|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
נוני מוזס ואבי ניר [צילום: פלאש 90]

מוזס נגד אבי ניר - הקרב על השליטה בשוק התקשורת <br>

נוני מוזס, הבעלים של ידיעות אחרונות ומבעלי HOT, הפסיד השבוע את הבכורה בשוק העיתונות המודפסת אתמול הוא החליט לשבור מערכת יחסים ארוכת שנים עם קשת, יצרנית הטלוויזיה המובילה בישראל ערוץ הצעירים ביפ יוסר מ-HOT, ותכניה של קשת יורדו ממערכת ה-VOD של HOT המאבק הזה לא יסתיים בביפ ו"ארץ נהדרת"
30/07/2010  |   TheMarker TheMarker   |   כתבות   |   מלחמת העיתונים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  חוק האלכוהול החדש: יותר רווח לפאבים; הוודקה חוזרת
  עלות המסע לפולין לתלמיד: 1,480 דולר
  ענף הפרסום הישראלי מתאושש
  הדרך לאקזיט של 80 מיליון שקל בתוך 5 שנים
  המירוץ המסריח על מינוי מנכ"ל רכבת ישראל הבא


1. ביפ, כוכב נולד ונוני מוזס

מלחמת עולם בשוק התקשורת הישראלי: חברת הכבלים HOT מוציאה כמה מהתכנים של זכיינית ערוץ 2, קשת, מערוציה. HOT, שבה מחזיק בין היתר נוני מוזס, הבעלים של ידיעות אחרונות, החליטה להוריד מהאוויר את ערוץ הצעירים ביפ. כמו-כן, במסגרת המאבק בין הצדדים, תוכני קשת (כולל "כוכב נולד" ו"ארץ נהדרת") יורדו ממערכת ה-VOD של HOT. ב-HOT טענו אתמול כי קשת היא שהחליטה להסיר את התכנים מה-VOD.

הרקע להחלטה של HOT הוא סכסוך בין קשת לבין מוזס בעקבות התחזקותה של קשת בשנים האחרונות וריבוי הערוצים שלה - התחזקות שמאיימת הן על HOT והן על חברת הלוויין Yes.

על פני השטח המאבק אומנם נוגע לביפ, ערוץ שאותו מחזיקה ומפעילה קשת - אך משמעות הדברים עמוקה בהרבה וקשורה לשליטה בכלי התקשורת הגדולים בישראל. בעוד שבעבר היה "ידיעות" העיתון החזק ביותר בהפרש גדול ממתחריו והכוח הטלוויזיוני התחלק בין זכייניות ערוץ 2, בשנים האחרונות חלו שינויים רחבי היקף שבמסגרתם קשת התחזקה מאוד, "ישראל היום" נכנס לשוק ונהפך לעיתון הראשון בחשיפתו (לפי סקר TGI שפורסם השבוע) ול-HOT נכנס המשקיע הצרפתי פטריק דרהי, ששולט כיום בחברה. אחרי שנים של הגמוניה, מוזס נאבק בכמה זירות במקביל כדי לנסות לשמר את כוחו, שמעבר לכוח עסקי, כמובן, מקנה לו עוצמה מול גורמים חשובים כמו פוליטיקאים.

2. גם "עדי אשכנזי" בדרך החוצה

המאבק בין HOT לקשת לא נגמר בביפ. אתמול נודע כי תוכני קשת יירדו מה-VOD כאשר כל צד מטיל את האחריות לעניין על הצד השני. מתחילת השנה מתנהלים הצדדים על סמך הבנות שהגיעו אליהן בעבר ובלי שקיים הסכם חתום.

תוכני ה-VOD של קשת נחשבים משמעותיים למדי במערכת ה-VOD, ובעיקר התכנים הקומיים כמו "רמזור", "ארץ נהדרת", "חטופים" או "עדי אשכנזי". עם זאת, הנתח המרכזי ביותר מהכנסות ה-VOD מגיע מהתשלום החודשי בגובה של כ-17 שקל שמשלמים המנויים של HOT על המערכת.

מקורות בשוק אמרו כי קשת הודיעה כבר לפני זמן מה שאם העניין לא ייסגר בתקופה הקרובה היא תסיר את תכניה מה-VOD, בעוד שגורמים אחרים טוענים כי הסיבה לכך שאין הסכם היא כי קשת התעקשה לנהל משא-ומתן במקביל על ה-VOD ועל ערוץ 20 (הערוץ שבו משודרת התוכנית "האח הגדול"), וכי ההחלטה הנוכחית בנוגע לביפ הביאה אותה לצעד זה.

