|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

ממשלה שכל תכליתה לא לעשות כלום

נאום יושב-ראש האופוזיציה בדיון 40 חתימות בנושא: "הממשלה מייצגת את האינטרסים של חברי הקואליציה במקום לשרת את האינטרסים של תושבי המדינה" [י"ב בסיון תש"ע, 25.05.2010]
26/05/2010  |     |   נאומים   |   תגובות
ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה [צילום: AP]

כ-50 אחוז מילדי כיתות א' שייכים היום לקבוצות באוכלוסיה שמסרבות ללמוד על המעשה הציוני, שלא ישתתפו בנטל החברתי והביטחוני, שלא ישתתפו בנטל שנופל על מעמד הביניים ולא יצאו לעבוד

אמרת שתפקידה של מנהיגות היא לא רק לזהות את מה שקורה ונמצא על השולחן, אלא לזהות תהליכים ושההיסטוריה שופטת כל אחד ואחד מאיתנו מנהיגי העולם לא רק על בסיס מה שקרה באותה נקודת זמן, אלא על בסיס היכולת שלהם לזהות תהליכים. אז למען הסר ספק, אני שמה היום את התהליכים האלה על השולחן כפי שאני עד עכשיו לא ראיתי אותם קורים

העולם לא מבין את המדיניות שלך. העולם לא נגד ישראל. אני מאוד אשמח אם לא תיתן לאזרחי המדינה את התחושה שהעולם נגדנו. שאזרחי המדינה לא יחשבו שאולי אנחנו כחברה לא בסדר. החברה הישראלית מצוינת בכפוף לאותם תיקונים שצריך לעשות

אני שומעת שאתה אדוני ראש הממשלה דורש מהפלשתינים דבר שאפשרי בהתנהלות נכונה - להגיד מדינה יהודית. זה בסדר וחשוב. אבל מה אתה עושה כדי שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית במובן הלאומי של המילה?

אל תעסוק בהתקפות לגופם של אנשים, דבר לגופם של דברים
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה במליאת הכנסת [י"ב בסיוון תש"ע, 25.05.2010]
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  להציל מדינה - לא ממשלה
  ממשלת נתניהו הרעה
  השעון מתקתק. נדרשת פעילות נחרצת באירן
  בסיס הדמוקרטיה טמון במילה "אמון"
  לא בגלל השואה הוקמה מדינת ישראל

זה לא נעים לשמוע ביקורת - זה התפקיד של אופוזיציה במדינה דמוקרטית. מתפקידה לחלק ציונים לממשלה ולעומד בראשה. רק יש לנו ראש ממשלה שעסוק בניסיונות להפיל את האופוזיציה ולחלק לה ציונים. זה לא אישי - אבל על כיסא ראש הממשלה יושב אדם והאדם הזה שיושב היום על כיסא ראש הממשלה הוא האדם האחרון בבית הזה שיכול להשתמש במילה הדר. זה מכעיס אותך שמישהו עמד על הדוכן הזה והשתמש בכסף מזויף - אבל הדר זה כל-כך רחוק מלשלם כסף אמיתי בחדרי חדרים כדי להפיל ממשלה ולקנות קולות ולצרף עוד אנשים לממשלה ולקנות מפלגה - זה, אדוני ראש הממשלה, לא הדר. מתפקידנו להביא לידיעת הציבור את כל מה שנעשה לפני, תוך כדי, אחרי הרכבת הממשלה - את אותה התנהלות של ראש הממשלה שאין בינה לבין הדר ולא כלום.

ראש הממשלה - אם אתה רוצה להימנע מביקורת, הפתרון המוצע הוא פשוט לעשות את מה שנכון ועל כך אדבר. מדינת ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון והמדינה היהודית היחידה בעולם. תפארת המעשה הציוני. כמה פעמים כל אחד מאיתנו משתמש בכל שפה שהוא יודע כדי להסביר גם בעולם עם המילים הללו את מה שאנחנו - זו הגאווה של כל אזרח ישראלי. אבל חוץ מלדקלם את המילים האלה של מדינה יהודית וציונית ודמוקרטית - מה אתה עושה ראש הממשלה כדי לשמור על ישראל ככזאת? אני לא מדברת על מה שאתה מוכן לשלם כדי לשבת על הכיסא הזה, אלא על מה אתה מוכן לשלם אולי גם ברמה פוליטית על-מנת לשמור על ישראל ככזו.

