|   15:07:40
דלג
  globes globes  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אהוד שפירא: "אני וגליה מאור נסתדר טוב מאוד"

אהוד שפירא יתמודד מול דוד ברודט על תפקיד יו"ר הבנק הוא בטוח שגליה מאור לא תתערב, עם רקפת רוסק אין לו בעיה, בירם ודויטש הכינו לו מארב ואריה עובדיה עשה עסקות בעייתיות שפירא: "אני כיו"ר לא אהיה בחזית - המנכ"ל צריך לקבל את ה'גלורי', היו"ר הוא מנהל התזמורת"
16/07/2010  |   globes globes   |   כתבות   |   תגובות
אהוד שפירא

   רשימות קודמות
  עדויות מהחקירה במשרד התשתיות בימי פואד

הטרקלין העסקי בקומה ה-14 של מלון קרלטון בתל אביב נעים ומפנק; מלצריות נעימות סבר ממהרות להביא לאורחים את מבוקשם. אהוד שפירא, עדיין יו"ר הפניקס, מחויט בחליפה ובעניבה, מתכונן לצאת לכנס שמתקיים בקרבת מקום, ובינתיים מתיישב על הספה הנוחה. המקום מעלה אצלו זיכרונות נעימים; לפני 25 שנים קרא לו מנכ"ל לאומי דאז, דוד פרידמן, וביקש ממנו לקבל על עצמו את תפקיד סגן ראש החטיבה העסקית.

שפירא, שהיה אז בתפקיד בלאומי ארצות הברית, נענה לאתגר. "פרידמן ביקש ממני להתחיל ביום ראשון. המשפחה עדיין הייתה בארצות הברית. חצי שנה גרתי במלון קרלטון - עד שהתמקמנו בארץ", הוא נזכר.

אחרי תפקיד סגן ראש החטיבה קודם שפירא לראש החטיבה העסקית, מונה למשנה בכיר למנכ"ל, קיבל אחריות גם על החטיבה המסחרית, מערך הנדל"ן והחטיבה הבינלאומית. לאחר מכן, כממלא-מקום המנכ"ל, היה מספר 2 של גליה מאור, תפקיד שמילא במשך 11 שנים.

כעת, אחרי 35 שנה בבנק לאומי וארבע שנים כיו"ר הפניקס, סוגר שפירא מעגל וחוזר לבנק לאומי. הוא נבחר כדירקטור בהמלצת המדינה באסיפה הכללית, ובשבוע הבא יתמודד מול דוד ברודט על תפקידו של היו"ר היוצא, איתן רף. היום (ה') הודיע שפירא באופן רשמי על סיום תפקידו בהפניקס ביום רביעי הבא, 21 ביולי - יממה לפני תחילת ההתמודדות על כס יו"ר לאומי.
לכאורה זו התמודדות קלה. לשפירא - בנקאי ותיק ואיש אשראי מנוסה, בוגר בנק לאומי - יתרון מובנה מול ברודט, איש אוצר לשעבר, ללא ניסיון בניהול מערכות עסקיות גדולות ובניהול סיכונים. בפועל, כוחות גדולים התומכים בברודט חברו נגד שפירא, ובמסדרונות מסתובבת תיאורית קונספירציה שלפיה יש דיל בין מאור לברודט.

  • אהוד שפירא, הנה הדיל. גליה מאור מפעילה את השפעתה כדי שברודט ייבחר ליו"ר, בעוד כמה חודשים המדינה מוכרת את מניותיה בבנק לאומי, המגבלה החוקית על מעבר ממנכ"ל ליו"ר אינה קיימת עוד. מאור פורשת מכסא המנכ"ל, הדירקטוריון בוחר את רקפת רוסק עמינח למנכ"ל במקומה, מאור מתמודדת ונבחרת לדירקטוריון - ואחרי תקופה היא מחליפה את ברודט כיו"ר.