בנוגע ל-VOD נמסר מ-HOT בתגובה: "מדובר במהלך כוחני של קשת שלצערנו נעשה מתוך אינטרס צר וזר".

3. סילברמן במקום אברמוב

אז מה יהיה התחליף של צופי ביפ? HOT הודיעה כי תעלה במקומו את הערוץ האמריקני קומדי סנטרל מבית ויאקום, המשדר תוכניות כמו "דיילי שואו" של ג'ון סטיוארט, "סאות פארק", "התוכנית של דייב שאפל" ו"התוכנית של שרה סילברמן". בעבר אף שודרו בערוץ ביפ תכנים של קומדי סנטרל.

ב-HOT מבטיחים כי בערוץ החדש תהיה השקעה מוגברת בתוכן מקורי בשפה העברית, וכן כי מספר שעות הרכש יגדל. עוד ציינו בחברה, כי בהמשך גם ייובאו פורמטים חדשניים, ותינתן בלעדיות וראשוניות בסדרות ובתוכני רכש.

ב-HOT בועטים את ביפ מלוח הערוצים כשהם אומרים כי "הדבר האמיתי בדרך לישראל", ומוסיפים: "אנחנו מודים לביפ על שיתוף הפעולה במשך כעשר שנים. עתה נוצרה הזדמנות יוצאת דופן להביא לקהל לקוחותינו ערוץ טלוויזיה בינלאומי מוביל בתחומו".

גורם בענף התקשורת אמר אתמול: "זאת מכה אנושה לקשת. התקציב של ביפ היה כ-20 מיליון שקל בשנה והם החזיקו על התקציב הזה חממה של המון טאלנטים גם ברמת הכותבים והעורכים, ושם זאת מכה קשה עוד יותר מאובדן הערוץ עצמו". הוא הוסיף כי "החוזה שהיה בין הצדדים ישן. התוכניות שמפתחים שם הן של קשת ול-HOT אין בעלות עליהן. HOT התעוררו באיחור".

גורם נוסף בענף התקשורת אמר כי "HOT מורידים את ביפ כי נתוני הצפייה נמוכים. הפקות המקור הן כבר לא מה שהיו פעם, הרכש מלא בשידורים חוזרים ואין מה לראות בערוץ הזה חוץ משידור חוזר של 'חברים'".

בקשת כעסו על סיום ההסכם. העורך הראשי של ביפ, יובל נתן, מסר כי "חששנו שהיום הזה יגיע, הרגשנו בבטן שמשהו לא טוב קורה פה, ובכל זאת, אני מודה, לא האמנתי שזה יכול לקרות, שמנהלי HOT יבגדו באמון של מאות אלפי לקוחות. בשנה האחרונה התנהלנו מול מנהלי HOT, יורם מוקדי והמנכ"ל הרצל עוזר, שהעלו על נס את תרומתו של ביפ ל-HOT, ציטטו בגאווה מחקרים ונתונים המצביעים על היותו הערוץ חשוב ביותר ל-HOT. אמרו שכן, יש עיכובים, אבל בסוף הכל יהיה בסדר".

נתן הוסיף כי "אין שום סיבה טובה להוריד מהאוויר ערוץ מצליח, תוסס, עם צופים נאמנים והצלחות מוכחות. עצוב לעובדי הערוץ, לכישרונות שהוא מפרנס, למאות המשפחות המתפרנסות ממנו ולמאות אלפי צופי ביפ, אבל זה גם יום עצוב לתרבות הישראלית שמאבדת את הסמן הסאטירי הניסיוני, הפרוע. מישהו סוגר, כמו שסוגרים באסטה בשוק. ערוץ ישראלי מצליח לא סוגרים כך אחרי 10 שנים. לא אם איכפת לך מטלוויזיה ישראלית ומהצופה הישראלי".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן אמר: "אני מצר על הכוונה להוריד את ערוץ ביפ - ערוץ מקומי מוביל שהעשיר את המסך בהפקות מקוריות ומבדרות. נושא הצעת ערוץ חלופי ראוי למנויים יובא בפני המועצה והיא תבחן אותו על-ידי חברת HOT. אם המועצה לא תשתכנע כי מדובר בערוץ חלופי ראוי בהתאם למדיניותה, היא תאפשר למנויי הערוץ להתנתק ללא קנס".

