|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שקרים, רבותי, שקרים

האם הנשיא קצב יצא זכאי למרות שהוא שקרן? מה מעמדם של שקרנים בחברה הישראלית? האם הם בעצם "מנודים" או שהם נחשבים בעיני כולם לחכמים ו"לא פראיירים?"
03/06/2010  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   פרשת קצב   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

לא תענה ברעך עד שקר הוא הדיבר התשיעי מתוך עשרת הדברות, דיבר שפורש כ"לא תשקר".

בילדותי, בבית חילוני ישר-דרך הדגישו הורי את הנושא של אי שקר כעיקרון שאין לעבור אותו לעולם. משגדלתי למדתי לדעת כי לא כל בני האדם שווים ולא כולם דוברי אמת. כשנתקלתי בגיל מבוגר יחסית בשקרנים, קלי שקר, שבשבילם אמת ושקר חד-הם, הייתי המומה מהמציאות המבהילה הזו. עברו עוד הרבה שנים עד שהבנתי ששקרים הם דרך חיים "טבעית" להרבה אנשים. עד היום העובדה הזו בשבילי היא מהקשות שיש לעכל אותן במהלך החיים.

בין שאר התובנות שנלמדות בשלבים ככל שנרכש ניסיון החיים, לומדים כי בית משפט הוא לא בית הצדק אלא רק "בית משפט". בבית זה מתרחשים טריקים ופטנטים שונים שאין דבר בינם לבין צדק ואמת. כדי להבין אותה עלינו לעבור גיל מסוים וניסיון מסוים. במהלך חיינו ראינו לא מעט משפטים שנסתיימו בזיכוי הנאשם בגלל פיתולי החוק ועורמת עורכי דין, טיפשות התביעה ו"טעויות אנוש". כך ראה העולם כולו בעיניים כלות את או ג'יי סימפסון -שרצח את אשתו ומאהבה ולא היה חסר כמעט דבר להוכיח את אשמתו מודד כפפה שנמצאה בזירת הרצח, כפפה שהייתה אמורה להוכיח מעל לכל ספק את אשמתו, יוצא זכאי, כולו חיוכים נכנס אל מכוניתו היקרה ונוסע אל עבר הזריחה.

איגוד השקרנים

הנשיא קצב שמשפטו נמשך כבר ארבע שנים, עשוי על-י יודעי דבר מתחום המשפט, לצאת צדיק (אולי לא לגמרי זכאי) מאשמות כמו אונס ויחסי מין בכפייה. המשפט הפתלתל שהלך והתגלגל ואשר הנשים שהעידו, נאנסו או נוצלו מינית על-די הבוס הגדול (פעם שר פעם נשיא וכו), עדותן מוטלת בספק כל הזמן. תמיד ישאלו במקומותינו מדוע לא עזבו את מקום עבודתן כתגובה להתנהגות הבוס? מדוע לא הלכו להעיד נגדו בתקופת ההתרחשות (ותמיד ישכחו כי הנשים לא מיהרו לוותר על מקור פרנסתן וכי במקרה של "מילה שלו נגד מילה שלה" לא היה להןסיכוי בשל מעמד השררה שלו).

מכול מקום במשפט המזגזג הזה הנשיא כבר חתם על עיסקת טיעון ( בתאריך 28.6.2007) שמשמעותה בין השאר שהוא מודה חלקית באשמה ובאותה הזדמנות "נעלמו" להןכמה מן ההאשמות שכבר הואשם בהן) הנשיא חזר בו מעסקת הטיעון לאחר החתימה בנימוק פתאומי כי הוא רוצה להיאבק על "חפותו" ומביני דבר הבינו כי בין השאר היה מפסיד כתוצאה מעסקה זו את הפנסיה השמנה שלו ממדינת ישראל... הגרוע מכול הנכלולים האלה מסביב למשפט קצב, בו הסתבכה הפרקליטות וראשיה, עורכי הדין השונים משני הצדדים והתובעות, הוא השקר הגס שעליו חזר משה קצב לא פעם: לא קיימתי יחסי מין עם אף אחת לא בהסכמה ולא שלא בהסכמה.

במקרה של נשיא-אנס, אנא נוליך את החרפה (איך נבחר לנשיא על-יד רוב חברי כנסת ישראל איש ציבור שהיה ידוע במעשים מגונים בנשים, כגבר "שולח ידיים" ומשתלח באברים פרטיים של עובדותיו בכל הג'ובים בהם עסק מראשית הקריירה שלו כעסקן נבחר בליכוד. ה בעצם עבר בראש של "החברים" בכנסת שהחליטו לבחור לנשיא ישראל דווקא אישיות זו?) במקרה של נשיא שקרן, הרי שגם אם יצא בתום המשפט המתנהל עתה "זכאי" בשל העובדה כי בית המשפט הוא לא בית הצדק, הרי למשמע החזרה על דבר השקר שמעולם לא נגע, לא הביא בפינת המשרד את חשקיו המיניים לידי ביטוי והיה תמיד נאמן רק לגילה אשת נעוריו, נוכל רק לבכות.