"אני לא מאמין שיש דיל כזה - לא מצד גליה, ולא מצד ברודט. גליה אמרה לי ולאחרים שהיא לא מתערבת בתהליך הבחירה - ואני מאמין לה. גליה מכירה את כללי הממשל התאגידי, ויודעת שמנכ"ל לא יכול לבחור יו"ר. זה לא אתי ולא חוקי שמנכ"ל יהיה מעורב בבחירת היו"ר. כמו כל אחד מאיתנו, אני מניח שיש לה העדפות, ואני מקווה שהיא במגרש שלי, כי היינו צוות מנצח שעבד יחד שנים רבות במערכת יחסים של אמון מוחלט".

  • איך תוכל לעבוד עם גליה מאור כיו"ר בנק מול מנכ"ל אחרי כל כך הרבה שנים שהיית משנה שלה? איך היא תוכל לעבוד איתך?

"אין לי ספק שנסתדר טוב מאוד. למדנו לעבוד יחד במשך הרבה מאוד שנים. יחסי העבודה בינינו לא היו של בוס עם כפיף. הסגנון הניהולי של גליה הוא של מנצחת על תזמורת, ולא של רס"ר בצבא. היא מקשיבה לאנשים ומטפחת עבודת צוות. בנק לאומי לא הגיע לאן שהגיע במקרה - אלא בזכות גליה, ההנהלה והשילוב בין שניהם. זו קומבינציה מנצחת".

  • מה זה אומר מבחינתך להיות יו"ר?

"מערכת היחסים בין יו"ר למנכ"ל אינה של מתן הנחיות, אלא שני מעגלים. גם כשבאתי להפניקס לא באתי כדי לזכות באור הזרקורים. אני לא בא להיות מנכ"ל-על; לבנק לאומי יש כבר מנכ"ל מצוין. אני כיו"ר לא אהיה בחזית הבמה ובאור הזרקורים, אלא אעסוק באסטרטגיה. מנכ"ל צריך לקבל את האחריות ואת ה'גלורי'. יו"ר הוא מנהל התזמורת של הדירקטוריון".

"הדירקטורים יבחרו במתאים"

  • גליה מאור עברה את גיל הפרישה. אם תיבחר כיו"ר לאומי, עד מתי תרצה לראות אותה בתפקיד המנכ"ל?

"כל עוד היא תרצה בכך. הגיל לא רלוונטי".

  • הרי עזבת ב-2006 לאחר שנמאס לך לחכות לה שתעזוב; אין ביניכם משקעים?

"אנחנו ביחסים טובים עד היום. עזבתי את הבנק כי עשיתי הערכת מצב שאין לי לאן להתפתח מבחינה מקצועית. זה היה צעד נבון מבחינתי; כיום אני יו"ר של חברה ציבורית בענף פיננסי ולומד הרבה. אם הייתי נשאר ראש חטיבה עסקית, הייתי ממשיך לעשות אותו דבר".

  • אומרים שגם בינך לבין רקפת רוסק עמינח, בת טיפוחיה של מאור, שהחליפה אותך, צפויה מתיחות.

"אני הבאתי את רקפת לבנק לאומי, אני בחרתי אותה למחליפתי. אין לי שום בעיה עם רקפת, ואני משוכנע שלה אין בעיה איתי".

כששפירא מדבר על התאמה ואתגרי התפקיד הוא במגרש הביתי. יש לו הערכה רבה לברודט, אבל אין לו ספק מי מתאים יותר. "ברודט הוא כלכלן מקרו טוב ואיש הגון. יצא לי לעבוד איתו בעבר כשהיה מנכ"ל האוצר. אבל מול האתגרים שיש לבנק, ארגז הכלים שאני מביא מתאים יותר", אומר שפירא בנינוחות.

  • יש לך סיכוי לזכות בדירקטוריון?

"הדירקטורים יבחרו את מי שהכי מתאים מבחינת הבנק והאתגרים".

  • ואתה כמובן רואה עצמך כמועמד הכי מתאים לתפקיד?

"אחרי 35 שנים בבנק לאומי וכבנקאי, כן. בואו נמפה מה האתגרים שבפניהם עומד הבנק. הראשון - חילופי הנהלה. שליש מההנהלה הולך להתחלף בשנה וחצי הקרובות, כי חברי הנהלה מגיעים לגיל פרישה. הנהלה ותיקה שלמדה לעבוד יחד הייתה אחד היתרונות הגדולים של לאומי, ואחת הסיבות לכך שעקפו את בנק הפועלים בסיבוב. אבל זה הולך להשתנות. עם הפורשים ילך הביתה הרבה ידע, ניסיון ותרבות ארגונית. ייכנסו חברי הנהלה חדשים, וייקח להם זמן להסתנכרן לעבוד יחד. כמו התהליך שעובר עכשיו על בנק הפועלים.