4. להתנתק בלי לשלם קנס?

במקרים דומים בעבר, כאשר HOT או Yes הורידו ערוץ מסוים, התאפשר ללקוחות שהיו מנויים על אותו ערוץ להתנתק מחברת הכבלים או הלוויין ללא קנס. האם זה יקרה גם הפעם?

גורמים בשוק העריכו כי הסיכוי שיאושר למנויי חבילת הבידור של HOT להתנתק ללא קנס הוא קטן. "אם המועצה איפשרה ל-HOT להחליף את ESPN בבדיחה שקרויה יורוספורט 2 למה שתיטפל לקומדי סנטרל שהוא ערוץ לגיטימי?", אמר גורם בשוק. עוד הוסיף כי "כבר מזמן אין ערוץ ספציפי או תוכנית אחת שמנויים יעזבו בגללה. אפילו בתקופות הורדת הולמרק וCNN-, גם אם היו עשרות או אפילו מאות מעברי לקוחות בין חברות, זה עדיין ממש בשוליים. כנראה שבתקופה הקרובה יהיה הרבה רעש, אבל לא יהיו המון עזיבות".

גורם נוסף שאל: "למה שיעברו לyes-, הרי Yes לא מציעה את ערוץ ביפ".

לדברי איש טלוויזיה נוסף, "ביפ הוא ערוץ חזק, אבל יכול להיות שבעיקר זה מותג חזק. לקוחות Yes הרגישו פספוס גדול שאין להם אותו ולקוחות HOT הרגישו טוב שיש להם, אבל לא צפו בו ברמה היסטרית. זה לא ערוץ שעשה רייטינג נורא גבוה. מצד שני צריך לזכור ששום ערוץ כבלים ולוויין בנפרד עושה רייטינג גבוה מאוד".

לפי הערכות בשוק, הסיכוי שהערוץ יעלה בyes- נמוך כי גם לגוף זה אין אינטרס לחזק את קשת, ודאי וודאי לאחר שהערוץ כבר לא יהיה אצל המתחרים. גורם אחר ציין כי "זה בסך-הכל סכסוך עסקי. צר לי על הערוץ ועובדיו אבל זה לא בדיוק אובדן גדול ליצירה הישראלית". גורם אחר אמר: "הפור נפל כבר לפני חודשים. עכשיו המשימה היא להעיף את ערוץ 20 של האח הגדול". לשאלה איך ייתכן שלא יהיה את ערוץ 20 ב -HOT בעת שיש אותו בyes-, ענה הגורם כי "אם לא יהיה את הערוץ ב -HOT וגם בyes- אז לא תהיה בעיה".

5. ומה יקרה ל"אח הגדול"?


בשוק מעריכים כי ירידתו מהאוויר של ביפ היא רק השלב הראשון של המלחמה שבמסגרתה תיפטר HOT מנכסים נוספים של קשת כמו ערוץ 20, כאשר כאמור גם תוכני ה-VOD של קשת, המשודרים כיום בבלעדיות ב-HOT, בדרך החוצה.

על פניו לשני הצדדים יש אינטרס להמשיך בשיתוף הפעולה - ערוץ 20 הוא ערוץ פופולרי במיוחד: בעונה הקודמת רכשו אותו כ-200 אלף ממנויי HOT, ששילמו 10 שקלים לחודש. HOT וקשת חילקו ביניהן את הרווחים. קשת גם הייתה גוף הברודקאסט הראשון ששיתף פעולה עם HOT והעלה את תכניו ל-VOD.

יש לזכור שמשני צדי המתרס עומדות שתי חברות חזקות וכוחניות שלא בוחלות בהפעלת כוחות הבולדוזר שלהן על גופים אחרים במקרה הצורך. הפעם נתקלו ביריב חזק. יש להניח כי מאבק זה לא ייגמר בביפ ובתוכני ה-VOD.

ביפ: ערוץ צעירים והומור

ערוץ ביפ עלה לאוויר לפני כעשור והוא ערוץ צעירים והומור בהפקת קשת, המשודר בבלעדיות ב-HOT (באפיק 6). הערוץ משמש חממת ניסיונות לכותבים וכוכבים צעירים, כאשר תכנים מוצלחים מוצאים את דרכם לקשת. תוכני הערוץ משודרים במאקו וחלקם מועברים גם באתר ynet-HOT.