אנו נמצאים במסלול בעייתי וקשה שעלול להוביל לכך ואפשר לעצור זאת - שמדינת ישראל תאבד את הערכים האלו או חלקם. זה לא התחיל עכשיו למען ההגינות. זה תהליכים שקורים. ידן של ממשלות קודמות קצרה או לא רצו שיטת ממשל גרועה שהתחייבת לשנותה עד שהתחייבת לשותפים הטבעיים בממשלה. לא לשנות חלילה. זה הוביל לכך שבכל היבט שהוא אם לא יעשה מעשה ובידנו הדבר - ישראל עלולה לאבד הערכים עליהם אנו כה גאים. הקיום שלנו זה גם קיומנו מבפנים ולא רק האיומים מבחוץ עליהם אתה כה מטיב לדבר ושאכן קיימים.

מדינת ישראל הופכת לחברות שונות החיות זו לצד זו. כ-50 אחוז מילדי כיתות א' שייכים היום לקבוצות באוכלוסיה שמסרבות ללמוד על המעשה הציוני, שלא ישתתפו בנטל החברתי והביטחוני, שלא ישתתפו בנטל שנופל על מעמד הביניים ולא יצאו לעבוד. אנחנו נמצאים אחרי שבועות וחשובה לך המסורת - במקום לדבר על הגיור ההוא, תשאל מה קורה היום עם מי שרוצה לעשות את המעשה היהודי ציוני - העולים שהגיעו הנה ולא יכולים לעשות זאת ולהצטרף לעם ישראל. האם נוח לך ראש הממשלה שנשים צריכות לנסוע בירכתי האוטובוס? ממשלות ישראל טעו לדורותיהן אך הגיע הזמן לעשות את התיקון.

הדברים שאני אומרת לא נועדו להפנות כעס לקבוצות בחברה הישראלית - כל אחד ודרכו, אני מכבדת את האמונות השונות בחברה הישראלית ואת הדרך המיוחדת שבה חלקים בעם היהודי שומרים על המצוות. אך נדרש מעשה בכדי להבטיח שלא יהיה מצב בו 80 אחוז כלל לא לומדים את החינוך הציוני. אי-אפשר להתענג רק על ההצטרפות ל-OECD - גם אתה יודע שהנתונים מראים שילדי ישראל חלשים בהרבה מאלו של מדינות אחרות השייכות לארגון. ויש גם תהליך של דה-לגיטימציה לקיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

אנשים פוגשים אותי, חלק הצביעו לקדימה, חלק למפלגות אחרות והם שואלים אותי 'תגידי, הוא עד כדי כך ציני, הוא לא רואה מה שקורה כאן?', ואתה יודע, ראש הממשלה, אני אומרת להם שלא. אני באמת חושבת, פעם הגדרת את עצמך כאזרח מודאג, מוכנה לומר שאתה גם ראש ממשלה מודאג.

עכשיו אני יוצאת מתוך הנחה, ראש הממשלה, שאתה באמת ובתמים מודאג מהסכנות הביטחוניות האורבות לישראל. מאלה שאינם מקבלים את קיומנו כאן. אבל אני בטוחה שגם אתה יודע שהביטחון הלאומי הוא גם החוסן הפנימי החברתי.

אני רוצה לשאול, מה אתה עושה כדי לשנות את המתווה הזה, הבעייתי הזה, שהמספרים נמצאים כאן. אתה יודע - אתמול היינו בדיון אצלך ואמרת דבר שאני מסכימה איתו. אמרת שתפקידה של מנהיגות היא לא רק לזהות את מה שקורה ונמצא על השולחן, אלא לזהות תהליכים ושההיסטוריה שופטת כל אחד ואחד מאיתנו מנהיגי העולם לא רק על בסיס מה שקרה באותה נקודת זמן, אלא על בסיס היכולת שלהם לזהות תהליכים. אז למען הסר ספק, אני שמה היום את התהליכים האלה על השולחן כפי שאני עד עכשיו לא ראיתי אותם קורים. אני רוצה לשאול היום איזה החלטה קיבלת אתה במהלך השנה וקצת שאתה ראש ממשלה כדי לעשות את מדינת ישראל מדינה טובה יותר - החלטה לא ועדות - אני לא מדברת, כמובן, על ההחלטות שנועדו כדי לשמר את הקואליציה.