"אתגר שני הוא שמירה על המקום הראשון, כשהפועלים מתחזק ומתגבש. בהחלפת המשמרות תיחשף הבטן הרכה של לאומי. הבנק יהיה עסוק בעצמו, בשעה שהפועלים יגדיל את התחרות. אני אביא לארגון את רוח לאומי, תרבות ארגונית וזיכרון ארגוני. בכך אוכל לעזור לגליה.

"יש את אתגר ניהול הסיכונים - בראיית באזל 3 (תקנות חדשות של ה-BIS, הבנק הבינלאומי לסליקה, וה-FSF, הפורום העולמי ליציבות פיננסית, המתייחסות לאוסף שינויים רגולטוריים בדרישות היציבות מהבנקים לאור לקחי המשבר. התקנות מוגדרות כטיוטא לדיון ובין הרגולטורים מתקיים שיח ער לגבי התקנות ולוח הזמנים לאימוצן. התקנות מתייחסות בין היתר לנושאים כמו הלימות ההון ליבה, יחס הון מאזן, מינוף וסיכונים מערכתיים., ע.פ ו-ר.ש). העולם נהיה מורכב יותר, נוצרות קורלציות בין הסיכונים שפעם לא היו. צריך לנהל סיכונים בגישה הוליסטית. סיכוני אשראי, סיכוני שוק, סיכונים משפטיים, תפעוליים, סיכון מוניטין. האחריות לקבוע את תיאבון הסיכון היא של הדירקטוריון, והיו"ר מביא אתו את התיאום וסגירת המעגלים. אני יודע לעשות את זה. מעבר לכך יש את ההתמודדות עם אתגר הרגולציה, בייחוד רגולציה רב-לאומית, ולי יש ניסיון רב שנים בכך".

  • כראש החטיבה העסקית היית חתום על כמה אשראים בעייתיים במיוחד שניתנו בתחילת העשור: Yes, גד זאבי, כבלים, טאואר, קלאב מרקט.

"היו החלטות אשראי לא נכונות, גם שלי, אבל ברוב האשראים נגבו ההפרשות. בניהול תיק האשראי צריך לראות לאורך זמן מה ההפרשה לחובות מסופקים. ב-15 השנים שהייתי אחראי על תיק האשראי של לאומי, למעט שנתיים בתחילת העשור, לא עברנו באף שנה הפרשות מעל 1% מהתיק. מאז 1990 ההפרשה הממוצעת היא 0.74%. זו הפרשה בסדר גודל סביר לבנק כמו לאומי, ושיעור מקובל בכל סטנדרט בינלאומי".

  • איך אתה רואה את בנק לאומי בעשור הקרוב?

"הבנק צריך לבחון מחדש את מנועי הצמיחה. המנועים הקונבנציונליים נעצרים. העולם משתנה לכיוון של הקטנת הביקוש לאשראי, וגוף שמרוויח כסף מאשראי צריך להגדיר עצמו מחדש, למשל שיפור ניהול הנוסטרו. נוסטרו כבר אינו שארית תוצאתית של תיק האשראי - אלא חלק נכבד מתיק הנכסים של הבנק.

"צריך גם לחשוב מחדש על הפריסה הבינלאומית. העולם השתנה וצריך להגדיר איפה בנק לאומי רוצה להיות. האם להישאר באירופה בפריסה הנוכחית? אולי לפתוח סניף בסינגפור? יש תהליכים טקטוניים איטיים שקורים, וצריך להתמודד איתם".

