קבוצת שטראוס-עלית השלימה אתמול בלילה את מכירת חברת הבת הצרפתית אקסלה. כך מסר היום (יום ג', 22.6.04) נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס-עלית, ארז ויגודמן. החברה, העוסקת בייצור, מכירה והפצה של מוצרי שוקולד במותג פרטי, נמכרה לחברת זאור הספרדית.
התמורה הכוללת שצפויה שטראוס-עלית לקבל בעקבות העסקה מסתכמת בסך של כ-37 מיליון ש"ח עבור מכירת מניות, פירעון הלוואות וחובות שונים. העסקה תקבל ביטוי במסגרת תוצאות הרבעון השני של השנה, צפויה להניב רווח מפעילות מופסקת (לאחר קיזוז הפסדים שוטפים מפעילות מופסקת) של כמיליון ש"ח.
מדובר בהשלמה למהלך היציאה של הקבוצה מפעילות המותג הפרטי במערב אירופה (בקפה ושוקולד) עליה הכריזה קבוצת עלית-שטראוס בסוף שנת 2003, כחלק ממהלך הרה-ארגון של עלית אינטרנשיונל. החברה תתמקד מעתה בפעילות הממותגת במסגרת מבנה האשכולות האזוריים, שהושלם בסוף שנת 2003.
מעלית נמסר כי התמורות הכוללות שיתקבלו ממכירת פעילויות המותג הפרטי במערב אירופה (קפה ושוקולד), לרבות מכירת מניות, פירעון הלוואות וחובות שונים, מסתכמות בסך של כ-73 מיליון ש"ח.
הפעילות בצרפת נרכשה על-ידי עלית בתחילת שנות ה-90', במסגרת רכישת עסקי מותג פרטי באירופה. במהלך השנים יצאה עלית מפעילויות אלה, והתמקדה בפיתוח פעילות ממותגת בשווקים המתעוררים של מרכז ומזרח אירופה וברזיל.
עלית אינטרנשיונל עברה לרווחיות תפעולית של כ-7.6 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2004. מחזור הפעילות של החברה צמח בכ-20%, כתוצאה מפעולות רה ארגון משמעותיות שננקטו בשנת 2003 וכללו בין השאר את הקמת מבנה האשכולות תוך מיקוד משאבים והתייעלות תפעולית בכל חמשת האשכולות בהן עלית אינטרנשיונל פועלת, צמצום והתייעלות במטה של הפעילות הבינלאומית, רה-ארגון ומעבר לרווחיות בברזיל ויציאה מהפעילות בטורקיה. כמו כן, הכריזה החברה על כוונתה להתמקד בפעילות הליבה שלה בתחום המוצרים הממותגים ולצאת מפעילות המותג הפרטי, מהלך אותו השלימה הקבוצה כאמור עתה.
שטראוס-עלית (לשעבר עלית תעשיות) הציגה ברבעון הראשון של שנת 2004 צמיחה של כ-17.9% במכירות המאוחדות (כ-16.7% בישראל וכ-20% בפעילות הבינלאומית) תוך שיפור משמעותי ברווח התפעולי (עלייה בשיעור של כ-21.6%) וברווח הנקי (עלייה בשיעור של כ-53.5%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. נתונים אלה אינם כוללים את איחוד תוצאותיה העסקיות של שטראוס, שיבוא לידי ביטוי החל מהרבעון השני של השנה.