|   15:07:40
דלג
יו"ר האופוזיציה   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הדיבורים הפכו את ישראל חלשה

נאום יו"ר האופוזיציה בדיון מיוחד, לבקשתם של 40 חברי כנסת, תחת הכותרת: "התנהלותה הכושלת של ממשלת נתניהו והקריסה במעמדה של ישראל בעולם" [י"א בתמוז תש"ע, 23.06.2010]
24/06/2010  |     |   נאומים   |   תגובות
יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני [צילום: פלאש 90]

נכונו לנו ימים קשים
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בדיון 40 חתימות בכנסת [י"א בתמוז תש"ע, 23.06.2010]
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  ממשלה שכל תכליתה לא לעשות כלום
  להציל מדינה - לא ממשלה
  ממשלת נתניהו הרעה
  השעון מתקתק. נדרשת פעילות נחרצת באירן
  בסיס הדמוקרטיה טמון במילה "אמון"

אני חושבת שהפעם הזאת 40 החתימות או לפחות הנאום, ראש הממשלה, לעומת נאומי הרכבת שהורגלנו בהם, שסיפרו על התקדמויות כאלה ואחרות, ביטאו חשש אמיתי או דאגה אמיתית ממה שקורה, אבל כששמעתי את הטקסטים הבנתי, רה"מ, שהמסר היחידי שאתה יכול להוציא מהבית הזה, זה העולם קם עלינו לכלותנו, איננו יכולים לעשות דבר, אלא להתכנס ביחד ולחכות עד יעבור זעם, ומדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה סוג כזה של מסר, ואם ההבנה שלך שכל זה קורה לנו בשל עצם קיומנו וכלום לא שייך להחלטות שממשלת ישראל מקבלת, אז יכול להיות שההבטחה שלך אם ככה תתנהל שיהיו ימים קשים יותר, זאת אולי תהיה ההבטחה היחידה שתקיים לצערי.

וזה לא שזה לא קיים, התהליכים האלה, כבר הרבה שנים יש תהליך של דה-לגיטימציה של ישראל, יש חוסר הבנה מה זה אומר מדינה יהודית. זה משליך על יכולת ההגנה שלנו, על היכולת שלנו להפעיל כוח צבאי כשצריך - וצריך למרבה הצער - אבל אם המטרה בנאום הזה הייתה לייצר שני דברים, האחד להפחיד את הציבור כך שהוא יזדקק לאיזה סוג של מנהיגות חזקה לכאורה, ותיכף נדבר על מה חזק ומה חלש כי הבאת את ישראל להיות במצב החלש ביותר אולי מזה הרבה זמן, אבל אם מכאן זה עובר לרמיזות שהתחילו להישמע על מי פטריוט ומי לא, ועל איזה משהו שיהיה אסור לדבר עליו כי זה מפסיק להיות פטריוטיות - לא ניתן לך לעשות את זה ואני אדבר גם היום על מה זה אומר להיות פטריוט ישראלי, מה נכון ומה לא נכון, וגם נענה על השאלה למה למרות כל מה שאתה עושה לא מאמינים לממשלה הזאת.

ובצד התהליך של הדה-לגיטימציה שעוסק במדינת ישראל יש חוסר הבנה מוחלט וביקורת עמוקה לא לישראל, לא לעצם קיומה, לא לבית הזה, אלא למדיניות שלך ככל שהיא קיימת, ואם תנסה להפוך את הביקורת על המדיניות שלך לתהליך שבו הציבור יחשוב שזה על עצם קיומנו, זה לא יביא לשינוי שצריך לקרות ואפשר לייצר את השינוי הזה. כולנו מודאגים, אבל הנהגה לא יכולה להרשות לעצמה להפוך להיות מאזרח מודאג לראש ממשלה מודאג או לראש אופוזיציה מודאג או לחברי כנסת מודאגים. מה אנחנו עושים עם זה, ומתוך מה שנשמע בנאום שלך זה אין מה לעשות, זה לא אני - זה הם, זה לא אני - זה העולם, זה לא אני - זה האו"ם, זה לא אני - זה הפלשתינים. אני רוצה לדבר עלינו עלינו ועל ממשלת ישראל, כי אם יש דבר אחד שהוכח במהלך השנה הזאת, שהדיבורים על צריך להיות חזקים, להסתכל לאמת בעיניים, לדעת שהעולם נגדנו ולהיות ביחד - זה לא הפך את ישראל לחזקה יותר, אלה לחלשה יותר.