"לבעלים מותר לשלם בנדיבות"

להצטרפות לדירקטוריון לאומי בעבור ההזדמנות להתמודד על תפקיד היו"ר יש מחיר מיידי ששפירא צריך לשלם. כאמור, היום הודיע רשמית על התפטרות מתפקיד יו"ר הפניקס, ובימים האחרונים התפטר מדירקטוריונים של חברות בקבוצה, בהן אקסלנס. ואולם אם לא ייבחר ליו"ר בנק לאומי הוא יישאר דירקטור בלבד. בכל אופן, שפירא הביא את זה בחשבון.

"המקצוע שלי זה להתמודד עם סיכונים", הוא אומר. "אני רוצה להשיג משהו שחשוב לי, ומוכן לשלם את המחיר. אחרי שגליה הודיעה שהיא לא מתמודדת הסתכלתי מסביב ואמרתי שאני רוצה את התפקיד. אמרתי את זה ליצחק תשובה וקיבלתי ממנו את ברכת הדרך. אחרת לא הייתי עושה את זה. נכון, אוכל להישאר דירקטור רגיל, אבל אין בחיים אפס סיכונים".

  • מה עמדתך בנושא שכר הבכירים?

"זכותם של בעלי שליטה ושל חברות לשלם להנהלה בנדיבות, בהתאם למה שהם חושבים שההנהלה תורמת לחברה. הנטל של השמירה על הנראות הציבורית וההיבט היחסי הוא באחריות הדירקטוריון, ויכול להיות שבמקרים חריגים גם של האסיפה הכללית.

"לדעתי אין מקום לחקיקה; חקיקה ניתן לעקוף. יש לבנות מודל תגמול טוב, וכאן למוסדיים כבעלי מניות יש תפקיד".

  • לאומי לפני הפרטה. המדינה תמכור את מניותיה. יכול להיות שתהיה יו"ר רק לתקופה קצרה.

"אחרי שתתחלף הבעלות בלאומי יש שתי אפשרויות. יבואו בעלים חדשים ויגידו לי 'אדון שפירא, תודה רבה, נא שים את המפתחות על השולחן'. זה קורה בהרבה חברות. אבל יכול להיות שבעלי השליטה יגידו 'העסק עובד כמו שצריך, בינתיים תישאר'. אני מביא בחשבון את שתי האפשרויות".

  • הנה תסריט אחר. אתה יו"ר, יש הפרטה ועדיין לא התגבש גרעין שליטה בבנק. מה יקרה אם המנכ"לית גליה מאור תרצה להתמודד על תפקיד היו"ר?

"כל שנה מתחלף שליש מהדירקטוריון ואני לא מחזיק בקרנות המזבח. גליה תפעיל את סעיף 87 ותיבחר - ואז תהיה התמודדות".

"בירם ודויטש הכינו לנו מארב"

בשנה וחצי האחרונות הייתה הפניקס בכותרות שלא בטובתה בשל עסקת רכישת השליטה באקסלנס מידי מייסדיה, רוני בירם וגיל דויטש. העסקה עלתה על שרטון, כאשר הפניקס ביקשה לשנות את המבנה כך שהתשלומים בעבור המניות ייפרסו במשך כמה שנים. המטרה הושגה לאחר עימות קשה שהגיע לערכאות.

בשיא העימות, במארס 2009, הגישו מייסדי אקסלנס תביעה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב שבה היה, בין השאר, תמלול שיחה בין דויטש ובירם לאסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק; יהלי שפי, אז מנכ"ל הפניקס; ושפירא עצמו - שהוקלטו ללא ידיעתם. השיחה נעשתה בין הצדדים הנצים, עוד כשהיו ביחסים טובים יחסית, כחלק מניסיונות לפשר על אי-ההסכמות בנוגע לאופן התשלום בשלב השני בעסקת אקסלנס. ההקלטה שפורסמה במפתיע אפשרה לציבור הרחב הצצה יוצאת דופן לשיחה פרטית שבה הצדדים - המוקלטים והמקליטים - דיברו בחופשיות רבה, הרבה מעבר לנהוג בראיונות שגרתיים, וללא מאמצים לשוות לדבריהם פוליטיקלי-קורקטיות.

"בירם ודויטש הקליטו אותנו והכינו לנו מארב", אומר שפירא באופן שאינו משתמע לשתי פנים ומוסיף שהשניים "דובבו אותנו באופן מתוכנן. אני במגזר העסקי 40 שנה, והיו רק שתי פעמים שבהן הוקלטתי".

