ועדת האתיקה לפרסומות של הרשות השנייה תפגש מחר, (יום ד', 24.6.04) עם פרסומאים ומפרסמים ובהם משה גאון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי; אילון זרמון, מנכ"ל משותף, זרמון גולדמן; שירה מרגלית, מנכ"ל משותף, מקאן אריסון; ניר שטרן, סמנכ"ל שיווק, פלאפון; מיכל רפאלי- כדורי, סמנכ"ל רגולציה, Yes ואתי לוי, מנכ"לית חברת קרוקר.
הוועדה תדון בפגישה במחלוקות הקיימות לגבי יישום כללי האתיקה הקיימים, במקרים שלדעתם יש להרחיב ולבאר את כללי האתיקה, דוגמאות למקרים בהם שיקול הדעת איננו ברור דיו ועוד.
כזכור, לפני כחודש מינתה הרשות צוות מייעץ ליצירת מדריך לאתיקה בפרסומות ובו פרופ' אסא כשר, פרופ' דפנה למיש, פרופ' זאב סגל ודוד טמיר.
מטרת הוועדה ליצור מדריך אתיקה בפרסומות, אשר ישמש את כלל העוסקים בענף הפרסום. המדריך יציג קווים אתיים מנחים להפקת תשדירי פרסומת ולבקרה על מימושם בשידור.
הנחיות מדריך האתיקה ישמשו הן את זכייני השידור שבפיקוחה של הרשות והן את הענף כולו - מפרסמים, פרסומאים וגופי הסדרה מקבילים. לשם כך, דאגה הרשות, כי הרכב הוועדה יכלול אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מתחום הפרסום.
לאחרונה ערכה הרשות השנייה סקר דעת קהל על אודות עמדות הציבור כלפי הפרסומות ובנוסף - יום עיון בנושא.
נחמה לאור, סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר, אומרת כי מדובר בשלב ראשוני בעבודת הוועדה, "מייד לאחריו תתחיל הוועדה בעבודה מאומצת לכתיבת מסקנותיה והמלצותיה למועצת הרשות השנייה. אנו מתכוונים לסיים את התהליך בתוך כחודשיים על מנת שנוכל לצרף את מדריך האתיקה למסמכי מכרז ערוץ 2 שיפורסם בספטמבר".