ביפ מורכב משלושה עוגנים - תוכני מקור כמו "לילה בכיף" ו"יאללה נקסט", תכנים של קשת בשידור חוזר כמו "רמזור" ו"מה זה השטויות האלה" עם עדי אשכנזי, וכן שידורים חוזרים של סדרות רכש כמו "חברים", "סיינפלד" ו"מופע שנות ה-70". לפי הערכות, עד כה שילמה HOT לקשת כ-20 מיליון שקל בשנה עבור הערוץ.

לפי ביפ, בערוץ מועסקים כ-100 עובדים, כאשר כמחצית מהם קבועים והשאר פרילאנסרים. בין המשתתפים בתוכניות הערוץ אפשר למנות את שי ודרור, טל פרידמן ואייל קיציס, דודו ארז, אפרת אברמוב, אבי אטינגר, ליאון רוזנברג, דנה מודן ורועי לוי.

לערוצי הכבלים והלוויין לא קיימים נתוני ריייטינג רשמיים מאחר שאינם חברים בוועדת המדרוג. ואולם לפי גורמים בשוק, הרייטינג הממוצע של הערוץ הוא 0.2%, כאשר גורמים אחרים בקרבת הערוץ אמרו שמדובר בנתון גבוה בהרבה, של 0.7%

פורסם במקור: אתר דה-מרקר
תאריך:  30/07/2010   |   עודכן:  30/07/2010
אופיר בר-זהר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוזס נגד אבי ניר - הקרב על השליטה בשוק התקשורת
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
30/07/10 16:00
2
משתפות פעולה
30/07/10 16:16
3
צודק תמיד!!!
31/07/10 10:57
4
אני שונא את
31/07/10 15:31
5
אני שונא את
31/07/10 15:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר חודשים הופנה אלי איש עסקים ישראלי הגר בנכר - רמון גת שמו והוא מבעליה של חברת המיחזור CABKA. רמון גת סיפר לי כי החליט, השנה, לתת חסותו לטורניר כדורגל לנערים המתקיים מדי שנה בחסות הבונדס, בליגה הגרמנית. רמון אמר כי כישראלי, היה שמח לראות, לראשונה, קבוצת נערים מישראל משתתפת בטורניר.
30/07/2010  |  יורם דורי  |   כתבות
היום, 30.7, עובר כוכב מארס למזל מאזניים ומכניס אותנו לשבוע שבבסיסו אנרגיה גבוהה מאוד אולי לטוב, אבל בפועל האופי יותר קשה. מבנה הכוכבים אינו קל, הגענו ל-T square הקרדינאלי והמארס מפעיל אותו. מארס אינו בחור נחמד ובמזל מאזניים הוא גם אינו מרגיש נוח. דמיינו, המארס הוא אל המלחמה, המתפרץ עתה לחדר, עם המגפיים המכוסים בבוץ, בכדי להצטרף לשתות תה ולאכול עוגה? איפה יניח את נשקו? בחדר הוא נפגש עם סאטורן ודוחף את אורנוס, איפה התרבות והנימוסים המאפיינים את מזל מאזניים?
30/07/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
לא רבים יודעים מי זו "אשד משאבי ניהול והנדסה", אף שהיא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בתחום הממשלתי-מוסדי. News1 חושף היום את החברה, את בעליה ואת פעילותה. בין היתר, מתברר כי אשד היא חברת הניהול של חלק מנכסי מינהל הדיור הממשלתי - המחלקה במשרד האוצר המנהלת את רוב נכסי המדינה.
30/07/2010  |  אלעזר לוין  |   כתבות
חפשו שם מוסר השכל, חפשו חוכמת חיים, חפשו העשרה אינטלקטואלית או אפילו ריגוש קטן - ולא תמצאו. אבל "תעלולי סקפן" שמציג תיאטרון החאן יודעת בהחלט לספק את הסחורה.
30/07/2010  |  עידן יוסף  |   כתבות
בטרם מלאה לה 15, לא שמעה גלילה רון-פדר-עמית על קיומה של מחתרת האצ"ל, או על דמויות בולטות מן הצד הימני של המפה הפוליטית. עד העלאת עצמותיו של זאב ז'ובטינסקי ארצה.
30/07/2010  |  ריקי רט  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il