  • האם העימות היה שווה את הנזק התדמיתי?

"הופתעתי מעוצמת הרעש. היה ניתן להגיע לאותה תוצאה שאליה הגענו תוך כדי מו"מ עסקי, וזה מה שניסינו לעשות".

לפני חודשיים הצדדים נקלעו שוב למחלוקת, ופנו לבורר שיפסוק ביניהם, בהתאם למנגנון שקבעו בפשרה. בימים האחרונים קיבל הבורר, רו"ח ראובן שיף, את מרבית הטענות של דויטש ובירם, ופסק כי על הפניקס לשלם להם כ-27 מיליון שקל נוספים. "בהסדר המחודש יש מנגנון מובנה מוסכם לפתרון אי הסכמות", מספר שפירא המוסיף ש"הלכנו לפוסק המוסכם בדיוק בשביל למנוע הגעה לבית משפט. הבורר פסק מה שפסק. אנו מקבלים את זה, וכבר העברנו את הכסף. התהליך לא היה עוין".

"אקסלנס היא נכס אסטרטגי להפניקס"

הפניקס היא אחת מחמש קבוצות הביטוח הגדולות, אך מבחינות רבות נמצאת מאחורי מתחרותיה. בעיקר כי הנהלות קודמות אפשרו לשוק לברוח קדימה ללא תגובה ראויה. כיום נושבת בחברה רוח חדשה של תנופה וצמיחה בהובלת המנכ"ל אייל לפידות, ובשיתוף פעולה עם היו"ר הפורש שפירא. "אני ואייל תיאמנו ציפיות, למדנו לעבוד ביחד ומסתדרים טוב", אומר שפירא.

בעבר הפניקס נחשבה לחברה השלישית בענף הביטוח. כיום אתם נמצאים במקום הרביעי, ואולי גם במקום החמישי, אחרי מנורה-מבטחים. איפה אתה רואה את הפניקס בעתיד?

"בשנה האחרונה עשינו בהפניקס רביזיה של ממש, ופתרנו את הבעיות הקשות שהיו בתוך הארגון. שדרוג ההנהלה, שדרוג מערכות המידע, הכנסה הדרגתית של כלי מדידה לרווחיות של לקוחות ומוצרים. כיום הפניקס נמצאת במצב טוב והיא על המקפצה לקראת ניתור. זה נובע מהמנהיגות של אייל, הדגש שלו על רווחיות לצד טיפול בהוצאות החברה. עכשיו מרגישים את הפניקס, ונראה מהר מאוד את החברה חוזרת למקום הראוי לה בענף, מקום שלוש".

אי-אפשר להתעלם מכך שתחת לפידות היה שינוי מהיר ודרמטי של ההנהלה, צירוף של מנהלים מחברות אחרות לצד עריפת ראשים של מנהלים ותיקים.

"הפניקס צריכה אנשים עם ראייה מודרנית, ולא הוגן לקרוא לתהליך 'עריפת ראשים'. לפעמים מנהל צריך לדעת להקריב חייל בשביל החברה. עכשיו המערך האנושי של הפניקס טוב ומוכן".

  • מה על הפניקס לעשות עוד?

"אנחנו מגדילים את המכירות, אבל רק במוצרים רווחיים. מערכות מדידה חדשות מראות לנו כמה אתה מרוויח על מה שאתה מוכר. כמו שהבנקים הפסיקו למכור בשביל נתח שוק והתמקדו ברווח, אנו מוכרים כיום בשביל רווחיות, ולא בשביל נתח שוק".

יש דוגמאות מהעבר שבהן הגדלת נתחי שוק באה על חשבון הרווחיות בעתיד. האם אתם מגדילים את הפעילות בטווח קצר כהכנה של הפניקס לקראת אקזיט של תשובה?

"אני לא יודע על אופציה שכזו. מבחינה אסטרטגית, קבוצת דלק חושבת שאחת הרגליים, עמודי היסוד שלה, צריכה להיות בענף הפיננסים".

