|   15:07:40
דלג
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

נאומו המשוער של הח'ליף ארדואללה הראשון

מאחורי דרישתן של מדינות רבות להקים ועדת חקירה בינ"ל לאירועי הספינה "מרמרה" עומד הרצון להפיס את דעתו של ר"מ טורקיה, ההולך ותופס את מקום מנהיג העולם המוסלמי
13/06/2010  |   מרדכי קידר   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן [צילום: AP]

בנאומו השבוע שלל מלך ירדן כל אפשרות של חידוש הקשר בין ממלכת ירדן ובין יהודה ושומרון ונטילת האחריות לאזור זה, וגם שלל שלילה מוחלטת את רעיון "המולדת החלופית", כלומר - הפיכת ירדן לביטוי המדיני של שאיפותיהם הלאומיות של הפלשתינים

בימים אלה הולכות ונשלמות ההכנות לטקס הכתרתו של הח'ליף האיסלאמי הראשון מאז ביטל מוצטפא כמאל ("אתא טורק") את הח'ליפות בשנת 1924. מסמר הטקס יהיה נאום מפי הח'ליף הנבחר, רג'פ טייפ ארדואללה, ולהלן נוסח הנאום המשוער:

  • בשם אללה הרחמן והרחום,

    השבח לאל אשר מינה את עבדו לח'ליף, אמיר המאמינים, בכל רחבי העולם, מאינדונזיה במזרח עד עיר המלאכים (לוס-אנג'לס) במערב. מהר החוד (שפיצברגן) בצפון עד עיר הכייף (קייפטאון) בדרום. לאחר שעלה בידנו להכניע את היהודים הציונים הארורים, בני הקופים והחזירים, בסיוע עמי אירופה המטומטמים (הם עדיין אינם יודעים שהם הבאים בתור...) ולאחר שהצבנו בראש אמריקה החדשה נשיא שני משלנו, הריני עומד לפניכם 86 שנה לאחר שביטל הכופר מוסטפא כמאל, הידוע בכינויו "אתא טורק", את הח'ליפות ביד רמה, תוך מרידה באל ובשליחו וכפיית תרבותם של הכופרים בני אירופה הטמאים על המאמינים. היום אנו משיבים את הח'ליפות האיסלאמית באימפריה הארדואנית בכל הדרה מלפני 1,400 שנים, והריני מכריז שהחל מהיום יחולו התיקונים הבאים:

    יוחזר הכתב הערבי האציל בטורקיה ויבוטל השימוש בכתב הלטיני הבזוי.

    תבוטל כל החקיקה החילונית, והשריעה האיסלאמית תחזור להיות חוק המדינה היחיד בכל תחומי החקיקה והמשפט: הפלילי, האזרחי והדתי.

    תיאסר שתיית אלכוהול בכל רחבי עולם האיסלאם.

    יסולקו כל ערוצי הלוויין למעט אלה שיאושרו על-ידי מועצת השורא.

    גברים יחויבו לחבוש תרבוש אדום ולגדל זקן ושפם, וגברות תחויבנה ללבוש בורקע ביוצאן לרחוב. חל איסור על נשים להתאפר, להתבשם, להסליד אף או לבצע הגדלת חזה, וכן ללבוש חזיות פוש-אפ.

    נשים יורשו לצאת לרחוב רק עם מחרם - גבר מקרובי משפחתן, רישיונות הנהיגה שלהן יוחרמו וייאסר עליהן לשמש שדרניות ברדיו ובטלוויזיה. בנות לא יורשו ללמוד בבתי ספר ולעבוד מחוץ למסגרת המשפחתית.

    ממשלתי תעודד גברים לשאת יותר מאישה אחת, ותאסור שימוש באמצעי מניעה. בחורה שתיתפס עם חבר - יספגו שניהם יחד מלקות ברחוב העיר.

    מי שיאכל ברמדאן במשך היום - תיקטע לשונו. מי שלא יגיע לתפילה במסגד חמש פעמים ביום - ילקוהו ברחוב העיר. מוסלם שיעזוב את האיסלאם - ייכרת ראשו.

