|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

חוסנו של המותג קוקה קולה אינו מובטח

כך אמר רוני קוברובסקי בכנס מנהלים של קבוצת לוטם; לדבריו, "הרווח התפעולי בישראל נמוך ברשתות ב-2.5% לעומת העולם, והמיתון והשינויים בשוק המזון מחייבים פתרונות חדשים להגדלת רווח תפעולי. מלחמת שטראוס-שופרסל היתה מצב של Loss-Loss. לא זו הדרך"
11/07/2004  |   גלית יצחק-אוגנוב   |   חדשות   |   תגובות
מאת: גלית יצחק  |    |  News1

"לכאורה קוקה קולה הוא המותג החזק ביותר בעולם, אך עלינו להמציא אותו מחדש בכל יום". כך אמר רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, בכנס המנהלים של קבוצת לוטם.

כנס המנהלים התקיים בסוף השבוע האחרון בבית חיל האוויר בהרצליה, תחת הכותרת: "הצלחה 2 - סרט המשך או הפקה חדשה?".

קוברובסקי אמר, שבעת שובו לישראל, אחרי שהות של מספר שנים בחו"ל (שם עסק בהקמה של מפעלי בירה קרלסברג), הוא הבין שחוסנו של המותג קוקה קולה אינו מובטח. בשל כך, הוא מינה סמנכ"ל שינוי בחברה, ועסק בחזון, בערכים ובאסטרטגיה של החברה.

"בלב תפישת העולם שלנו היה המותג קוקה קולה, ולכל השאר קראנו 'מוצרים נלווים', כלומר שוליים. שינינו גישה זו לתפישה טוטאלית של 'אנו לא נגיד לצרכן מה לקחת, אלא ניתן לו את כל המבחר ונסתפק בזה שייקח מה שהוא רוצה'", אמר קוברובסקי.

לדבריו, "קוקה קולה העולמית לא אהבה גישה זו, אך בהמשך אימצה אותה בעולם כגישת ה-Total Beverage שלה. התוצאה של תפישה זו היא שיש לנו מערך מותגים מגוון ביותר הכולל: משקאות קלים מוגזים ותה קר, בירה, משקאות קלים לא מוגזים, נקטרים ומיצים, משקאות חריפים, ובקרוב גם מוצרי החלב של טרה - צריך לעבוד קשה כדי לקבל את כל המותגים המובילים בעולם".

קוברובסקי מסר כי היום, מוצרים אינם נמכרים אלא נקנים ו/או נבחרים על-ידי הצרכן. "המלחמה האמיתית היא על מוחם של הצרכן והקמעונאי, אותו חייבים כדי להעביר את המוצרים לצרכן הסופי. נדרשים מותגים חזקים כדי לכבוש "שטח מוח", ותפקיד המכירות והשיווק שלובים היום יותר זה בזה".

קוברובסקי ציין, כי נקודת החיבור בין השיווק והמכירות היא חידוש של החברה הנקרא - Trade Marketing, שמשמעותו, פיתוח שיווק לצרכן בנקודת המכירה דרך יצירת מפגשים והזדמנויות מכירה מיוחדות.

עוד הוסיף, כי הרווח התפעולי בישראל נמוך ברשתות ב-2.5% לעומת העולם, והמיתון והשינויים בשוק המזון מחייבים פתרונות חדשים להגדלת רווח תפעולי. "מלחמת שטראוס-שופרסל היתה מצב של Loss-Loss. לא זו הדרך. הפתרון אינו מלחמה בין יצרנים לרשתות. פתרונות חדשניים יביאו מצב של Win-Win לספקים ולקמעונאים. הדרך להתייעלות עוברת בשיתוף פעולה בין החברות לרשתות", אמר קוברובסקי.

קוברובסקי פנה אל המנהלים אשר נכחו באולם ואמר: "חטא היוהרה הוא הבלבול בין מי אתה למותג. ישנם שורת צעדים כדי למנוע בלבול זה: כל בוקר יש לקום מחדש ולדרוך על האגו. צריך ראשוניות. דרוש ביטחון באנשיך - גם אם אינם הטובים ביותר, יש לעשות אותם לכאלה. אם האנשים טועים - זו אשמת המנהל".

עוד הוסיף, כי יש להתחבר לעולמות התוכן של הצרכנים, ואמר כי קוקה קולה זיהתה עולמות אלה במוזיקה, ספורט, וסגנון חיים. לדבריו, מאחר שעולמות תוכן אלה לא עברו במדיה הרגילה, נכנסה החברה לראשונה לייצור תוכן, עם כפר המוזיקה בניצנים שהתקיים לראשונה בשנה שעברה, וזכה להצלחה אדירה.

יצוין, כי אירוע דומה יתקיים גם הקיץ.

מרצים נוספים אשר לקחו חלק בכנס זה הינם: בוקי אורן - יו"ר מקורות; ארז מלצר - מנכ"ל נטפים; אריה סקופ - מנכ"ל מיקרוסופט ישראל; קובי הוברמן - סמנכ"ל פיתוח עסקי בנייס; סיומי בריל - סמנכ"ל משאבי אנוש בקוקה קולה; עופר לוי - יו"ר קבוצת לוטם; והשחקן שמואל וילוז'ני במונולוג תיאטרלי על פרק ב'.

תאריך:  11/07/2004   |   עודכן:  11/07/2004
גלית יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתוצאות ראשונות של מדגמי הטלוויזיה בבחירות שנערכו היום (א', 11.7.04) לבית העליון של בית הנבחרים היפני עולה, כי מפלגת השלטון ביפן הצליחה ככל הנראה לשמור על מושכות השלטון, אולם תזדקק כעת לשותפות קואליציונית.
11/07/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
מקורות פלשתיניים באו"ם מסרו (יום א', 11.7.04), כי שגריר אש"פ, נאסר אל-קידווה, יבקש לקיים דיון במועצת הביטחון בנושא החלטת בית הדין הבינ"ל בהאג רק לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בחודש נובמבר.
11/07/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
השף העירום שכח כפי שנראה להוסיף אבקת אפייה לנישואיו ואלו עושים סימנים של קריסה...
11/07/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
האגודה למלחמה בסרטן הודיעה (יום א', 11.7.04) על פתיחת אתר אינטרנט חדש המיועד לילדים בגילאי 5 ועד 13, העוסק בנושא: מניעת נזקי השמש ומניעת עישון.
11/07/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
ארגון נשות הדסה באמריקה ישקיעו 180 מיליון דולר בהקמת מגדל אשפוז חדש בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים.
11/07/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
יואב יצחק
יואב יצחק
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il