"אין לחברות הביטוח מה לעשות באשראי צרכני"

  • התוצאות של חברות הביטוח תלויות ביכולתן לנהל השקעות. הפניקס מציגה תשואות גרועות ביחס לענף.

"יש לנו נטל בהשקעות, מכיוון שאנו יושבים בהשקעות לא נזילות. אנחנו לא יכולים גם ללכת לשוק ולקנות אג"חים כשאין סחורה בשוק".

  • חלק מההשקעות שהניבו להפניקס הפסדים היו עסקות אשראי קונצרני ישירות שעשה היו"ר הקודם, אריה עובדיה. בדיעבד הן נראות ככישלון.

"לא רק בדיעבד זה היה בעייתי. יכלו לדעת זאת גם מראש".

  • האם עסקות אשראי ישירות הן אפיק השקעה טוב בעבור חברות ביטוח?

"יש הצדקה לעסקות כאלו אך ורק לאחר שחברת הביטוח תבנה תשתית לניתוח הסיכונים בעסקה, תשתית משפטית ועוד - כפי שעושים בבנקים. אם אתה רוצה להגיע לאולימפיאדה אתה צריך להתאמן בלי לנוח. אנחנו עושים עסקות כאלו בצורה טובה, וגם מגדל עושים אשראים טוב".

  • אפרופו אשראי, עד המשבר הכלכלי חברות הביטוח חלמו על הפיכתן לנותנות אשראי מובילות, כולל אשראי צרכני. יש לשאיפות אלו הצדקה כיום?

"אין לחברות הביטוח מה לעשות בתחום האשראי הצרכני. באופן כללי לחברות הביטוח אין מה לתת כסף לטווח קצר, ולבנקים אין מה לתת כסף לטווח ארוך".

  • אחת הטענות כנגד המלצות ועדת חודק היא שיישומן יפגע בהיצע האשראי.

"חודק לא יפגע בהיצע האשראי העסקי בשוק, אבל ישנה את כללי המשחק. שוק האשראי החוץ-בנקאי יתאים עצמו לכללי המשחק החדשים".

  • האם האוצר הולך רחוק מדי מבחינת הדרישות מהמוסדיים בהסדרת חודק?

"האוצר לא הולך רחוק מדי, אבל אני לא בטוח שכל הדרישות ישימות. זה שוק של קונים - ולא שוק של מוכרים. מי שבא לגייס בשוק ההון נמצא בעמדה יותר חזקה לנהל מו"מ, כך שעודף הכח של הלווים יישאר. הרגולציה יוצרת הגנת ינוקא על הגוף המוסדי, כאילו 'עד שתלמדו לפעול בשוק אני אתן לכם את המטריה מלמעלה'. כך שהמלצות חודק נכונות לתקופה של כמה שנים, עד שהמערכת תלמד לעבוד במשטר החדש, והמוסדיים יהפכו זאת לחלק מה-דנ"א שלהם".

  • איך אתה רואה את סוגיית דמי הניהול הגבוהים בגמל ובביטוחי המנהלים?

"אין מקום לרגולציה על דמי ניהול. יש תהליך של התאמת השוק, המחירים הם תוצאה של שוק, וזה יתוקן מעצמו".

  • רכשתם את השליטה באקסלנס במחיר גבוה (ראו מסגרת), אבל נכון להיום אין סינרגיה מהותית בין אקסלנס להפניקס.

"ודאי שיש. אקסלנס היא נכס אסטרטגי להפניקס, שממקם אותה במקום שונה מחברות הביטוח ואנו היחידים עם בית השקעות רציני ומבוזר. אנו יכולים לפתוח ערוצי הפצה מקבילים באקסלנס מעבר לערוצי ההפצה הבנקאיים. יש עתיד גדול לאקסלנס והפניקס ביחד".

"לאפשר לחב' הביטוח הגדולות להתמזג"

לפני ששפירא נכנס לתפקיד יו"ר הפניקס, וגם כיום, מתלבט ענף הביטוח במחשבות על כיווני צמיחה עתידיים. "שוק הביטוח בישראל רווי, למעט ביטוחי הבריאות לפרט", אומר שפירא. מנגד, התרחבות על-ידי יציאה לחו"ל היא "לא גליק כזה גדול כיום". לדעתו, בשנים הקרובות הענף יתאפיין בהתמודדות עם הגדלת דרישות ההון.