אתה יודע מה, אני רוצה לקחת דוגמאות שאתה נתת כאן. בוא ניקח את גדר הביטחון, הייתי אז בממשלה ונכון, ברגע שהתקבלה החלטה על גדר הביטחון, קמו בין היתר הפלשתינים ואחרים, ואמרו, צעקו, הגישו תביעה. אבל לך אז לא היה את האומץ כמו לשאר חברי הליכוד לומר, הגדר הזאת היא לא רק ביטחונית, יש לה משמעות מדינית. לראשונה אנחנו מחלקים את הארץ הזאת. בג"צ אמר דברים אחרים ולא טוב היה ששמע את הדברים האחרים, ולכן הוא גם התערב בהחלטות.

והיום התוצאה של חוסר הנכונות שלכם לקבל, שלכם, לקבל את מה שנכון לישראל בהסדר עם הפלשתינים על בסיס העיקרון של שתי מדינות לאו"ם, זאת פטריוטיות ישראלית, זה לא טובה לאף אחד. בשביל זה נצטרך לא רק לנהל תהליך אלא להגיע להסדר, נצטרך לקבל החלטות קשות ונוראות לכל מנהיג, אבל המנהיג היחיד שיכול לעשות את זה, זה אותו מנהיג שמבין שזה משרת את האינטרס הישראלי. זה לא טובה לאף אחד, ושמבין שהיעדר מעשה זה נזק לישראל יותר מאשר המעשה עצמו של ההסדר. ועד שלא תבינו את זה לעצמכם, ועד שלא תאמרו את זה למרכז הליכוד מחר, ועד שלא תאמרו את זה לעם - תישאר התפישה הזאת, של אנחנו חזקים, לא נותנים כלום, בשבילנו בשביל קיום המדינה היהודית, בשביל שמירה על המדינה היהודית.

ואני אמרתי את זה בממשלה, היא הנותנת כי היום בעצם כל מי שסירב להגיד את זה אז, מתחנן לזה שיכירו בגושים שעוטפת גדר הביטחון ובכוונה היא עוטפת אותם, ובצדק, כי גם אני רוצה לשמור עליהם כחלק מישראל, אבל אי-אפשר לנהל רק מדיניות עוסקת במה לא. ואני אמרתי אז בממשלה, את מה שאני אומרת היום, כי אני לא משנה את דעתי, והחינוך שקיבלתי מאחר שדיברת, עסק בשני הצדדים של אותה לא רק מדיניות אלא חינוך ערכי ובצד אותה אמונה בזכות של העם היהודי על הארץ כולה, שהיא גם האמונה שלי. עסקנו לא רק בתגר אלא בהדר. נראה שחלק אולי זוכרים מה זה אומר, ובצד הדיבור על שתי גדות לירדן גם דובר על שמיר ולו משפע ואושר בין ערב בין נצרת ובני, וזאת הבחירה שצריך לקבל היום, האם אנחנו רוצים מדינה אחת בין הים לירדן עם זכויות הצבעה לכולם כפי שהציעה נדמה לי רובי ריבלין. זה לא מקובל עלי, כי אני רוצה לשמר את הבית היהודי במדינה משלה, שתהיה בית לאומי לעם היהודי.

זאת הבחירה האמיתית והקשה שעומדת בפני מדינת ישראל - מדינה אחת בין הים לירדן שאיננה מדינה יהודית, או שתי מדינות בין הים לירדן שאחת מהן ישראל, המדינה שלנו, ריבונות יהודית, בית לאומי לעם היהודי, מדינה דמוקרטית.

אבל הדרך לקבל החלטות היא לא רק דרך סביב האיום, לא רק אחדות סביב הפחד, אלא אחדות סביב המעשה. לא רק מה לא, אלא מה כן.

