|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אלוף החקירות הפליליות

לפני כשנה וחצי כאשר יצא לאור ספרי: "זעקי ארץ מושחתת", שאל אותי יואל מרקוס, הפרשן המוערך של הארץ: כמה פעמים נחקר אולמרט ע"י המשטרה ורשויות החקירה האחרות במרוצת פעילותו הציבורית הממושכת. "18 חקירות", השבתי למרקוס וכך הוא כתב מאז נחקר אולמרט פעמים נוספות והמונה מראה על 22 הערות אזהרה (63)
29/05/2010  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   תגובות
אולמרט. עבריין סדרתי [צילום: AP]

בראשית השבוע ישב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט באחד מחדרי החקירות של יחא"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) ונאלץ להשיב במשך שמונה שעות על שאלותיהם של שלושה חוקרים בכירים ומנוסים.

לפני כשנה וחצי כאשר יצא לאור ספרי: "זעקי ארץ מושחתת", שצילומו של אולמרט מכער את שערו, שאל אותי יואל מרקוס, הפרשן המוערך של הארץ, כמה פעמים נחקר אולמרט ע"י המשטרה ורשויות החקירה האחרות במרוצת פעילותו הציבורית הממושכת. "18 חקירות", השבתי למרקוס וכך הוא כתב.

מאז נחקר אולמרט פעמים נוספות והשבוע החלה בשעה לא טובה ולא מוצלחת חקירה מס' 22 של אולמרט.

חוקריו הנוכחיים של אולמרט לא למדו בקורס לפראיירים והם ידעו היטב מי יושב לפניהם ואלה תעלולים ופעלולים הוא ינסה לבצע במהלך החקירה כדי לשבש אותה בעיצומה.

בשלבים הראשונים של החקירה ניסה אומנם אולמרט להסיח את דעתם והחל לנזוף בהם על כך שהייתה הדלפה מוקדמת של המשטרה על מועד החקירה ומיקומה.

אלא שהפעם נתקל אולמרט באווירה שונה מן הקצה והפנים מיד שהוא יושב מולם על תקן של עבריין סידרתי שחשוד פעם נוספת בלקיחת שוחד כתמורה למתן אישורים להקמת מפלצת אורבאנית הקרויה בשם כל-כך משמעותי: "הולילנד", ובמעורבותו האישית בהענקת אישורים נוספים לפרויקטים בעלי היקף אחרים ברחבי המדינה.

בדיון שהיה לפני זמן מה בבית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרה של שולה זקן מנהלת לשכתו לשעבר של אולמרט טען נציג המשטרה כי אולמרט נחשד בקבלת שוחד בסך מיליון שקל בפרויקט הולילנד.

בימים האחרונים הודלף במפתיע שאולמרט חשוד בקבלת שוחד בסך 100 אלף שקלים בלבד. קשה לדעת, בשלב זה, אם המדובר בבלון ניסוי משטרתי או בספין מתוחכם מהארסנל של אולמרט.

על יסוד היכרותי הממושכת עם הפליליסט אולמרט ומעשי העבריינות המסועפים הגלויים והסמויים שלו המתמשכים על פני למעלה מארבעים שנה, נראה לי שהסכום של מיליון שקל על פרויקט נדל"ן שבו צברו בעליו רווחים בסך עשרות מיליוני דולרים קטן על אולמרט שהפרגון לא היה מעולם הצד החזק שלו.

אני מציע לחוקריו של אולמרט לחקור אותו כחשוד בקבלת שוחד בסך מילוני דולרים בפרויקטים השונים שבהם הוא החל להיחקר השבוע וייחקר בימים הקרובים הבאים עלינו לרעה בכל מה שקשור במגה מושחת הזה.

חוקריו של אולמרט הפנו לעברו עיניים מזוגגות חסרות מצמוצים ונתנו לאולמרט להבין שחלפו עברו הימים שבהם הוא ניסה לשטות בחבריהם ליחידה. הפעם הוא כבר אזרח מן השורה הלא ישרה ולא נבחר ציבור והחקירה נערכת במגרש שלהם שבו הכללים שונים מן הקצה.

ואמנם, בחקירות הפלילית הקודמות שבהן נחקר אולמרט כאשר כיהן כממלא-מקום ראש הממשלה ואחר-כך כראש הממשלה עשה הכול כדי לשטות בחוקרי המשטרה.