    עולם האיסלאם מכריז בזאת על פתיחת ג'יהאד בלתי מוגבל בזמן ובמקום נגד כל מי שאינו מוסלם. אירופה, שחיסלה את האימפריה העותומאנית וסירבה לקבל אותנו לאיחוד האירופי, תהיה יעד שני, אחרי הציונים. בשלב זה לא יוכרז ג'יהאד נגד השיעים (אותם נשאיר לשלב הבא, לאחר השגת הפצצות הגרעיניות מאירן).

    יחד עם חיסול הציונות נשים קץ לשאר תוצאות הקולוניאליזם האימפריאליסטי בארצות השאם: נסלק מירדן חזרה למכה את המשפחה ההאשמית, נחזיר את העלאווים הכופרים שליטי סוריה למערות שבהרי אנצאריה, נחסל את שארית שלטונם של הנוצרים בסנג'ק שבלבנון ונסלק ממצרים את הקצינים שהחליפו את שושלת בית מוחמד עלי, שנוא נפשנו. לאחר שנביס את בית סעוד אהיה אני משרתם של שני המקומות הקדושים, מכה ומדינה. אדאג לכך שבכל שנה יעלו לחג' עשרים מיליון מאמינים, ואם חלקם ימצאו את מותם עקב הצפיפות - יהיה זה רצון אללה, שבכך יסייע לנו לטפל בבעיית העלייה הדמוגרפית של המוסלמים.

    הג'יהאד יהפוך לחוק יסוד, והשיטות שיינקטו בו הן אלו שנקטו בחיסול הארמנים הכופרים, מי שבגדו בנו במלחמת העולם הראשונה: מחנות הסגר ללא מזון ומים, מסעות רגליים בני מאות קילומטרים, הקפאה, תלייה, הרעבה ושריפת המונים בכנסיות.

    שיטות השליטה באוכלוסיה המוסלמית יהיו השיטות שפעלו היטב לאורך 400 שנות האימפריה העותומאנית: חשודים ייחקרו כאשר ביושבם על ח'אזוק, חנית חדה שחוּדה מופנה כלפי מעלה, אנשים ברחוב יוכו בפלאקות על גבם ועל כפות רגליהם, ומי שלא יענה כראוי על השאלות ייתלה בכיכר העיר עד צאת נשמתו. במקרים מיוחדים יופעל סייף כדי להפריד את ראש החשוד מכתפיו כצעד ראשון בחקירתו, בדיוק כפי שעשו קודמינו לנכדו של הנביא מוחמד, אלחוסיין בן עלי בכרבלאא' בשנת 680 לספירת הצלבנים. זו תהיה ההזדמנות לנקום בערבים, "סכינים בגב" שכמותם, על ששיתפו פעולה עם הבריטים ועם הצרפתים נגדנו במלחמת העולם הראשונה. מתנגדים רמי מעלה יזכו ליחס מיוחד: כליאה בכלוב (קפז) ברשות הרבים, כפי שעשינו בעבר לסולטנים שלא התנהגו כראוי.

    היחס לציבור יהיה כפי שלימדנו אלחג'אג' בן יוסוף אלת'קפי (עוד ערבי חביב): ראשי האנשים יהיו בעיני כפירות שהבשילו והגיע הזמן לקטפם, ואני - הח'ליף ארדואללה הראשון - הוא בעליהם.

    יהודים (אלה שחרון אפו של אללה רובץ עליהם) ונוצרים (אלו שסרו מדרך הישר) שיקבלו עליהם את עול האיסלאם יחויבו לשלם את הג'יזיה (מס הגולגולת) מתוך ידם כשהם מושפלים, ככתוב בקוראן.

    להלן המינויים בממשלתי: אוסאמה בן-לאדן - וזיר ראשון; איימן אלזואהירי - וזיר שני; ח'אלד משעל - שר הארמון; חסן נסראללה - שר המיעוטים (במינוי זמני כל עוד הוא שיעי, ואם לא יהפוך לסוני בתוך תקופה קצרה, ייתלה בלשונו הארוכה); יוסוף אלקרדאווי - מופתי כללי; בני שבט ארדוע'אן - שרים, מנהלים ויושבי ראש של כל החברות הממשלתיות; ודאח ח'נפר (מנכ"ל אלג'זירה) - שר התקשורת; ד"ר אחמד טיבי - שר הבריאות.

    ואלסלאם עליכום ורחמת אללה וברכאתוהו.