אם הנשיא קצב יצא "חצי זכאי" אוהבי השקר בישראל יוכלו להיאחז בדוגמה זו ולשקר בהזדמנות ובמקרה שיחקרו על עברה כל שהיא בכל תחום: אם ינהגו בכביש כרוצחים פוטנציאליים או אם יהרגו אדם בכביש, דרך קבלת שלמונים, גניבה, עבירה כלכלית וכו כי אם השקר עוזר לנשיא נבחר להסתדר, כלומר לאחד מגדולי האומה, הרי שכול אחד צריך ללמוד ממקרה זה ולשקר. אין כמו נשיא לדוגמה ומופת לאזרחיו.

במשפטים מפורסמים שהתקיימו בארץ בשנים האחרונות זכינו לראות שקרנים "חפים מפשע" שסיפרו אגדות שונות ומשונות במהלך החקירות שלהם בבית המשפט, בדרך כלל בנושאי כסף "לא כשר" שמצא את מקומו לכיסם. אריה דרעי סיפר על איזו דודה מסתורית וכך עשה גם הירשנזון שר ההאוצר בממשלת אולמרט, שאף הוא המציא לעצמו דודה שדאגה למלא את חשבון הבנק שלו. אריה דרעי ישב בכלא כמה שנים, הירשנזון יושב עכשיו. זאת מבלי להזכיר שרים לשעבר שמעולם לא הודו, לא התנצלו אלא רק שיקרו והעמידו פני צדיקים גמורים עד שהובלו לאחר כבוד לרצות עונשם בבית הסוהר.

נורמת השקר משפיעה כאשר היא חוזרת על עצמה בכל המקרים של צדיקי הדור, כל אחד מהם איש גדול בתורה או גדול בשלטון, בחוכמה ובהצלחה פוליטית ו/או כלכלית. מה לומד מזה "העם"? שכדאי תמיד לשקר ויש המהדרין וקובעים כי אריה דרעי חף מפשע וכמובן גם כל האחרים. כל פושע קטן וגדול בישראל הנתפש ומובא לדיונים בבית המשפט לדיון בתביעה נגדו חובש פתאום כיפה שחורה. עובדה דוחה במיוחד. של הזניית -הדת והכיפה השחורה כאחד. למה נהפכים הפושעים לכאורה לדתיים בחסות הכיפה. מה זה אומר עליהם, עלינו ועל הדת היהודית?

גם אהוד אולמרט הצהיר לאחרונה הצהרה דרמטית "מעולם לא לקחתי שוחד ולא הוצע לי שוחד וגו". ייתכן שאולמרט הוא צדיק גמור ו"הכול עלילה" ויתכן כי לחילופין מתקיים בו המשפט
U can't full all the people all the time ( אינך יכול לרמות את כל האנשים כל הזמן). אבל למשפט הזה משפט מוכר לנו מן ההיסטריה הלא רחוקה, משפט שכבר שמענו אותו נוטף התחסדות וכמובן, משפט שקרי.

השקר המפורסם בעולם

ביל קלינטון נשיא נערץ של שתי כהונות בשנות התשעים (בתקופות מסוימות בשתי כהונותיו הגיע לרייטינג של 68% ו-72%) ייזכר בין השאר בשל השקר הכי מפורסם בעולם בחמישים השנים האחרונות.

קלינטון, גבר של נשים שדווקא נישואיו להילרי, היום מזכירת המדינה ושרת החוץ בממשלת ארה"ב, מחזיקים מעמד כסלע איתן, עמד למשפט למטרות הדחתו ממשרת הנשיא בשל שקר שהשמיע תחת שבועה ובו אמר: "לא קיימתי יחסי מין עם אישה זאת, מיס לוינסקי". באמריקה, יותר מאשר בכול ארץ אחרת, יחסי מין מחוץ לנישואין של אישי ציבור משחקים תפקיד חשוב בקריירה הפוליטית של מועמדים או נבחרים. קלינטון שעסק במרץ בעסקי מין מחוץ לנישואין במהלך הקריירה שלו כסנטור וכנשיא שיקר כאשר נחקר בעקבות תלונתה של פולה גו'נס שטענה לניסיון לערוך בה מעשה מגונה על-ידי הנשיא בפגישתם. המעקב אחרי קלינטון הוביל לגילויים של פרטים אינטימיים בפגישות בין המתמחה לוינסקי בבית הלבן והנשיא. התביעה בסנט דרשה להדיח נשיא "לא רציני" שמתעסק עם מתמחות בחדר הסגלגל... בהצבעה בה השתתפו חברי הסנט - דמוקרטים ורפובליקאים, הצביעו הנוכחים במספר שווה וללא הכרעה. ניסיון ההדחה בוטל אך כל אזרחי אמריקה בכול הגילים למדו שיעור על אמת ושקר ועל שבועת שקר ותוצאותיה האפשריות.

בישראל לא זכור לי דיון על שקר בבית המשפט או דיון שקר בחיים הציבוריים והפוליטיים שזעזע את הציבור והטיל כתם על השקרן. אצלנו עוברים על שקרים לסדר היום.