אולמרט קבע מראש את מקום החקירה בביתו, המועדים של החקירה בזמנים שהיו נוחים לו, הקציב זמנים למשך החקירה ודרש לקבל את נושאי החקירה.

בראש צוות החוקרים עמד אז ראש יחא"ה לשעבר-תת ניצב בדימוס שלומי איילון חוקר מקצועי מיומן ואמיץ שסיים באחרונה את תפקידו ופרש אחרי שנחסמה דרכו למטה הארצי.

בחקירה מסוימת שנערכה בשעתו ובה הפתיעו החוקרים את אולמרט בשאלות בתחום שלא התכונן לקראתו, קטע את החקירה בעיצומה בנימוק שיש לו דיון ביטחוני דחוף והותיר את חוקריו פעורי פה שלמרבה הצער התמלא אחר כך מים והם שתקו.

אולמרט ביקש אז להפגין עוצמה אישית כראש ממשלה מול חוקריו, נזף בהם על הדלפות שנעשו כביכול ע"י המשטרה מתוך החקירות למרות שלרוב היו פרובוקציה מתוזמנת של מקורביו ומרחקיו.

שרתי אולמרט נעזרו בשעתו בכמה משת"פים מהתקשורת הכתובה והאלקטרונית שהצטרפו למקהלה המזייפת שתקפה את גופי אכיפת החוק.

עיתונאים סייענים אלה נלוו בדרך כלל לטיסותיו הממלכתיות של אולמרט לחו"ל או קיבלו ממנו טובות הונאה בצורת הדלפות כתמורה לנאמנותם חסרת כבוד מקצועי.

גם כאשר ביצעה לשכתו של אולמרט שיבוש הליכי בדיקה לכאורה כלפי צוות של מבקר המדינה בראשותו של יועץ המבקר לשעבר במאבק בשחיתות השלטונית ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, החשתה התקשורת.

סיפור המעשה מאלף ואופייני כל-כך להתנהלותו הנלוזה של אולמרט גם כאשר כיהן כראש ממשלה.

צוות הבדיקה של המבקר נפגש בשעתו עם אולמרט וביקש להציג לו שורה של שאלות בפרשת רכישת בית ברחוב כרמיה בירושלים שנחשפה ב-News1 על-ידי יואב יצחק.

אולמרט רכש את הבית במחיר מגוחך שהעלה חשד לקבלת שוחד תמורת הטבות שהעניקה עיריית ירושלים ביוזמתו של מהנדס העיר לשעבר אורי שטרית איש אמונו של אולמרט שנחקר באחרונה גם הוא כחשוד בקבלת שוחד בפרשת הולילנד.

אנשי הצוות ביקשו להפעיל כמקובל מכשיר הקלטה אך אנשי לשכת ראש הממשלה אמרו שהם מעדיפים שהקלטת השאלות והתשובות תעשה באמצעות מכשיר הקלטה של הלשכה וכך אומנם נעשה.

כעבור זמן פנה משרד מבקר המדינה אל לשכת ראש הממשלה בבקשה לקבל את תמליל ההקלטה נמסר לה כי ההקלטה נמחקה בטעות ואין מה למסור.

(למרות השיבוש סיים משרד המבקר את בדיקתו שבעקבותיה נפתחה חקירת משטרה מסועפת. פרקליטות המדינה החליטה משום מה שלא להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשה מצחינה זו ובעקבות זאת עתר יואב יצחק לבגצ).

פניית תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז להורות על חקירת משטרה נגד התנהלות לשכתו של אולמרט נדחתה ע"י מזוז שלא העלה על דעתו אפשרות של מעשה זדון. התקשורת לא התייחסה משום מה לנושא בעייתי זה למרות שעורר שאלות נוקבות שלא קיבלו מענה מניח את הדעת.

למרות חולשתה המתמשכת של מועצת העיתונות והאדישות הסביבתית לאתיקה מקצועית, לא טרח עד כה אף גוף תקשורתי ציבורי או אקדמי תקשורתי להוקיע ברבים את אנשי התקשורת פורעי האתיקה.
שמם של עיתונאים בזויים אלה מצטרף לדיראון רשימה ארוכה ומפוקפקת של עיתונאים שלאורך השנים טייחו את פרות השחיתות של אולמרט, הגנו עליו והשתלחו בקומץ קטן מאוד של עיתונאים שלא חדלו לחשוף את מעלליו.

בצניעות אעיר שהיה לי הכבוד להוביל את הקומץ המובחר ולשלם על כך מחיר מקצועי כבד.