ביטחונו העצמי של המלך

לפני כחודש העלינו כאן את דבר חששו המוסתר של בית המלוכה הירדני מן הקולות הקוראים לאחרונה להפוך את ירדן למולדת החלופית של הפלשתינים. השבוע, לרגל חג הכתרתו של עבדאללה השני מלך ירדן, כשהוא לבוש בלבוש צבאי מלא, הוא דיבר במפורש על כמה בעיות המטרידות את הממלכה. הוא אמר באופן מפורש כי לא יהיה לירדן שום תפקיד ממערב לירדן ושום אחריות למתרחש באזורים אלה, ושאין סיכוי לפתרון הבעיה הפלשתינית על-ידי חידוש הקשר בין ממלכת ירדן ובין יהודה ושומרון. בכך שם המלך סוף לכל חלומותיהם של הישראלים המדברים על פדרציה, קונפדרציה או כל קשר אחר בין ממלכת ירדן ויו"ש.

בנאומו המלך גם שלל שלילה מוחלטת את רעיון "המולדת החלופית", כלומר - הפיכתה של ירדן לביטוי המדיני של שאיפותיהם הלאומיות של הפלשתינים. לדבריו, לא יהיה שום פתרון לבעיה הפלשתינית על חשבון ירדן, ולכן ירדן תסייע בכל כוחה לפלשתינים להקים את מדינתם על אדמתם ההיסטורית, כלומר על חשבון ישראל.

המלך דיבר גם על עניינים רגישים, שבדרך כלל הוא נמנע מלעסוק בהם בפומבי, כמו השחיתות בקרב בעלי תפקידים רשמיים, סכסוכים אלימים ותגרות המונים בין שבטים ומשפחות, התקפות על אנשי ביטחון ופגיעה ברכוש המדינה. הוא קרא לאזרחי המדינה לראות בה את מקור גאוותם והזדהותם ולקבל עליהם מרצון את חוקיה וכלליה.

דברים מפורשים אלה מעידים מצד אחד על עומק הבעיות שמהם סובלת ירדן בתקופה האחרונה, אך מצד שני - על ביטחונו העצמי ועל הלגיטימיות הרבה שממנה נהנה המלך, המאפשרים לו לדבר ברבים על בעיות חברתיות ופוליטיות רגישות מבלי לחשוש מכך.

דבריו אלה של המלך מולידים התלבטות ישראלית: האם לחזק את היחסים עם ירדן כדי לתמוך בבית המלוכה של מדינה ערבית ידידותית זו, או שמא דווקא לעודד את רעיון "המולדת החלופית" של הפלשתינים בירדן, על-מנת להרחיק מישראל, מירושלים וממרכזי האוכלוסין והכלכלה הישראלים במישור החוף את רעתה של מדינה פלשתינית העלולה להפוך את יהודה ושומרון למה שעזה הפכה לפני שלוש שנים בדיוק?

ה"טעויות" של רויטרס - מצא את המשותף

הדרישה להקמת ועדת חקירה בינלאומית לאירועי הספינה "מרמרה" נשמעת כיום מצד מדינות רבות. רובן מחפשות הוכחות לאשמתה של ישראל, רק כדי להפיס את דעתו של ראש ממשלת טורקיה, ההולך ותופס את מקום מנהיג העולם המוסלמי - הכוכב העולה בשמי הפוליטיקה הבינלאומית. איש אינו דורש להקים ועדת חקירה לנושא הכיבוש הטורקי בצפון קפריסין, או לנושא יחסה של טורקיה למיעוט הכורדי בדרום מזרחה, אלה שאסור לומר ברבים את שמם ונקראים בתקשורת הטורקית "הטורקים ההרריים". איש אינו דורש לחקור את שואת הארמנים שמיליון וחצי מהם נטבחו באכזריות נוראה על-ידי הטורקים במהלך מלחמת העולם הראשונה.