צריך שיבינו קודם כל בבית הזה ואחר-כך שיבינו בעם ישראל, שזאתי הפטריוטיות הישראלית, שזה לא נעשה מתוך חולשה אלא מתוך כוח, כי זה האינטרס של מדינת ישראל - שיהיה להנהגה הקיימת אומץ לומר גם את זה - אז נוכל לעשות את התהליך הזה באופן אמיתי וכן. ונכון שרה"מ אמר, ונאום בר-אילן היה, ונכון שהממשלה הזאת הקפיאה, נכון שהממשלה הזאת פתחה את הסגר מעל החמאס - שואל רה"מ למה לא מאמינים לו? אני רוצה להגיד לך למה. החיים לא התחילו ונגמרו מבחינת האמון גם של הציבור בישראל וגם של העולם בנאום בר-אילן וכשאתה אומר 'אני רוצה תהליך מדיני', ח"כ דליה איציק תרשמי לפנייך, וזוכרים אותך מעל הבמה הזאת 'אני לא רוצה תהליך מדיני', הנה אלי ישי תרשום לפניך. ואותה קביעה של השותפים הטבעיים ולכן הקשיבו לכל מה שאמרת כל השנים האלה על שלום כלכלי וביטחוני, על שלום מדיני, על היעדר הצורך לקבל החלטות - הם מסתכלים על הקואליציה, על המפלגה שלך, וזה נכון שאחרי כל הדברים שאמרת, אחרי הדרך שבה אתה מלווה את ההחלטות, את הדברים האלה אתה צריך להוכיח יותר. ועד עכשיו, גם בנאום הזה שהיה כל כולו מבוסס על האיום ואני קורא למו"מ - זה לא עובד ככה. והחלק שיותר מטריד אותי, זה שבהתנהלות הזאת מדינת ישראל משלמת יותר. כי כשהיה סגר על החמאס, כשהחלטנו עליו, הייתה מדיניות ולנו היה ברור שהסגר על החמאס נועד לייצר חוסר לגיטימיות לחמאס ובצד השני של המשוואה עבדנו על-מנת להגיע להסדר והתנהל משא-ומתן עם הגורמים הפלשתינים הפרגמטיים יותר, והעולם כולו ביוזמתנו הודיע שהחמאס לא יקבל לגיטימיות אם לא יכיר בישראל, אם לא יפסיק את האלימות והטרור, ואם לא יכיר בהסכמים קודמים בין ישראל והפלשתינים.

ואם אני מתייחסת להחלטות שקיבלת כדי להוכיח את הכוונות שלך - ואני לא מתייחסת עכשיו אם קיבלת החלטות נכונות או לא - הן לא באו ממקום של רצון עמוק ונכון, הן באו מתוך לחץ ובעולם הקשה שבו אנחנו נמצאים, כשמסתכלים על ישראל מסביב, כשיש את אירן ויש את החמאס ויש את חיזבאללה ואת הגורמים הקיצוניים, ויש את טורקיה שיושבת על הגדר, מה הם רואים היום בישראל? מדינה שרוצה להגיע להסדר, או מדינה שבה מקבלים החלטות תוך לחץ. מה המסקנות שלהם מההחלטות האלה? האם ישראל חזקה? או שזאת ממשלה שמדברת חזק וישראל הופכת להיות חלשה יותר? אף אחת מההחלטות לא התקבלה מתוך אמונה עמוקה שזה מה שנכון לישראל. וברגע שמנהיג מבין שזה מה שנכון לבני עמו, הוא עושה את הדברים מרצונו, זה בא מעמדת כוח ולא מתוך עמדת חולשה, והעולם מבין שיש ראש ממשלה כדי לשמור על האינטרסים שלנו.

כדי לשמר את מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית צריכה הנהגה לקבל שתי החלטות מהותיות. האחת עוסקת בעקרונות פנימה בבית והשנייה בקיומו של תהליך מדיני. נדרשת אמירה ברורה לציבור שזה מה שנכון למדינת ישראל - אז גם העולם יבין זאת ואז גם נוכל לשמור על כל אותם אינטרסים לאומיים ביטחוניים שכל כך חשובים לכולנו.

היה כאן מוקדם יותר דיון על מדינה מפורזת - הפלשתינים הסכימו על כך במהלך המו"מ שניהלנו. אפשר להגיע להסדר ולא הגענו אליו כי התחלפה ממשלה בישראל. אני חוששת שיש מצבו בו למרות שרוב הציבור תומך בהסדר ומוכן לשלם את מחירו, ישנו ייאוש שאומר שכולם ניסו ולא הצליחו אז למה לנסות שוב. אני רוצה לומר - תשעה חודשים ניהלתי את המו"מ מול הפלשתינים מטעם ממשלת ישראל כאשר כל הנושאים על הפרק, הסכמנו שעד שהפרט האחרון לא סגור שום דבר לא סגור, הסכמנו לשמור על חשאיות השיחות, שיהיה מדובר על סיומו של הסכסוך ושכל מדינה תיתן פתרון מלא לבני עמה, דיברנו על הסדרי ביטחון שהיו על דעתו של שר הביטחון דאז ושר הביטחון היום.