עיני אינה צרה בשבועות האחרונים בעמיתים אחרים מקבוצה זו שמייחסים לעצמם בלעדית בראיונות בכלי התקשורת את התהילה המקצועית. שיבושם להם. יש ראיונות מזדמנים ויש עובדות מצקות.

בשבועות האחרונים ספג ראש הממשלה בנימין נתניהו מנחת זרועו הארוכה של אולמרט שאינה יודעת רחם ואין לה גבולות.
בכלי התקשורת, בעיקר בידיעות אחרונות, החלו להופיע ידיעות מתוזמנות ויזומות על-כך שנתניהו לא היה שונה מאולמרט ברמתו המוסרית ודרש מגופים הומניטאריים עבור הרצאותיו. ההכחשות של נתניהו היו משום מה רפויות והופיעו בתקשורת על תקן של גמילות חסד כלפיו.

אומ"ץ נהגה בשעתו כחכמה לפני מעשה כאשר פנתה אל נתניהו בשעה שכיהן כראש האופוזיציה ומחתה על-כך שאינו ממלא את חובתו הפרלמנטארית מאחר שאינו משמיע את דברו על השחיתות השלטונית המפלצתית ועל שחיתותו האישית של אולמרט המשחית הלאומי. נתניהו לא טרח להגיב על פנייתנו וכיום הוא אוכל אותה. אחרי שאולמרט הודח ונתניהו הפך ליורשו, הוא לא נענה לבקשת אומ"ץ לכלול בהסכם הקואליציוני סעיף התחייבות להיאבק בשחיתות השלטונית ואני מבין כיום לליבו השחיתות נמשכת. אותה הגברת בשינוי האדרת.

באחרונה אמר נתניהו שבדרך כלל הוא לא נוהג לפגוע באורח אישי אלא מותח ביקורת רק לגופו של עניין.

נתניהו ימשיך לבקר את הגוף של העניין ואולמרט יטווח לגופו של נתניהו במסגרת פעולות ההסחה בתקופה שבה הוא נחקר במשטרה בפרשות שחיתות חדשות שנחשפו ועומד לדין פלילי על פרשות שחיתות שכבר נחקרו והוחלט להגיש בהן נגדו כתבי אישום. אומ"ץ לא ראתה בכך סוף פסוק.

לפני זמן קצר שיגרתי אל ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ניצב יואב סגלוביץ רשימה של פרשות שחיתות לכאורה נוספות שבהן מעורבים אולמרט ושותפו לדברי עבירה לשעבר עורך הדין אורי מסר (שנחקר אף הוא כחשוד בתיווך לקבלת שוחד בפרשת הולילנד) שלא נחקרו משום מה ע"י המשטרה. במכתב שהעתקו הועבר למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס ולפרקליט המדינה משה לדור נאמר:"במרוצת השנים האחרונות הגישה תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה ולמשרד מבקר המדינה ולמשטרה שורה של תלונות נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ונגד עו"ד אוריאל מסר, שותפו לשעבר של אולמרט במשרד פרקליטים, בחשד לקשרים מסחריים סמויים לכאורה בין השניים.

בתלונות אלו טענו כי לאורך הקריירה הציבורית של אולמרט בתפקידיו השונים, במישור הממלכתי והמוניציפאלי, חזר והופיע שמו של עו"ד מסר כפרקליטם של אילי הון וגופים כלכליים שנזקקו לשירותי המשרדים שעליהם חלש אולמרט.

לצערנו, התמקדה המשטרה עד כה רק בפרשת ההעדפות שניתנו ללקוחותיו של עו"ד מסר ע"י מרכז ההשקעות בתקופה שבה כיהן אולמרט כשר התמ"ת. בגין חלק מהעדפות אלו עומד עתה אולמרט לדין. לקוחות אחרים שקיבלו העדפות לא נחקרו.

להלן אנו מפרטים שורה של פרשות שלא נחקרו ע"י המשטרה, עפ"י מידע המצוי ברשותנו, בעניין מערכות היחסים העסקיות לכאורה שהיו קיימות במשך השנים בין אולמרט ומסר וכן נושאים הקשורים באולמרט ללא מסר שגם לגביהם התלונות תלויות ועומדות:

  • כאשר כיהן אהוד אולמרט כשר הבריאות קיבל תוספת של כספי תיווך בסך 200 אלף דולר ממר יעקב נמרודי בעקבות עסקת מכירת הכשרת היישוב שאולמרט שימש בה כמתווך בטרם התמנה כשר בממשלה. מי שגבה את הסכום הנ"ל היה עו"ד מסר, וזאת למרות שהשניים הכריזו זמן רב קודם לכן על פירוק השותפות ביניהם. דבר זה מעיד על כך שהקשר ביניהם נמשך.