איש אינו דורש לחקור את מעורבותה של ממשלת טורקיה בארגון IHH, מארגן המשט לעזה אשר העלה על הספינה עשרות בריונים חמושים בנשק קר - סכינים ואלות - כדי להתנגד בכוח לחיילי צהל. על-פי השמועה, אותם בריונים השליכו למים כלי נשק חם שהיו על הספינה, כדי שאלה לא יוצגו על-ידי ישראל לאחר ההשתלטות. איש גם אינו דורש לחקור כיצד היו על הספינה לפחות חמישה אנשים הקשורים עם ארגוני טרור, כולל אל-קאעידה, ואשר הגעתם לעזה הייתה מקדמת את הפיכתה לחממת טרור בינלאומי.

במקביל, רבות ממדינות העולם מציעות תחליפים לסגר הימי על עזה - מכוחות ימיים של נאט"ו ועד לכוחות שיטור ערביים. כולם מתעלמים במכוון מכישלון הפיקוח על הברחת הנשק ללבנון שנקבע בהחלטת מועצת הביטחון 1701 בסיומה של מלחמת לבנון השנייה, ומכישלון יוניפיל המחוזק למנוע את העברתם של עשרות אלפי טילים מסוריה ומאירן ללבנון. כיצד אפוא יצליח פיקוח בינלאומי על עזה למנוע את הפיכתה לבסיס טילים אירני?

אלא שעובדות אינן מעלות ואינן מורידות, כאשר מדובר בישראל ובביטחון אזרחיה, שהרי גם העובדה שבעזה אין רעב, ושבכל יום עוברות אליה כמאה משאיות נושאות מזון וסיוע אחר מישראל, אינה משנה את הדעה שהצליחו שונאי ישראל לטעת בתודעת העולם.

הצביעות היא גם נחלתם של אמצעי התקשורת המערביים: סוכנות "רויטרס", המזינה במידע, בתצלומים ובקטעי וידאו את מערכות העיתונים ואת כלי התקשורת המשודרת, הפיצה תצלומים של "פעילי השלום" הטורקים תוך מחיקת הסכינים שהחזיקו בידיהם. כאשר נחשפה ברבים המניפולציה שנעשתה בתצלומים, טענו מנהלי הסוכנות ש"נפלה טעות בשגגה". האומנם ניתן לערוך תצלומים בפוטושופ ב"שגגה"? כיוון שסביר להניח כי לא מנהל רויטרס אלא עובד מן השורה עשה את המעשה, לשם שמירת אמינותה התקשורתית על הנהלת "רויטרס" לנהל חקירה פנימית כדי לגלות את האשם במניפולציה ולהוציאו משורותיה.

שהרי כבר היו דברים מעולם: בשנת 2006 התברר שתצלומים שהופצו על-ידי "רויטרס" ושהראו את ביירות בעת הפצצה עברו "שיפור": נוספו להם תמרות עשן שלא היו בתצלומים המקוריים. גם אז טענה הסוכנות שמדובר ב"טעות". מעניין שה"טעויות" של רויטרס הן תמיד בעלות אותה מגמה: הצגתה של ישראל באור שלילי ושל אויביה - באור חיובי.

הרגישות האירנית לדלק

מועצת הביטחון של האו"ם אמורה להצביע בימים אלה על סבב חדש של סנקציות נגד אנשים, ארגונים וחברות באירן, במאמץ לשכנע את השלטון באירן לעצור את דהירתו אל עבר הפצצה הגרעינית. עדיין לא ברור אם ההחלטות אכן תתקבלנה, אבל לבי אומר לי שהן תהיינה מרוככות דיין כדי שתוכלנה לזכות באישורן של רוסיה וסין. עם זאת, ברור לכל מי שמכיר את השלטון אירני, שסנקציות לא יביאו לשינוי משמעותי כל עוד אין בהן איסור על יבוא תזקיקי נפט לאירן. רק איסור כזה עשוי להוציא את שליטי אירן משלוותם, שכן תהיה לו משמעות מיידית וחמורה לחיי האזרחים: צמצום אספקת דלק למכוניות יביא לתסיסה רבתי בקרב מיליוני אירנים המסתמכים על מכוניותיהם לפרנסתם, וראינו את שרשרת השריפות של תחנות הדלק לפני כשלוש שנים עקב העלאת מחיר הדלק. צמצום אספקת הדלק לתחנות כוח עלול להשבית את החשמל באופן חלקי, דבר שישפיע מיידית על התעשיה ועל המסחר ועלול להוציא לרחובות מיליוני מפגינים.

