שוב למאבק מול קצין התגמולים על-מנת לקבל הכרה בנכותו הנפשית". כך קבעה (יום א', 18.04.10) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, עינת רביד, בתביעה שהוגשה על-ידי נכה צה"ל ממלחמת יום כיפור, אשר הגיש תביעתו אך ורק בשנת 1998, לקבל תגמולים רטרואקטיבית, החל ממלחמת יום הכיפורים ואילך, וזאת בהסתמך על הוראות סעיף 18(ו) לחוק הנכים (תגמולים ושיקום), התש"יט - 1959.
08/05/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"הפרשה שבפנינו עגומה ומטרידה. מדובר בפיטורים של מורה שנעשו שלא כדין. אי החוקיות שדבק בהחלטת הפיטורים לא היה נעוץ בעצם הצורך לפטר מורים בשל צמצומים או בנקיטת ההליכים הפורמליים הכרוכים במעשה הפיטורים. אלה ואלה היו לכאורה תקינים או נראים כתקינים כלפי חוץ. אי החוקיות במעשה פיטוריו של המערער היה נעוץ בעילת הפיטורים ובהנמקה שלא היו אמיתיים ונכונים. מדובר בהחלטה מאולצת התלושה מן המציאות ש"נתפרה" למערער לצורך התאמתה לקריטריונים שנקבעו, בלא שהיה לכך בסיס מספיק בנתוני האמת. מדובר בהחלטה שמשעה שהתקבלה, היא הונצחה מכח הביורוקרטיה והפכה חלוטה, מבלי שנבחנה או עמדה לביקורת על-ידי הדרגים הממונים במשרד". כך קבע (יום ב', 3.05.10) שופט בית הדין הארצי לעבודה, שמואל צור, בערעור שהגיש המורה יצחק רוזנברג על גובה הפיצוי שנפסק לו בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת, בגין פיטורין שלא כדין. מדובר בפסק דין יוצא דופן בחריפותו, אשר מבקר, צעד אחר צעד, הליך פיטורין שרירותי וקפקאי אשר ננקט כנגד המערער.
08/05/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"אין בידינו איפוא להיעתר לערעור. דומה, כי המשיב עשה כנדרש בעבור המערערים, אשר לא היו לקוחות קלים; ואכן, עבודתו הניבה להם פיצויים, שהוגדרו בבית משפט זה כנדיבים. יש להצר על תביעה זו, שהטילה דופי מקצועי במשיב ללא הצדקה". כך קבע (יום ב', 3.05.10) שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בערעור שהגישו שני אחים על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, ולפיו עורך דינם, אשר ייצגם בתביעת פיצויים בגין הפקעה, לא התרשל.
07/05/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il