  • אולמרט תיווך בשעתו במכירת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים לאיל ההון ארקדי גאידמק. באופן מפתיע לחץ אולמרט על גאידמק לצרף את מסר לצוות הפרקליטים שטיפל בעסקה. נראה כי אולמרט יצא לכאורה נשכר מכך באורח אישי.

  • כאשר כיהן אולמרט כשר האוצר, הפעיל משרדו לחץ כבד על חברת נמלי ישראל לבצע עסקה של רכישת קרקעות מחברת שמן. הופעל לחץ על חברי הדירקטוריון לאשר את העסקה מבלי שהובאה חוות דעת של שמאי ממשלתי לגבי שווי הקרקעות. העסקה אושרה בזכות קולותיהם של נציגי משרד האוצר. אחד הפרקליטים שטיפל בעסקה היה עו"ד מסר.

  • בשעתו הייתה עסקת רכישת קרקעות של הכנסייה הנוצרית בבית-שמש מידי הפטריארכיה. הפטריארך תיאפולוס גילה כי מי שפעל מאחורי הקלעים בעסקה היה עו"ד מסר ונמסר לו כי מי שהמליץ עליו היה ממלא-מקום ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט.

  • בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התקשורת ייצג עו"ד מסר לקוחות שונים מול המשרד, והם זכו לקיצורי דרך בחסותו של אולמרט.

  • במרוצת השנים נהג אולמרט לקבל הלוואות כספיות נדיבות מאילי הון שהיטיב עימם מבלי שטרח להחזירם. אילי ההון לא התלוננו בחשד שיחשפו עצמם כנותני שוחד. בחלק מההלוואות האלו היה מעורב לכאורה גם עו"ד מסר.

  • בתקופת כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים, קיבלה סיעתו הלוואה של עשרות אלפי שקלים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית שעליהם היה מופקד חברו הטוב אברהם הירשזון, שלימים מונה כשר האוצר. כספי ההלוואה הלא חוקית לא הוחזרו ופרשה זו נותרה פתוחה.

  • במרוצת השנים רכשו גופים כלכליים שונים ואילי הון ציורים של גב' עליזה אולמרט במחירים מופרזים שלא הלמו את ערכן האמיתי של התמונות. עד כה פרשה זו נותרה פתוחה.

בתגובה לכך קיבלתי לפני כמה ימים את תשובתו של סגלוביץ שכתב לי: "החלטת המשטרה בדבר פתיחה בחקירה פלילית כנגד מאן-דהוא מתקבלת בהתאם לתשתית הראייתית הקיימת ולאחר בחינת העניין הציבורי בפתיחת החקירה בהתאם לנסיבות המקרה. מכל מקום הנושאים אשר העלתם בפנייתכם הובאו בפני הגורמים הרלוונטיים באגף החקירות והמודיעין".

אומ"ץ ממתינה לתוצאות הבדיקה המשטרתית. בכל הנוגע לאולמרט יש לנו הרבה סבלנות.

בעקבות החקירה המשטרתית בפרשת הולילנד כינס היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התייעצות מיוחדת בדבר ההשלכות על פרויקטים גדולים אחרים שקיבלו אישורים של רשויות ממלכתיות ומוניציפאליות. אומ"ץ ראתה בעייתיות במהלך זה לאור העובדה שוינשטיין שימש עד לבחירתו כיועץ משפטי כפרקליטו של אולמרט. שיגרנו איפוא פניה לוינשטיין בנוסח הבא:

"1. תנועת אומ"ץ רשמה בשעתו בחיוב את המכתב ששיגרת לשר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, ביום 20.1.10, שבו התחייבת בין היתר בסעיף 5(4) למכתבך כדלהלן: "... הנני מתחייב כי בתוקף תפקידי הציבורי, אמנע מלקבל החלטות בכל צורה אחרת, במישרין או בעקיפין, בנושאים העלולים להעמידני במצב של חשש לניגוד עניינים, פרט בנושאים הקשורים לעניינים הבאים: בכל לקוח שנתתי לו שירותים משפטיים כמפורט בנספח א' לעיל, למשך חמש שנים מהמועד בו סיימתי לטפל בענייניו של אותו לקוח..."