"תקנות סולבנסי 2, הגברת הרגולציה, דרישות הדיווח, השקיפות ועוד יגרמו לכך שדרישות ההון יגדלו ותהיה פגיעה בהון. אם בשל הוצאות ההסבה, שתפגע ברווחיות ותקטין את ההון, או שדרישות ההון יגדלו ישירות", מסביר שפירא.

  • איך זה יקרה?

"העלות התשתיתית של הסולבנסי 2 וכללי ה-SOX היא אותה עלות - בין אם מדובר בחברה קטנה או חברה גדולה. לכן, חברות קטנות יידרשו להשלמת הון, וזה יוביל לקונסולידציה בשוק. בנקודת זמן מסוימת המפקח על הביטוח יצטרך לאפשר לחברות גדולות לקנות חברות יותר קטנות, כי התחרות תהפוך תחרות בין גדולים, ולא בין רבים. צריך לבחון את האפשרות שחברות ביטוח בינוניות יוכלו להתמזג, וזה נכון גם לגבי הגדולות".

  • כיום מדברים על איסור החזקה של גוף ריאלי בגוף פיננסי. שמה של הפניקס שבשליטת דלק עולה. מה עמדתך?

"בכל מקום שרגולציה באה להפריד בצורה מלאכותית החזקות של גופים כאלו או אחרים זה פוגע ביעילות הכלכלית - וכך יהיה גם פה. אם יש חשד למעשים לא ראויים, יש דרכים פשוטות להתמודד עם זה. צריך לזכור שהתרבות הניהולית בארץ השתנתה על פני שנים, המנהלים שכירים, והמשטר התאגידי נכנס כבר ל-דנ"א".

תאריך:  16/07/2010   |   עודכן:  16/07/2010
רון שטיין, עירן פאר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהוד שפירא: "אני וגליה מאור נסתדר טוב מאוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שון תל חגג באחרונה יום הולדת 40, וסידר לעצמו מתנה נהדרת: השבוע הוא חתם על אחת מעסקות האינטרנט המעניינות והגדולות ביותר בישראל בשנים האחרונות - הוא מכר את השליטה בלוח המודעות האינטרנטי יד2 לאתר וואלה, לפי שווי של 156 מיליון שקל.
16/07/2010  |  איילה צורף  |   כתבות
גבירותיי ורבותיי, ברוכים הבאים לטקס חלוקת הפרסים של עכבר העיר און ליין לעושים במלאכה ב”כוכב נולד”. בתפקיד המנחה: צביקה הדר. בתפקיד אורח: רמי קליינשטיין והשירים שלו. רק שניה, צביקה מספר בדיחה לא מצחיקה על קירחים וזהו, הנה אנחנו מתחילים.
16/07/2010  |  בן פרץ  |   כתבות
"המועדפים" הוא מדור שבועי שמסייע לכם להיזכר בשאלות הבוערות של השבוע - ולקבל עליהן תשובות. והפעם: איך הוכיחה ג'ודי ניר מוזס שלום שירון לונדון צודק, למה עיריית תל אביב לא נותנת לסטלנים להפגין, מה ישכנע אתכם לחזור לצפות בערוץ הראשון ולמה אף אחד לא עוזר להורים ומקצר את החופש הגדול?
בשקט-בשקט, קרה בשבוע שעבר אירוע מהפכני בשוק השיפוצניקים, שכמעט כל אחד מאתנו צריך אותם מתישהו: שר התעשיה והתעסוקה, בנימין בן-אליעזר, פרסם "צו הרחבה" הקובע, שכל השיפוצניקים במדינה - מספרם נאמד בין 14 ל-20 אלף - חייבים לשלם להתאחדות קבלני השיפוצים "דמי טיפול וארגון", בסך 800 שקל בשנה. בהתאחדות כיום 670 חברים, חלקם גופים המעסיקים עובדים רבים. יש להניח שרבים יצטרפו להתאחדות, כי אם כבר משלמים, כדאי לקבל משהו בתמורה.
16/07/2010  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il