אלא שגם החלטות על סנקציות אינן מבטיחות דבר, שכן מתברר כי אירן יודעת היטב כיצד לעקוף את האיסור על יבוא חומרים וציוד העלולים לשמש בתעשיית הגרעין והטילים. העיתון "ניו-יורק טיימס" פרסם השבוע כתבה גדולה על אמצעי ההונאה שנוקטת אירן כדי להסתיר את הברחת החומרים והציוד הללו אליה: אוניות העמוסות באלה משנות במהלך נסיעתן את דגליהן, את הבעלות עליהן ואת שמותיהן המודפסים על דפנותיהן, דבר המקשה מאוד על העיקוב אחריהן.

בימים אלו מציינת האופוזיציה באירן שנה לבחירות לנשיאות שהביאו להפגנות המחאה הגדולות על זיוף תוצאותיהן. למרות תחזיות על פריצה מחודשת של הפגנות המונים, נראה כי גם הפעם יצליח השלטון להחזיר את הסדר לרחובות, שכן במהלך השנה האחרונה פעל השלטון ללא ליאות להשלכת מנהיגי ההפגנות אל מאחורי סורג ובריח, ולהטלת פיקוח הדוק על מכשירי הטלפון הסלולריים ועל רשתות תקשורת אחרות, וכתוצאה מכך הצטמצמה יכולתם של שרידי מנהיגות ההפגנות לארגנן מחדש.

התלבטויות על ציר טורקיה-זועבי

בישראל מצטבר מידע רב על מעורבותה של ממשלת טורקיה האיסלאמיסטית בהפצת האיסלאם הרדיקלי במקומות רבים בעולם, בפעילות חתרנית נגד ממשלים מקומיים ואף בקשר עם אנשים וארגונים החשודים בסיוע לטרור. ישראל יכולה הייתה לחשוף ברבים מידע זה ואת פרצופו האמיתי של ארדוע'אן, אלא שחשיפת המידע וגרימת המבוכה עלולה להעמיד בסכנה את מה שנותר מהיחסים הטובים והחמים שהיו בעבר בין טורקיה וישראל, ובכך להביא להחרפת התבטאויותיה ואולי גם מעשיה של טורקיה נגד ישראל. מצד שני, אם ממילא העניינים נעים לכיוון של הרעה ביחסים ואולי אף של ניתוק היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, מדוע שישראל תימנע מחשיפת המידע ומגרימת המבוכה?

גם המצור על עזה מעורר לבטים לא קלים: מצד אחד הוא גורם לישראל נזק תדמיתי גדול, המתבטא בנקיטת עמדות פוליטיות ומשפטיות אנטי-ישראליות על-ידי מדינות רבות במוסדות בינלאומיים, ביניהן גם מדינות הנחשבות לידידות ישראל. מצד שני, הקלת המצור - ובעיקר הימי - תהפוך את עזה לבסיס טילים אירני שיאיים על ישראל ועל ביטחונה. אנשי חמאס וחבריהם הטורקים מבינים את המילכוד, והם מדברים ללא הרף על כך שישראל הפסידה את המערכה שכן כל החלטה שלה תהיה מבחינתה גרועה.

התלבטות נוספת היא באשר ליחס המדינה כלפי הישראלים שהשתתפו במשט, ובעיקר חברת הכנסת חנין זועבי. מצד אחד שמורה לה ולאחרים זכות הבעת הדעה גם אם הדעה אינה מקובלת על הרוב במדינת ישראל, אך מנגד סיוע כזה לשלטון חמאס בעזה הוא פגיעה בביטחון ישראל ובביטחון חיי אזרחיה. חסינות חברי הכנסת מאפשרת לה לקחת חלק במגוון רחב של פעולות אנטי-ישראליות מבלי שניתן יהיה להעמידה לדין. השבוע שללה ממנה ועדת הכנסת כמה זכויות, אך ליישום החלטת הוועדה נדרש אישור מליאת הכנסת, שאינו מובטח מראש, וייתכן שלחברת הכנסת זועבי שמורה אף הזכות לבקש סיוע מבית המשפט העליון נגד ועדת הכנסת והחלטותיה. האם תמשיך מדינת ישראל להיות דמוקרטיה גם במחיר ההרשאה לחברת כנסת לפעול נגד המדינה, או שעל ישראל לעצור פעילות זו גם במחיר צמצום החירות הדמוקרטית?