"2. לפני זמן קצר כינסת פגישה בהשתתפות גורמים שונים בתחום אכיפת החוק לדיון בהשלכות הנובעות מפרשת חקירת הולילנד מאספקטים אורבאניים של תכנון ובניה.

"3. מאחר שהמשטרה חוקת עתה פרויקטים נוספים שאליהם קשור לקוחך לשעבר, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נראה לנו שעלול להיווצר מצב של ניגוד אינטרסים לכאורה, בניגוד להתחייבותך הנ"ל, וזאת על-אף שאינך עוסק באספקטים הפלילים.

"4. נראה לנו שיש מקום להרחבת ההגבלה המוצדקת שהטלת על עצמך, ואתה צריך להימנע מלעסוק בכל נושא שיש לו השלכה כזו או אחרת לפרויקטים שבהם מעורב אולמרט כולל בתחומים האזרחיים של תכנון ובנייה".

היועץ המשפטי הודיע לנו בתגובה כי הוא אינו רואה בפעילותו הנוכחית חריגה מההתחייבות שנטל על עצמו ואנחנו מסתפקים בהבהרה זו.

בשבועות האחרונים זכה אולמרט למרבה הצער באהדה ציבורית של המגזר העסקי ושל אילי ההון בעת השתתפותו באירועים ציבוריים למיניהם. העובדה שמדובר באיש ציבור רם דרג לשעבר מושחת ומשחית אינה מעלה ואינה מורידה.

כאב לי במיוחד שמשה גאון יו"ר קבוצת גאון השקעות בנו של חברי המנוח בני גאון ז"ל טרח להזמין את אולמרט לערב זכרון ולא התבייש להתרפס בפניו.

פחות הופתעתי לקרוא על השמחה וההילולה שקידמה את פניו של אולמרט בחתונת בתו של השר לשעבר אריה דרעי בשעה שבא בתום החקירה. בקהל החוגגים הביתי של אולמרט היו לא מעט עבריינים וחשודים בפרשת הולילנד.

המפגש המרגש של אולמרט עם זקן אפשר לאולמרט לחבק את זקן וללחוש לה, מן הסתם, כמה מילות תודה על שתיקתה בענייני השוחד שלו ואולי הבטיח לה שיסייע לה במימון הגנתה המשפטית אחרי שהעמותה שהוקמה למטרה זו כשלה.

בכך לא שיבש אולמרט חלילה את החקירה אלא רק עודד את זקן ועשה מעשה הומניטארי אצילי. כל הכבוד לו.

תאריך:  29/05/2010   |   עודכן:  29/05/2010
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלוף החקירות הפליליות
תגובות  [ 34 ] מוצגות   [ 34 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אצל מרקוס
29/05/10 16:13
 
גילוי האמת הנוראה
29/05/10 16:30
 
אחד שמבין ענין
29/05/10 16:52
 
גלוי הרקבון הפושה
29/05/10 19:22
 
מומו
29/05/10 21:10
2
שמאלן לאומי
29/05/10 16:21
 
הרואה כל
29/05/10 23:20
3
יחזקיהו
29/05/10 16:29
4
להבין מיהו אולמרט
29/05/10 17:01
5
עובר אורח
29/05/10 17:16
6
אליהו חיים
29/05/10 18:07
 
חבר הנהלת אומ"ץ
29/05/10 18:20
 
אליהו חיים
29/05/10 19:50
 
שימון פרס
29/05/10 18:25
 
יודע דבר 4
29/05/10 18:54
 
שדגכ.
29/05/10 19:27
 
זאבי
29/05/10 20:11
 
עלוב נפש
30/05/10 02:02
 
אליהו חיים
30/05/10 08:25
7
בן דוגית
29/05/10 18:54
8
משה, עורך-דין
29/05/10 19:08
 
השואל...
29/05/10 19:34
 
שמאלן לאומי
29/05/10 21:56
 
משה, עורך-דין
29/05/10 22:34
 
תמיד מוצא פגם
29/05/10 19:58
 
משה, עורך-דין
29/05/10 20:14
 
נצר נירצחי שואה
29/05/10 22:02
9
ליו"ר אומץ אבנרי
29/05/10 19:27
10
גילוי האמת
29/05/10 21:51
11
חיים גלבוע
30/05/10 08:08
12
ofermargolin
30/05/10 08:44
 