באשר לעזה; אכן, החמאס עלה לשלטון בעזה - אין איתו תקווה להסדר, אסור לנהל איתו שום סוג של דיאלוג למעט בעניין גלעד שליט. לכן אימצנו ויזמנו מדיניות שהעולם תמך בה ושעוסקת באי-לגיטימציה לחמאס עד שזה ימלא שורה של תנאים ברורים. והעולם אז תמך בנו גם כאשר יצאנו למבצע בעזה כי היה לו ברור שאין תקווה ואפשרות לשלום עם חמאס.

המדינה נמצאת באמת באחד המצבים הקשים בתולדותיה, אני מאמינה שניתן לעצור ולשנות את המצב הנוכחי ולטפל בו. אני מאמינה לא רק באחדות סביב פחד, איומים ומה לא, אלא מדיניות של מה כן והתמודדות עם אותם איומים. אני לא יודעת האם יש אנשים שמדברים בשפה אחת כלפי חוץ ועמוק פנימה חושבים כמוני - מאותם אנשים נדרשת אבל החלטה על שינוי המדיניות הנוכחית שרק תוביל את ישראל ממשבר למשבר. והעניין הוא לא רק משט כזה או אחר אלא הספינה עליה כולנו נמצאים. ההחלטה צריכה להתקבל על-ידי מי שמבין לא רק את עומק הבעיה אלא גם את הפתרון לבעיה. נכון שיש בזה סיכון פוליטי מסוים - אולי בגלל זה יש מי שמאמינים לו ומי שלא מאמינים לו - אני לקחתי סיכון פוליטי ולא הייתי מוכנה לוותר על התהליך המדיני כדי לשבת על כיסא רה"מ. ניתן להביא למציאות כזו של תקווה - אך בשביל זה נדרשת החלטה והרבה אומץ.

תאריך:  24/06/2010   |   עודכן:  24/06/2010
ציפי לבני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדיבורים הפכו את ישראל חלשה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פיצי לבני
25/06/10 00:08
2
פיצי לבני
25/06/10 00:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדוני ראש הממשלה, שוב נדבר על תהליך מדיני שלא באמת קיים? שוב נדבר על היחסים המעורערים עם ארצות הברית? שוב נדבר על בידוד בינלאומי חסר תקדים וטינה גלויה ובוטה כלפי ישראל? כבר אמרתי הרבה פעמים שלא אתה אשם בהכל. אבל אתה, במקום להתיז מים אתה שופך בנזין, בכל מקום ובכל נושא.
24/06/2010  |  דליה איציק  |   נאומים
שניאור אהוב, שניאור שלי, העבר עיניך סביב וראה, בני, את האנשים שנקבצו ובאו לכאן מכל קצוות הארץ. המון אנשים: גברים, נשים, ילדות, ילדים. וכולם באו לכבודך, בן יקר ואהוב. רק לכבודך. ורק אתה חסר לנו. אתה חסר לי. מאוד-מאוד. ולא אדע מה אעשך להשיבך אל דנית, אל אופיר, אל איתמר, אל רעות, אל אימא, אלי - אל אבא, אל אפרת, אל יואל, אל בלה, אל עדני, אל המשפחה.
21/06/2010  |  מישאל חשין  |   נאומים
מערכת בתי המשפט מתמודדת עם עומס תיקים עצום ובלתי מתקבל על הדעת. מערכת בתי המשפט לא זכתה מעולם לסדר עדיפות גבוה בסדרי העדיפות של המדינה, ולכן לא הוקצו לה המשאבים הדרושים לצורך מתן שירות ברמה סבירה לו זכאי הציבור במדינת ישראל. בהעדר הקצאת משאבים מתאימה, השירות המשפטי לציבור נפגע. כך גם בתחום התעבורה.
17/06/2010  |  משה גל  |   נאומים
אדוני, שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, יו"ר המחוזות בלשכת עורכי הדין, עמיתיי לשולחן הנשיאות, שופטות ושופטים נכבדים, עורכות ועורכי דין, חברותנו וחברינו, המצטרפים היום לשורותינו, ובני משפחה יקרים, ברוכים הבאים:
10/06/2010  |  עו"ד יורי גיא-רון  |   נאומים
"דווקא בימים שהתודעה הציבורית מוקדשת כל כולה אל מעבר לגבולות חשוב לחזור ולהדגיש - האיום הפנימי חמור לא פחות ואולי אף יותר מהאיום החיצוני ומבחינה אסטרטגית עלול למוטט את החברה בישראל לאורך זמן.
09/06/2010  |  יצחק אהרונוביץ'   |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il