ד"ר מרדכי קידר הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  13/06/2010   |   עודכן:  13/06/2010
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נאומו המשוער של הח'ליף ארדואללה הראשון
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלא יועץ
13/06/10 22:33
2
ירון זכאי
14/06/10 00:19
3
ערבית היא פלסטין!
14/06/10 14:44
4
אביחי
14/06/10 23:49
5
דן ענברי
17/06/10 06:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל הנדלזלץ הסביר, במאמרו ב"הארץ" "המציאות מתחילה בתוכנו", את מעשי האיוולת ואוזלת היד של מנהיגינו הפוליטיים, כנובעים מהפער שבין המציאות הריאלית ובין המציאות הפנימית שלהם. הוא הסתייע במאמרה של מירב מיכאלי, הגורסת כי תמונת העולם של האדם המבוגר היא במידה רבה השתקפות תמונת העולם של הילד. ואני מוסיף - ובמיוחד תמונת האב כפי שהיא נתפסת בדמיונו של הילד, הפנמה שיכולה לעבור קיבעון, להיהפך למניע מרכזי בהתנהגותו של המבוגר במנותק מהעולם הממשי שבו הוא פועל. הנדלזלץ טען שבעיני ליברמן העולם לא מוצא חן כפי שהוא - אז הוא מתנתק ממנו, ואילו נתניהו מונחה יותר על-ידי העבר והעתיד, מאשר על-ידי ההווה.
13/06/2010  |  יוסף נוימן  |   מאמרים
בראיון שחולל סערה תקשורתית, הצביע ההיסטוריון בני מוריס על נטייתם של יהודי ישראל לעולם לא להשלים את משימותיהם. קטעים מן הראיון שנתן פרופסור מוריס לכתב הארץ ארי שביט לפני 6 שנים.
13/06/2010  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
מאז הקמתה, מצויה ישראל במלחמה עם אוכלוסיות מוסלמיות וערביות השוללות את עצם קיומה ומבקשות להשמידה בכל האמצעים. אף מדינה אחרת בעולם לא עמדה במתקפה כזו על שרידותה. יתר על כן, מדינות שהן לכאורה ידידותיות מהססות להעניק לישראל תמיכה מספקת וחד-משמעית, ובכך מותירות את הרושם שהיא ניצבת לבדה במלחמתה על קיומה. לעתים קרובות התקשורת במערב מציגה את הסכסוך הישראלי-ערבי כהתנגשות בינלאומים שונים, כבעיה של שרטוט גבולות ושל עימות בדבר מעמד אזרחות של קבע. זוהי טעות, וההיסטוריה של המאה ה-20 מדגישה את הכישלון בהבנת משמעותם של אירועים בינלאומיים.
13/06/2010  |  מרק כהן  |   מאמרים
מקרה ח"כ חנין זועבי הוא מקרה שחומרתו רבה ולא היה מתאפשר באף מדינה מתוקנת ונורמלית שדואגת לקיומה ולביטחונה העתידיים.
13/06/2010  |  מיכל מנין  |   מאמרים
פרשת קורח, שבמרכזה מחלוקת קורח ועדתו, יכולה ללַמד שיעור בדמגוגיה. מבחינה זאת, הקשר בין הפרשה לפרשת שלח אינו מקרי. ניתן להצביע בבירור על טכניקות שכנוע וטכניקות השפעה דומות בדעת הקהל בין פרשת המרגלים לפרשת קורח. פרשת הציצית, החותמת את הפרשה הקודמת, מככבת אף היא בפרשתנו, כחלק בלתי נפרד מהטיעונים הדמגוגיים הזולים של קורח.
13/06/2010  |  ציפי לידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
נתניהו: מתקן חיזבאללה סודי על אדמה סורית  /  עידן יוסף
כך מועברים טילים לחיזבאללה  /  איציק וולף
אסד: "העולם עומד בפני מציאות חדשה"  /  עידן יוסף
אובמה חותר תחת קיום ישראל  /  יראון פסטינגר
נתניהו כבר ויתר על הכל  /  אריה פרי
פלשתינים נאמנים  /  דודו אלהרר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il