אליהו חיים
30/05/10 09:23
 
לעופר מרגולין
30/05/10 12:20
13
דניאל מושקוביץ
30/05/10 12:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא מכבר הסתיים מסע הפרסום העצמי של רשות השידור, שבו הועלו לשידור אמנים תמימים ואנשי ציבור המשרתים את האג'נדה, כדי להסביר לציבור מדוע עליו להמשיך ולשאת בנטל ההחזקה של רשות השידור הבזבזנית ולממן את גירעונה השנתי בסך 100 מיליוני השקלים (לא כולל עלות הפקת התשדירים), והנה "התברכנו" בעוד שני מסעי פרסום: הפעם מטעם משרדי ממשלה, המשלימים זה את זה כשני צדדיו של שטר ללא כיסוי, והמקדמים אג'נדה הגובלת לעתים בשנאת זרים, ומטיפה ליישום תאוריות כלכליות שאבד עליהן הכלח.
29/05/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
"אל יבנה הגליל" שרו ורקדו חלוצים, ועל הגנת הגליל העליון נפל טרומפלדור. ברל כצנלסון, דמות-אב של תנועת העבודה, כתב שבוע לפני נפילת תל-חי (1920): "לא שאלה של חלקת אדמה וקצת רכוש יהודי כאן, כ"א שאלת ארץ ישראל. כי העזיבה והנסיגה הן המופת (ל)רפיונם ואפסותם... ההוכחה היחידה על זכותנו על ארצנו, על אחדות ראש פינה ומטולה, היא... עמידה קשת עורף ונואשת, מבלי הבט אחורנית".
29/05/2010  |  אליקים העצני  |   מאמרים
אריאל שרון זכה בניצחון סוחף על אהוד ברק בבחירות שנערכו בראשית פברואר 2001, וקיבל יותר מ-62 אחוזים מהקולות. במשך חמש השנים הבאות הוא ניהל את מדיניותה של ישראל אל נוכח מלחמת טרור בלתי פוסקת שניהלו נגדה כל הפלגים הפלשתינים העיקריים. שרון ניסה לנווט בין הצורך להגן על אזרחי ישראל, שנרצחו בפיגועים יומיומיים בקצב שלא היה מוכר עד אז, לבין רצונו להימנע מתגובה צבאית שתגרור אחריה התערבות בינלאומית לשמחת לבו של ערפאת. האיפוק שלו עורר ביקורת בתוך ממשלתו ומפלגתו ובמחנה הימין בכלל, ואף מחוצה להם. הביקורת הגיעה לשיא לאחר שבפיגוע התאבדות קשה במיוחד, בדיסקוטק בדולפינריום בתל אביב ב-1 יוני 2001, נרצחו 22 איש, רובם בני נוער, ואילו שרון התעקש להמשיך בהפסקת האש החד-צדדית שהכריז עליה זמן קצר קודם לכן, ב-22 במאי.
29/05/2010  |  קנת לוין  |   מאמרים
בימים אלו נכחנו ב"תרגיל העורף הגדול" שבו מתרגלות המערכות מצב חירום. הכוונה היא להתקפת טילים מתואמת שבה ינחתו על ערי ישראל מצפון ומדרום טילים חמושים בראשי קרב, אם נפיצים ואם כימיים וביולוגיים. אלפי שעות עבודה ומחשב, נפיחות אינסופיות בתקשורת, ואפילו נסראללה גוייסו להסברת הצורך בתרגיל העורף הגדול.
29/05/2010  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
השבוע נטלתי חלק בדיון תקשורתי יחד עם מר דוד חכם, יועץ שר הביטחון לעניינים ערביים. הדיון נסב על המו"מ העקיף המתנהל בימים אלו בתיווך אמריקני בין ישראל ואש"ף, אשר בו כל העניינים - כולל ירושלים והפליטים - מונחים על שולחן המשא והמתן. בעת הדיון הדגיש מר חכם, שבעיני ישראל עיקר העיקרים במו"מ הוא הנושא הביטחוני, וכי עליו יקום וייפול הכל. הוא הדגיש שכל חריגה מצד הפלשתינים מן ההסכם הביטחוני תיתקל בתגובה ישראלית קשה ונחרצת.
29/05/2010  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
94% מהקשישים התכוננו מראש לשעת החירום והצטיידו עם רשימת טלפונים של קרובי משפחה, תרופות וכסף מזומן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il