דרך אגב, עכשיו יש איזה פטנט, איזו עטיפה של תקציב דו שנתי - שערוריה כשלעצמה שלא נכונה מבחינה כלכלית אבל, נועדה עוד פעם רק כדי למנוע את המפגש שכל-כך קשה לך, עם הכנסת הזאת, את הצורך להסביר, את הצורך לתת לחברי הכנסת לפעול על-פי חובתם הפרלמנטארית וחבר הכנסת בוים אמר דבר נכון: שר האוצר נתניהו לא היה נותן לראש הממשלה ביבי לעשות את מה שאתה עושה היום, אבל אז לשר האוצר נתניהו היה ראש ממשלה אחראי שקשה מאוד להגיד על ההחלטות הכלכליות שאתם מקבלים, שכל כולן הן החלטות מקריות של ועדת שרים לחקיקה. אין מטרה, אני בחלק לא מבינה, אני רוצה להבין.

שמעתי אותך מדבר לפני הבחירות שתיתן לחיילים משוחררים, לכל אחד, אולי נדמה לי רק ליחידות קרביות, שנת לימודים חינם. הצבתעתם נגד.

אני רוצה לומר שאם הייתי באמת יודעת שיש רצון לפרוץ את תקרת ההוצאה, והיום באמת הממשלה הזאת זה האיש השמן שכל-כך דיברת עליו בזמנו, שיושב על כיסא מעמד הביניים בישראל, אבל הייתי מקבלת גם את כל זה אם הייתי יודעת שיש איזה סדר עדיפויות שנועד לשדר איזה חזון לטווח הארוך. אם הולכים לעסוק באמת בחינוך דיפרנציאלי מבחינה תקציבית. אם הולכים להשקיע במקומות הנכונים. אתה יודע מה, אם אתה הולך, אם אתה משלם, להחזיק קואליציה שתעשה מעשה מדיני גדול - הייתי יכולה לקבל את זה, אבל גם זה לא, אתה מבין - מעשה מדיני גדול זה לא מס שפתיים.

עכשיו אתמול בערב, בלילה, לדעתי באזור חצות בערך, היה כאן דיון במליאה מרתק. ישב על הדוכן חבר קואליציה, ישב שר מהקואליציה ועוד שני חברי אופוזיציה והאחד אמר מה יקרה, נדמה לי שזה י"ח בתשרי או העשרים ומשהו בספטמבר יסתיים תאריך ההקפאה ואמר חבר מפלגתך: מה זאת אומרת, הוא אמר שהוא ימשיך לבנות. אמר השר בממשלה?: הוא אמר אבל הוא לא יעשה. אמר חבר אופוזיציה אחר. צריך לבדוק אם הוא אמר את זה לפני שהוא הבטיח משהו אחר לארה"ב.

הבעיה היא שהקואליציה הזו מורכבת מאנשים שכל אחד מהם בעצם בונה על זה שאתה מרמה את השני. זה מה שמחזיק את הקואליציה. כל זה קורה בהיעדר חזון. בירכתי על פתיחת שיחות הקרבה במגבלות שלהן - והמבחן יהיה מבחן המעשה שלך תוך כדי. זה נכון שהעולם היום כמו שאמרת לא מתגייס - אתה מבין ראש הממשלה - העולם לא מבין את המדיניות שלך. העולם לא נגד ישראל. אני מאוד אשמח אם לא תיתן לאזרחי המדינה את התחושה שהעולם נגדנו. שאזרחי המדינה לא יחשבו שאולי אנחנו כחברה לא בסדר. החברה הישראלית מצוינת בכפוף לאותם תיקונים שצריך לעשות. העולם לא מבין את המדיניות שלך. כשאנחנו אמרנו בממשלה הקודמת צרכי ביטחון ופירוז - לא רק שכל העולם תמך, גם הפלשתינים הסכימו. כאשר נסעתי לארה"ב והסברתי שמשמעות שתי מדינות לאום היא שהאחת יהודית והשנייה היא הפתרון השלם והמלא לפלשתינים וסיום הסכסוך - קיבלנו את אותה האמירה והמכתב. מה שהשתנה שם זה לא הממשל - כן, הוא השתנה, אבל בהתנהלות נכונה של ישראל אפשר לגייס את העולם לצרכים הבסיסיים שלה.