מן הראוי להזכיר את אחד השקרים העתיקים בעולם: לבן הארמי עשה הסכם עם יעקב המאוהב שיעבוד 7 שנים אצל לבן הארמי כדי לשאת בתום שבע שנים את רחל בתו לאישה. אחרי שבע שנות עבודה נתן לו בליל הכלולות במקום את רחל שכה רצה, את אחותה הבוגרת לאה. עוד שבע שנים עבד יעקב אצל חותנו בעבור רחל. כתוצאה משקרים אלה נוצרו 12 שבטי ישראל.

רק דודו טופז הודה

מכול עשרות המפורסמים ומאות האנונימיים שבמהלך משפטם בעשורים האחרונים, טענו ללא הפסק כי חפותם תצא לאור ומעולם לא הודו וגם נמצאו אשמים, אני זוכרת לטובה את דודו טופז שפשע והודה. האיש "לקח את הדין לידיו" ושכר אנשים שיפגעו קשות בשונאיו, אך גם שפט את עצמו וביצע את גזר דין המוות בעצמו...

במדינה בה כולם חפים מפשע והשקר והאמת חד הם, גם טרגדיה כזו מרעננת. מרעננים גם פיטורי שני קצינים בכירים בצה"ל שהודחו בשל שקר "קטן" הקשור לרכב הצבאי שבו השתמשו בני המשפחות של הקצינים שלא לפי תקנות צהל. זהו מקרה חריג בו מעמדו של האי שקר בישראל, חזר למקומו הטבעי, הכה מושפל.

תאריך:  03/06/2010   |   עודכן:  03/06/2010
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 זכות השמיעה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שקרים, רבותי, שקרים
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן דוגית
3/06/10 08:57
2
ילד קטן
3/06/10 10:10
 
תגובה עדינה לזבל
3/06/10 12:24
 
ציוני
3/06/10 13:09
 
שמאלן לאומי
5/06/10 10:40
 
נחום שחף
4/06/10 08:56
3
והכותבת בעלת אג'נ
3/06/10 15:33
4
אורי פ
3/06/10 16:06
5
חלק ממעשי בני סלע
3/06/10 16:50
6
ציונה
3/06/10 20:12
7
נחום שחף
4/06/10 08:49
8
נחום שחף
4/06/10 09:03
9
י.ש
4/06/10 09:15
 
אביבה ג
8/06/10 12:45
 
גילוי נאות
7/09/10 19:48
10
נשיא בבית סהר
7/09/10 19:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מטאור זורח לשנייה או שתיים ומיד נעלם. חברת הכנסת חנין זועבי, "אללה ירחמה", נכנסת באופן מושלם תחת ההגדרה של מטאור פוליטי. את זה ניתן להבין משתיקתם הבולטת של "כוכבי הלכת" הערביים בין חברי הכנסת. אלה המנוסים והאחראים כבר פועלים בשקט ובשכל לעשות את הבלתי נמנע לרווקה בת ה-38 החילונית, המשכילה וחסרת הניסיון הזאת.
03/06/2010  |  גד גזית  |   מאמרים
לפני 62 שנים הכריז דוד בן-גוריון על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. מדינה יהודית, הדגיש בן-גוריון, ולא מדינת היהודים.
03/06/2010  |  יורם דורי  |   מאמרים
קיימת זהות שאינה מפתיעה בין אירועי ההפגנות בשייח' ג'ראח בניצוחם של האקדמאים "הנאורים" מירושלים, להפגנות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב נגד "טבח עם" (לא פחות, "טבח עם"), שמבצעת ישראל בהשתלטותה על המשט הטורקי לעזה בהשתתפות "הומנואידים" מהאקדמיה לבין משט שש הספינות ה"הומניטאריות" לעזה. בשלושת המקרים, "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו" - דהיינו, מתנהלים הם בנוסח "אחד בפה ואחד בלב". טיעונים הומניטאריים וזכויות אדם מפוקפקות וצבועות נשמעים לרוב, אך הכוונה לאשורה במקרים אלו ואחרים היא קיעקוע הלגיטימיות של מדינת ישראל עד הפיכתה למדינה פלשתינית לכל דבר ("אם ירצה מוחמד"). מפגיני שייח' ג'ראח מהאקדמיה הירושלמית, הסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב ורצחני-החמאס חד הם. שלוש הקבוצות מתואמות ביניהן ושואפות לאותן המטרות. בקו המפריד ביניהן אין אפשרות להחדיר ולו קוצו של יוד.
03/06/2010  |  אהרון רול  |   מאמרים
תנועת אם תרצו היא תנועה יומרנית. היא הגדירה כמטרה להקים את המהפכה הציונית השנייה.
03/06/2010  |  עקיבה לם  |   מאמרים
לא חלפו להן ולו מספר שעות מהשתלטות צה"ל על המשט של "ספינות השלום", והנה קמו להם "מנהיגי העדר בתקשורת" והחלו מקוננים על "הפאשלה הנוראה" של ממשלת ישראל וצה"ל שוב הוכח - התקשורת הישראלית מהווה גיס חמישי ומספקת חומרי תעמולה לאויבי ישראל
02/06/2010  |  אריה פרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il