כשנכנסנו לחדר המו"מ ידעו כולם שנעמוד על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אני שומעת שאתה אדוני ראש הממשלה דורש מהפלשתינים דבר שאפשרי בהתנהלות נכונה - להגיד מדינה יהודית. זה בסדר וחשוב. אבל מה אתה עושה כדי שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית במובן הלאומי של המילה? וכדי שתישאר מדינה יהודית דמוקרטית וציונית צריך לקבל שתי החלטות לא פשוטות עם מחיר פוליטי אולי - האחת לסיים את הסכסוך, ונכון שזה תלוי גם בפלשתינים אבל זה תלוי גם בך. החלק השני מתייחס למה שקורה כאן בפנים - האם אתה מוכן להכרעה בנוגע להסדר שלום, אך גם בנוגע להכרעה פנימית שעוסקת במהותה של ישראל כמדינה יהודית. מדינה שהחינוך הציבורי בה הוא אחיד. מדינה שלומדים בה כולם מקצועות ליבה. מדינה שכולם שותפים לנטל ולא רק קבוצה שהולכת ומצטמצמת והנטל נופל עליה. שום דבר מזה לא נוגד את האידיאולוגיה של הליכוד. מה זה העניין היהודי בעיניך אם לא הנושא הלאומי? מי יוכל להתחתן? מעמד נשים? איך יהיו הרחובות? בוא נקבע את זה אנחנו בשביל הילדים של כולנו, כי זה חשוב לנו לא פחות מאף אחד אחר במדינה הזו. והיעדר החלטה יוביל לכך שנאבד בזה. הל"מדים היחידים שהליכוד היום מחזיק בהם זה לשרוד, לשלם, לשלוט, לא לעשות כלום.

הנאום הזה לא נועד רק לבקר, אלא להעיר אותך לקבל החלטות שקדימה מוכנה להיות שותפה להן, אבל זה לא יכול להיות עם ממשלה שכל תכליתה לא לעשות כלום.

תאריך:  26/05/2010   |   עודכן:  26/05/2010
ציפי לבני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלה שכל תכליתה לא לעשות כלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מבקש להתייחס להצעת האי-אמון בעניין דוח מבקר המדינה. הדוח שהונח על שולחננו בשבוע שעבר עוסק בפירוט רב בניגוד העניינים בהם פעל שר החקלאות שלום שמחון כשבא להנהיג רפורמה בתחום הלול.
18/05/2010  |  אריה אלדד  |   נאומים
מכובדי נשיא המדינה, שמעון פרס,
12/05/2010  |  בנימין נתניהו  |   נאומים
זה היום עשה השם,
12/05/2010  |  ראובן (רובי) ריבלין  |   נאומים
משפחת פרץ היקרה, מרים היקרה, שלומית היקרה והילדים, הדס, אביחי, אליאסף ובת-אל, ברשות הרבנים, תא"ל נועם תיבון - מפקד פו"מ, מפקדים, פקודים ועמיתים של אלירז מחטיבת גולני, חברים לנשק, חברים לספסל הלימודים, ראשי המכינות הקדם צבאיות עצמונה ו"בני דוד" והחניכים, תושבי עֵלִי והשומרון, קהל נכבד.
06/05/2010  |  משה (בוגי) יעלון   |   נאומים
אני מבקש לומר לכם שאני הרבה יותר שמח להגיע הנה בפעם הזאת מפעמים קודמות שהייתי כאן, כשטיפסתי על דיונות החול, פה במכון ווינגייט, וזה היה קשה. מאז אנחנו מטפסים על דיונה של חול, קשה, של הבטחת היעילות והשקיפות וטוהר המידות של מנגנוני ממשלת ישראל על מרכיביה.
29/04/2010  |  בנימין נתניהו  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il